Tudom is en. Csak nyiltnapokon voltam, nekem soha semmit nem kellett felragasztanom. Remelem jovore osszejon az MZ kupazas, akkor majd kapok a pofamra.
"Te meg lehet, hogy ezeknek a makulatlan motorjat szereled. De ez mar egy teljesen masik tema."
Latom nem adod fel :)
Egyebkent csinaltam olyan palyagepet is amit ugy toltak be hozzam, hogy csak az idomok tartottak ossze, de olyat is ami csilli-vlli volt. Tudom mi a kinalat sajnos.
Ismetelten csak annyit tennek hozza, hogy akkor jo a palyamotor vetel ha ISMERED az eloeletet, nem pedig elhiszed amit mondtak rola.
Rajtszam egyebkent a MERSZ-en kivul barmilyen normalis palyanapra kell, ha indulsz a versenyen ha nem.
Igen de jo olcson! Utana szet kell gyilkolni kozuton is palyan is, kamuzni kell mindent es jo dragan el kell adni lehetoleg egy olyan embernek, aki ehezett, hogy osszegyujtse ra a penzt es miutan elvitte ki kell nyomni a telefont mindig. Szoval itt mar nem muszaki dolgokrol beszelgetunk.
Arrol meg megint sokat lehetne filozofalni, hogy elhigyjuk-e hogy "ez egy olyan palyamotor, amivel nem volt bukas" stb. Nem vagyok palyamajszter, meg felesleges azokrol beszelgetni, akikbol nem egyet kintt lattam palyan, amikor megis kikeveredtem. Van ugye az a tipus, akinek a felcuccolt motorja vele egyszinu furgonban erkezik, majd orakig all gumimelegitokon pazar helyen, aztan megy vele 3 kort az ember - nehogy bemelegedjen a gumi - aztan pont mire meg birnam elozni a szamomra ismeretlen palyan, kiall a depoba az orrom elol - igaz, addigra mar ket MZ kupas srac elment neki. Amikor meg a parkoloban hallgatom mirol beszel a haverjaval a napernyo alatt: nem jo ez az uj Yoshimura box, meg a vallam is nagyon faj tudod, meg bla-bla-bla, megdoglok a rohogestol mikor hallom. Na azt, hogy az O motorja nincs szethajtva nem ketlem! Azt viszont nem ertem mi a f...t keres rajtszam a motorjan. Ugye semmilyen kupaban nem akar elindulni? Vagy mar megtette? Na itt tartunk... Te meg lehet, hogy ezeknek a makulatlan motorjat szereled. De ez mar egy teljesen masik tema.
Az irasod elso reszeben teljesen egyeteretek, de viszont abban nem, hogy egy 40000 Km-es palyamotoprba feleteleneul kell lennie szezononkent egy vagy tobb hempergesnek. Nem egy olyan embert ismerek aki evente 15-20X van palyan vagy meg tobbszor es tobb eves palyafutasa(ez egy jo szo ide )alatt 2X esett. Szoval nem lehet rahuzni e=sem az utcaira hogy megbizhato, sem a palyamotorra azt hogy feltetlen szart kapsz.
Egyezunk ki abban, ha tudod a palyamotor eloeltet(es az jo) de nem tudod az ugyanolyannak kinezo utcai motoret akkor en a palyagepet vennem meg. Nekem volt egy ujonnan vasarolt K6 750-em 2008-ban eladtam 20000 kilometerrel ebbol volt kb 15-18e km palya. az uj tulaj aki megvette azota belenyomott 30000 Km-t ebbol 75% palya es a motornak semmi baja. Most szedtek szet a blokkjat mert par tuning motyot tesznek bele es csak ket szelephezag volt ami nem gyari spec, fotengely, hajtokarok teljesen gyari spec. En meg csereltem mar fotengelyt 10000 Km-es utcai motorban, mert ugy szet volt hajtva, pedig ranezesre tok szep volt a motor. Szoval ez egy szelmalomharc ugyis. Lehetoleg olyan motort kell venni ami leinformalhato.
Igy van pontosan. Egy dolog az, hogy mint vasarlo mennyire akarok vagy tudok megbizni az eladoban, meg mennyire vagyok jo ember ismero, vagy rizikovalllalo. De ez egy olyan muszaki erv, hogy marpedig a palya-GSX-R az nagyon tartos - a fiuk pedig ide akartak kilyukadni valamilyen obol (gondolom elfogultak). Meg hogy ismerik a tulajt, oke. De ez sem muszaki-tartossagi erv az adott tipus mellett.
Ha van ketto darab GSX-R 40.000 kilometerrel, mindketto lathatoan szep allapotban, mindketto tulajdonosat korrekt embernek latom, kicserelt alkatreszeket, szamlakat tudnak mutatni mindketten. Az egyik palyamotorkent futott ennyit, a masik utcan. En ez esetben az utcai motort vennem. 40.000km-t ket szezon alatt is bele lehet csavarni utcan, palyan ehhez nem tudom mennyi kell. De persze jo esellyel a palyamotornak volt kicserelve az oraja/computere, az mutat valotlant, vagy ha nem, 40 ezer km alatt 40-szer fekudt a foldon meg b..szodott a gumifalba. Sehol nem latom azt, mitol lenne a palyamotor eladoja megbizhatobb. A bukasok pedig nagyon sokat szamitanak, mert ahogy korabban irtak, a vaz a legfontosabb javithatatlan alkatresz. A palyamotor meg fetreng a foldon.
Én csak annyit tennék hozzá a témához hogy szerintem itt az az egyik kulcsmomentum hogy ki használja azt az adott motort.. Lehet egy pályamotor is patent, meg egy utcai is lelakott és fordítva is..
pl egy pályamotornál se lehet egyértelműen megmondani hogy rosszabb vagy jobb állapotban van mint az utcai, mivel ugye kérdés hogy mennyit pályáznak az adott motorral. Ha 2 perc alatti időket karistolnak vele és kint vannak vele a legtöbb pályanapon azért borítékolva van a rövidebb élettartam, hiába sokat figyelnek a motor karbantartására...
De pl ha magamat veszem, nekem is át van építve a motorom pályamotornak, de jó ha havonta 1x ki tudok jutni a ringre, időeredményemet nem írom le mert nevetséges, szóval nem biztos hogy az enyém olyan szar állapotban van mint pl az ugyanolyan futásteljesítményű utcai társai. Mondjuk én használom utcán is, de max 3ezrenként olajcsere, meg elméletileg minden kopó alkatrészre odafigyelek.. De tudodk pár utcai márkatársamról aki ugyanannyi km mellett már második kuplungszettjét nyűzi pl..
Mondjuk szó mi szó, az emberek ha meghallják hogy egy motor a pályán járt 1x is, legnagyobb részük máris eláll a motor megvételétől. Pedig ki kéne menni egy merszre pl 90%-uk utcai motorral körözget.. viszont érdekes módon még nem láttam életemben olyan utcai motor hírdetést aminél oda volt írva, na jó, voltam vele párszor pályán.. :)
Azért a versenypályán a terhelésváltás valahogy mintha többször fordulna elő, mint utcán..és hát tudjuk, hogy azért az veszi igazán igénybe a motor.....
Meg hát azért bőven van az versenyzők között is, akik "nem igazán" foglalkoznak a motorral... se....
Abban teljesen igazad van, hogy jobban kopik ha allandoan forgatjak mint az allat, de palyan szinte sosem egykerekeznek legalabbis nem az aki gyorsan akar menni. Es semmikeppen sem 12 O'clock-oznak amitol szarra megy minden mert nem kap olajat a blokk. Eleg par Km-t menni igy a motor elettartama alatt es maris jobban kopott mint egy versenymotor 30000 km alatt. Lehet attol meg gyonyoru szep es csak 2000 Km-es a motort de ki tudja mit tettek vele? Egy palyamotornal legalabb tudod mi volt az eloelete...
"Az utcai motorosok kozott is van gazdag sznob geci, aki oda sem mer huzni a motornak es szezononkent 1000km-t megy vele de mindig apolgatja, szerelgeti (mert attol nem fel). Az O motorjanak mi baja lenne?"
Nem vitazom, mert nincs ertelme. Profi szerelo, nem vonom ketsegbe amit mond, fuggetlenul attol, hogy egyaltalan nem cafolja az alapveto fizikai feltevest: nagyobb teljesitmeny = negyzetesen nagyobb elettartam rovidules. Ezt a vilagtortenelemben eddig senki nem tudta elkerulni.
Az meg egy tok mas dolog, hogy az atlag versenyzoknek sokkal tobb penzuk van, mint atlag foldi pornepnek. Az utcai motorosok kozott is van gazdag sznob geci, aki oda sem mer huzni a motornak es szezononkent 1000km-t megy vele de mindig apolgatja, szerelgeti (mert attol nem fel). Az O motorjanak mi baja lenne? Nem arrol vitazom, hogy egy patent motor jobb-e egy lelakott szarnal, hanem hogy ugyanannyi megtett kilometer es ugyanannyi raforditas utan hosszu tavra kivetitve melyik motor van jobb allapotban. Es aki szerint a palyan hasznalt - tehat jobban igenybe vett gep - van jobb allapotban, azzal nincs ertelme vitatkozni.
A fenti ok meg nekem boven eleg ok arra, hogy mindig az utcan hasznaltat valasszam. De ha nem, akkor eleg, ha arra gondolok azokkal a motorokkal mi lett, amelyekkel palyaztam...
Nem kiröhögni kell azt, aki tudja a választ, mert ez csak neked lesz így ciki.
A Service Manual 511. oldalán találod.