Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mert en inkabb forditva gondolom. A futomu akkor van jol beallitva, ha fagumival is eleri a leheto legjobb tapadast. A megfelelo guminyomas csak javithat ezen. Magyaran egy tokeletesre allitott futomu jol megvalasztott guminyomassal megjobban dolgozik. De a forditottja nem igaz: vagyis elbaszott csillapitas-beallitas eseten fujhatod a gumit akarhova a futomuved nem lesz jo! Az mar egy masik tema, hogy egy elcseszett futomubeallitason is javit valamennyit, ha teszemazt leengeded a gumit. De ezzel nem csinaltal jot, csak a teljesen elb...szottnal valamivel jobbat.

En pont ezert a futomubeallitast mindig a gyarilag eloirt guminyomason, vagy annal nagyobb nyomason csinalom (pl. krosszmotornal).
De milyen ertelemben szamit a gumi? Abban a tekintetben, hogy jobb-e - rosszabb-e motorozni vele, vagy abban a tekintetben, hogy dontoen befolyasolja a szukseges futomubeallitast?

A ketto ugye osszefugg, de csak olyan ertelemben, hogy barmilyen futomu beallitasod legyen is, a jobb gumival (pl. slick) jobb motorozni, mint a rosszabbal (pl. turagumi).
hát igen...
a futóműbeállítás első lépése a jó gumi, és a megfelelő guminyomás...
aztán lehet tekergetni...
Végülis nem. Most még keresek megfelelő példányt.
Az elejével nem értek egyet, szinte a gumi tipusa számít a legtöbbet. Hiába tettem a Z elejébe ZX10r telót vacak gumival csak szenvedtem vele, slickkel jó volt.
A többit én is hasonlóan csinálom. 100kg súllyal gyári beállítás kemény utcára, kompresszióból visszaveszek, csillapítást kicsit odacsavarom.
A castrol már régóta nem olyan minőségű, mint amilyen régen volt.

Minden motor eszi az olajat, de ha nagyon hajtják, akkor persze jobban.
Ha hidegen nem füstöl nem lesz vele nagy gond.
múltkor nem azt írtad, hogy vettél már motort? amúgy gyári állapotban meg bármilyen állapotban sem szabad ennie neki az olajat!
aham így már értem! Köszke...
Jó a gyöngy ház fehér ami motorral megy mindenek jól áll ha kocsi ha motor ez tuti
thanks....
de még van 1-2- terv, vagyis még nincs kész ...
ITT talán jobban látszik milyen is a gyöngyházfehér szín , tisztán, és napsütésben...
Scotty olajfogyasztásra egy példa: GSXR 750 K6 bejáratástól eszi az olajat. Az is igaz hogy ez a gép nem lett járatva, hanem egyből a közepébe.Másik ugyan az a gixer Valvoline olajat nem evett, Castrol olajat evett.Nem keveset.Én óva intek mindenkit a Castroltól! 2500 Ft elég gyanús
Elorebocsajtom, amit mar leirtam, szoval lehetseges, hogy igazabol ismet nem tudok eleget a temarol, vagy rosszul itelem meg a dolgokat. Elmeleti okoskodas, figyelmem es tapasztalatom alapjan azt gondolom, hogy az igy leirt beallitasok kis tulzassal butasagok. Az meg csak rendben lenne, hogy a nagyon profi riderek bizonyos beallitasokat mar gumi fuggvenyeben is megtesznek, de tapasztalatom szerint a gumi tipusanal minden mas szempont sokkal nagyobb befolyassal van a munkapontra. A gumi nyomas sokkal inkabb szamit mint a tipus. A vezeto sulya megintcsak. A teleszkop olaj minosege es mennyisege szinten. A teleszkopszimmering markaja/allapota - nem mindegy ugye mennyi levegot szurcsol magaba. Palyamotorzas eseten persze lehet szempont a gumitipus, de meg ekkor sem hiszem, hogy ilyen egzakt osszefugges lenne a gumi tipus es a futomubeallitas kozott. Verseny szinten barmit megvaltoztatsz, mindennel utana kell menni.

En ugy szoktam csinalni, hogy bekattintom a gyarit. Utana kiprobalom. Altalaban a gyari beallitas tul kemeny a szar magyar utakra, viszont a sulyom is joval nagyobb, mint egy atlag japane. Emiatt kicsit jobban vasalok, ezert nem is biztos, hogy hozza kell nyulni ahhoz, hogy jo legyen. Rendszerint megis hozza szoktam, jellemzoen kissebb kompresszio-oldali csillapitast allitok be annak erdekeben, hogy rossz minosegu uton gyorsabban lehessen menni. A rugoerot viszont nem veszem puhabbra, hogy ne bolintson a motor fekezesnel sot! Van, hogy kemenyitem. A csillapitasi fokozatot eszerint kemenyiteni szoktam, azt mindig megprobalom a rugoelofesziteshez hangolni. Ezt a legjobb nem motorozva, hanem szarazon nyomkodva kiprobalni. Osszevagod az elejet es ha ugy jon vissza, hogy nem hintazik amior feler, akkor az nagyjabol egy pont jo utcai beallitas lesz.

Ezzel a metodussal szoktam csinalni. Ez altalaban egy utcara biztonsagos, hepehupat, utfoltozast stb. szepen kivasalo beallitas lesz, ami palyara tul lagy, tulzottan hintazo. De mivel a palya aszfaltja viszont tukorsima, nekem ez kulonosebb gondot nem szokott jelenteni. Igylegalabb rakenyszerit, hogy finoman terelgessem a motort a palyan, mert nem toleralja a hirtelen dolgokat.

A Suzukit nem allitgattam eddig, csak nullara tekertem. Igy tulzottan hinatzik, de ugye nem tudom milyen olaj van benne most. Tobbet majd tavasszal.
motorcycle issue front preload front rebound damping front comp. damping rear preload rear rebound damping rear comp. damping

Az első a rugó előfeszítés(hány vonal látszon), aztán a húzó és utána a nyomó fokozatok klikkjei(out=ki).
Szóval teljesen beteker, és aztán kifelé annyi klikk.
Aha, köszi. Én is úgy gondolom, hogy nem kellene ennie.
Elviekben nem szabad ennie a barátom motorjában ötvenezer volt és nem kajálta én sem tapasztaltam ilyet, de a hayabusánál ha castrol pover egyet megette egy pályázás nyolc dl oil ezért kérdem hogy milyen az oil mert a castrol egy fos mióta nem lehet tudni melyik a franko, és amúgy is vesztet a minőségéből sok helyről halottam panaszt rá én már nem használom csak a motul 300v factory line nekem bevált merem ajánlani mindenkinek
Mert ma megnéztem egy példányt, amiben 11ezer km van de az olajszint a minimumom volt, ami egy kicsit meglepő számomra. Ezért kérdezem, hogy egyáltalán van-e gyárilag olajfogyasztás vagy csak akkor ha már bajok vannak?
Ez a téli rejtőzködő színe a motornak? szép meg kell hagyni
Miért kérdezed? egyébként nem milyen oil van benne és hány kilcsi ez a kérdés .
Hy Oszi. Lefordítanád? Tudok valamennyire angolul,de ez sok. A kattok száma ok, de alul vagy fölül?
K7 1000 tulajoktól kérdezném: gyárilag eszi az olajat vagy sem?
Szted?
Na majd jól kipróbálom ezeket a beállításokat is.

GSX-R1000 ('01) 6/02 3 lines showing 4 clicks out 4 clicks out 21mm thread showing 8 clicks out 5 clicks out
note: set fork tube height to 4mm from top triple clamp

GSX-R1000 ('01) 12/02 2 lines showing 3 clicks out 4 clicks out 24mm thread showing 6 clicks out 5 clicks out
note: set fork tube height 6mm raised from stock, with Metzeler Rennsport tires fitted

GSX-R1000 ('02) 8/02 3 lines showing 5 clicks out 10 clicks out 20mm thread showing 6 clicks out 8 clicks out
note: set fork tube height to 5mm above top triple clamp, 11mm with Michelin Pilot Race 2 tires fitted
Ha nem tudtok megegyezni nekem van himba csavarral kutyacsonttal együtt eladó. K4 1000-é volt.
nekem "muszály" volt...
gumi mindenképp kell rá mert még megtörténik a "baj"...