Szégyen ez komolyan.
És ha valami balesetem lett volna ebből, mert szétmegy a teló?
Ilyenbe, bele sem gondolnak?
Kapja be mindenki. Ezért szerelem én is otthon a motoromat.
Akkor legalább biztosra megyek, meg 3szor átellenörzök mindent...
Helló!
Van egy pár új kék eloxált fék-kuplung karom rövid kivitelben bordó állítóval K5-6 1000-re ha valakit érdekel!14000-be szoktam adni de ha innen kell valakinek most 11000-be adom.
Mindenki maskepp csinalja. Nekem a vezetes technika teruleten az a filozofiam, hogy "csak szepen aprankent". 20 ev alatt jutottam el oda, hogy batran mondhatom: barmilyen helyzetbol felveszem 2.-ban a gixert. A motor technika teruleten pedig az, hogy "ezt is csak emberek csinaltak, nem lehet olyan ordongos". Ergo szetszedem, megnezem, ha utana sem vilaos valami elolvasom, vagy siman csak probalgatom. Augusztus ota van meg, rengeteg dolgot atalakitottam, megtobbet megprobaltam, de nem valt be es ugy hajtom, hogy esik ki a blokk a helyerol. Dehat ezert van!
Nah akkor ezt még ki kell tapasztalnom...
STV ügyben nem tudok nyilatkozni. Eddig, hogy őszinte legyek azt sem tudtam, hogy mi az az STV, de most hogy utána olvastam nagyjából tisztában vagyok vele. :)
Szerencsére (bár lehet, hogy sajnos) nem én költöttem egy halom lóvét erre a motorra, nem én vettem az "extrákat", ezáltal 100%-ban nem is tudhatom, hogy mi gyári és mi nem.
Van benne egy Prop-Tech elektronika, nem tudom, hogy ez mennyiben befolyásolhatja ezt az egykerekezés dolgot, meg hogy ez van-e valamilyen kapcsolatban a fojtószeleppel.
Előbb utóbb úgyis el kéne, hogy vigyem a Prop-Techhez, aztán majd csak felvilágosítanak arról amit nem tudok :)
Kb. ég a pofám, hogy alig tudok valamit a saját motoromról, de hát épphogy csak 1000km-t mentem vele. Előbb-utóbb majd csak "beletanulok"! :)
Nekem a videoban lathato modon feljon a K1 masodikban a gyarinal hosszabb attetellel (az attetel maga gyari, de a gumi nagyobb a gyarinal). Sosem figyeltem, de sztem. 6000 korul mar feljon. Kuplungot sohasem hasznalok es ezt a gaz rangatast sem alkalmazom - mert nyujtja a lancot. Folyamatos gyorsitas mellett figyelem a fordulatot es tudom mikor kell gazt adni ahhoz, hogy elegendo nyomatekugrast idezzen elo. Reflexsszeruen veszem fel, ha a forgalmi helyzet engedi. Nomeg, ha bukkano van vagy ilyesmi, akkor 4-5-6-ban is feljon. Ki kell tapasztalni.
Lehet, hogy ki fogtok röhögni, de youtubeos gixeres videókat nézegetve eszembe jutott valami.
Itt egy video: http://www.youtube.com/watch?v...
Jól látszik, hogy emberünk 0:28 környékén másodikban 95-100 körül, 7ezres fordulatnál visszaengedi a gázt, majd kuplung nélkül erőből simán feljön kerékre...
Ezzel csak az a "gond", hogy az én gépem ilyet a büdös életben nem csinált még 2-ban...
1-esben semmi gond, de 2esben kuplung nélkül nem tudom felvenni.
Ha velem van a hiba, mondjátok már meg, hogy mit csinálok rosszul! Egykerekező iskolát kihagytam, ez az első motorom amin szándékosan egykerekezni próbálok
Hasonló gondjaink vannak. Természetesen nem lett egyforma a két végsúly, már ezen nem is bosszankodnék, de még defektem is lett.
Házilag a tömlő nélkülit csináltad meg? Mi volt a módszer?
A fiam majd játszik vele a homokozóban
Ma volt próbaút, érezhetően jobb lett. Direktebben reagál, fent meg végre volt kedvem tiltásig pörgetni, mert megindult. Jobb lett a szívás hang is, alapjárati nyomaték szinte nulla, de az nem érdekelt sose.
Most 40% e85-tel jobban megy, mint előtte tiszta benzinnel. Még ígyis sokat kap.
Ma csináltatok én is kormányvégsúlyt, már az is feladta a 40 éve esztergányos szakinak, hogy a végébe egy nútot beleköszörüljön. Mondom akkor anélkül csinálja meg, majd itthon befejezem
En most vissza tettem az eredeti Suzuki fekkart es direkt vizsgaltam a fekhatast. Kisse nehezkes tenyleg. Viszont elkezdtem azt csinalni, hogy direkt 1 - 1,5 centivel kijjebb fogtam a karon. Olyanokat fekeztem vele, hogy majdnem osszeszarta magat a konyokom. Stoppizni sima ugy. Ki fogom szelesiteni a kormanyt trukkos kormanysullyal 2-2 cm-rel. Lesz fekhatas, puha kuplung es fordulekonysag.
Ahhoz ertenek, hogy egymast savazzak, hogy a masik szerelo mit baszott el a motoron, utana hozzam hozta a vevo, bla-bla-bla. En semmit nem bizok szerelore, amit magam is meg tudok csinalni. Mar deffektet is javitottam otthon. Egyebkent is csak a kereket szoktam a gumishoz vinni. Motorral csak veszhelyzetben megyek.
Amikor ilyeneket irkalok/mondok, akkor sok szerelo elkezd kereszt kerdeseket feltenni, meg bizonygatni, hogy O megiscsak jobban ert hozza, mint en, mert tudja a nem tudom en milyen szerszamok hivatalos nevet es evjarat szerint fejbol tud kodokat. Lehet.... Csak nem ezen mulik... Nekem ezt nem iskolaban tanitottak, hanem onnan tudom mit, hogy kell, hogy ranezek, megertem hogyan mukodik szetszedem es osszerakom jol. Ilyen egyszeru. Aki erre nem kepes tanulas nelkul, annak nem lenne szabad muszaki munkat vegeznie. Semmilyet! A villa bilincseket a kerek tengely meghuzasa utan huzom meg es nem forditva mint a gumis.... Miert? Nem, nem azert, mert megtanultam, hogy ugy kell. Hanem mert vilagosan latszik, hogy csak egyfelekeppen lehet jo. Ezek utan hogy bizzak benne, hogy a gumit fel tudja tenni normalisan, ha valszeg nem is erti mitol marad a helyen... Azt mondja, jo-jo, nem ert a motorokhoz.... De bazeg, nem azert nem tudod, mert nem ertessz a motorokhoz, hanem azert, mert semmilyen mechanikai ertelmed nincs.....
A lakatosokrol, esztergalyosokrol is hasonlo a velemenyem. Allandoan ezzel jonnek: ezt igy nem lehet megcsinalni... Nem lehet, vagy nem tudod, vagy nem akarod bazmeg? Mert az nem mindegy.
Könnyű vele fordulni, elég kényelmes is, de nekem nagyon nem akar menni. Olyan egyenletesen gyorsít és ezért gyengének érződik, pedig a barátom a hétvégén a fazerrel nem bírt utánam jönni, úgy hogy ő egyedül motorozott, én vittem utast.
A fékje is jó (330-as tárcsa), most még sokat eszik, majd variálok vele. Első ismerkedős fogyasztás 6,5 liter volt, most 7-7,2, de ebben semmi vadulás nem volt. A gixxer 1 literrel kevesebbet evett.
Jah, a szerelők...
Úgy kezdtek, h ők ilyen szar teleszkópot nem szereltek, ráadásul a tengely befogató végét is benne hagyták a villaszárban. Mondom itt a munkalap, h ugyhogy ti szereltétek. Áhh, ők a másik végéről szedik szét(az aljáról), mert onnan egyszerübb. Mondom most ne ott szedje szét mert a belső csillapító szár van a dugóból kitekeredve a túlsó végén. Azt láttad volna mit bénáztak ott vele...
Letekerték a kupakot, és be volt csúszva a csillapítás. Nem tudták kiszedni. Mondom a célszerszám hol lenni hozzá? Az nincs.
Azt sem tudták a rugót hogy nyomják össze benne. Én mutattam nekik, h ott a falon a célszerszám, nem kéne használni? Mondom szervízkönyv, h az anyának mennyire kell állnia, meg nyomaték. Az nincs. Ekkor hívtalak...
Összeszenvedték valahogy, de azthiszem otthon ezt meg kell néznem rendesen, mert ezek amit csináltak...
Ennyit a híres márkaszervízekről. És így vigyem oda a gépet egy szelephézag ellenőrzésre és állításra? Akkor inkább én otthon...
Na az én sztorim odabasz...
Mondom kiveszem a kereket, h feljebb állítsam a telómat a villahídban. Hátul ugye emelő, meg középpen az olajleeresztőnél felemeltem(autós emelő a legjobb ). Alig bírtam kiveni a kereket! Mondom mi a faszért szorul ez benne ennyire. Aztán amikor kijött a tengely, meg a kerék, akkor nézem, h a balos telóm vagy 10 cm-el lejebb van mint a másik. Meghúztam lefele, és majdnem kirántottam a belsőjét.
Na mondom még jó, h szervízben csináltattam.
Ma visszavittem a szervízbe Bicskére a Suzukisokhoz. Amilyen jók az alkatrész rendelésekben, beszerzésekben, olyan béna szerelők vannak ott.
És ha valami balesetem lett volna ebből, mert szétmegy a teló?
Ilyenbe, bele sem gondolnak?
Kapja be mindenki. Ezért szerelem én is otthon a motoromat.
Akkor legalább biztosra megyek, meg 3szor átellenörzök mindent...