Abszolút nem értek egyet. Ha valakinek van némi affinitása a mechanikához, esetleg ismeri a belső égésű motorok működését, akkor egyáltalán nem nagy dolog. Ez az egész csak azért van túlmisztifikálva, hogy a sok kókler abból éljen meg, hogy lehúzza a laikusokat. Én az autómat is magam szerel évek óta (az előzőt, a mostanival nincs gond ), a motoromhoz meg pláne nem fog rajtam kívül senki emberfia nyúlni, az biztos. Egyetlen gond van, hogy ehhez kell hely, meg szerszámok. Nekem szerencsém van, mert van egy szerelő barátom, akinek mindene van, én csak használom a cuccait
Ne félj a szétszedéstől! A lényeg, hogy legyen szervizkönyv, ami alapján tudd mi, merre, hogyan. Szerencsére az összes GSXR-hez a neten megtalálható a gyári szervizkönyv angolul, hihetetlen részletességgel. Ezek alapján bátran neki lehet állni, max néhány célszerszám szükséges.
Az a baj, hogy naprol napra-kilometerrol kilometerre romlik a helyzet, nem fogja kibirni, valami szet fog repulni teljesen (ha eddig nem ment szet). Mar nyirtam ki par motort, tudom mi a vege - egy nagy reccsenes es siri csend.
Nezegettem K1-K6-ig serult gepeket. Egyelore semmi. Nem akarok radikalis dolgokat, ha nem muszaly, mert nincs ra penzem (ami van, nem erre van). Nagyon bosszant, hogy nem tudom mi ez. Sosem szedtem szet ilyen komoly motort, nem tudom fejbol a darabjait. Elkepzelesem sincs, hogy mi lehet es nem segit az ugyon, hogy minden kifogastalanul mukodik a hang ellenere is. Korabban a kipufogora is gyanakodtam, hogy az esett szet. Megneztem, minden fix.
Van pályanap, add meg neki ami jár, hátha előjön a hibája.
Ha eddig nem esett szét, ki fog még tartani a szezon végéig, aztán szétkapod.
Ha motort cserélsz benne, akkor a K5 is belefaragható, annak lenne is értelme. +az eleje persze, hogy a féked is jobb legyen.
Biztos nem a lanc, mert:
- Mostmar egyertelmuen hallhatoan a blokkbol jon a hang
- Probaltam lazan is, feszesen is, elforgatva is, nem szamit
- Uj lanc, uj szett
Neztem a csapagyat, de se szemre se erzesre nem veszek eszre semmit. Kezzel tudom forgatni, konnyeden porog, akadas nelkul.
Nekem a motoromon kb 2500-3000 fordulaton, igaz motorféknél kopogott, ki volt a gumiágyazás tágulva benne, kicseréltem egy másikra, azóta rendben van a dolog. Csak egy ötlet volt.
Valoszinuleg azt mondanak, hogy olyan dolog ment tonkre, amihez nem nyultak, egy 50ezres motornal meg barmi lehet. Nem tudnek ervelni, mert eddig nem jottem ra mi baja van. Biztos ki lehetne verni beloluk, de egyreszt nem vagyok ez a tipus. Mielott dontok tudni akarom mi baja es sajnos nem tudom.
Fixen, 4500 fordulatnal mostmar egyertelmuen hallhato akado-csapkodo-kattogo hangot ad, de csak akkor, ha sebessegben van (barmelyikben). Kuplung log, de nem az szerintem, lanckerekcsapagyon nem erzek semmit, szetszedes nelkul nem tudom megallapitani.
Igazabol megbantam, hogy szerelonek/szerviznek penzt adtam azert, hogy a motorhoz nyuljon (mas dolog a felprogramozas es hasonlok, amit nem tudok megcsinalni). Felulnek, huzzak neki, hallgatgatjak, pontosan ugy csak talalgatnak, ahogy en. Utana biztatnak, hogy szedjuk szet, apropenz. Utana kiderul, hogy sok penz. Elegem van ebbol, plane azutan, hogy nem egy nem ket dolgot lattam, amit gondatlanul csinaltak meg, vagy rosszul. Szerintem kivurol tudniuk kene a szervizkonyvet, ehelyett amikor szetszedem a motort latom, hogy rosszul van osszerakva (oke, nem kritikus a dolog, de akkor is trehany). Erdekes, bigoneoszit felhivom es tudja. Pedig tudomasom szerint nem motorszerelesbol keresi a penzet. Barki masra ugyanez igaz, akinek az a celja, hogy a motor jo legyen, vagy hogy segitsen.
Nem teljesen azt mondtam, hogy a falusi motorok retkek, hanem azt, hogy egy regio altalanos igenyszintje vagy anyagi jolete a motorokon (mint draga hobbi eszkozokon) negyzetesen visszatukrozodik. Most en is ezzel szivok, nem volt eleg penzem, tulvallaltam magam es be is szoptam. Ma meg egy szaki meghallgatja. Remelem legalabb otletet tud adni.
Igazad volt a falusi motorokkal kapcsolatban. Le volt harcolva, és hiába mutatom a hibákat (pl nagyon görbe váltórudazat) szerinte ez jó. ezt néztük meg.
980 már gyanús volt a K5 1000-ért, de nem gondoltam, hogy a motor minden része ért már földet, kuplung KO, féktárcsa is vállas, lámpa kitörve odaragasztva celluxszal, kipu is kapott, első gumi kuka, az idomzat csálén állt, ülés szakadt, rendszám törött, kulcs nagyon kopott és feltűnően görbe, alig fordult el. A plexi leokádva valami ragacs szerű fekete festékkel, a motornak csúnya hangja volt, váltó akadt, fék-váltókar cserés.
Ez csak amit este láttam, helyszínen az ár már nem alkuképes!
Aki tud valamit, kérem szóljon. Lehet, hogy a blokkcsere lesz a legegyszerűbb megoldás. (Nomeg a leggyorsabb. Ha október vége lenne nem érdekelne, hogy szét kell kapni, de így bosszant. )
Nezegettem K1-K6-ig serult gepeket. Egyelore semmi. Nem akarok radikalis dolgokat, ha nem muszaly, mert nincs ra penzem (ami van, nem erre van). Nagyon bosszant, hogy nem tudom mi ez. Sosem szedtem szet ilyen komoly motort, nem tudom fejbol a darabjait. Elkepzelesem sincs, hogy mi lehet es nem segit az ugyon, hogy minden kifogastalanul mukodik a hang ellenere is. Korabban a kipufogora is gyanakodtam, hogy az esett szet. Megneztem, minden fix.
Ha eddig nem esett szét, ki fog még tartani a szezon végéig, aztán szétkapod.
Ha motort cserélsz benne, akkor a K5 is belefaragható, annak lenne is értelme. +az eleje persze, hogy a féked is jobb legyen.
- Mostmar egyertelmuen hallhatoan a blokkbol jon a hang
- Probaltam lazan is, feszesen is, elforgatva is, nem szamit
- Uj lanc, uj szett
Neztem a csapagyat, de se szemre se erzesre nem veszek eszre semmit. Kezzel tudom forgatni, konnyeden porog, akadas nelkul.
Attól nem tartok, hogy ha szétszedem az egészet, akkor nem találom meg a hibát. Abban reménykedek (egyre kevésbé), hogy szétszedés nélkül meglesz.
Fixen, 4500 fordulatnal mostmar egyertelmuen hallhato akado-csapkodo-kattogo hangot ad, de csak akkor, ha sebessegben van (barmelyikben). Kuplung log, de nem az szerintem, lanckerekcsapagyon nem erzek semmit, szetszedes nelkul nem tudom megallapitani.
Igazabol megbantam, hogy szerelonek/szerviznek penzt adtam azert, hogy a motorhoz nyuljon (mas dolog a felprogramozas es hasonlok, amit nem tudok megcsinalni). Felulnek, huzzak neki, hallgatgatjak, pontosan ugy csak talalgatnak, ahogy en. Utana biztatnak, hogy szedjuk szet, apropenz. Utana kiderul, hogy sok penz. Elegem van ebbol, plane azutan, hogy nem egy nem ket dolgot lattam, amit gondatlanul csinaltak meg, vagy rosszul. Szerintem kivurol tudniuk kene a szervizkonyvet, ehelyett amikor szetszedem a motort latom, hogy rosszul van osszerakva (oke, nem kritikus a dolog, de akkor is trehany). Erdekes, bigoneoszit felhivom es tudja. Pedig tudomasom szerint nem motorszerelesbol keresi a penzet. Barki masra ugyanez igaz, akinek az a celja, hogy a motor jo legyen, vagy hogy segitsen.
Nem teljesen azt mondtam, hogy a falusi motorok retkek, hanem azt, hogy egy regio altalanos igenyszintje vagy anyagi jolete a motorokon (mint draga hobbi eszkozokon) negyzetesen visszatukrozodik. Most en is ezzel szivok, nem volt eleg penzem, tulvallaltam magam es be is szoptam. Ma meg egy szaki meghallgatja. Remelem legalabb otletet tud adni.
Igazad volt a falusi motorokkal kapcsolatban. Le volt harcolva, és hiába mutatom a hibákat (pl nagyon görbe váltórudazat) szerinte ez jó.
ezt néztük meg.
980 már gyanús volt a K5 1000-ért, de nem gondoltam, hogy a motor minden része ért már földet, kuplung KO, féktárcsa is vállas, lámpa kitörve odaragasztva celluxszal, kipu is kapott, első gumi kuka, az idomzat csálén állt, ülés szakadt, rendszám törött, kulcs nagyon kopott és feltűnően görbe, alig fordult el. A plexi leokádva valami ragacs szerű fekete festékkel, a motornak csúnya hangja volt, váltó akadt, fék-váltókar cserés.
Ez csak amit este láttam, helyszínen az ár már nem alkuképes!
Aki tud valamit, kérem szóljon. Lehet, hogy a blokkcsere lesz a legegyszerűbb megoldás. (Nomeg a leggyorsabb. Ha október vége lenne nem érdekelne, hogy szét kell kapni, de így bosszant. )
Ha úgy alakulna tudna valaki blokkot a K1-embe? (1000cc) Ha igen kb mennyi píz?
Elvileg K1-K4-ig megfelel, de ha K3-K4 blokk van, akkor computer is kell.