Bizony. BMW Forma 1 autojanak motorjai a 1502-es 1500cc-s, 4 hengeres BMW szemelyautonak a hasznalt(!) motorjaibol keszultek. Teljes toltonyomason 1500LE-t adott le es kibirta a versenyt. A meghibasodas nem erte el azt a merteket, ami a vilagbajnoki cim utjaba allt volna. 1983-ban Nelson Piquet lett a vilagbajnok a Brabham BMW Turboval. A kocsiban utcai BMW motorja volt.
Most is ott van a turbós szekér az udvaron, a z KOMPRESSZOROS LETT VOLNA, eladtam a zx10 szívósort és a 12-es injektorokat egy turbós ladára.
A gixxerre nem kell turbó
Bogyó, a hazai tuningolók, felraknak egy baszott nagy kamion turbót egy személyautóra, az nem fog alul menni, mert kell neki egy kis idő, hogy felpörögjön. Veled ellentétben volt benzines turbós autóm, a westgate-en állítható a nyomás.
Ha a motoros videón nem csak a nyomásmérő órát néznéd, akkor rájönnél, hogy megy az, kis fordulaton nem azért mutat kis nyomást (esetleg vákumot), mert nem termel a turbó, hanem, azért mert kis gázállásnál nem fog értelmetlenül plussz levegőt adni a motornak. Nem dízel ez vazze, hogy légfelesleggel dolgozzon.
Kis ügyességgel a turbós drag motoroknál is megoldják, hogy már induláskor -kvázi üresben, fél fordulaton- legyen nyomásod.
A Z-re is megvoltak a nagy injektorok, kész volt a plenum terv, megvolt hozzá a kompresszor. Gyári dugókkal ment volna, nem 200km-t.
Vazze nézz már utána, hogy a régi 1502-es BMW blokkból is kihoztak 1500 lóerőt, mégis kibirt padlógázon 1000 km-t.
Na, Veled kezdem ma reggel. Erteni ertem a mukodest, gyakorlati tapasztalatom hianyanak ellenere. De hogy ehhez hasonlo videobol van a neten tizezer, az biztos. Hogy hol a lyuk, hol a lefuvas, en nem tudom, de hogy ezek joval a szokasos 8-10 ezer alatt ugy indulnak el, mintha agyubol lonek ki oket, azt lathatod. Hogy Sedu mit mond, mit akar, vagy mit csinaln, az etekintetben lenyegtelen. A lenyeg, hogy tovabbra is tarotm: Annak, hogy kis fordulaton bazi eros turbositast csinalj, nincs akadalya. Hogy milyen aron, milyen vesztesegek mellett teheto ez meg, arrol en nem beszeltem.
Mivel mindig annak van igaza, aki az utolso hozzaszolast irja, mostmar fejezzuk be.
dehogy értek hozzá meg néztem a vidit na most ezt a motort ne hasonlitsd az ithoni épitésekhez mert ez igy megy még vagy 2 napot oszt gatya..........de az ámerikainak nem szémit mert vesz másikat az a lényeg hogy a turbóval elérd ugyan azt a fordulatott csak hamarabb elvileg kellene a lefuvó szelep ami nem hadja hogy a turbó tultölcse a motort váltáskor(az a kis süvitő hang)tehát alapjáraton és 1 bizonyoz fordulatig no teljes nyomaték a nemrég emlitett (kötelező)kompreszió csökkenéstől,namost ez váltáskor is meg van mivel a lefuvószelep el engedi a nyomást, de záráskod ujra tol a turbó a gázok miatt ,ezt hivják turbó liknak de ez olyan gyorsan történik hogy nincs ideje le esni a fordulatnak a gázok pörgetik a lapátot és ujra van nyomás és ujra van töltés és ujra van erő na kapise?
Oke, tisztaztuk, hogy ertessz hozza (en reszletekbe menoen nem). De akkor tisztazzuk, amit en hoztam fel. Eredendoen a vitat Seduval valahol ott kezdted, hogy a turbos moci alul nem megy. En erre mondtam, hogy maskepp tudom, maskepp lattam (videokon). Most nagy hirtelen csak ezt talaltam. Ha lehet hinni a szemnek es fulnek (nomeg a leirtaknak), akkor 6000-as gep. 5000-nel el kell venni gazt mert jon a hatraszalto. Valtas utan ott folytatja, ahol abbahagyta. A 600-as szivok nemigen lodulnak meg 5000 fordulaton. Ez meg ugy, mintha 3000cc lenne... En csak emiatt erveltem egyaltalan. Amit latsz en igy hivom: kis fordulaton eros. Aztan kinek mit jelent, hogy "kis fordulat", "eros", "gyenge", "megindul" azt lehet, hogy eloszor tisztazni kellett volna.
Nem kedvellek, nem is utallak, teljesen kozombos vagy, mint mindenki mas. Az erzelmeket a valo eletre hagyom, neten csak betuk es nicknevek vannak. Persze, az utalasokat, a humort stb. en is ertem - vagy eppen nem ertem - de jelentosege biztos nincs. Engem itt nem fog senki megbantani, ha en valakit megbantok az legyen az o baja, engem nem igazan erdekel, meg sem jegyzem nagyon.
akko kedvelsz ez jó
a lényeg hogy volt szerencsém végig követni egy e30 325i turbósitását nem 1szerü feladat és nem is sufniba való bár valamelyest meg old6tó ott is de tökéletes nem lesz soha lényeg hogy az első dolog(ha legalább 0,8-1,0bart akarsz)hajtőkar ,dugó kihajit és törekvés a kissebb süritésre(ami Sedu fotóján is látszik hogy kisebb a dugó)mert ahogy itt is valaki monta szétrobban a motor az ECU-t ugye nem kell bemutatnom és vég satöbbi nyalánkságot ami ehez az épitéshez kell
Tavol allt tolem a kotekedes. Azt sem ereztem, hogy szivnad a verem - bar vilagos volt mi a jatek. Beismerem, hogy minden bizonnyal csak nem ertettuk egymast es tevedtem, amikor azt gondoltam, hogy eltero allaspontod a hozzaertes hianya miatt lenne, megha szamomra ez pontosan igy is festett. Amugy tevedsz, en nem ismerem Tomit, csak Sedukent es korantsem ertek vele mindig egyet. Most sem megvedeni akartam, csak egesz egyszeruen ugy festett (most is ugy fest), hogy nem irt hulyeseget. Jelentosege nincs, nem is GSX-R tema, csak ha mar itt kerult szoba itt szoltam hozza, mert eppen untam a banant. Beke Veled.
halod?ne szivjuk már 1más vérét feleslegesen mind ketten ismerjük Tomit ugy sem fog semilyen turbós búdét vagy rakétát épiteni tervezi,és tervben van az biztos
Itt egy példa:
http://grandemoto.com/alkatres...
volt turbós autom 5hengeres volvó benzines és 525tds
na...........ha kész a turbüós akármid,akkor meg nézem
A gixxerre nem kell turbó
Ha a motoros videón nem csak a nyomásmérő órát néznéd, akkor rájönnél, hogy megy az, kis fordulaton nem azért mutat kis nyomást (esetleg vákumot), mert nem termel a turbó, hanem, azért mert kis gázállásnál nem fog értelmetlenül plussz levegőt adni a motornak. Nem dízel ez vazze, hogy légfelesleggel dolgozzon.
Kis ügyességgel a turbós drag motoroknál is megoldják, hogy már induláskor -kvázi üresben, fél fordulaton- legyen nyomásod.
A Z-re is megvoltak a nagy injektorok, kész volt a plenum terv, megvolt hozzá a kompresszor. Gyári dugókkal ment volna, nem 200km-t.
Vazze nézz már utána, hogy a régi 1502-es BMW blokkból is kihoztak 1500 lóerőt, mégis kibirt padlógázon 1000 km-t.
Na, Veled kezdem ma reggel. Erteni ertem a mukodest, gyakorlati tapasztalatom hianyanak ellenere. De hogy ehhez hasonlo videobol van a neten tizezer, az biztos. Hogy hol a lyuk, hol a lefuvas, en nem tudom, de hogy ezek joval a szokasos 8-10 ezer alatt ugy indulnak el, mintha agyubol lonek ki oket, azt lathatod. Hogy Sedu mit mond, mit akar, vagy mit csinaln, az etekintetben lenyegtelen. A lenyeg, hogy tovabbra is tarotm: Annak, hogy kis fordulaton bazi eros turbositast csinalj, nincs akadalya. Hogy milyen aron, milyen vesztesegek mellett teheto ez meg, arrol en nem beszeltem.
Mivel mindig annak van igaza, aki az utolso hozzaszolast irja, mostmar fejezzuk be.
Nem kedvellek, nem is utallak, teljesen kozombos vagy, mint mindenki mas. Az erzelmeket a valo eletre hagyom, neten csak betuk es nicknevek vannak. Persze, az utalasokat, a humort stb. en is ertem - vagy eppen nem ertem - de jelentosege biztos nincs. Engem itt nem fog senki megbantani, ha en valakit megbantok az legyen az o baja, engem nem igazan erdekel, meg sem jegyzem nagyon.
a lényeg hogy volt szerencsém végig követni egy e30 325i turbósitását nem 1szerü feladat és nem is sufniba való bár valamelyest meg old6tó ott is de tökéletes nem lesz soha lényeg hogy az első dolog(ha legalább 0,8-1,0bart akarsz)hajtőkar ,dugó kihajit és törekvés a kissebb süritésre(ami Sedu fotóján is látszik hogy kisebb a dugó)mert ahogy itt is valaki monta szétrobban a motor az ECU-t ugye nem kell bemutatnom és vég satöbbi nyalánkságot ami ehez az épitéshez kell