Igen, probaltam mindent. A lanchangot kiszurtem, a gazrantaskori vezermukattanast szinten. A hajtaslancbol jon es csak ha nyomatek van rajta. Nem mindig ugyanugy es ugyanojan erovel, de naprol napra erosodo hanggal. Ha megyek egy darabig nyugiba, akkor par gyorsitas erejeig nem jon a hang, utana megint kezdi. Dombnak felfele sokkal erosebb, mint lefele. Valtocsapagy vagy kuplung. Most ertem haza este szetkapom.
Üresben leállított motorral való gurulást próbáltad? Egyszer befostam, hogy széthullik a tizedes aztán kiderült, hogy csak az idom rezonált be egy bizonyos sebességnél. 100-nál visszaraktam üresbe motort leállítottam és a hang meg volt. Szóval nem a blokkból jött.
Nem. A lánc oldali dolgok kizárhatóak a lánckerékcsapágy kivételével - amit nem tudok ellenőrizni bontás nélkül. A lánc vadonat új, az előírtnál lazább is és bár valóban hallható zaja van, a lánchang jól elkülöníthetően egy másik sustorgás.
Középforulatú, kéthengeres motorok (pl. Suzuki GS 500, Kawasaki ER-5). Ezeknek van egy furcsa füttyögő hangja. Régebben a tuningladák kipujába is raktak füttyögtetőt a falu bikái, azoknak is volt hasonló hangja. Mindenkinek stimm? Remélem... Na a GSX-R-emből ilyesmi hang jön, ha gázon gyorsítok és ezzel szinkronban finom remegés is érezhető, bizonyos darabosság érzetét kelti.
Minden fokozatban ugyanúgy hallható, leginkább középtartományban. Ha behúzom a kuplungot, akkor is jelentkezik a tünet, de jóval halványabban. Motorfék/kis gáz üzemmódban nem jelentkezik. Üresben pörgetve semmi hang (leszámítva egy apdó zörrenést a rárántás pillanatában, ami nyílván a vezérműlánc - de ez szerintem ez normális)
Lánckerék a helyén, kihajtáscsapágy nem lóg (kézzel nem mozdítható). Mégis gyanús, mert a hang megjelenése a rövidebb áttétel beszereléséhez valamelyest köthető, bár a hangn nem pillanatszerűen jelent meg, hanem egyre erősődve és napról napra romlik a helyzet.
Ma fogom leengedni az olajat és szétszedni a kuplungot.
Bármilyen ötletet szívesen várok, hogy mit nézzek meg. (Ebből blokk szét-össze lesz megint, már látom...)
És ha jól értem a slipping mértéke egyáltalán nem állítható, vagy ha igen csak a kuplungszerkezet szétszedésével. Egyébként a csúszókuplung működése érezhető mértékben függ az olajtípustól?
A lamellákat azonosnak írja a kereső, de persze még nem volt időm műszaki rajz szinten átnézni.
Amúgy ez a csúszókuplungosdi milyen? Lehet vele úsztatni a farát kanyarbejáratnál, vagy egyáltalán nem engedi meg? A K1 gyári kuplunggal ugye simán lehet csúsztatni motorfék, kuplunngal aláfestve plusz hátsófék (a kedvenced ) módszerrel. Ettől a mókától nem szívesen válnék meg, de ha nem pattogna fel a kerék közben annak tudnék örülni.
A kerék pattogását tapasztalatom szerint a gumi minősége, a csillapítás jósága és a kuplung megfelelő csúsztatása képes befolyásolni. Az utóbbi nem egyszerű feladat (nekem). Ha ezt átveszi a csúszókuplung, de egyébként engedi keresztbe farolni a motort, akkor lájkolom. Ha nem, húzza a f....ra, aki kitalálta. ....Persze, majd H-Ring célegyenes végi fordulóban újra elővesszük a témát, ha eljutok oda valaha.
Keresek GSX-R 1000 K-5-höz egy balos visszapillantót! Ha valakinek van elfekvőben egy, amitől reális áron megválna akkor kérem jelezze!
Thx.!