Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen, ez az egyik oka annak, hogy az olaj temaban soha nincs egyertelmu allaspont es mindig vannak ilyen-olyan olaj legendak. Motoronkent valtozo, hogy mi a jo neki, hideginditasi homerseklet fuggvenyeben szinten. A ruszkik es a svedek tuti nem olyan olajat es nem annyit hasznalnak stuntolni, mint a gorogok meg a spanyolok palyazni. Ez meg meg van bolonditva azzal a korulmennyel, amit nagyon sokan elfelejtenek, amikor az olajakrol informalodnak, mert az altalanos leirasokban errol nem esik szo (ahogy iment a Tiedbol is kimaradt): A motorblokbban ugyanabban az olajban forog a kuplung es a valto is. A valtonak sokkal surubb olaj esne jol, de a kuplung megcsuszna azzal, nomeg a motornak sem jo a tul suru. Igy vegulis annyi kulonbozo dologtol fugg az, hogy melyik az igazan jo olaj, hogy ember meg nem tudja mondani, melyik lesz vegulis a legjobb, hiszen mint irtad meg a motor kopottsagatol is fugg. En amondo vagyok, hogy mivel a K1 megszuletesekor meg nem is leteztek ilyen magas teljesitmenyu olajak, mint amit ma kapni lehet, ezert biztosan nem artassz a gepnek azzal, ha nem a legmagasabb teljesitmenyu full szintetikus versenyolajat rakod bele. SF,SG teljesitmenyszintet ma a 1800Ft-os olaj is hozza. Spur en sem vagyok, megvettem Motorex Synt Power 4T, amit eddig minden sornegyesbe raktam es mindig tokeletesen meg is felelt. Ezzel is mar boven tulteljesitettem a gep olajigenyet, legalabbis az eloirtak szerint.
Pontosan erre gondoltam èn is.Bár a motorom már nem a legfiatalabb,de nem fogyaszt olajat,még ebböl a hígabból sem,ugyhogy remèlem még nem kopott a blokk annyira,hogy ez miatt romoljon az állapota.
e vajon mi a különbség egy SAE 10W-60 és egy SAE 20W-40 olaj között? Nézzük a 10W-60 -as olajat. Hidegoldali viszkozitása alacsony (10W), tehát az olaj hidegben is relatíve híg marad. Melegoldali viszkozitása magas, tehát az olaj nem veszít magas hõmérsékleten sem a kenési tulajdonságaiból. A SAE 20W-40 olaj hidegoldali viszkozitása SAE 20W, tehát alapvetõen sûrûbb az olaj hidegen. Melegoldali viszkozitása SAE 40-es, a hõmérséklet emelkedésére kissé jobban felhígul majd. Ezt a sûrûbb olajat eredményesen alkalmazhatjuk egy már kopottabb motorban, hiszen a hidegindításkor a megnövekedett csapágyhézagok réseiben "van hely" a sûrûbb olajnak. Ezekbõl a kopottabb csapágyakból a 10W-s "vékony" olaj már elképzelhetõ, hogy kifolyik és vegyes súrlódás alakulna ki az optimális hidrodinamikus kenés helyett, a motorunk kicsit kopogva járna, és a motorkopás is intenzívebb lenne. Valószínûleg a motor olajfogyasztása is megnövekedne, különösen abban a periódusban, amikor az üzemi hõfokát még nem éri el a motor. Látszik tehát, hogy az alkalmazható kenõolaj viszkozitásának mértéke nem csak a külsõ hõmérséklet, hanem a motor mûszakai állapotának is függvénye.
cserjani@freemail.hu Irj majd árat is,hogy mennyit gondolsz érte,légyszi...
Bocs. Annyira megorultem annak, hogy valakinek kellhet, hogy nem is figyeltem a K betuket.
Semmi baja nem lesz. Hidegben nem fogja majd az olaj annyira a motort...
de végülis az adatlapomon ott van a képeim közt a suzukin rajta nézd végig öket!
Volt fent Corsa III-am. Nekem semmit nem ért. Még 2-esben is elkapart. Nem tapadt rendesen, minden kanyarban csúszkált...
Mindezt 50km szerpentínezés után...
helló ICEcube!

NEKEM ha kell lenne idom garnitura kompletten nagyon zsir állapotu képet ha kell tudok küldeni és megnézheted még a mocin van rajta 1500km futtot idomok ! email cimet ha adol akor küldök fotot helló.
Ez verseny olaj lessz.Lehetőleg ne várd meg vele a szervízintervallumot (6000 km)Jobban "folyik "mint a 10w
Akkor
Semmi baja nem lessz, sot meg tettel is egy kis szivesseget a motorodnak... ;)
Üdv!Ha esetleg valaki tud gsxr1000 k7-8 komplett idomgarnitúrát,ne tartsa magába...
Szia tegnap létrejött az üzlet .De 1 barátom most rakja össze a gépét alkatrészekből lehet,hogy érdekli mert nemrég még keresésben volt.Köszi szépen , hogy szoltál.
ez k1-k2... neken k3-k4 kell ... :-(
Szia! Nekem van egy vilagos fust szinu kis-bubis Puig plexim, ami serult volt de meg van javitva (ragasztva). Ha ragasztassz egy matricat az aljara, akkor esetleg meg lehet csinalni szepre. Jelkepes osszegert odaadom. Teljesen hasznalhato, en sem a serules miatt csereltem ki elsosorban, hanem azert, mert nekem nem tetszett a bubija.

Egyelore nincs jobb kep, ha erdekel leszedem kozelrol.
helo!
esetleg tud valaki jo hasznalt plexit gsx-r 1000 k3-k4 hez?
Köszi,megnyugtattál
muszáj
Semmi. Hidegben jobb.
Hali!Szerintetek mi van,ha az előírt 10w40 olaj helyett 5w40-et tettem a gépbe(600 k3),csak miután beletettem akkor néztem utána Lecserélni nem nagyon szeretném a friss fincsi olajat(motul 300v factory),ha nem muszály.
Vedd meg az enyémet!:)
csak azt írtad, hogy vettél ezért kérdeztem, hogy akkor most mi van:)
Eppen ezert nem lagyitom be a gumit. Eloszor hagyom kemenyen, vagy felfujom jobban - ez motorfajtatol fugg. Ezutan megkeresem a futomubeallitassal azt a munkapontot, ahol a legnagyobb tapadasra szamithatok (a kemeny gumival), majd mikor kesz, a gumit belagyitva tovabb novelem a tapadast es esetleg valamennyire modositok a futomu vegleges beallitasan de maximum csak 1-1 kattintasnyit.

Ha ehelyett azt csinalom, hogy eloszor a gumit lagyitom le es utana keresgelem a jo futomu munkapontot, sokkal nehezebben talalom meg az idealisat, mivel a gumi rugalmassaga becsap engem, amikor a visszajelzeseket figyelem es emiatt sokkal nehezebb megtalalni amit akarok.

A cel az, hogy a futomu lehetoleg a legjobban kidolgozza az utfelulet egyenetlensegeit es nem az, hogy a futomu ugy-ahogy mukodjon, aztan a jo lagy gumi majd valahogy kihorpadja nekem a buckakat. Minel inkabb a futomu dolgozik finoman, annal kemenyebbre fujhato a gumi es minel kemenyebb a gumi, annal finomabban vezetheto a motor. (Itt megintcsak lenyeges, hogy a gumikemenyseget melegen ertsd, tehat most nem arrol beszelunk, hogy palyan lelagyitjak a gumit. Azt ne tekintsd puhanak, hiszen ugye lelagyitjak, hogy jobban bemelegedjen, majd bemelegedve ugyanugy visszano benne a nyomas a kello szintre - csak kozben forrobb a felulet es jobb az anyagi tapadasa (de ez most megint egy masik kerdeskor).
Embör terepen a puhább gumi jobban tapad (mondjuk drag motoroknál is)!

Értelmetlen a futómű upgrade, vagy állítgatás, ha nincs jó gumid. Mondjuk hoztak ide d211gp-t -télen- kiröhögtem a gyereket, hogy ez jó gumi (pedig sokan dicsérik), keményebb volt, mint a beton +10 fokban. Előtte a 209gp volt a Z-n azt se szerettem.
Ami nekem jó volt az a Michelin power race soft. Hamar bemelegedett, mindig jól tapadt. Ha valaki tud ilyet megveszem!
Most P. corsa III van, ha bemelegszik akkor jó, csak türelmesnek kell lenni.
Metz racetek is bevált a baráti társaságban, annyira szeretik, hogy szövetig hajtják.