Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Bali jó lett a plexi, az asszony el is vitte a darkot!
Az sokkal szarabb, ha 1-esig visszaváltasz olyan 120 körül
Leírtad, hogy erős fékezéskor nem ér semmit a hátsófék. Kis fékhez elég a motorfék.

Kanyarból kigyorsításhoz pedig tegyél fel tisztességes gumit, főleg előre!
Lehet, hogy egesz egyszeruen abban rejlik a megoldas, hogy az altalam "palyamotorozasnak" nevezett ize, az sportmotoros szinten csak vacakolas, ahol a hatso fekezesnek nincsenek kulonosebb kovetkezmenyei. Elvegre az E-Ringen, 4.-be sem tudom betenni a motort. El tudom kepzelni, hogy ez nagyobb (200 feletti) tartomanyban megbosszulja magat.

Mentsegemre valjon, az illeto "Nandi" tolem szinten az E-Ringen kerdezte emezt, tehat O mar ott sem hasznalja. Azt is mondta, hogy "eleg kamikaze" stilusban nyomom. Ezt sem tudtam, hogy ertekeljem. Az igaz, hogy minden kanyarba keresztbe mentem be es ugyanigy, vagy bicskazva jottem ki es meg a palyarol is leszaladtam, valoban igy volt. Utobbi forgalmi akadaly miatti mentes volt, amiben ugyanannyira biztos voltam, mint a tobbiben.

Utcan is ugyanigy megyek. Az, hogy csuszik a motor az en olvasatomban meg nem jelenti azt, hogy akkor mar vege mindennek. Eleve torekszem arra, hogy csusszon, hiszen igy nem fog varatlanul csuszni es ugye joval elvezetesebb is.

Eppen emiatt, en akkor mentem eloszor palyara, amikor a tudasomat palya-alkalmasnak ereztem. Mar reg szetkarcoltam a labtartokat, meg letoroltem a felezovonalat a kornyekbeli kanyarokrol, mire eloszor ravettek, hogy menjek palyara. Masnap az E-Ring kupa versenyen az utolso helyrol rajtolva 4. lettem a non-slick kategoriaban. Fekti Tibi szintu emberek voltak csak gyorsabbak. Azota evente egyszer betevedek (hol superrmotoval, hol sportmotorral) es mindig ugyanazt tapasztalom: A palyamotorosok kozott is megvan legalabb ugyanakkora tudaskulonbseg, mint az utcai kozlekedok kozott: Van olyan, akit en vagy jopar ismerosom a haveri korbol (akik soha eletukben nem voltak palyan) a 3. kor vegen kikerulne fel nem keszitett oreg motorral. Ez a bizonyos gepesz futam is ezt tukrozte. Voltak ott ugye az 1:20 alatti sracok. Elkepzelesem nincs mi a f...t kellene csinaljak, hogy rajtuk birjak maradni. Bizonyos pillanatokban fogom oket, de ahogy mondod a kovetkezo forduloban kiderul, hogy el volt cseszve az egesz az elejetol kezdve. A 20 perces menet vegen ha nem kapok kort, az mar jo. Ez teljesen rendben van. Nade, van olyan muki, akinek idomos, rajtszamozott motorja van, a mogottem felallitott 1:30-as csoportban indult es a gyakorlaskor 20-perc alatt 2-szer eloztem meg. Ez is palyamotor szint lenne? karotta 1:26-t ment AE86-os Corollaval.... Na az a jo ido, nem az 1:22 meg hasonlok. Eshat ha en tudok keresztbe kasul-csuszva, hatsofeket hasznalva is gyorsabban menni, mint sok palyazo, akkor nyilvanvaloan meghokkenek, amikor az egyik megelozott visszakerdez, hogy "hasznalod a hatso feket?". Vilag eletemben ugy gondoltam, hogy aze' van a motoron rajta, hogy nyomkodjam.

Na, asszem ezt kiveseztuk. Megprobalok meg iden eljutni a H-Ringre. Remelem osszefutunk!
Elbeszélünk egymás mellett. Én csak azt mondom, hogy a mi szintünkön amíg nem jutsz el a motorod határa+1mp teljesen felesleges a hátsó fékkel bűvészkedni mert van azon kívül még elég sok dolog amit szarul csinálunk. Én lassan már sírva megyek 2 percet mert nem döntök elég nagyot, nem gyorsítok ki elég jól és sokszor nem is a jó íven megyek. És nem azért mert fosok hanem mert a nagy tempó miatt nagyon könnyű hibázni. 170-el érkezek a sikán féktávjához ami egy bukkanó tetején van és ha 1 tizedmp előbb fékezek már nem a jó tempóval érkezek bele a kanyarba. Aztán ezt a hibát viszem le egészen a lejtős féktávig ami 1km arrébb van.
Majd 1:56-nál elkezdek gondolkodni azon, hogy használjam-e a hátsó féket. De 2 percnél akár le is szerelhetném.
Ha meg mindenki a bukás-0,5%-nál motorozna 1:53-as emberekkel lenne tele a ring.
Szóval nyugodtan használd, lehet, hogy még gyorsabb is leszel vele, de az nem mostanában lesz. Szerintem.
Egyébként meg való igaz amit mondasz mert bár én a profik között sereghajtó vagyok viszont az utcai motorosok között meg gyors és amit látok itt a videókon, hogy egyesek miket művelnek hát a fülem kettéáll! Mint ha magamat látnám 5 évvel ezelőtt. Gyök2-vel pályaelhagyás stb.
Na most megneztem. Most jol beszarattal bameg.
Ertelek. Egyaltalan nem ketelkedek abban, hogy k...rvara hurkabor lennek a H-Ringen. Nem vagyok szokva a tul nagy sebessegu motorozashoz, mivel az rendkivul kockazatos kozuton gyakorolni - nagyon nehez 250-ekrol szemre spiccen venni a kanyarokat, meg a fektavokat. Ha meg nem veszed spiccen, akkor ugye nemigen tanul az ember.

Nem arrol beszelgetunk, hogy ha rosszul csinalok valamit, akkor annak mi a kovetkezmenye, hanem feltetelezve, hogy mindent jol csinal az ember, mi a leggyorsabb modszer? Mas hozzaszolasokbol sokszor pedig azt erzem (meg azt latom a palyan), hogy egyesek egyszeruen felnek menni. Nem merik donteni, nem mernek fekezni, stb. De nem arrol vitatkozunk, hogy valaki fosik-e vagy sem. (Eleve el van b..va minden, ha valaki fel - szerintem.) Van akit ugy latok palyazni, hogy "hahaj, megcsuszott, para volt". Persze igy is lehet, csak nem ezen a szinten beszelgetunk. Egy jol osszerakott kornek minden meteren a bukastol fel szazalekra kell menni, ha jol ertelmezem a motorverseny lenyeget. Ezek jelentektelen aprosagok, hogy a motor csuszik, pattog vagy ilyesmi. Amig nem csuszik, addig csak kuzlekedik az ember. Ezzel nem mondtam azt, hogy ne taknyolhatnek el a celegyenes vegen, mint legy a sz...ron, vagy ne lenne tele a pelus. Ki fogok menni H-Ringre.

Igazabol megtudtam amit akarta: A palyamotorosok koreben valoban el van terjedve az a hagyomany, hogy a hatso feket nem hasznaljak. Mivel en nem vagyok resze a tarsasagnak, ez engem egyelore nem fertozott meg. Az is kiderult, hogy ez az elmelet inkabb biztos uttartas erdekeben szuletett, mintsem a gyorsabb motorozas szentelyeben, azt ugyanis nem sikerult egyertelmusiteni, hogy ne lehetne gyorsabban menni a hatsofeket hasznalva es arra is akadt pelda aki a vilag nagyjai kozul ugyancsak hasznalja.
Nem sokkal nagyobb költség mint az euroring. Egyébként több ember volt már aki kérdezte ha ő Euroringen/Kakucson ilyen vagy olyan időt megy akkor a Hringen mit fog menni elsőre? Mindnek azt mondtam, hogy a kettőnek köze nincs egymáshoz. Nem hittek nekem. Amíg ki nem jöttek a Hungaroringre. Elhiszem, hogy mész az euroring "célegyenesében" 4-ik ben jön a kanyar visszadobsz kettőt, hátsó fék, szűkíted stb. és minden király.
De képzeld el a következőt:
A Hungaroring cél végén 250-es valós! sebességnél rányúlsz a fékre a 200-as táblánál, elkezdesz visszaváltani 6-ból és amint visszarakod 3-ba a moci segge feljön és mész 20m első keréken még mindig 180-as valós sebességnél. A gép fara kitör oldalra majd leérkezik és te a hátsó féken állsz, de legalább is a hátsó kereked áll mert nem létezik, hogy előbb leszállj a hátsó fékről mint sem megálljon a kerék (mindezt 2mp alatt) na mi fog történni? A legkevesebb, hogy a bukótérben fejezed be a féktávot. Vagy úgy jársz mint a Dodor.
http://youtu.be/-VTvNkEXol0
Üdv mindenkinek!

Valakinek van bármilyen infója erről a motorról? Gondoltam hátha tud valami előéletet... Szerintem főleg a monster matricák lehetnek "egyedi dolgok" amik alapján valakinek hátha eszébe jutna róla valami! Előre is köszönöm a segítséget!

Suzuki GSX-R K4 1000
Mert nem egetted szet gondosan a beteteket ugy mint en.
A Thundercatom olyan volt, hogy hozzáértél a hátsó fékhez és blokkolt a kerék.
"nagyon gyors versenyzők kanyar előtt picit fékeznek a hátsó fékkel, így megnő a két kerék közötti távolság"

Én elhiszem. Miért is jó ez?
Nem akarok beleszólni, de azt hallottam, hogy a nagyon gyors versenyzők kanyar előtt picit fékeznek a hátsó fékkel, így megnő a két kerék közötti távolság.
Az utcai motorozás miatt sokáig én is használtam a hátsó féket pályán, de ahogy gyorsul az ember rájön, hogy fölösleges, sőt, még csak jobban beszitál a hátulja.
Lassú tréningen gyakorolják a hátsó fékkel való kanyarodást gázelvétel nélkül.
Ilyenkor leül a hátulja a motornak, és így kisebb íven fordul el, de pályán ez felesleges.
Kivancsiva tettel. Kenytelen leszek H-Ringezni. Nalam a fekezes es a visszavaltas egy gyakorlatilag reflexszeruve valt egyuttes. Kozuton, ha sietosen megyek, barmilyen forgalmi helyzet miatt kelljen is fekezni, akaratlanul is azon veszem eszre magam, hogy azonnal visszavaltottam, amint a sebesseg picit is csokkent.
2:20 alá bemegyek csak hátsó fékkel is. Én nem mondtam sose, hogy lassabb leszel vele. Csak azt, hogy felesleges és ugyan azt a hatást fele annyi figyelemmel el tudod érni. (+Több veszélyforrást is magában hordoz). Hungaroring cél végén amikor visszadobok 4-et kizárt, hogy tudjam nyomni még a hátsó féket is. 10-ből 1X még így sem sikerül visszadobnom 2-ig.
Hat igen... A megszokas, meg ki hogy tanulta. Amikor motorozni tanultam meg nem ugy volt, mint ma, hogy nekiugrik a gyerek, hogy "palyamotoros leszek". Olyan ketkereku romhalmazokkal vagtunk neki hadak utjanak, hogy mar az nagy szo volt, hogy egyaltalan van fek, nemhogy lesporoltuk volna a kettobol az egyiket. Akkoriban celszeru volt mindkettot hasznalni, ha meg is akart allni az ember. Nekem meg igy rogzult be. Mas konzervativ balfaszsagaim is vannak. Pl. a labamat se logatom soha, supermoton sem, terepen is csak nagyon ritkan. Bar latom Stoner is logatja...
Szerintem pedig megszokás kérdése.
Valószínűleg jobban adagolható a hátsó kerékre jutó fékerő az üzemi fékkel, mint a motorfékkel, hiszen az folyamatosan változik.
Mindazonáltal vannak olyanok, akiknél "szétrohad" a hátsó fék, mintha ott sem lenne.
Viszont például Hodgson és Hopkins állandóan tapossa, kanyarbejáratnál és kigyorsításon is...
Jo reggelt!

Na mostmar fasza... Konkretan senki nem mondta meg, hogy miert lassabb, ha hasznalom a feket, csak annyival lettem okosabb, hogy motorfekkel (es persze csuszokuplunggal) el lehet erni ugyanazt, mint fekkel. Remek.

Amikor a hatsokerek a foldon van, akkor celszeruen fekezoerot is ki kell fejtenie (ebben mindenki egyet ert eddig). A hatso fek arra valo, hogy fekezoerot fejtsen ki (remelem ezt sem cafolja senki). A hatso fekpedal konzekvensen es direkt hat a fekerore (remelhetoleg ez is helytallo). A hatso kerek fekezesenek minden mas modja (a csuszokuplungtol, az ABS-tol es a robotpilotatol eltekintve) bonyolultabb ennel, egyik sem egyszerubb.

Jo. Megyek H-Ringre. Ha 2:20 ala ferek hatso feket hasznalva, akkor elkezditek nyomkodni Ti is a kedvemert?
a motorfékkel hibátlanul lehet játszadozni....csak kell hozzá finom kezecske..mint a pinákhoz
Nincs ellentmondás. Persze, hogy szükség van a fékezőerőre de függőleges motornál nem kell hátsófék mert a motorfék simán produkálja ugyan azt a hatást. A szabályozásról annyit, hogy a csúszókuplung intézkedik ez ügyben. Miért jobb? Mert nem kell vele foglalkozni. Dobod vissza a sebességet és kész. Kanyarbemenetnél elég sokat kell gépészkedni nem még majd a fékpedált nyomkodom. Jobbos kanyarban szerintem rá sem tudnék lépni.
Te előbb jössz a Hungaroringre mint én az euroringre. Egyszer voltam ott ingyen. Mentem 25 kört és elég is volt egy életre.
1. Igaz.
2. (Bar igaz,) negativ. A motorfekkel a gaz es a kuplung egyuttesevel szabalyozod be a fekhatast amit a gangok miatt a fokozatosbol probalsz egyenletesse tenni, raadasul ugy, hogy a gazt huzo kezed ekozben az elso fek erejeert is felel (ami megincsak osszefuggesben van a hatso fekero adhato mertekevel a bolintas miatt). Ennel sokkal kovetekezetesebben es pontosabban adagolhato a hatso fekero a mindezeknel direktebb hatast kifejto fekpedallal.
3. Arrol vitatkozunk mi a veszelyesebb, vagy mi a gyorsabb?
4. Egy kigyorsitas egy viszonylag hosszu folyamat, amikor laprol megkezdodik akkor az egy elnyujtott hatarjatek. Boven van ra ido. (nekem, aki nem tudjuk milyen gyors )
5. Ezzel nem tudok vitatkozni. Sajnalom, hogy nincs H-Ringes idom, de ha lenne sem tamasztana ala egyik allaspontot sem, sem pro, se kontra.
6. Egyaltalan nem ketlem, amit irsz, de nem vagyok az a tipus aki szamara az megfelelne magyarazatnak, hogy senkit nem latunk igy menni. Mondjak meg miert nem!
7. Probald ki, jo moka!
8. A velemenyedben sok kulso infot is olvastam, nem csak sajat elgondolasod.

Alapveto ellentmondast erzek: "Motorfekkel is lehet ezt az erot produkalni" vs. "nem kell a hatso fek". Akkor most van szukseg a hatso kereken kifejtett fekezoerore vagy nincs? Ha van, akkor a motorfek miert jobb, mint a labfek? Szerintem mivel a motorfek nehezebben adagolhato mint a labfek, a labfek a jobb megoldas.

Kenytelen leszek elmenni a H-Ringre elkenetni a szamat, vagy a matricakat az idomon. Persze erre nem lesz keret, szoval amikor megyek E-Ringre majd szolok. Jossz, azt lebokszoljuk.
1. Ne keverjük a 2T a 4T-vel. Doohan motorjának valszeg harmad akkora motorfékje sem volt mint egy mai 600-as négyütemű motornak.
2. Ha rendesen pakolod vissza a sebességet simán eléred a hátsó gumi tapadáshatárát.
3. Ha kanyaríven használod a hátsó féket az még talán veszélyesebb is mint ha az elsőt használnád. Ahogy bevágódsz a kanyarba az első kerékre valóban sokkal nagyobb súly nehezedik, ezért jobban is tapad. Full lapon én többször keményen belenyúltam már az első fékbe (vészhelyzet miatt) és a motor csak felállási hajlamot mutatott de nem akart elmenni az eleje. Viszont a hátsókerék egészen kis inzultus hatására is elcsúszik. Lásd Dodor amint eldobta az új R1-et a Hungaroring 2-es kanyarjában. Egyébként többször is előfordul, hogy lapon a hátsó kerék csúszik meg de a delikvens később még is azt hiszi, hogy az első ment el. Egyszerűen magával rántja az elejét.
4. Kigyorsításkor valóban lehet használni. (Hol van erre időd? )
5. Az én alaptézisem így szól. Ha valaki pályán használja a hátsó féket az vagy kurva gyors és már mindenre van ideje, vagy kurva lassú és MÉG mindenre van ideje. Eddig 3-4 embertől hallottam hasonló lelkesedéssel, hogy hátsó fék! de mind ilyen 2:20 felett karcoló billegőbajnok volt. Ez persze nem jelenti azt, hogy te is az vagy.
6. Komoly pályázós (1:55) embereket láttam motorozni fékpedál nélkül (kérdésre válasz: Minek az? És különben is leér a kanyarban), ill. komoly pályamotoros tesztet olvastam ahol a mérnök azt mondta a hátsó fék csak a kavicságyba való.
7. Eddig talán 2X használtam a hátsó féket őrületes vészfékezés közepette a lejtős féktávon füstölve, visítva de az is évekkel ezelőtt volt.
8. Én béna szar vagyok és ez a magánvéleményem.
Semmi gond, en is emlekeztem az 5mp-es intervallumra, csak ezen belul akartam tudni. Az is vili, hogy nem ez volt az OB I. legkemenyebb meccse, de azert ugy lattam mindenki megizzadt a vegere. Legkozelebb veszek transzpondert, bar a kerdesben nem fog igazsagot tenni, mivel nem tudok hatso fek nelkul motorozni, igy nem tudom lemerni magam anelkul. A gepesz futamon 5-10mp-es differenciakrol volt szo. Vilagos, hogy egy alkalmi palyanap kozonsegenek ez megfelelo besorolas (be is valt), de motorverseny szemszogbol nezve szerintem ezek pokolian nagy kulonbsegek. Aki koronket 5mp-et kap egy masiktol, az az E-ringen 1 kor alatt megkapja majdnem az egesz celegyenest. Ha elkepzeljuk, akkor belathato, hogy egy ilyen futam nem igazan hasonlit egy motorversenyre. (Szerintem. De most igazabol nem is ez a fo tema.)
Bocs nem akartam bele pofátlankodni csak a haverról van szó amúgy én is csak ezt a két idejét tudom az hogy mennyire szar idő az kérdés mer sok embernek ( köztük nekem is ) még az 1,30 jó időnek számít. De szerintem a Gépész nap nem kimondottan az időről szólt.
További jó beszélgetést.
Azt nem mondtam. Mindjárt elmondom a véleményem csak megnézem a bébit.