Énis megnéztem a képeket, és nekem is rosszul volt beállítva amikor vettem.
Amikor meg én szedtem szét, direkt néztem a koszcsíkot rajta, h hol volt. Hihetetlen, h milyen dolgokat találsz.
(Ez a masik tema, ami erdekes lehet. Meg mindig nincs fekem, mert megint nem volt eleg idom, de van okossag. Leirom...)
Felraktam 2004 Yamaha R1 fekkart (fofekhengert), annak erdekeben, hogy "erezhetobb" fekem legyen. Puhabb, hosszabb uton erezheto feket kaptam, de lett egy hibaja: Nem volt hatarozott felkemenyedesi pont, 4 ujjal ugyan de a kar kormanyig behuzhato lett (persze itt mar regen blokkolt - szoval ez allo helyzetben ertendo). (Picit hajlott is a karom, eleve tul kozel van a vege a markolathoz - emiatt is lehet, hogy be birom tepni tovig). Szoval, mindezt ezt negativnak eltem meg, igy nem tetszett. Probaltam kinyomozni, hogy mi a gond. Egyelore arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy semmi. 200-szor meggyozodtem arrol, hogy a hidrosztatika minden szabalya szerint jol jartam el, levego nem maradt a rendszerben. Kesobb kiszerelve megneztem a karmantyukat. Jok. Szemre is, meg nem is enged el, nem jon be a kar lassan. Megmertem az atmeroket, kiszamoltam a terfogatokat es kozelitoleg lemertem a kar, mint himbarendszer nyomo "attetelet". Vagyisz X huzas a karon, milyenn hosszu dugattyunyomast ad. A Yamaha kar SOKKAL(!) kevesebbet (terfogatra)! Ez azt jelenti, hogy azonos uzasra a karon kevesebb olajat pumpal, igy a felkemenyedesi pont is megnyulik. Ettol valoban jobban adagolhato a fek, de engem zavar a hatarozott vegso felkemenyedesi pont hianya. Kicsit gyakorlatiasabban: R1 (radialis) munkahengerrel a fek valoban jobban adagolhatova valik, a fekero elso feleben. Teszemazt lehet, hogy jobb palyan lapon fekezve, sot! Ilyenkor biztosan jobb! Viszont a fek nem teljesit valami jol a nagy fekerot jelento reszben, pl. kanyarbejaratra raszurva. Ilyenkor egy normalis fektol elegge idegen visszajelzest ad es bar lehet, hogy meg lehetne atnulni jol hasznalni, nekem nem igazan tetszik igy. Azt, hogy mikor fog beblokkolni a kerek csak a lassulasbol, meg a kezemre nehezedo erobol lehet megerezni, a fekkar semmilyen remegest, egzakt erohatast nem ad vissza. Egy szo, mint szaz: Lehet, hogy ezt hivjak jobban adagolhato feknek, de szerintem igy nem az igazi.
Erdemes ezen elfiloznia annak, aki fektuningot akar, mielott koltsegekbe veri magat.
Csak megjegyeztem, hogy mit tapasztaltam. A fordulekonysag fontos es ugye ezzel egyutt a hasmagassag emeles is lehetseges a kutyacsonttal ami noveli a donthetoseget. Mivel a donthetoseget a labtarto konzollal mar feljavitottam es a fordulekonysag javitasnak ez az egyszerubb modja, nekem ez igy mar megfelel. Egyebkent is ez a gyari ertek, mint latjuk. Akkor kezdtem elbizonytalanodni, amikor belegondoltam, hogy a legtobb GSX-R-en amit lattam szintbe volt rakva a telo, magyaran nem jol van! Es persze, hogy nem fordul jol a motor, ha rosszul rakjak ossze. Az enyemi is rosszul volt amikor vettem.
nekem a gyárija be volt le volt engedve kb ennyit, a mostani szintben van, mert nem tudom leengedni mert a szár elvékonyodik kicsit és nem tudnám befogni
Miutan elmentel, mar nem foglalkoztam vele. Majd ma! Koszi megegyszer!
MINDENKINEK! K1-K2 manual szerint elso telot 6mm-re kell beengedni. Megcsinaltam, viszonylag jol fordul a motor, nyoma sincs annak a tohonyasagnak, ami bosszantott akkor, amikor a motort vettem (0-ra volt rakva a telo). Nem merem allitani, hogy jelentos a kulonbseg, mert kozben megszoktam a gepet ugyebar. Mindenesetre erdekes, mert mintha a gyakorlatban mindenkinel 0-n lenne, magyaran mindenkinek rosszul van osszerakva a motoroja. Vagy en nem ertem a szoveget? Nektek hogy van?
Csinálok majd képeket, elég korrekt bukóketrec van rajta. A kormány gyári helyen, polisport fejidom. Ezzel leműszakizott, szóval ideiglenesen marad így.
A váltó szépen működik, amit nem egykerekeztek szét az jó.
Stunt bike? Akkor nem is lényeges a szabadmagasság.
Széria állapotban egy magasabb lábtartó elég rá, és mehet, nem ér le semmi.
A váltásokra viszont vigyázhatsz, elég egy párat elb..ni és már dobálja is a kettest v. a hármast. Halovány szerkezet.
Igazabol majdnem minden motornal megvan ez a problema, neha csak milimeterek valasztjak el a dogokat az aszfalttol. Ha van egy bucka, vagy kerekveto ko rogton le tud erni akarmi szinte. Labtarto evidens, de leerhet dekni, spoiler, kipufogo. Nekem a Ninjan a labtarto ert le, a GSX-R-en a valtokar. A tobbi motoron minden, neha meg a sisakom is.
Váltani visszafelé ne váltsatok kuplung nélkül! Felfelé tényleg nem gond, a kawa néha könnyebben vette a sebességet, mint kuplunggal, a gixxernek mindegy volt (jobb a váltója).
Én speciel kuplunggal váltok. Ha nagyon gyorsan akarok váltani, akkor szoktam kuplung nélkül, persze akkor is csak 2es felett...
Vagy ha lusta vagyok odanyúlni a kuplungkarhoz...
A felváltás nem okoz semmi problémát a motornak, ha tudod rendesen a technikáját. A leváltást már annyira nem szereti.
Amikor meg én szedtem szét, direkt néztem a koszcsíkot rajta, h hol volt. Hihetetlen, h milyen dolgokat találsz.