Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ket, egymasra meroleges sikban vannak a golyok? (tipp.) Hadjuk.
igy van jól tippelsz turbó tengelyre való nagyobb tartósság miat majd le rajzolom neked a kéménybe korommal
na de hadjuk mert téleg nevetségesek vagyunk
A turbo resze, de nem tudom pontosan hol van benne. Nyilvan a tengelyen bla-bla-bla, de nem tudom hogy van kialakitva, nem tudnam lerajzolni. Gondolom Te igen.
Dr ur meg mondanád nekem hová való a 360fokos támcsapágy?
Oke, mindenki tud mindent, csak egymast nem ertjuk. Eszerint nem Sedunak van igaza, hanem mindenkinek igaza van. Szamomra az egesz vitaban csak itt az okafogyottsag:

"De ha megjün a kellő töltőnyomás na akkor van a repesztés." Pontosan. Nade nyilvanvaloan megjon a turbonyomas, hiszen nem nehezeknek rakjak bele. Eleve feltetelezzuk, hogy a turbositasban egy mukodo turbo vesz reszt.

Az meg mar egy total mas kerdes, hogy az eredetileg turbositatlan motorok turbositasakor a geometriai suritest lecsokkentik az alkatreszek vedelme erdekeben. Ez csak egy szükseges rossz es kelloen eros alkatreszekkel ugyebar ez a kenyszer csokkentheto.

Sedu vedelmeben annyit, hogy - bar nekem tapasztalatom nincs turbos ketkerekuvel - de amit lattam eddig beloluk videon, az mind olyan volt, hogy 5ezernel mar hanyatt akarta b...szni magat - az eredeti 9ezer helyett. Marpedig ez elegge also fordulat, ha sportmotorokat nezunk. De elfogadom azt is, hogy 5 ezer alatt legyengul a turbozatlan blokkhoz kepest. Szoval eloszor tisztazzatok, hogy ki mit ert kis fordulat alatt.
Ez nekem így nagyon sok, pláne h csak a jobboldali csőre van szükségem és a két gumi alátétre.
mondjuk a 2 az 20, a plexi az 10...
30 és a postát én fizetem...kb ennyit
na itt a pont végre valaki érti amit dadogok
Vaze mit kell ezt bonyolítani. Ha utólag turbósítasz egy motort csökkented a sűrítést, hogy max. turbónyomásnál ne robbanjon fel, ne kopogja szét a hajtókart. Nyilván ha a turbó 1800-2000-nél indul mint egy átlag turbódízelben akkor alatta hangyafasznyi ereje lesz csak. Persze lehet bele olyan kicsi tehetetlenségű turbót rakni ami 800-as alapjáraton felpörög egy pillanat alatt de az meg fent nem fog tolni. A 2-3 turbós megoldásoknak megint csak nem sok köze van a sufni tuninghoz.
bmw az jó 328-as az 193ló,az M3 pedig 321ló na meg próbálom neked is elmagyarázni amit mondasz az igaz de........1 turbós autó,motor épitésénél a lényeg a henger ürtarlalom növelése(süritési tér)tehát,alacsonyabb dugó,vastagabb esetleg dupla hengerfej tömités,más hengerfej na most ebből adódik hogy 1 amusem nyomatékos blokk vagy pörgetősblokk mégroszabb süritési viszonnyal alul még rosszabb lesz de ha megjün a kellő töltőnyomás na akkor van a repesztés ezen nem tudom mit nem lehet érteni?felesleges vitázni,mert Sedunak mindig igaza van...................szerinte
Bogyo, kicsit nezz mar utana annak, hogy mukodik egy turbo. Megnoveli a kompressziot, ezzel elvileg egyenes aranyban noveli a leadott nyomatekot. Azt, hogy ezt milyen fordulaton teszi, attol fugg, hogy milyen viszonyban all a turbo hajto es hajtott csigajanak atmeroje illetve ezek hogyan viszonyulnak a beszívott-kipufogott legkobmeterhez. Annak, hogy egy autoban vagy egy motoroban a turbositast olyanra konstrualjak, amilyenre akarjak, nincs akadaja. Megfelelo atmeroju turbo es osszekoto csovek kivalasztasaval a kivant fordulattartomany megcelozhato. Es bizony jellemzoen a kis fordulati nyomatekszegenyseg potlasara hasznaljak a turbot manapsag, ha nem versenysportrol van szo - ahol szinte kizarolag csak a csucsteljesitmeny a szempont. Magyaran szolva egy nagy fordulaton eleve bazi eros, kis fordulaton gyengecske szivo sportmotor vagy szivo sportkocsi turbo segitsegevel akar also fordulattartomanyban is nyomatekbombava varazsolhato. Es 10 turbositasbol 9 biztosan ezert keszul. Egy konkret peldat tudok. A szomszed faluban lakik az egyik legismertebb magyar amator turbosito. Egy 328-as BMW-bol csinalt egy turbos vaddisznot. Durvan ugyanolyan eros a kocsija, mint a vele azonos generacioju M3 BMW (ami ugye nagyobb motorral szerelt), de kozel sem ugy viselkedik. A turbos mar 2500-as fordulaton szettep mindent, az M3-at (szivo) hulyere kell forgatni, alul nem megy ugy, mint a turbos konkurense.
na..igazad van..........bocsánat csak már nincs kinek irni mert értetlen
"néz meg 1 turbó tuning gépet,még alapjárat is alig van mert nincs oxigén és ha nem növelnék a süritést,akkor az összepréselt süritett levegő lelökné a mégjobban összesüritő dugóról a hengerfejet"
Pont ezért kell csökkenteni a sűrítést, nem pedig növelni.
Sztem az lenne az. Próbáltalak hívni, de nem vagy elérhető.
Mennyit kérnél a jobbosért és az alátétekért? Esetleg az egészért egyben plexivel?
na figyu utoljára vitatkozok veled,mert nincs kivel látom a turbókat nem lehet hangolni hány turbón láttál már állitási lehetőséget?az hogy van változó geometriáju turbólapát az 1 dolog de minden turbónak meg van a bizonyos teljesitménye én nem csak képen láttam már turbós szekér öszerakást hanem közremüködtem is néz meg 1 turbó tuning gépet,még alapjárat is alig van mert nincs oxigén és ha nem növelnék a süritést,akkor az összepréselt süritett levegő lelökné a mégjobban összesüritő dugóról a hengerfejet
annál 10 mm-el hosszabb kell a gyárinál, mert az én tárcsám 320-as, ezek meg 300-asok, ezért kérdeztem a méreteit. elvileg gyártatni tudok bármilyet.
oda spec szakító szilárdságú csavar kell, vegyél bele gyárit (bontóból).
Természetesen nem de a fél kezedet odaadnám érte
Ha megnyerném a lottót (nem játszom) akkor se önteném egy régi autóba a pénzt. A 635-öst szerencsére jól eladtam, most egy 328 qp-n gondolkodom, de sajnos autómata váltós, így nem buli.
Jön majd vissza remélem az ellopott kocsim (110r), a yardok még csücsülnek rajta. Lenne most hozzá olcsón 1800ccm-es vw gti motor, de most hanyagolnám a 4 karbit, maradna a gyári injektor.
Bogyó ennekennek a szekérnek alapból 13:1-hez kompresszió viszonya van, és még ezt fújják. Légy szíves ne magyarázz hülyeségeket! Ha elég kicsi könnyen felpörgő turbót alkalmaznak, már 1500-as fordulatnál maximális nyomással tud tölteni. Persze nem ide szokták hangolni őket utcai felhasználásra, hanem 1000 fordulattal feljebb. Ettől függetlenül már a modern változó geometriás turbók (néha 1 kicsi+1 nagy) kis fordulaton is nagy nyomatékot tudnak előállítani.
k3-k4 1000 első féke megegyezik a k4-k5 600-éval? a pumpa tudom hogy nem de a nyereg nekem egyformának tűnik, meg a felfogatás is. a felfogató csavar méreteire lenne szükségem főleg hossz és a menet. valaki tudja? kinek van? megtenné, hogy egyet lemér?
Valvoline SAE 10W
mit tudtam én a gyári milyen viszkozitású... ez volt olcsón
bár elnézve a nagyvas.hun a repsol, castrol is 10w-set nyomat.
a motulnak van sokkal szélesebb választéka.
kicsit fogytam de mondjuk számolj 80-85kilóval.
viszont olyan kibaszott kemény lett hogy az összes csillapítást ki kellett tekerjem... ugrált az eleje a bukkanókon, szinte meg sem mozdult...
de akkor is csak azért cseréltem, mert az 1ik szimering elpukkant, és szerintem majd most is csak akkor fogom ha beadja a kulcsot valamelyik, vagy lehet jövőre, vagy ha nagyon ráfekszek idén a pályázásra...
mindenesetre most először a hűtővizet lecseréltem a 2003-as motoron, mert elvileg 2évente azt is kéne
a fékolajat leszoktam
ITT tudjatok megnezni az egyes eloirt villaolaj viszkozitasat. A MOTUL palettaval kozvetlenul osszehasonlithato. Keveresi arany is meg van adva. Sajnos az L01 olaj nem szerepel a tablazatban, de lathatoan valahol a 2.5w es az 5w kozott van. Szerintem az 5w-hez van kozelebb.

Ki milyen olajat hasznalt eddig? Mik a tapasztalatok? (Es persze hany kilo a rider?)
a tetején van ott valami gumis rész, kattints a képre.
arra gondolsz?
van hozzá még gyári plexim is...