Igen egy új korában is olcsó motornál (pl. a fehér cápa) meg tudták azt csinálni, hogy beinduljon, és ha gázt adsz ugorjon, ha nagy gázt adsz akkor dobjon le magáról, akkor ezt egy mai ezres gép miért nem tudja? Ráadásul az új ezresek már annyira kezesek, hogy a saját nagyanyámat is elengedném vele a piacra, és ezt még 2 fokozatban butítják. Az egyes lassan olyan hosszú lesz, mint a régi gépekben az 5.-ik. Szinte nincs is értelme a váltónak, mert olyan közel vannak egymáshoz a fokozatok, hogy nem is kell váltani.
Azért a régebbi ezres gépek még beszaratósak voltak, nem kérdeztek vissza. Barátom 1100-as zizije jobban ugrott, mint a sokkal könnyebb Z1000, és nem is evett többet.
Egy 1100-as GSX-R-en a mai kiprögésgátlón és ABS-en nevelkedett fiatalok otthagynák a fogukat, pedig az nem ment 300-at.
Hat igen ez fajt nekem is amikor errol szo volt. Egesz egyszeruen nemely motor amit ma gyartanak nevetsegesen gyenge elkepzeles. A Suzuki GN minden valtozata az orokkevalosagnak keszult. Meg lehet kerdezni vilag szinten a Suzuki szervizeket, hany GN-t lattak betolni. Van ahol nem is hallottak arrol, hogy van ilyen betujelu model.
A multkor a gazreakcios temadra inkabb nem is szoltam, pedig maximalisan egyetertettem vele.
Vazze volt Suzuki GN400-asom 500-ra felfúrva, kézi dekompresszorral, mindig elsőre indult, pedig nem is rávaló karbival ment, portszűrő, gagyi kipu, stb.
Az RS250-et kézzel "rugtam" be.
Ez csak akkor indul könnyen ha kap egy kis féktisztítót a légszűrő házba. Ezért gondoltuk, hogy több kaja kell neki. Karbi tiszta, benzincsap jó, friss benzin van benne, a motorja nemrégen lett felújítva, 100 kilóval állok a berugó karon és meg sem moccan.
Most ott tartok, hogy veszek hozzá egy komplett önindítós blokkot
3000-nél picit rángat, alatta alig megy, 4000-től megvadul.
Szerencsére lejárt róla a műszaki is, így nem idegesítem vele magamat.
Ráadásul mindenhol felcsapja a sarat a mocsok, de azért 3 hónap elvonás után jó volt valamire felűlni és addig forgatni amíg megy!
Beszeld meg Janekkal, O majd elmondja, hogy amit tapasztaltal az csak egy vizio, a negyutemueknel nincsenek inditasi problemak! A Yamahara viszont nem fognam a dolgot, legyel nyugodt a KTM-ek es a Husabergek sem indulnak be, sot nagyjabol egyik sem, amelyik nincs top allapotban.
En anno azert vettem Yamahat, mert annak a blokkjaban biztam, hiszen a japan gyarak kozul ovek volt a legkiforrottabb 4T technika, mivel ok mar 1999-ben csinaltak 4T krosszt. Vegul az elet beigazolta a dontesem, mert az enyem valoban konnyen indult, tkp. sohasem volt komoly rugdosodas, az enyem mindig ment. Masok viszont ejjel-nappal szivtak. KTM, Husaberg feljetos, Kawa es Honda is nehezen indult. Ma mar egyiknek sincs meg, mindenki eladta a szarjat. :D Egy CRF meg gazdanal van, de a gyufa erik annak is.
Ennyit még motort nem rugdostam, mint ezt. Volt már néhány berugós motorom, de ennyi baj az összessel együttvéve sem volt. Félóra rugdosás után már keresgéltem a gyufát!
Elmentem a motorszerelő barátomhoz, hogy állítsuk be a karbit. Picit bővítettünk az alapjárati fúvókán, emeltünk a benzinszinten, CO csavart is kintébb tekertük a téli üzemre. A bolt előtt 1 rugásra beindult, hazafelé félúton megint megállt, pedig siettem.
Egy biztosíték volt benne, azt is kiverte
Ráadásul 608 köbcentit, úgy hogy csak akkor működik az automata dekompresszor amikor akar nem nagy öröm rugdosni.
MOL-t sokan szidják...
Nagyon olcsón tudnám szerezni, de mivel gixxer téren még tapasztalatlan vagyok és adok mások véleményére, nem merek olyat venni. MÉG
Ha meg engedsz egy észrevételt.Olajcserét ha csinálod vedd le az olajhűtőt is és öntsd ki abból is az olajat.A hűtőre felül mennek a csövek és ez miatt nem tud kifolyni.Nem bonyolult,pár csavar és már lent is van.Érdemes mert az új olajat nem szutykolod össze az olajhűtőben maradt olajjal.Még egy apróság,ha kell Motul 300v 10w40, 3400/L áron tudom
Minden olyan tipusnak akartam kivanni, amilyen motorom valaha volt, de nem engedte egy idoben postolni az osszes hozzaszolast az oldal es csak a veletlen muve, hogy a Suzukisokat meg eppen beengedte. A Kawasakisok es a Yamahasok bebuktak.
Azért a régebbi ezres gépek még beszaratósak voltak, nem kérdeztek vissza. Barátom 1100-as zizije jobban ugrott, mint a sokkal könnyebb Z1000, és nem is evett többet.
Egy 1100-as GSX-R-en a mai kiprögésgátlón és ABS-en nevelkedett fiatalok otthagynák a fogukat, pedig az nem ment 300-at.