igy van jól tippelsz turbó tengelyre való nagyobb tartósság miat majd le rajzolom neked a kéménybe korommal
na de hadjuk mert téleg nevetségesek vagyunk
A turbo resze, de nem tudom pontosan hol van benne. Nyilvan a tengelyen bla-bla-bla, de nem tudom hogy van kialakitva, nem tudnam lerajzolni. Gondolom Te igen.
Oke, mindenki tud mindent, csak egymast nem ertjuk. Eszerint nem Sedunak van igaza, hanem mindenkinek igaza van. Szamomra az egesz vitaban csak itt az okafogyottsag:
"De ha megjün a kellő töltőnyomás na akkor van a repesztés." Pontosan. Nade nyilvanvaloan megjon a turbonyomas, hiszen nem nehezeknek rakjak bele. Eleve feltetelezzuk, hogy a turbositasban egy mukodo turbo vesz reszt.
Az meg mar egy total mas kerdes, hogy az eredetileg turbositatlan motorok turbositasakor a geometriai suritest lecsokkentik az alkatreszek vedelme erdekeben. Ez csak egy szükseges rossz es kelloen eros alkatreszekkel ugyebar ez a kenyszer csokkentheto.
Sedu vedelmeben annyit, hogy - bar nekem tapasztalatom nincs turbos ketkerekuvel - de amit lattam eddig beloluk videon, az mind olyan volt, hogy 5ezernel mar hanyatt akarta b...szni magat - az eredeti 9ezer helyett. Marpedig ez elegge also fordulat, ha sportmotorokat nezunk. De elfogadom azt is, hogy 5 ezer alatt legyengul a turbozatlan blokkhoz kepest. Szoval eloszor tisztazzatok, hogy ki mit ert kis fordulat alatt.
Vaze mit kell ezt bonyolítani. Ha utólag turbósítasz egy motort csökkented a sűrítést, hogy max. turbónyomásnál ne robbanjon fel, ne kopogja szét a hajtókart. Nyilván ha a turbó 1800-2000-nél indul mint egy átlag turbódízelben akkor alatta hangyafasznyi ereje lesz csak. Persze lehet bele olyan kicsi tehetetlenségű turbót rakni ami 800-as alapjáraton felpörög egy pillanat alatt de az meg fent nem fog tolni. A 2-3 turbós megoldásoknak megint csak nem sok köze van a sufni tuninghoz.
bmw az jó 328-as az 193ló,az M3 pedig 321ló na meg próbálom neked is elmagyarázni amit mondasz az igaz de........1 turbós autó,motor épitésénél a lényeg a henger ürtarlalom növelése(süritési tér)tehát,alacsonyabb dugó,vastagabb esetleg dupla hengerfej tömités,más hengerfej na most ebből adódik hogy 1 amusem nyomatékos blokk vagy pörgetősblokk mégroszabb süritési viszonnyal alul még rosszabb lesz de ha megjün a kellő töltőnyomás na akkor van a repesztés ezen nem tudom mit nem lehet érteni?felesleges vitázni,mert Sedunak mindig igaza van...................szerinte
Bogyo, kicsit nezz mar utana annak, hogy mukodik egy turbo. Megnoveli a kompressziot, ezzel elvileg egyenes aranyban noveli a leadott nyomatekot. Azt, hogy ezt milyen fordulaton teszi, attol fugg, hogy milyen viszonyban all a turbo hajto es hajtott csigajanak atmeroje illetve ezek hogyan viszonyulnak a beszívott-kipufogott legkobmeterhez. Annak, hogy egy autoban vagy egy motoroban a turbositast olyanra konstrualjak, amilyenre akarjak, nincs akadaja. Megfelelo atmeroju turbo es osszekoto csovek kivalasztasaval a kivant fordulattartomany megcelozhato. Es bizony jellemzoen a kis fordulati nyomatekszegenyseg potlasara hasznaljak a turbot manapsag, ha nem versenysportrol van szo - ahol szinte kizarolag csak a csucsteljesitmeny a szempont. Magyaran szolva egy nagy fordulaton eleve bazi eros, kis fordulaton gyengecske szivo sportmotor vagy szivo sportkocsi turbo segitsegevel akar also fordulattartomanyban is nyomatekbombava varazsolhato. Es 10 turbositasbol 9 biztosan ezert keszul. Egy konkret peldat tudok. A szomszed faluban lakik az egyik legismertebb magyar amator turbosito. Egy 328-as BMW-bol csinalt egy turbos vaddisznot. Durvan ugyanolyan eros a kocsija, mint a vele azonos generacioju M3 BMW (ami ugye nagyobb motorral szerelt), de kozel sem ugy viselkedik. A turbos mar 2500-as fordulaton szettep mindent, az M3-at (szivo) hulyere kell forgatni, alul nem megy ugy, mint a turbos konkurense.
"néz meg 1 turbó tuning gépet,még alapjárat is alig van mert nincs oxigén és ha nem növelnék a süritést,akkor az összepréselt süritett levegő lelökné a mégjobban összesüritő dugóról a hengerfejet"
Pont ezért kell csökkenteni a sűrítést, nem pedig növelni.
na figyu utoljára vitatkozok veled,mert nincs kivel látom a turbókat nem lehet hangolni hány turbón láttál már állitási lehetőséget?az hogy van változó geometriáju turbólapát az 1 dolog de minden turbónak meg van a bizonyos teljesitménye én nem csak képen láttam már turbós szekér öszerakást hanem közremüködtem is néz meg 1 turbó tuning gépet,még alapjárat is alig van mert nincs oxigén és ha nem növelnék a süritést,akkor az összepréselt süritett levegő lelökné a mégjobban összesüritő dugóról a hengerfejet
Természetesen nem de a fél kezedet odaadnám érte
Ha megnyerném a lottót (nem játszom) akkor se önteném egy régi autóba a pénzt. A 635-öst szerencsére jól eladtam, most egy 328 qp-n gondolkodom, de sajnos autómata váltós, így nem buli.
Jön majd vissza remélem az ellopott kocsim (110r), a yardok még csücsülnek rajta. Lenne most hozzá olcsón 1800ccm-es vw gti motor, de most hanyagolnám a 4 karbit, maradna a gyári injektor.
Bogyó ennekennek a szekérnek alapból 13:1-hez kompresszió viszonya van, és még ezt fújják. Légy szíves ne magyarázz hülyeségeket! Ha elég kicsi könnyen felpörgő turbót alkalmaznak, már 1500-as fordulatnál maximális nyomással tud tölteni. Persze nem ide szokták hangolni őket utcai felhasználásra, hanem 1000 fordulattal feljebb. Ettől függetlenül már a modern változó geometriás turbók (néha 1 kicsi+1 nagy) kis fordulaton is nagy nyomatékot tudnak előállítani.
k3-k4 1000 első féke megegyezik a k4-k5 600-éval? a pumpa tudom hogy nem de a nyereg nekem egyformának tűnik, meg a felfogatás is. a felfogató csavar méreteire lenne szükségem főleg hossz és a menet. valaki tudja? kinek van? megtenné, hogy egyet lemér?
Valvoline SAE 10W
mit tudtam én a gyári milyen viszkozitású... ez volt olcsón
bár elnézve a nagyvas.hun a repsol, castrol is 10w-set nyomat.
a motulnak van sokkal szélesebb választéka.
kicsit fogytam de mondjuk számolj 80-85kilóval.
viszont olyan kibaszott kemény lett hogy az összes csillapítást ki kellett tekerjem... ugrált az eleje a bukkanókon, szinte meg sem mozdult...
de akkor is csak azért cseréltem, mert az 1ik szimering elpukkant, és szerintem majd most is csak akkor fogom ha beadja a kulcsot valamelyik, vagy lehet jövőre, vagy ha nagyon ráfekszek idén a pályázásra...
mindenesetre most először a hűtővizet lecseréltem a 2003-as motoron, mert elvileg 2évente azt is kéne
a fékolajat leszoktam
ITT tudjatok megnezni az egyes eloirt villaolaj viszkozitasat. A MOTUL palettaval kozvetlenul osszehasonlithato. Keveresi arany is meg van adva. Sajnos az L01 olaj nem szerepel a tablazatban, de lathatoan valahol a 2.5w es az 5w kozott van. Szerintem az 5w-hez van kozelebb.
Ki milyen olajat hasznalt eddig? Mik a tapasztalatok? (Es persze hany kilo a rider?)
na de hadjuk mert téleg nevetségesek vagyunk
"De ha megjün a kellő töltőnyomás na akkor van a repesztés." Pontosan. Nade nyilvanvaloan megjon a turbonyomas, hiszen nem nehezeknek rakjak bele. Eleve feltetelezzuk, hogy a turbositasban egy mukodo turbo vesz reszt.
Az meg mar egy total mas kerdes, hogy az eredetileg turbositatlan motorok turbositasakor a geometriai suritest lecsokkentik az alkatreszek vedelme erdekeben. Ez csak egy szükseges rossz es kelloen eros alkatreszekkel ugyebar ez a kenyszer csokkentheto.
Sedu vedelmeben annyit, hogy - bar nekem tapasztalatom nincs turbos ketkerekuvel - de amit lattam eddig beloluk videon, az mind olyan volt, hogy 5ezernel mar hanyatt akarta b...szni magat - az eredeti 9ezer helyett. Marpedig ez elegge also fordulat, ha sportmotorokat nezunk. De elfogadom azt is, hogy 5 ezer alatt legyengul a turbozatlan blokkhoz kepest. Szoval eloszor tisztazzatok, hogy ki mit ert kis fordulat alatt.
30 és a postát én fizetem...kb ennyit
Pont ezért kell csökkenteni a sűrítést, nem pedig növelni.
Mennyit kérnél a jobbosért és az alátétekért? Esetleg az egészért egyben plexivel?
Ha megnyerném a lottót (nem játszom) akkor se önteném egy régi autóba a pénzt. A 635-öst szerencsére jól eladtam, most egy 328 qp-n gondolkodom, de sajnos autómata váltós, így nem buli.
Jön majd vissza remélem az ellopott kocsim (110r), a yardok még csücsülnek rajta. Lenne most hozzá olcsón 1800ccm-es vw gti motor, de most hanyagolnám a 4 karbit, maradna a gyári injektor.
mit tudtam én a gyári milyen viszkozitású... ez volt olcsón
bár elnézve a nagyvas.hun a repsol, castrol is 10w-set nyomat.
a motulnak van sokkal szélesebb választéka.
kicsit fogytam de mondjuk számolj 80-85kilóval.
viszont olyan kibaszott kemény lett hogy az összes csillapítást ki kellett tekerjem... ugrált az eleje a bukkanókon, szinte meg sem mozdult...
de akkor is csak azért cseréltem, mert az 1ik szimering elpukkant, és szerintem majd most is csak akkor fogom ha beadja a kulcsot valamelyik, vagy lehet jövőre, vagy ha nagyon ráfekszek idén a pályázásra...
mindenesetre most először a hűtővizet lecseréltem a 2003-as motoron, mert elvileg 2évente azt is kéne
a fékolajat leszoktam
Ki milyen olajat hasznalt eddig? Mik a tapasztalatok? (Es persze hany kilo a rider?)
arra gondolsz?
van hozzá még gyári plexim is...