750-est semmiképpen se vegyél. Majdnem annyi pénz, mint az ezres, és nem megy úgy, szarabb a fék, futómű, stb.
Cápával mi a sportgép teljesítményét vártuk el a Z-től, de úgy, hogy kényelmes is legyen. Ez egyszerre nem megy. Én lehetőségeimhez képest tuningoltam. Kapott hátra K41000 futóművet, előre ZX10-ét radiális fékkel, motor erősítve lett (lendkerék, zx10 szívósor, pillangók off), rövidebb áttétel, én 6 centivel megemeltem a fejidomot, így már jó lett a szélvédelem is. Gyárilag nem nagyon ment 250 fölé, a módosítások után 272-őt ment tankon hasalva. Nekem a gyári 7 literes fogyasztása lement 6,3-ra normál csapatással ha nem mentem 140 fölött az átalakításoknak köszönhetően.
Nincs mit. Esetleg ha a ketto kozott vacillalsz, erdemes lenne egy streetfighter epitesen gondolkodni, az lehet az arany kozep ut. Nehany eve erre en magam mondtam volna, hogy nem teljesen igaz, de azota mar valtoznak az idok. Egy regebbi sportmotorbol epitett streetfighter - az elozoek szerint ugye - mindenben jobb, mint egy nakedbike, egy kivetellel: messze nem olyan fordulekony. Nincs meg benne az, amitol tulajdonkeppen naked a naked: a megfelelo sulyelosztas es vazgeometria. Regebben mentem egy leg-olajos 750-bol epitett streetfighterrel es meglepett, hogy mennyire nem akar kanyarodni a Z 750-hez kepest. A Z kanyarkedve osztalyokkal jobb volt. Viszont ez manapsag mar egyre kevesbe igaz, mert egyre konnyebb, rovidebb es fordulekonyabb (szinte versenymotor) sportmocikat gyartanak. Ha ezekre feldobsz egy krossz kormanyt, jo esellyel megkozelited a vele egyenerteku naked fordulekonysagat - es ugye minden masban jobb eredmenyt kapsz. K3-at probaltam krossz kormannyal, az mar egeszen jo volt. A K5 meg ugye meg fordulekonyabb eleve. Es ott aztan az ero veled van, nem ugy mint a Z 750-nel.
Nalam pont az a ketto volt, amit irsz. A Z nem veletlen egy sikerszeria. Dogos, konnyen vezetheto motor, amivel elmeny a szerpentinezes es varosban is igen jol boldogul vele az ember. Ez mind a 750-es, mind az 1000-es valtozatra igaz. Viszont mindkettore (de foleg a 750-esre) igaz az is, hogy nem lehet veluk igazan sportosan motorozni. Nem arrol van szo, hogy nem lehet vele vadulni, mert lehet, de nem lehet a motorozas hatarait igazan dongetni vele, mert:
- gyenge
- az epitese miatt nem dontheto elegge
- szelvedelem helyett szelcsatorna van rajtaa, emiatt elegge rontja nagy temponal az elmenyindexet
- ha lassabban mesz, akkor sem jutsz messze, mert igen kenyelmetlen az ules, a 400. kilometer nem a kellemetlen, hanem a gyotrelmes kategoria
- a 750 valtozatnak a futomuve is pocsek (legalabbis az I. generaciosnak) ez nemileg tovabb gyotri az ember idegeit a magyar utakon.
A keplet egyszeru: Egy nakedbike (Z 750) es egy sportmotor (K5) technikai szinvonalat nem lehet egy lapon emliteni, a sportmotor minden tekintetben sokkal jobb. Viszont a ket motor jellegileg eltero felepitessuk es ulespoziciojuk miatt egeszen mas elmenyt nyujtanak is nyujtanak. A naked sokkal gyengebb letere altalaban nem erzodik sokkal gyengebbnek, kanyarodni es fekezni is konnyebb vele. A sportgephez nagyobb tudas kell, igy viszont kijon az elonye: sokkal gyorsabb valami.
Látom, hogy Te is Sedu, meg FeherCapa380 is Z-ről váltott Gsx-R 1000-re.
Ha megkérdezhetem (és ha nem tolakodás :), milyen okból kifolyólag?
Szélvédelem hiánya? Vagy esetleg kevés volt a kakaó?
Azért kérdezem, mert a Z 750-ekkel is szemezgetek, tehát tényleg érdekelne a véleményetek. K5 1000 a másik kiszemelt.
Régebben sok gumit kipróbáltam (adtam-vettem őket), a végén már ingyen szerelt a gumis
Mit javasolsz rá (K6 1k)? A Z-nél a vágott slick nagyon bevált, előre puhábbal persze.
Cápával mi a sportgép teljesítményét vártuk el a Z-től, de úgy, hogy kényelmes is legyen. Ez egyszerre nem megy. Én lehetőségeimhez képest tuningoltam. Kapott hátra K41000 futóművet, előre ZX10-ét radiális fékkel, motor erősítve lett (lendkerék, zx10 szívósor, pillangók off), rövidebb áttétel, én 6 centivel megemeltem a fejidomot, így már jó lett a szélvédelem is. Gyárilag nem nagyon ment 250 fölé, a módosítások után 272-őt ment tankon hasalva. Nekem a gyári 7 literes fogyasztása lement 6,3-ra normál csapatással ha nem mentem 140 fölött az átalakításoknak köszönhetően.