A leirtak alapjan a dolog "egyszeru". Meg kell talani, hogy a Suzuki ECM-jenek melyek az iro olvaso labai (fejbol nem tudom, de neten megvan). Kell egy osszekotteto, ami a soros TTL kommunikaciot RS232-re, vagy USB-re alakitja, attol fugg milyen van a szamitogepedben. Be kell szerezni a programot, ami az egesz kommunikaciot le tudja bonyolitani az ECM es a szamitogep kozott. Ezzel lesz egy sima adatfajlod a gepen, ami az ECM-ben levo adatok kepmasa. A modositas utan ugyanezt a fajlt visszairod az ECM-be es az ECM at van irva. Ez egyaltalan nem motorszereloi/tuningoloi ismeret, ezt minden elektomuszeresz tudja, nem kell elajulni tole.
A lenyeg viszont sokkal inkabb motorfejlesztoi ismeret: Az adatok modositasat jol kell tudni csinalni. Egyreszt nem art egy ugyes progamot irni/beszerezni, ami a nyers binaris fajt at tudja alakitani ember szamara megertheto gyujtasdiagrammokka, vagy injektorterkeppe (ez programozoi munka) es utana kell tudni jol valtoztani az ertekeken. Na ez az, ami mar nem egyszeru es ez az, amiro Ago sokkal tobbet tud mindannyiunknal - lasd Power Commander forum, tegnap sokminden elhangzott.
A GSX-R-ek ECM-je egy Denso vezerlo, amely megoldja, hogy a kulso jelekbol (valtofokozat, fotengely-jelado, pillangoszelep allas, ecetera - nem tudom pontosan miket figyel) osszeallitsa a bennel levo SH7052 vagy SH7052F mikrokontrollerben tarolt adat kicimzesehez szukseges binaris adatokat, majd a mikrokontroller cimzese utan, a kaptt ertekeketet atalakitsa a kivezerlendo gyujtas inditojelle, injektorspricc jelle, pair szelep jelle, exup szelep jelle stb. (nyilvan az injektor es a gyujtas a ket a legfontosabb, a tobbit nagyjabol ki kell iktatni, ha "tuningol" az ember). Magyaran szolva a ECM magja egy chip, amit a digitalis technika un. mikrokontorllerkent, EPROM-kent ismer (tudastol fuggoen vanak szinonimak). Ez nem mas, mint egy memoriatablazat, amibe ertekeket lehet irni. De mivel ezek a mikrokontrollerek altalanos felhasznalasu eszkozok, nem kizarolag motorvezerlo terkepenek tarolasara valoak (bar manapsag biztosan vannak celspecifikusak is), ezert maga a mikrokontroller rendelkezik a tetszoleges adat beirasara es kiolvasasara alkalmas soros kommunikacios labakkal. Magyaran szolva, ha hozzafersz a csiphez, akkor lehet irogatni az adatokat benne. Szerencsere a Denso vezerlo ugy van megkonstrualva, hogy a benne levo csip irasahoz szukseges labak a vezerlo csatlakozojara is ki vannak vezetve, csak azt kellett megtalalni az okosoknak, hogy melyik az. (Mas auto motorgyarak nem mindig ilyen kegyesek. Van, hogy a csipet foglalatban irjak a gyarban, majd beleforrasztjak a nyakba, beteszik a dobozba kiontik mugyantaval es a beirashoz szukseges labakat mar nem vezetik ki, de a sportmotoroknal gondolom egyiknel sem igy van ez, mivel cel az, hogy kiolvashato legyen az adat - ellenorizni lehessen, hogy a csip nem romlott-e el. Nomeg bizonyos cimtartomanyokra gondolom szerviz adatokat irogat, pl. siman be lehet irni, hogy hanyszor fordult meg a fotengely a motorba elete soran. Eshat sajnos sajnos a mikrokontrollerek irasara es olvasasara gyakorta ugyanazok a labak kellene. ) Szoval amint az ember tudja, hogy mely labakon keresztul irhato es olvashato a csip, igy mar csak azt kell tudni, hogy az egyes cimeken tarolt ertekek mit jelentenek. A hackingel foglalkozo sracok azon faradoznak, hogy ezeket megfejtsek. (Nyilvan ha kiterited az ertekeket es szemugyre veszed oket, nem nehez rajonni, hol vannak a tekep tartomanyok es hol az egyebek.) Nincs mas teendo, mint irni egy ugyes kis programot, amivel az ertekek atirkalhatoak, visszatolthetoek. Ezt is megcsinaltak mar.
palást marad az E betüs Z, a folytást akarom kiszedni melöle azért kellene, valoban szép volt de semmi baja a csuszásom miatt megsérült idomok kukásak,szépen lassan lessz gyári uj idomgarnitura hozzá, ha esetleg eladásra kerülne, de nem hinném hogy eladom, jobbat ugyse találok időm méág van mire a törzskönyvhöz jutok, és ténylegesen a kényelmes motorozásra lett átalakitva, már tavaly is át akartam alakitani, csak mindig huztam halasztottam, nem azért alakitottam át mert elestem hanem mert kényelmetlen volt, mostmár van egy kis sárga fillingje, és én ezt akartam.
szeretném megvásárolni valami jelképes összegért, mert ki kell herélnem egy gyári dobot, lelaktam volna a gépet, oszi miket beszélsz most lett tökéletes, vannak még finomitások, de elértem amit akartam Z1200 Ninja kényelmes erös gyors mi kell még?
Mi ez a nagy Kawabuzulás itt a GSXR topikban?
Azt ne felejtsétek, h nem csak a motor számít, hanem a pilóta is!
Vertem már meg pl ZX12-őt, Busát, pedig erősebbek mint az enyém...
Azt 97-ig gyártották, Német katalógusban 139 Le, 274Km/h. Akkor leadhat 135-öt, kb szerintem is 150-re lehet olcsón feltuningolni. Akkor mehet 284-et. CBR 1000RR 2004-2007, R1-ek kb ugyanennyi.
az egyikkel 12000km mész el a D211 meg 5000km ez nem mindegy annak aki nem lapon jár hanem inkább túrázgat de amit árulok az is két komponensű gumi lehet vele kanyarogni.
A lenyeg viszont sokkal inkabb motorfejlesztoi ismeret: Az adatok modositasat jol kell tudni csinalni. Egyreszt nem art egy ugyes progamot irni/beszerezni, ami a nyers binaris fajt at tudja alakitani ember szamara megertheto gyujtasdiagrammokka, vagy injektorterkeppe (ez programozoi munka) es utana kell tudni jol valtoztani az ertekeken. Na ez az, ami mar nem egyszeru es ez az, amiro Ago sokkal tobbet tud mindannyiunknal - lasd Power Commander forum, tegnap sokminden elhangzott.