Nem emlékszem rá, mert nem tudok erről, úgyhogy eme kérdést most rád hagyom. Én nem azt állítottam, hogy a Gixxer tartósabb, hanem akkor tartósabb, ha megfelelően gondozzák.
De emlekszel a nehany honappal korabbi felvetesre is? En arra reagaltam a minap, amikor ezt a fonalat (ujra) elkezdtuk. Korabban ugyanis ez mar volt tema. Nem olvasok vissza, de emlekem szerint akkor nehanyan azon az allasponton voltak, hogy a GSX-R blokkja tartosabb a tobbi markaenal. En akkor mondtam, hogy nem ertek egyet vele, nem latom a jelentos kulonbseget. Erre felhoztak nehany peldat a 80-100 ezreket futott darabokra, amit mar akkor is leutottem azzal, hogy ez nem a marka mellett szolo erv, csak a gazda gondossaga vs. gyilkolokeszsege van megfelelo aranyban.
Nem, Cápa nem! Az eredeti vita nem arról szólt, hogy kiemelkedik-e a GSX-R tartósság terén a többi márka közül - ha így lenne, kurvasokan ilyennel szaladgálnának -, hanem arról, hogy megfelelő gondozással húzhatod neki, bírni fogja, és ha igazolás kell, erre ott van a kollégám biciklije!
Az utolsó mondatoddal mind a ketten egyetértünk.
(A 4 japan marka hasonlo osztalyu motorjairol beszelgetunk termeszetesen, olasz, angol, kinai nem szempont. Azoknal sokkal tartosabb a GSX-R, ezt barhol alairom.)
Ott a pont: A blokk! Az egykerekezések, meg ahogy láttam, rendesen odabasztak a technikának. Hallottam, hogy ilyenkor lassan, de biztosan tojásosodnak a felnik, meg a motor elejének sem tesz jót.
Natessek. Az enyemet eleve sportlegszurovel vettem, valszeg regota igy hasznaljak. Es mindjart meg is van a baj. Ehhez kepest Te gondol gazda vagy. Nalad a tobbi tipus is jo esellyel sok kilometert menne. Mas (hanyag) embereknel, meg joval kevesebbet. Minden tipus. Meg mindig nem latom hol a GSX-R kituno elonye a tobbivel szemben tartossagban. Az eredeti vita arrol szolt, hogy a GSX-R tartosabb(-e) a tobbinel. Szerintem jellemzoen nem. Meg mindig nem latom igazolva az ellenvelemenyt. Te is csak azt igazoltad, hogy hasznalattol es gondossagtol fugg az elettartam, nem a markatol.
Aki motoros az tudja, hogy
1, 50 fok vízhő alatt nem indul le
2, 75 fok vízhő alatt nem húz többet félgáznál
3, bejáratást lehetőleg nagyjából betartja
4, nem főzi a motort feleslegesen a dugóban
5, nem jár víz nélkül
6, rendszeresen nézi az olajszintet, ha szeret egykerekezni, akkor mindig 1 literrel több van a mociban mint az előírás
7, jó olajat vesz, normális szűrőket és ezeket mindig időben cseréli
8, nem vesz sportlégszűrőt, ha még is, akkor rendszeresen ellenőrzi, ha pl poros úton járt, akkor másnap megtisztítja
Mar irtam lejjebb, hogy nekem nincs ketsegem a sokat futott darabok felol. Nem volt idom vegignezni a videodat, de beleneztem. Turazos reszeket, szelidebb kerekezest lattam. Nem akarom firtatni, mert akkor rogton jonne, hogy en sem csinalom jobban. Nem hat, de nem is en vagyok a tema. Majd egyszer lehet, hogy csinalok egy videot - bar mar megfogadtam, hogy sohasem fogok.
Tobb emberket is ismerek, aki nagyjabol ebben a filozofiaban motorozik. De nap mint nap latjuk ezeket videokon is. Orult gorogok sorozat - pont igy mennek. Sedu kedvence a drifteles 200 felett (azokkal a feher motorokkal) - pont igy mennek. Ilyen-olyan fighterkedes (leroviditett attetelek) - pont ezt kapja a motor. Sportmotort igy kell hasznalni.
Es pont ide is lyukadunk ki. 80-100 ezer kilometert jo esellyel tobb gazdanal huz le a gep. Ezek kozul eleg ha egynek eros a csukloja, maris ugrott partizezer megteheto km. A legjobb pelda az en mocim: minden ketseget kizaroan igenyes gazdaja volt. Korabbi csuszas szepen ki van javitva, draga, egyedi megoldasokban nincs szuke. Megis kibeszeltuk mar hogy 3 dolognak is van eleg jelentos baja es a kozel 50.000 km-bol en a 10%-ot sem adtam neki, megis ilyen. Nem rajtam mult, tehat mindegy neki, hogy en hogy megyek. Valoszinuleg nagyon pufolve volt. Ha nem, akkor viszont nem tartos motor. Mert a teny az teny: 49-en all az ora es van baj dogivel. Tehat vagy nagyon nem is igaz, hogy strapabiro, vagy marpedig van olyan, aki ezalatt sikerrel felorolte (3. gazdaja vagyok, egyuttes erovel tettuk).
Nekem a K4-es műszerfalában 34.000km van
2004 minden pályanap hringen + utcán midenhol egykeréken
2005 minden pályanap hringen + utcán midenhol egykeréken
2006 streetfighter nyáron szinte minden nap 1 tank benya (ebben a szezonben nem volt rajta óra
2007 megint pályamotor óra kikötve csak fordszámmérő ment
2008 utcai motor, mindenhol egyekeréken, esténként hazafele osztyapenkótól érdig egykerék
2009 azt hittem, hogy eladom, visszatekertem az órát 45-ről 15-re, de megmaradt folytatódott a 2008-as év:)))
2010 ugyanaz mint 2008
tehát kb 65+20 lehet benne, 2 éve elszakadt a lánc, akkor volt szétszedve, totál rendben van a belseje... motul 10-40-et kap, nem km szerint cserélem, hanem amikor már nem tetszik az olaj színe, akkor.
Mar bocs, de a suru 200 folotti tempo az meroben elter a turamotor hasznalattol? Olyan motorrol beszelunk, ami 300-at megy! Lehet, hogy nem ertjuk egymast.
Menj fel Csobanka felol Dobogokore ugy, hogy nem valtassz 3.-nal feljebb es a karnyarokbol 1-esben fordulsz ki (nem 3-4ben mint a turamotorosok!). Ha megvagy gyere le ugyanigy. Amikor a fordulatszammero 10-ezren all valts 3-bol 1-be es csusztasd a motort 200 meteres (pattogo) feknyommal a kanyarba es ha van idod nezd mikent akad ki a fordulatszammero 16-ezernel. Kozben legalabb felgazt adva taposd a hatso feket, hogy amikor elengeded azonnal kaparjon a motor. Minden letezo egyenes szakaszon vedd egykerekre kuplunggal.
Ha ezzel megvagy mentsd at a metodust a varosi kozlekedesre is. Boltba es motoros talalkozora is igy menj. Garantalom, hogy nem fog 100-ezret kibirni, akkor sem, ha minden nap uj olajat raksz bele.
"Szerintem eppen az lenne a csoda, ha nem tortenne meg. A "motorom gond nelkul futott 70-80-100 ezret" dumak IS valodiak, en nem is vonom ketsegbe ezeket. Bizony elmegy a GSX-R 80 ezret gond nelkul. Ha ugy mennek vele, mint egy turamotorral."
Erre azért cáfolok rá, mert szobamotoros mindjárt eléri a százezret a K7-esében! 2008-ban vásárolta a gépét. Mivel általánosságban sokan kételkednek ennek igazában, mások meg - köztük én is - rohadtul kíváncsiak a kilóméterórára, titokban majd lefotózom!
Az utolsó mondatoddal mind a ketten egyetértünk.
2 kerék, féktárcsák, rugóstag, 2 első teló, kormánylengéscsillapító, féknyergek, fékbetétek, kuplung kosarastól, szóval a blokkot leszámítva új...
1, 50 fok vízhő alatt nem indul le
2, 75 fok vízhő alatt nem húz többet félgáznál
3, bejáratást lehetőleg nagyjából betartja
4, nem főzi a motort feleslegesen a dugóban
5, nem jár víz nélkül
6, rendszeresen nézi az olajszintet, ha szeret egykerekezni, akkor mindig 1 literrel több van a mociban mint az előírás
7, jó olajat vesz, normális szűrőket és ezeket mindig időben cseréli
8, nem vesz sportlégszűrőt, ha még is, akkor rendszeresen ellenőrzi, ha pl poros úton járt, akkor másnap megtisztítja
nagyjából ennyin múlik a moci élettartalma
A videó pedig állat nagyon!
Es pont ide is lyukadunk ki. 80-100 ezer kilometert jo esellyel tobb gazdanal huz le a gep. Ezek kozul eleg ha egynek eros a csukloja, maris ugrott partizezer megteheto km. A legjobb pelda az en mocim: minden ketseget kizaroan igenyes gazdaja volt. Korabbi csuszas szepen ki van javitva, draga, egyedi megoldasokban nincs szuke. Megis kibeszeltuk mar hogy 3 dolognak is van eleg jelentos baja es a kozel 50.000 km-bol en a 10%-ot sem adtam neki, megis ilyen. Nem rajtam mult, tehat mindegy neki, hogy en hogy megyek. Valoszinuleg nagyon pufolve volt. Ha nem, akkor viszont nem tartos motor. Mert a teny az teny: 49-en all az ora es van baj dogivel. Tehat vagy nagyon nem is igaz, hogy strapabiro, vagy marpedig van olyan, aki ezalatt sikerrel felorolte (3. gazdaja vagyok, egyuttes erovel tettuk).
2004 minden pályanap hringen + utcán midenhol egykeréken
2005 minden pályanap hringen + utcán midenhol egykeréken
2006 streetfighter nyáron szinte minden nap 1 tank benya (ebben a szezonben nem volt rajta óra
2007 megint pályamotor óra kikötve csak fordszámmérő ment
2008 utcai motor, mindenhol egyekeréken, esténként hazafele osztyapenkótól érdig egykerék
2009 azt hittem, hogy eladom, visszatekertem az órát 45-ről 15-re, de megmaradt folytatódott a 2008-as év:)))
2010 ugyanaz mint 2008
tehát kb 65+20 lehet benne, 2 éve elszakadt a lánc, akkor volt szétszedve, totál rendben van a belseje... motul 10-40-et kap, nem km szerint cserélem, hanem amikor már nem tetszik az olaj színe, akkor.
túrázni meg ilyen tempóval járok:
http://youtu.be/NeIXxCMUzQw
A sűrű 200-as tempó nagyobbacska százalékban bizony eltér a túrázástól, a te verziód meg még a pályázást is veri!
Menj fel Csobanka felol Dobogokore ugy, hogy nem valtassz 3.-nal feljebb es a karnyarokbol 1-esben fordulsz ki (nem 3-4ben mint a turamotorosok!). Ha megvagy gyere le ugyanigy. Amikor a fordulatszammero 10-ezren all valts 3-bol 1-be es csusztasd a motort 200 meteres (pattogo) feknyommal a kanyarba es ha van idod nezd mikent akad ki a fordulatszammero 16-ezernel. Kozben legalabb felgazt adva taposd a hatso feket, hogy amikor elengeded azonnal kaparjon a motor. Minden letezo egyenes szakaszon vedd egykerekre kuplunggal.
Ha ezzel megvagy mentsd at a metodust a varosi kozlekedesre is. Boltba es motoros talalkozora is igy menj. Garantalom, hogy nem fog 100-ezret kibirni, akkor sem, ha minden nap uj olajat raksz bele.
Egyszerű a trükkje, és igaza is van: Kötelező szervizeket be kell tartani, normálisan üzemhőre melegíteni a gép minden porcikáját, azt ennyi!
"Szerintem eppen az lenne a csoda, ha nem tortenne meg. A "motorom gond nelkul futott 70-80-100 ezret" dumak IS valodiak, en nem is vonom ketsegbe ezeket. Bizony elmegy a GSX-R 80 ezret gond nelkul. Ha ugy mennek vele, mint egy turamotorral."
Erre azért cáfolok rá, mert szobamotoros mindjárt eléri a százezret a K7-esében! 2008-ban vásárolta a gépét. Mivel általánosságban sokan kételkednek ennek igazában, mások meg - köztük én is - rohadtul kíváncsiak a kilóméterórára, titokban majd lefotózom!