Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azt irtam, hogy az enyem hogyan van atalakitva, nem azt, hogy hogyan van eredetileg. Eredetileg (szerintem) a vakum nyitja ki a PAIR szelepet a rugo elleneben. Mivel vakum csak elzart pillangoszelep allasnal van, igy nagy gaznal a rugo bezarja a PAIR-t, ahogy irod. Igy, ha az egeszet kiszeded es siman a levegoben hagysz mindent, akkor elvileg zarva kellene lennie (szerintem) - mivel mincs vakum, csak a rugo dolgozik. De sajnos az enyem ilyenkor is nyitva van, mint mutattam Neked (belefujtam).
Oh, yes! Thank you guy!
Sztem a működése nemigazán úgy van mint gondolod, de legközelebb ha arra járok tartunk róla egy eszmecserét.
Én igazából pozitívumnak tartom, h segíti a kipufogógáz kijutását, és
ha gyorsítasz 1általán nem szól bele, mert akkor zár le a membrán...
Oil catch tank
Nemtom milyen évjárat lehetett, de fekete volt és szürke a hasidomja. Tuti, h nem az újfajta...
Van itt egy amerikás ecu visszamaradva, ha gondolod...
Ugyanez a tapasztalat A nyomott orrú 1000RR elmegy, a korábbiak esélytelenek...
Amugy mit mondtal mi is az angol neve a "kartergaz gyujto" doboznak?
Ez a masik maig fennforgo tema, a masodlagos pillango kikotes. Ezt K1-K2-ben nem lehet normalisan megcsinalni, illetve ha megcsinalod nem lesz jobb. Azota ezt a prop-techben is megerositettek. Semmilyen esetben nem kotik ki, csak akkor ha versenyelektronikara is hajlando beruhazni a rider.

A hatasmechanizmus az, hogy az STPS szenzor (Secondary TPS) jele alapjan valasztja ki az ECM az uzemanyag terkepbol a megfelelo uzemanyag adagolast. Hiaba baszod at - azaz tartod nyitva a pillangokat - amig az STPS szenzor az ECM altal vezerelt leptetomotorral szinkronban van forgatva, addig nem annyi benzint ad neki, mint a nyitott torokkal kellene, hanem annyit, amennyi a zart torokhoz kell. Ez pedig nem idealis. Azt, hogy a szenzort is betekered abba az allasba, ami a valoban nyitott pillango szelepeket jelenti nagy otletnek tunik, csak nem lehet megcsinalni, ugyanis az ECM eszreveszi, hogy a szenzor nem szinkronban adja a jelet az ot mozgato leptetomotorral es FI hibat jelez. De ha meg nem is jelezne, akkor sem feltetlenul lenne jobb az eredmeny ugyanis kis fordulaton a zart pillango szelep a bearamlo legsebesseget noveli, ami a bejuttatott kis mennyisegu benzin elkeveredeset nagymertekben javitja. Ezzel a kis fodulati nyomatekban nagy szerepet vallal. Egyetlen egy esetben van valmennyi erezheto elonye a lekotesnek: 4000 alatti fordulaton a hirtelen gazadasnal valamivel jobban ugrik a motor, mert keveredes ide vagy oda, a sok levego-picit tobb benzin (hiszen eleve srofolt ECM-em van) ilyenkor megteszi a hatasat. A dolog abszolut nem egetvero, de teny, hogy eszreveheto (gyari attetel, magas kupolaju versenygumi). A hirtelen jott orom, hirtelen is megy el: kb. 5000 fordulaton jonne az a zona, ahol a leptetomotor elkezdi programozott utemben(!) kinyitni a pillangokat. Ekkor nalunk mar nyitva van, az itt erezheto "geesikszeres" nyomatek elhalvanyul, a motor nem kezd el feljonni egykerekre (2.-ban), mint ahogy stock allapotban elkezd. kb. 7000-tol a motor ugyanolyan, mintha semmit nem csinaltunk volna vele. Kikotott pillangoval a motor kisse olyanna valik, mintha karburatoros lenne: nekunk kell gondoskodni arrol, hogy a megfelelo utemben huzzuk a gazt, csakhogy ez nem olyan egyszeru, mert kozben bentmarad a rendszerben egy megtevesztett ECM megsem annyi gazt ad, mint amennyit mi adtunk, hanem annyit, amennyit az altala zartnak (vagy bizonyos utemben kinyilonak) hitt pillangohoz kell. Osszessegeben rosszabb lesz, mint stock allapotban volt.

K3-K4-en mar van az elsodleges pillangok mozgatomechanikajahoz szerelve egy plusz rudazat, ami hirtelen gazadasnal mechanikusan kinyitja a masodlagos pillangokat a leptetomotor elleneben is (de akkor sem teljesen, csak belenyit). Ezzel pont azt a lyukat tomtek be, amirol az eljen irtam. Kis fordulaton hirtelen nagy gazt huzva valoban jobb ha beengedjuk a levegot. Ezt a rudazat megoldja. Minden mas esetben ugyanugy mukodik mint a K1-K2.

A masodlagos pillangot valoban ki lehet teljesen iktatni es valoban lehet vele iszonyat agressziv versenybeallitast csinalni. Csakhogy ahhoz ki kell szedni az ECM-bol a teljes masodlagos pillango vezerlo (leptetomotor) es visszacsatolo (STPS szenzor) terkepeket illetve minden olyan erteket, ami ezektol fugg. Ez pedig nem olyan egyszeru gondolom. Ezzel mar nem fogalkoztam, csak csundival besyeltem rola. Valoszinuleg lehetetlen megoldani a gyari ECM-el, mivel annak a programja (a belso mag) atirhatatlan ("a vilagon kb. 3-an tudjak irni es mindig szart csinalnak, mert egy sportmotor nem dizel auto" - csundi) es igenis tamaszkodik ezekre az adatokra.

Vegszo: ki lehet kotni a masodlagos pillango vezerlest, lesz is valamennyi agresszio 4000 alatt (amikor rarantunk) a tobbi tartomannyban viszont semmi sem valtozik, vagy rosszabb lesz mint gyarilag. Mindezt annak terhe mellett, hogy a mukodesi mechanizmusbol kovetkezoen BIZTOSAN rossz kevereket kap a motor. Ezek alapjan en visszaallitottam az eredeti allapotot.
Persze-persze...
Csak a legújabb Blade tudja megverni a K4 1000 gixxert, még a 2007-esnek sincs esélye.
Szia! Persze, mart hetvegen nyomattam vele. Atfutottam a linket, eddig is vilagos volt, ami le van irva. Ugy, ahogy a srac is figyelmeztet, valoban nem szabad atkotni a PAIR-t, de - mint mutattam Neked - nalam nem is ugy van. Nalam nem a kartergaz van kotve a levego helyere, hanem a ket lemeno levego csatorna van osszekotve es kozepen egy csavardarabbal hermetikusan bedugozva pontosan azon az osztoponton, ahol a PAIR membran is lenne. Ezzel teljesen megszunik az aramlas a lemeno csatornakban, sem ide-oda sem le-fel nem tud menni a gaz. A levego nem jut le, a kipufogo gaz nem jon fel. Nem melegszik fel a csovecske, semmi nem olvad szet. Sem vakum, sem tulnyomas nem keletkezik egyik es masik vege kozott, nem jut az olajgoz a forro szelepekre nem eg ra semmi. Csundival beszeltem, O is azzal kezdte, hogy amikor tuningolnak a PAIR-t azonnal kikotik. (A kartergazt is kikotik es egy kulon dobozba vezetik, ahogy Te is mondtad.) Tovabba mutattam Neked, amikor itt voltal, hogy az en PAIR szelepemet mar csak azert is erdemes kikotni, mert rossz. Vezerlo vakum nelkul is mindig nyitva van, tehat mindig engedi a levegot le (nem csak a zart folytoszelep allasnal). Igy valoban tobbet art, mint hasznal. Kikotottem es most jo igy.
Az én 900-asomtól biztosan gyorsabb. Viszont a havernek van egy amerikai 929, az a 2004-es 1000-es gixxert elpicsázza.
Tegnap kapott slick gumikat, majd megírom milyen lett.
Mikori RR? 04-05 kb. a K1 1000 erejével bír. 06-07 hozza a 170-et. 08-al szembe esélyed sincs.
Elméletileg? 4.-et le kellett huzatnom rendesen(265), de nem tudott elmenni mellettem.
Csak azért mentem utána, mert beért minket, elengedtük, de még inteni sem tudott, h kösz bammeg. Igaz osztrák rendszámos volt. Aztán mondom azért megkergetem, h érezze a törődést.
Érezte...
Pedig az RR gyorsabb:((((((((((
Érdekes dolog ez a PAIR rendszer.
Kell is meg nem is...
Én megtartom. Viszont az exup-ot kidobom a gépből , mert zörög...
Mögéd se űlnék fel

A pair szelepet én leginkább azért iktattam, hogy ne durrogja szét a sportdobot. A CBR-en is meg lesz csinálva, de első a normális gumi rá.
Köszi a segítséget !Respect !
Jah, és hétvégi túra fogyasztásunk(120-180)
12,93L=224Km azaz 5,77 liter/100km
Jah, és összefutottam egy 1000RR-el. Én 2 személlyel voltam, nem egyszerűen de érezhetően elvertem...
Amikor ráelőztem(140 körül), próbált utánam jönni, csak én 2.-ban voltam...
A TPS(Throttle Position Sensor) szenzor pontos beállítását mutatja.
Ez a pillangószelepek állását figyeli.
Csőőő Cápa!
Összeraktad már a motort?
Sztem a PAIR rendszert kösd vissza, úgy legalább nem lesz Venturi effekted...
Én már értem, h hogyan működik, és semmi értelme sincs kivenni, sőt...
Olvass róla te is:
http://www.bugmanweb.com/gsxr/...
Oldalt a PAIR link...
Ránézésre nem lehet, de ha felszereled majd észreveszed...
Én is vettem utángyárott kuplungart az enyémre, mert lötyögött a csavarnál, de az utángyártott jobban lötyögött...
Aztán inkább szereztem egy használt gyárit, és az jó lett...
szia, 7e udv,N.
pedig most sincsen semmi komolyabb baja csak múlt hét pénteken egy szűk utcában akartam megfordulni, lefulladtam vele balfasz voltam és állóhelyzetben eldőltem a motorral együtt! Kuplungkar végéről a kis bütyök letört a váltókar elhajlott és a generátor fedélen lett pár karcolás ennyi! Ezeket most kifogom cserélni mert így ránézni se tudok egy ilyen motorra:(
Pedig már nézegettem a Használtautón a hirdetésedet ,ilyesmi motort szeretnék venni !