Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Latva a hajtokar csapagyakat, tul nagy tuningot nem akarok. Szeretnem, ha 30-40e-t ezutan is elmenne.

gixer - nyomatekbomba. a gyorsulas erzet linearis, a motort hiaba forgatod jobban, nem akar egyre jobban gyorsulni (persze akar de nem elegge).

ninja - a gyorsulas erzet a fordulatszammal aranyban exponencialisan(!) no, ennek eredmenyekeppen also fordulatokon eleg doglott erzest kelt, felso fordulaton lehet kapaszkodni, elhagyod a hajad (nyomatek ugras). Egy ilyen jellegu tuningot felterkepeztem, az eredmeny kb 180 (boven) plusz LE. A motor rohadt nagyot huz 8000-nel, utana meg egy picit 10-nel. Abszolut olyan, mint egy ninja.

Ezt kicsit tulzonak talalom, egyreszt az elettartam rovidules miatt, masreszt azert jo lenne valamit megtartani a gixer nyomatekossagabol is, hisz fuggetlenul attol, hogy szeretem forgatni a motort, egyaltalan nem banom, hogy alulrol is megy.

Valahova a ketto koze akarom beloni. Mondjuk legyen 175LE. Egy olyan valtoztatast akarok, ami a gyorsulas erzetet folyamatosan noveli, de nem exponencialisan (ne legyen tul nagy ugras).

Azt hiszem egy olyan jo alapbol, mint a K1 blokk ez kivitelezheto. Aztan majd kiderul.
Én így csinálnám. Legrosszabb esetben se fog úgy rázkódni, mint egy RSV aprilia
A legjobb tuning midig a könnyítés. Adjál miniszoknyát a dugattyúknak is.
Koszonom szepen ago!

Leginkabb tartossagi szempontobol fontos a kerdes (lasd vegen).

Kozben megneztem nehany videot a temaban es elolvastam a MAMI hasonlo temaban szerzett nyilvanos cikkeit, amibol vilagossa valt, hogy a sorozatgyartasi pontatlansag kikuszobolese es a komforterzet novelese az egyuttes oka annak, hogy kiegyensulyozotengellyel latjak el a motorokat.

Kozben megmertem a dugattyu-csapszeg-hajtokar egyuttesek tomeget es 2-3 grammos szorasban vannak, a neten azt lattam hogy ennel pontosabban beallitjak a tomegeket azonosra.

Tehat a lenyeg:
Ha a fotengelyt (a gyarinal pontosabban) kiegyensulyozzak (akar a fotengely tomeget lecsokkentve) valamint a hajtokarok es dugattyuk tomeget gondosan beallitjak azonosra, akkor a kiegyensulyozo tengely elhagyasaval a blokk rezonanciaja nem no fel annyra, hogy kart tegyen a technikaban (vazban).

Ez a megallapitas helytallo? Tuti nem fogja par szezon alatt szetrazni a vazat?
FeherCapa380,

Gyárilag nincs kiegyensúlyozva. Ennek a vibrációnak a csökkentésére találták ki a balance-tengelyt. Ez a megoldás leegyszerűsíti a sorozatgyártást. Rendesen kiegyensúlyozni sok időbe kerülni. A kiegyenlítő tengellyel forgatott tömeg, mint perdült ellentömeg ami gyorsabban pörög (4-5* gyorsabban) stabilizálja az egészet. Azt hiszem gyroskóp hatásnak hívják, de ez nem biztos...

Ha kiegyensúlyozod a hajtókarokat, dugattyúkat, főtengelyet, akkor végülis elhagyható ez a rész a blokkból, aminek a következménye a jobb felpörgési idő, veszteség csökkentése, stb....

Ha valaki emlékszik, akkor létezik egy Yamaha R7 nevű motor, ami valójában egy R6-os volt, de a válogatott alkatrészek miatt jóval erősebb lett.

Elég sok rettenetes példát tudnék mondani motorok belsejéből: pl votl egy vadi új motor, aminek a dugattyúi között 0.15mm eltérés volt magasságban és két szelepe kráteres volt!
Ennyit a sorozatgyártásról.
És 300-nál mi fogja tartani az oldalidomot? Változhatna többet is.
végre nem lesz guplakipufogós...
tudom..........csak kis ráncfelvarrás............ sajna.......
Uff nektek testvireim..............
Ráz a fenét.............hárlinál meg legalább megspórolod az ultrahangos kőzúzást.

Ha meg nem kő vibráció ülj rakétaszánra.
Es van benne balance tengely?
Ráz egy nyavalyát.
Némi vibráció jelentkezik 5.500-nál, de nem vészes.
Es a csopperek szet is hullanak nem? Egy harleyrol minden lelazul, meg a vesed is ha raulsz.

Tovabbra is kerdes, hogy gyarilag MIERT van benne kiegyensulyozo tengely?

A Z750 6000 es 7000 kozott raz, mint az ipari aram. Abban vajon van?
Én a liqui-moly-nak használom ezt az adalékát, jó lesz és nem csúsztatja meg a kuplungot na meg nem "sűríti" be az olajat.....
Az csak a mazsoláknak kell, hogy alapjáraton ne rezegjen. A te leírásod alapján már minden csoppernek szét kellett volna hullnia.
Könnyítsd le, azzal nem fogsz ártani neki, még javulni is fog a kezelhetősége. Könnyebben felpörög majd, és nem csúszik majd annyira a gumid. Kicsit 750-es érzés lesz, csak sokkal erősebb kivitelben. Árulnak debrecenben egy 1100-as gixxert ha valaki érdekel. 350eFt.
Mar neztem videokat. A fotengelyt es a hajtokarokat kulon-kulon egyensulyozzak ki. Ertem is, hogy hogyan.

De azt meg mindig nem ertem, hogy ha gyarilag is ki van egyensulyozva, akkor minek a balance tengely? A vezermutengelyek meg a szelepek miatt?
Kérdezd Agot , Ő hogyan csinálja. . .
Itt azt irjak, hogy ha a fotengelyt kicsit lekonnyitik es kiegyensulyozzak, akkor balansz tengely elhagyhato, egyebkent razni fog.

Amit nem ertek az az, hogy eddigi tudomasom szerint egy sor4 motor igen jo kiegyensulyozottsagu es elmeletileg gyarilag ki kell legyen egyensulyozva. Vagy megsincs?

A kiegyensulyozas - tudomasom szerint - ugy zajlik, hogy a hajtokarokat es a dugattyukat is felfuzik a fotengelyre es forgatjak a rendszert es szukseg eseten bele-bele furkalnak itt-ott a sokkakba (nem tudom pontosan milyen szabaly szerint). Lehet, hogy gyarilag ezt a lepest nem vegzik el, mert tul pepecselos eljaras?
Elso gondolatra nekem is az jutott eszembe, hogy ki kene szedni. De azt mondjak nagyon elkezd razni tole. Ismerve a merev blokk befogatast es az aluminium elridegedesi kepesseget, nem biztos, hogy erdemes kiszedni belole. Mi van ha idovel eltori a vazat?

Van valami info a balansz tengely kiszedesrol? A felporgesi hajlamon biztos sokat segit!
Akkor eljött az idő, hogy kivedd a kiegyenlítő tengelyt. A kihajtásnál radiálisan biztos nem szabad engednie.
Szerencsere a dugattyuim sertetlenek es "egyformak" igy, vagy negy kell bele vagy egy sem. Pontos merest ott meg nem vegeztem, de valszeg jok, mert alig van lathato kopasuk.

Az elszallt hajtokaron kivul a tobbi hajtokar is igen eros kopottsagot mutat, valamint a fotengely nyugvocsapagyai is. Ezt vettem egynek, tehat a teljes fotengely csapagyazas el tud kopni. (Ami csak egyesek szerint csoda.) A masik a kiegyensulyozo tengely csapagyazasa, ami szinten nagyon kopott. A harmadik a vezermutengely butykei.

Ezeken kivul merhetetlen es lathatatlan, hogy barmi kopott lenne. A valton latszik, de csak annyi hogy dolgozik. Kulonosebb kikagylosodast nem talaltam.

A kihajtascsapagy elegge lotyog axialisan, de radialisan nem. Annal egyelore nem tudom, hogy normalis-e az a mozgas. Ha pl. C3 csapagy van benne, akkor kozel van a johoz. Erdekes maga a csapagy merete. A CZ krosszmotorban valamivel kisebb atmeroju, de dupla golyosoros csapagy funkcionalt ugyanezen a helyen es nem igazan birta.
A régi zx10-embe is csak egy kellett

Mi az a 3? Hajtókarcsapágy?
Na igen... Biztos jól fog járni vele aki megveszi.
Ok, akkor majd call-olunk.
Min mehetett keresztul a 4. dugo, ha azt nem hirdeti egy litvan... Hat ez majd jovo heten eldol. Majd .
Neeem, nem magyar. Litván...

Na igen. Én is azt csinálnám. Inkább megvenném bele a gyári újat.

Valamikor átmegyek amikor te is ráérsz, aztán megnézegetem a blokkot. Jövőhét vasárnap jó?