Nem birta volna mar 100km-t sem. Mikor eloszor felfigyeltem a hangra akkor is ugy volt, hogy Csobankanal meg utottem vagtam fel a motort, Dobogokorol visszafele meg mar biztos voltam abban, hogy valami baj van - csak akkor meg nem ertettem, hogy mi. Az elmult hetekben a "nem is tudom pontosan mi ez a hang"-bol a mindenki szerint "minden bizonnyal hatokarcsapagy" hang lett es ezalatt kb. 60km-t mentem osszesen. Szetrepulne 1 nap alatt.
A megoldasrol akkor fogok donteni, ha kiderul vegre, hogy mi a baj ill. hogy mennyi penz rendbe rakni a blokkot. Van mar egy ujracsapagyazott, huzott K1 blokk 80-ert, amit reszletben is odaadhatok. Ez is egy opcio, de akar a K5 is szoba johet. Visszaterunk ra. En se bannam, ha keveseb km es tobb LE lenne a mopedben, mert igy kicsit hurka.
Annak hívják mert nem nyúlik úgy mint az utcai, gondolom sokkal keményebb anyagból van így mikor elkopik hirtelen elszakad ahelyett, hogy elkezdene nyúlni....... .....azért, hogy az ellenállása kisebb legyen egyszerűen vékonyabbat szoktak feltenni pl. 525 helyett 520-at.....bár nem pályázok, de láncokkal foglalkozom valamennyire.....
Ami kuplung, amit probabol beleraktam az meg volt furkalva (lehet, hogy nem pont a leiras szerint, de meg volt). Azok a tarcsak, amelyek vonalaban lyuk volt tiszta lilak voltak, elszinezodtek es ennek ellenere a "nyikorgo hang" problema abban is fennalt. Egyaltalan nem eldontott hogy tul keves, vagy tul sok olaj jut a kuplungba. Amiota EBC tarcsak kerultek bele, azota nalam megszunt a "nyikorgo hang" problema. A tarcsak minegyiket ugy forgattam be, hogy a kuplungbol kifele pumpaljak az olajat forgas kozben. Forditva is lehet rakni oket, akkor befele szivja. Magam sem tudom, hogy lenne jo. Ha egyiket igy, a masikat ugy rakom, akkor atlagban nagyjabol a gyari megoldast kapom. Egyelore az a tapasztalat, hogy a kuplung nyikorgasert es osszeharapasert a tarcsak anyaga a felelos leginkabb. A kikemenyedett gyari lamellaval elojon a problema, amit a furatok talan csak kesleltetni tudnak. Uj EBC-vel no problem. Persze ott meg az a problem, hogy a kopott kosarba nem lenne szabad beletenni, mert osszevissza akadni tudnak a lamellak a kosarba, mivel elviekben is szar az egesz. Mivel persze olajban fut a gyakorlatban mukodik de korantsem tokeletes.
Vazze a szezon végéig nem bírta volna ki a suzuki? Télen mégiscsak jobb lett volna szétbontani...
Ha nagyon gatya ne költsél rá, add el a blokkot és picivel többért vedd meg a K5-ösét bele.
Nem volt egyertelmu. Azt hittem le vanc csavarozva merevre. Ugy fest Te nyertel. Ezek azert nemileg alatamasztjak azt a velemenyemet, hogy ezek a szeriamotorok eleg silany elgondolasok alapjan vannak megepitve. Majd kivancsi leszek a GSX-R blokkjaban milyen finomsagok lesznek, a kulungtol behanytam. (Egyelore nem tudtam kiszedni a blokkot, mert kormoskulcsot kell csinalnom a blokktartohoz.)
És ki mondta, hogy nincs benne gumi?! Az 5 csillagú aluban van. Szétszoptam magam, mire kitekertem belőle az 5db. 10-es csavart, pedig simán csak lelehet venni, mint egy kupakot.
Kiegyenlítő tengely nincs benne, egy régebbi még erős vázba hekkeltek bele egy újabb motort. Tehát: nem vagyok langyos buzi
Azert nem minden szempontbol korrekt. Ez a lanckerek merev befogatason keresztul viszi at az erot, nincs benne gumitomb. Utcai motorban, katyus uton ez a megoldas lenyegesen hamarabb tonkreteszi a valtot es a lancot, mint a megszokott megoldas, nem beszelve a komforterzetrol, ami a sok langyos buzi miatt kell a motorokba. Pl. a kiegyensulyozo tengely? Az mi a f...nak kell egy sornegyes motorba? Azert, hogy legyen benne, meghogy ne razza szet a blokk a papirvekony aluvazat 20km alatt. De mit er az egesz, ha ott tartunk, hogy mar igy is szetrazza. Nem lenne jobb, inkabb 10 kiloval nehezebb, de strapabiro vazat csinalni?
Hat igen, jo dolgok ezek, dehat ugye az eloallitasi koltseg, amirol a minap is beszeltunk.
Ott van pl. a 954. Alapjaba veve agyament dolognak tartom, hogy a legovilla tengelye a blokkra csatlakozik. Viszont ha mar igy van megcsinalhattak volna, hogy a lengovilla es a lanckerek tengelye kozos legyen. Ekkor ugye nem kell lancfeszesseget allitani, lenyegesen feszesebb lancot lehet alkalmazni, ami joval tartosabb es lenyegesen javult volna a hatso kerek pattogasi hajlama, az egesz hatso traktus stabilitasa. 100 eve hianyzo dolog lett volna, megsem csinaltak meg.
Ne röhögj, én csak a gépátvételig hagytam volna rajta
Lehet pislogni. A féket sem kell leszedni, kézzel könnyen kihajtható, ha elengeded visszaáll a helyére. Ha béna vagy 1 percbe is beletelik a kerékcsere egyedül. Csak a tengelyt kell kicsavarni a kerék cseréhez. Látszik a képen, hogy tengely nélkül is a helyén marad a kerék. Szó szerint 1 mozdulat kivenni.
Egyszerűbb lefényképezni. Olyan a kialakítása, hogy gyorsan lehessen cserélni. Felnit tudok olyat adni amivel ez működik.
Az első keréknél egy c alakú fül tartja a helyén a kereket, hátul a lánckerék a lengőkarhoz van rögzítve és egy alu pogácsával csatlakozik a kerékagyhoz. Nagyon egyszerű és ötletes megoldás (persze gondolom drága is, mert egy csupasz kerék 1000 euro).
Ja hátul is 4 dugós fék van, illetve fém fékcsövek, néhány karbon védő, stb.
Súlyra sokkal könnyebb a motor, mint a lecsupaszított CBR volt. A felnik gumival olyan nehezek, mint egy sima 3 küllős felni csupaszon.
Ha valakinek kell motoremelő van egy piros eladó.
A teflonos nem fogja vissza, csak sűrűbben kell használni. Bicajon nagyon érezhető a különbség.
Tegnap cseréltem kereket, álom volt. Kihúzom a tengelyt és ott marad a kerék. Berakáskor ugyanaz. Nem kell görcsölni a távtartókkal, ott marad a lánckerék is. Miért nem lehet ezt szériában is alkalmazni?
Nyulasmentes? Nyulasmentes lanc nem letezik. Mindegyik nyulik, ha nem is anyagaban, akkor azert, mert elkopnak a szemek.
Gondolom versenylanc mivoltaban nagy szerepet jatszik, hogy kis gordulesi/hajlasi ellenallasu. Egy X-ringes lancot ha befujsz jo fasza utcai lancsprayvel, az meg a 100LE-s motort is megfogja. Gyuru nelkuli, vagy fujatlan lanccal jobban megy a motor.
Nyúlásmentes láncokra mondják, de azok meg üzemórásak, ha azt nem tartják be elszakadhat anélkül, hogy azt bármi módon előre lehetne látni....utcára ezért nem annyira jó...szerintem...
Nagyon jó színe van, állítólag titánium ötvözet, márkát nem láttam rajta; bali már látta a gépet. Privátban mindenkinek küldök képeket, de még mosás és szerelés alatt van. A váltó már visszafordult a rendes kerékvágásba. Lesz egy utcai és egy slick kerékszett hozzá.
Tényleg Bali ne molesztáld az asszonyomat! A nem szeretem és a nem engedem nem ugyanaz.
Vagy aranybol. Fuksz.
Viccet felre teve tenyleg erdekel, hogy egy spec verseny lanc miben is kulonbozik a normal DID vagy RK latnctol.
En most Tshubakit vettem a motorra nekem nagyon tetszik a kialakitasa. Biztos vagyok benne, hogy erosebb, mint a DID. (Sajnos egy darabg most nem fog kiderulni, hogy igy van-e. )
Lehet rajtuk ültetni. Az asszony 160 centitől nem sokkal több, a Multistradaról simán leér a lába. Fél óra szerelés volt csak.
Mátráztam vele egyet, vicces volt, hogy centire pontosan ott ment az első kerék, ahol akartam, a CBR néha fél méterrel arrébb ment, mint ahol szerettem volna.
A megoldasrol akkor fogok donteni, ha kiderul vegre, hogy mi a baj ill. hogy mennyi penz rendbe rakni a blokkot. Van mar egy ujracsapagyazott, huzott K1 blokk 80-ert, amit reszletben is odaadhatok. Ez is egy opcio, de akar a K5 is szoba johet. Visszaterunk ra. En se bannam, ha keveseb km es tobb LE lenne a mopedben, mert igy kicsit hurka.