Zavart érzek az erőben. Az enyémen nem volt elnyitolva 100%.
A légszűrűházból 2 gumicső megy a blokk felé. az egyik a kartelgáz (ezt ne dugózd le semmiképpen) a másik a pair cső.
Nekem nincs indulási problémám. A Z-nél a motor lehúzásra volt valami trükk, de ott nem kellett plussz ellenállat.
Olvasd el a gixxer fórumon az el-torot tyre killert. K1 megszállott a faszi (amatőr pályázó). Ő k1-et alakított át házilag 1143-ra sok ama alkatrésszel. Csinált egyet a haverjának is, aztán megvette tőle. Nagyon jó a dumája és veszett a motorja.
Negativ Sedu. El van nyitolva a csavarok vege, nem lehet kitekerni oket. A leptetomotort lehet leszerelni, hogy a levegobe tekerjen a pillango tengelyt meg egy bakelitlappal kiakasztani nyitott allasba. Ezzel viszont maris hideginditasi problemat csinaltam, mert ugye a pillangot hasznalja szivatonak, amikor hideg. A motort amugy le sem lehet, huzni, mert rogton jelez kontrollampa, bar ezt ellenallassal biztos el lehet halgattatni. Szoval egyelore nincs olyan megoldas, ami jo is es szep is. Amugy megrangattam, tenyleg jol harap igy.
A PAIR mar megoldva, kitakaritottam az egesz tyukbelet.Ezen a linken mutatja a tag, hogy a kartergazt vezeti a levego helyere a kipufogoszelephez. Egyesek szerint ezzel bajt lehet csinalni, mert a karterbol erkezo olajpara a szelepre eghet es bajokat okozhat. Velemeny?
Ne aggódd túl. Leveszed, és utána olyan lesz a gép, mintha dirket a főtengelynek parancsolnál a jobb csuklóddal. Nem tudsz elrontani egy csavar kivételt (mágneses heggyel persze). Ha nem tetszsik visszacsavarod.
Na jo, majd vegigsakkozom hogyan mukodik. Az vilagos, hogy ha mondjuk leszednem a pillangokat, akkor rogton meg lenne mentve a haza, csak felek attol is, hogy "elrontom" ill. nem a lejobb eredmenyt hozom ki belole. Az injektorhaz ugyanis vakumosan ossze van kotve a PAIR-ral es meg egy szenzorral is, ami az ECU-n keresztul nyilvan visszacsatolva mukodik, tehat elkepzelheto, hogy 2 helyen is be kellene avatkozni ahhoz, hogy minden patent legyen...
2 dolgot probalok mindenkeppen kerulni: Hogy lehetoleg ne kopjon kockara a gumi kozepe illetve, hogy ne legyen vicces gumi, mint a Pilot Sport. A slickek eddig mindket kriteriumnak megfeleltek (a tobbi elonyt mar leirtam) De ez is olyan, mint az olaj tema. Mivel nincs lehetosegem minen nap egy masik gumiszettet kiprobalni rohadtul nem tudom mi lenne a jo (szerintem masok sem). Vegul mindig az a vege, hogy vaszonra kopik aztan mar muszaj venni azt ami eppen van ket benzinkut kozott.
Pair-t én minden motornál a légszűrő háznál dugóztam le (K6-on jobb oldalon elől). Ez pont elég a durrogás megszüntetésére, szerintem finomabban is reagál a gázra, nagy fordulaton picit erősebb is mérve.
A pillangók nekem nem voltak elnyitolva eddig egy motoron sem, még menetrögzítő sem volt rajta, amin csodálkoztam is. Én első körben csak a két szélsőt vettem ki. Így a kis fordulaton hirtelen gáznál nincs akkora torpanás, mint a Z-nél amiből mind a 4 repült, és vizes úton is egész jól viselkedik a gép. Sokkal élvezetesebb a motorozás így. Ha később vinni fogod beállítani akkor vedd ki mind a négyet, ne trükközzél kábelekkel. A versenyzők a tengelyeket is ki szokták venni (" 2mm bővítés), utcára maradjon bennt.
A 2 szélső mellett azért döntöttem, mert az a 2 rövidebb tüte, a kisebb fordulati nyomatékért a hosszabbak dolgoznak, aminél megmaradt a szabályozás. A -1 után a legjobb tuning. Olyan, mintha egy jó karbis motorod lenne.
Volt nálam BT002 télen +10 fokban kőkemény volt. A slick nekem minden esetben legalább annyira tapadt, mint egy jó sportgumi. Holnap csinálok képet a profiljáról. Előre soft, hátra medium és még olcsóbb is mint a sláger gumik, gyárilag több anyaggal.
Szia Sedu! Szet kellett kapnom a vasat, gondoltam akkor nekiugrok a takaritasnak is. Mar felterkepeztem a dolgokat, most dugokat keresek.
Par kerdes a PAIR-rol:
A pair szelepet csak ledugodztad a legszurodoboznal (nomeg a dobozt is), vagy teljesen lekototted a hengerfej tetejerol is? O2 szenzorhoz hasznaltad az ellenallast, ami atveri az ECU-t? A vekony cso miert megy a PAIR-tol a jobb oldali injector hazba?
A pillangoval meg nem foglalkoztam, de kerdes:
A PAIR-rol erkezo vakum nekem megjelenik a jobb oldali injectorhaz masik pucajan is (csak annal, a tobbi le van dugozva), ahonnan tovabbviszi egy cso a legszurodoboz bal(!) hatso oldalara csavarozott szenzorba, ami viszont szerintem osszekottetesben lehet a pillangot vezerlo leptetomotorral. Mi a jo taktika pillango kikotesre? A vezerlojeleit becsapni, hogy mindig nyitva vezereljen, vagy inkabb az egeszet leszerelni? Azt mar lattam, hogy a pillango lapok csavarjainak a vege el van nyitolva, nem lehet lecsavarozni oket csak ugy.
(A gixxer.com-t olvasgatom, de egyelore nem sikerult mindent kinyomoznom.)
Oke, megint a pontatlansagom aldozata lettem. Akkor megfogalmazom maskepp. Fingom sincs hany fokra melegszik fel a gumi, de mindig is azt ereztem, hogy a slick barmilyen aszfalton, barmilyen homersekleten jobban tapad, mint barmely mas gumi ugyanazon az aszfalton ugyanazon a homersekleten (kb. hiszen nem egyszerre volt ketfele gumi a motoron). A felsorolt gumikat sem probaltam ki sorban azonos motoro. BT 003 volt supermoton elso kereknek, mikozben hatul egy Heidenau volt. Most Racing Battlax van a GSX-R-en es lenyegesen jobban tapad most tavasszal, mint az a sportgumi (mar nem emlekszem milyen volt), amit osszel levettem, nem beszelve a sokkal jobb fordulekonysagrol, hiszen a slick profilja egesz mas. Egyreszt nem per 50, hanem per 64.5 (vagy mi), masreszt mar le van palyazva az oldala. A ketto egyuttes hatasa az, hogy a motort ugy dontom, ahogy akarom, nyoma sincs a gyari gumival szerelheto nehezkessegnek.
Cápa ha 40 fokon is jól tapadna a slick, akkor nem lennének különböző keverékek. Az eltérő keverék teszi lehetővé hogy különböző aszfalt hőmérsékleteknél is elérd a gumi megfelelő hőmérsékletét! Tíz fokos aszfalton a slick bakelit kemény, ergo semmit nem tapad. Az utcai simán végzi a dolgát. Azt sem értem hogy milyen különbséget látsz vagy érzel egy Bridgestone Racing Battlax, BT 003 Street., BT 002 profilja között?
Nem ertek egyet. A Slick sokkal jobban tapad, mint egy utcai gumi, de megnagyobb elonye a profilja. Sokkal konnyebben borithato a motor, valthato az irany es tarthato iven fekezesnel. Lehet, hogy nem lehet utcan felmelegiteni 80 fokra, de mar 40 fokon is jobban tapad az sportguminal. En sosem igy fogom fel, hogy a 10ezer forintos gumi miatt csuszom el. Amiatt csuszom el, hogy gyorsabban megyek, mint amit enged a gumi, ergo hulye vagyok. Ugyanezt a hulyeseget turagumival is ugyanugy el lehet kovetni sot! A palyagumival konnyebb a csuszast is osszeszedni. Amint felrakod a slicket olyanna valik a gep, mintha sokkal jobb fek es futomu lenne, raadasul olcsobban, hiszen ezesetben vagott hasznalt slickrol van szo. Az nem vitas, hogy nyari megelgben palyan mar el lehet boldogulni a turagumival is. Csak azzal 3.-ban kapara motor kanyarban, tehat 140-nel. Na az mar nem nekem valo moka.
Én nem értem azokat az embereket akik slick-el akarnak utcán menni! Abszolút nem tapad jobban mint egy utcai gumi. Sőt ettől vannak az el.aszott helyzetek. Megnézem azt az embert aki közúton felmelegít egy gumit 80-100 fokra. A gumimelegítő 80 fokosra melegít és ez még "hideg gumi" Cápa hülyeség tízezer forintos gumi miatt eldobni a vasat. A verseny gumik "street" verzióját ajánlom mindenkinek aki nem igazán gyors pályamotoros. Anno a Gsxr Kupában Pilot Power-okkal mentek a versenyzők és azoknál fényévekkel jobb bármelyik "Racing Street"
Majd korulnezek. Most eppen gumi-dilemma van nalam is, hogy mit tegyek fel. Ha vagott slicket teszek az jo utcara, mert jol tapad es a leginkabb segit menteni az elb...szott helyzetet. Palyara viszont nem jo, mert mar le van palyazva az oldala ugyebar. Ha normal sportgumit veszek, az kevesebbe jol hasznalhato kozuton, ebbol csak ujat erdemes, ami draga es ugyanolyan hamar elkopik mint a slick. Ha a kopasra ramegyek, akkor elore sportgumi, hatra ketkomponensu kemenyebb. Igy meg konnyen eltaknyolok.
kakaót neki!