Mindegy, nincs jelentosege. Mivel eddigi palyafutasomat atlagolva evente kevesebb mint egy palyanapra jutok el es meg sohasem voltam ugyanazzal a motorral ugyanazon a palyan ketszer, hiaba adnam meg, hogy XY es ZV emberek kozott vagyok, ha az illetok minden hetvegen palyaznak. En akar 2-3mp-et tudok gyorsulni egyetlen nap. Masnap is tudnek tovabb 1-t, ha lenne masnap, de az rendszerint csak a kovetkezo evben van. Igy nem lehet realizalni a dolgokat. Nem ismerem a magyar palyanapok kremjet.
Szora sem meltattad az elmeleti magyarazatot. Toled azert tobbet vartam!
H-Ringen sohasem voltam. E-Ringen pedig nem tudom, mert eppen az illetotol akartam megkerdezni, hogy mennyi volt az ideje. Lattam, hogy nagy gumimelegitos palyamotoros, meg azt, hogy tett fel traszpondert. A vegen derult ki, hogy hiaba, mert nem mukodott neki. Pedig jo viszonyitasi alap lett volna, mert Ot mar viszonylag nehezen eloztem meg. "Nandi" felirattal a seggen karistolt.
En nem olvastam ilyen konyveket. Motorozni autodidakta modon tanultam, azaz probalkozom es atgondolom a dolgokat.
A hipotezis: Ha nem lenne szukseg a hatso fekre, akkor vajon Jeremy Burgess miert toltott volna almatlan ejszakakat tervezoasztal felett, hogy a lebenult bokaju Michael Doohannak atkosse a hatso feket jobb labrol bal kezre. Es vajon Doohan hany VB cimet nyert volna, ha nem hasznalja azt? Vagy nem hasznalta?...
A fizika: A cel az, hogy fekezeskor a leheto legnagyobb mozgassal ellentetes iranyu "vonoerot" fejtsuk ki az aszfaltra. Mivel a gumi es az aszfalt talalkozasa nem homogen feluletek surlodo kolcsonhatasa, ezert a "vonoero" (fekezoero) nagysaga fugg a felulettol. Magyaran szolva amig a hatso kerek a talajon van, addig fekezoerot is tud kifejteni. Az ugyan igaz, hogy egy idealisan eros fekezesnel a hatso kerek eppenhogy elemelkedik az aszfalttol (nulla nyomoerovel nyomja azt), de ugyanakkor egy idealis fekezes nem er veget a kanyar bejarati pontjaig, hanem legalabb a kanyar elso harmadaig kitart. Marpedig az ives reszen mar nem lehet a levegoben a hatso kerek, mert akkor kibicskazna a motor oldalra. Ez azt jelenti, hogyha dontott allapotban hasznalom a hatso feket, akkor annak igenis van effektiv hatasa. Es nem csak elmeletben, hanem ezt a gyakorlatban is erzem: A ha nyomom a hatso feket, akkor a teljes (ossz) fekero nem 100, hanem kevesebb (mondjuk csak 90) szazaleka esik az elso kerekre, 10 szazalekot a hatsora lehet adni. Ez azt jelenti, hogy az elso gumi teljes tapadasa a fekero 90%-at kell csak megemessze 10% megmarad az oldaliranyu tartasra, vagyis ennyi marad a kanyar-radiusz szukitesere. Ennyivel gyorsabban lehet fordulni, vagy ha nem megyek gyorsabban, ennyivel biztosabban marad az eleje az iven es nem csuszik el.
A gyakorlat: A nekem a kerdest szegezo palyamotoros (600cc) uriemberhez fektavrol fektavra kozeledtem es vegul kifekezessel eloztem meg utcai motorral (1000cc).
Egyebkent pedig a motor a szuk forduloba (a fentiek miatt), konnyebben fordul be - ahogy ddt500 is irja. Kigyorsitaskor nehezebben farol ki, ha gazadas kozben a feket is nyomom. Visszavaltaskor a kuplung racsusztatas okozta ugyetlenkedest a fekero ellentetes szabalyzasaval el lehet simitani valamelyest - ez a legnehezebb.
Arról nem beszélve, hogy ha megfelelő ütemben dobálod vissza a sebességet akkor ugyan azt a hatást eléred. Bár gyanítom Cápa mindjárt azzal jön, hogy ő ívet szűkít a hátsó fékkel a kanyarban.
Én tisztelem azt akinek van érkezése hátsó féket használni. Néha arra nincs időm, hogy átmásszak a motor másik oldalára és féloldalasan esek be a kanyarba.
Keith Code oktató könyvében (Twist of the Wrist 2) is azt írja, hogy pályán nem kell használni a hátsót, mivel a legtöbb baleset okozója a hátsó fék. Normál körülmények közt ha teljes megállás a cél, akkor valóban rövidebb a fékút mindkét fék használatával, de pályán sosem kell állóra fékezni, max a futam végén
Nem tilt le 11.500-nal, csak a szamitoprogram ezt a fordulatot ajanlotta fel es mivel en sem tudom pontosan hol a vege, nem valtoztattam az adaton. Rohadtul nem erdekel a pontos vegsebesseg, meg a 299 historia - csak az aranyokra voltam kivancsi. Az erezheto gyorsulasban messze nincs akkora kulonbseg, mint amire szamitottam. Logikusan, minel erosebb egy motor, annal kevesbbe erezni a rovidebb attetel okozta ero-hozomanyt. A Z750 -1 utan olyan lett, mintha kicseteltek volna. Ennek meg (kis tulzassal) mindegy milyen az attetel. Van eleg ereje forgatni a hosszut is. Normal (stift) uzemmodban tobbet kell valtani (de en szivesen valtogatok). Tura uzemmodban kevesebbet is eleg. A valto mukodese sokkal jobb lett, erezhetoen nem tetszett neki az eddigi - gyarinal hosszabb - attetel. Most nem csattog.
Elol-hatul szinter volt, azzal vettem a motort (elol Nissin, hatul EBC). Ugyanigy csikorgott a hatso es ugyanigy csak nalam, mivel csak par nappal azutan kezdte el csinalni, hogy rendesebben meghajtottam Capa metodikaval. Ha megyek utassal 130-al 300km-eket utana nem nyikorog par napig, aztan nyomok egy TT-t es megint. A legutobbi palyanapon a gepesz futam utan kerdezte az egyik mikulas, hogy "Te hasznalod a hatso feket?". Eleg varatlanul ert a kerdes... Most tenyleg... Palyamotorosok koreben el van terjedve ilyen ige, hogy a hatso feket nem szabad hasznalni?
Méé neked letilt 11500-nál? Nekem olyan 12500-13000 körül tilt.
Amúgy brutál lehet most a gyorsulása. Bár többet és hamarabb kell váltogatni. Amikor voltam gyorsulási versenyen(a Hondámmal), akkor sem minden volt a fordulatszám. Sokszor inkább hamarabb raktam egy 2-est mert az nagyobb sebességre gyorsított mint a másik 1-ese...
Ez de hülyén hangzik...
Sajna tényleg így van. Én nem akarok annyira pályázni, mert kicsit unalmasnak találom, így marad a közút. Ott meg figyelni kell mint állat, h mikor engeded a ménest szétszaladni...
Szora sem meltattad az elmeleti magyarazatot. Toled azert tobbet vartam!
A hipotezis: Ha nem lenne szukseg a hatso fekre, akkor vajon Jeremy Burgess miert toltott volna almatlan ejszakakat tervezoasztal felett, hogy a lebenult bokaju Michael Doohannak atkosse a hatso feket jobb labrol bal kezre. Es vajon Doohan hany VB cimet nyert volna, ha nem hasznalja azt? Vagy nem hasznalta?...
A fizika: A cel az, hogy fekezeskor a leheto legnagyobb mozgassal ellentetes iranyu "vonoerot" fejtsuk ki az aszfaltra. Mivel a gumi es az aszfalt talalkozasa nem homogen feluletek surlodo kolcsonhatasa, ezert a "vonoero" (fekezoero) nagysaga fugg a felulettol. Magyaran szolva amig a hatso kerek a talajon van, addig fekezoerot is tud kifejteni. Az ugyan igaz, hogy egy idealisan eros fekezesnel a hatso kerek eppenhogy elemelkedik az aszfalttol (nulla nyomoerovel nyomja azt), de ugyanakkor egy idealis fekezes nem er veget a kanyar bejarati pontjaig, hanem legalabb a kanyar elso harmadaig kitart. Marpedig az ives reszen mar nem lehet a levegoben a hatso kerek, mert akkor kibicskazna a motor oldalra. Ez azt jelenti, hogyha dontott allapotban hasznalom a hatso feket, akkor annak igenis van effektiv hatasa. Es nem csak elmeletben, hanem ezt a gyakorlatban is erzem: A ha nyomom a hatso feket, akkor a teljes (ossz) fekero nem 100, hanem kevesebb (mondjuk csak 90) szazaleka esik az elso kerekre, 10 szazalekot a hatsora lehet adni. Ez azt jelenti, hogy az elso gumi teljes tapadasa a fekero 90%-at kell csak megemessze 10% megmarad az oldaliranyu tartasra, vagyis ennyi marad a kanyar-radiusz szukitesere. Ennyivel gyorsabban lehet fordulni, vagy ha nem megyek gyorsabban, ennyivel biztosabban marad az eleje az iven es nem csuszik el.
A gyakorlat: A nekem a kerdest szegezo palyamotoros (600cc) uriemberhez fektavrol fektavra kozeledtem es vegul kifekezessel eloztem meg utcai motorral (1000cc).
Egyebkent pedig a motor a szuk forduloba (a fentiek miatt), konnyebben fordul be - ahogy ddt500 is irja. Kigyorsitaskor nehezebben farol ki, ha gazadas kozben a feket is nyomom. Visszavaltaskor a kuplung racsusztatas okozta ugyetlenkedest a fekero ellentetes szabalyzasaval el lehet simitani valamelyest - ez a legnehezebb.
A tobbit nem tudom.
Én tisztelem azt akinek van érkezése hátsó féket használni. Néha arra nincs időm, hogy átmásszak a motor másik oldalára és féloldalasan esek be a kanyarba.
Amúgy brutál lehet most a gyorsulása. Bár többet és hamarabb kell váltogatni. Amikor voltam gyorsulási versenyen(a Hondámmal), akkor sem minden volt a fordulatszám. Sokszor inkább hamarabb raktam egy 2-est mert az nagyobb sebességre gyorsított mint a másik 1-ese...
Ez de hülyén hangzik...
Mondjuk ez nem idén lesz. Alig mentem pár 1000 km-t...