Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem. Tudok en vesziteni: Nem is rossz ido az az 1:25 ahhoz kepest, hogy mindent rosszul csinalok, nem?
Igen, abban a csoportban rajtoltunk de azert ez igy eleg tag... Ha 1:15 alatt van a palyacsucs, akkor az 1:20 igen szar ido (szerintem).
Veszekedni akarsz?
Mindegy, nincs jelentosege. Mivel eddigi palyafutasomat atlagolva evente kevesebb mint egy palyanapra jutok el es meg sohasem voltam ugyanazzal a motorral ugyanazon a palyan ketszer, hiaba adnam meg, hogy XY es ZV emberek kozott vagyok, ha az illetok minden hetvegen palyaznak. En akar 2-3mp-et tudok gyorsulni egyetlen nap. Masnap is tudnek tovabb 1-t, ha lenne masnap, de az rendszerint csak a kovetkezo evben van. Igy nem lehet realizalni a dolgokat. Nem ismerem a magyar palyanapok kremjet.

Szora sem meltattad az elmeleti magyarazatot. Toled azert tobbet vartam!
1,20 és 1,25 között
H-Ringen sohasem voltam. E-Ringen pedig nem tudom, mert eppen az illetotol akartam megkerdezni, hogy mennyi volt az ideje. Lattam, hogy nagy gumimelegitos palyamotoros, meg azt, hogy tett fel traszpondert. A vegen derult ki, hogy hiaba, mert nem mukodott neki. Pedig jo viszonyitasi alap lett volna, mert Ot mar viszonylag nehezen eloztem meg. "Nandi" felirattal a seggen karistolt.
Te mit is mész a ringen? Csak a 600-as pályamotoros miatt kérdezem.
En nem olvastam ilyen konyveket. Motorozni autodidakta modon tanultam, azaz probalkozom es atgondolom a dolgokat.

A hipotezis: Ha nem lenne szukseg a hatso fekre, akkor vajon Jeremy Burgess miert toltott volna almatlan ejszakakat tervezoasztal felett, hogy a lebenult bokaju Michael Doohannak atkosse a hatso feket jobb labrol bal kezre. Es vajon Doohan hany VB cimet nyert volna, ha nem hasznalja azt? Vagy nem hasznalta?...

A fizika: A cel az, hogy fekezeskor a leheto legnagyobb mozgassal ellentetes iranyu "vonoerot" fejtsuk ki az aszfaltra. Mivel a gumi es az aszfalt talalkozasa nem homogen feluletek surlodo kolcsonhatasa, ezert a "vonoero" (fekezoero) nagysaga fugg a felulettol. Magyaran szolva amig a hatso kerek a talajon van, addig fekezoerot is tud kifejteni. Az ugyan igaz, hogy egy idealisan eros fekezesnel a hatso kerek eppenhogy elemelkedik az aszfalttol (nulla nyomoerovel nyomja azt), de ugyanakkor egy idealis fekezes nem er veget a kanyar bejarati pontjaig, hanem legalabb a kanyar elso harmadaig kitart. Marpedig az ives reszen mar nem lehet a levegoben a hatso kerek, mert akkor kibicskazna a motor oldalra. Ez azt jelenti, hogyha dontott allapotban hasznalom a hatso feket, akkor annak igenis van effektiv hatasa. Es nem csak elmeletben, hanem ezt a gyakorlatban is erzem: A ha nyomom a hatso feket, akkor a teljes (ossz) fekero nem 100, hanem kevesebb (mondjuk csak 90) szazaleka esik az elso kerekre, 10 szazalekot a hatsora lehet adni. Ez azt jelenti, hogy az elso gumi teljes tapadasa a fekero 90%-at kell csak megemessze 10% megmarad az oldaliranyu tartasra, vagyis ennyi marad a kanyar-radiusz szukitesere. Ennyivel gyorsabban lehet fordulni, vagy ha nem megyek gyorsabban, ennyivel biztosabban marad az eleje az iven es nem csuszik el.

A gyakorlat: A nekem a kerdest szegezo palyamotoros (600cc) uriemberhez fektavrol fektavra kozeledtem es vegul kifekezessel eloztem meg utcai motorral (1000cc).

Egyebkent pedig a motor a szuk forduloba (a fentiek miatt), konnyebben fordul be - ahogy ddt500 is irja. Kigyorsitaskor nehezebben farol ki, ha gazadas kozben a feket is nyomom. Visszavaltaskor a kuplung racsusztatas okozta ugyetlenkedest a fekero ellentetes szabalyzasaval el lehet simitani valamelyest - ez a legnehezebb.

A tobbit nem tudom.
Arról nem beszélve, hogy ha megfelelő ütemben dobálod vissza a sebességet akkor ugyan azt a hatást eléred. Bár gyanítom Cápa mindjárt azzal jön, hogy ő ívet szűkít a hátsó fékkel a kanyarban.
Én tisztelem azt akinek van érkezése hátsó féket használni. Néha arra nincs időm, hogy átmásszak a motor másik oldalára és féloldalasan esek be a kanyarba.
Keith Code oktató könyvében (Twist of the Wrist 2) is azt írja, hogy pályán nem kell használni a hátsót, mivel a legtöbb baleset okozója a hátsó fék. Normál körülmények közt ha teljes megállás a cél, akkor valóban rövidebb a fékút mindkét fék használatával, de pályán sosem kell állóra fékezni, max a futam végén
Nem tilt le 11.500-nal, csak a szamitoprogram ezt a fordulatot ajanlotta fel es mivel en sem tudom pontosan hol a vege, nem valtoztattam az adaton. Rohadtul nem erdekel a pontos vegsebesseg, meg a 299 historia - csak az aranyokra voltam kivancsi. Az erezheto gyorsulasban messze nincs akkora kulonbseg, mint amire szamitottam. Logikusan, minel erosebb egy motor, annal kevesbbe erezni a rovidebb attetel okozta ero-hozomanyt. A Z750 -1 utan olyan lett, mintha kicseteltek volna. Ennek meg (kis tulzassal) mindegy milyen az attetel. Van eleg ereje forgatni a hosszut is. Normal (stift) uzemmodban tobbet kell valtani (de en szivesen valtogatok). Tura uzemmodban kevesebbet is eleg. A valto mukodese sokkal jobb lett, erezhetoen nem tetszett neki az eddigi - gyarinal hosszabb - attetel. Most nem csattog.
Gatya sz..r az elso gumi, elobb lecserelem azt - csak kopjon el vegre. Addig inkabb batorsaggal kompenzalok.
Elol-hatul szinter volt, azzal vettem a motort (elol Nissin, hatul EBC). Ugyanigy csikorgott a hatso es ugyanigy csak nalam, mivel csak par nappal azutan kezdte el csinalni, hogy rendesebben meghajtottam Capa metodikaval. Ha megyek utassal 130-al 300km-eket utana nem nyikorog par napig, aztan nyomok egy TT-t es megint. A legutobbi palyanapon a gepesz futam utan kerdezte az egyik mikulas, hogy "Te hasznalod a hatso feket?". Eleg varatlanul ert a kerdes... Most tenyleg... Palyamotorosok koreben el van terjedve ilyen ige, hogy a hatso feket nem szabad hasznalni?
Iden az utviszonyok nyar eleje ota rosszak, a kevesebb motoros ellenere ezert van relativ sok baleset. A Nagy Ember is vilagosan leirja ugyanezt.
Húú gyerekek, ma olyat fogok menni!
Méé neked letilt 11500-nál? Nekem olyan 12500-13000 körül tilt.
Amúgy brutál lehet most a gyorsulása. Bár többet és hamarabb kell váltogatni. Amikor voltam gyorsulási versenyen(a Hondámmal), akkor sem minden volt a fordulatszám. Sokszor inkább hamarabb raktam egy 2-est mert az nagyobb sebességre gyorsított mint a másik 1-ese...
Ez de hülyén hangzik...
hézagoló alátét a rugóstag fölé
Ezért kell nyomatékra meghúzni. Nekem még nem volt 1el sem bajom.
Majd 1szer ha butára vágyok, akkor én is berakok valami ilyet.
Mondjuk ez nem idén lesz. Alig mentem pár 1000 km-t...
Használj oda is szinter betétet. Nekem tök jó vele! Igaz, biztos nem úgy nyomom mint te...
Sajna tényleg így van. Én nem akarok annyira pályázni, mert kicsit unalmasnak találom, így marad a közút. Ott meg figyelni kell mint állat, h mikor engeded a ménest szétszaladni...
Hamar letudtad a bulit.
Szép motor. Vigyázz rá.
onnan jövök