Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jaj elfelejtettem kérdezni ,hogy használt-e már valaki motoröblítőt(mosót) pl stp, vynns... stb és volt-e valami haszna?
CSőváz. A wd után én is fújom a láncot most valvo-val de szoktam venni mol-ost is. És tényleg amit én vettem az brigéciol 2000 néven fut. Olajból igol racing 10-50es fullszintetikusat használok nekem bevált. Tavasszal csak beruházok egy doboz szettre, kb mennyi lehet használtam egy 3-darabos szett cakk-pakk? Egyébként a 250e km JÓÓÓÓL hangzik!
Ez teljesen igaz! A legjobb olaj is kormolódik és a használat során szennyeződik, a kuplunglamella is kopik és az is szennyezi az olajat. A jó olaj ezeket a szennyeződéseket mozgásban tartja nem engedi lerakódni az olaj járatokban ezáltal megmarad a motor belső tisztasága ami főleg fontos egy lég-olaj hűtésű motornál. A szűrőt is cserélem minden esetben mert neki az a dolga, hogy a lebegő szennyeződéseket kiszűrje és ez is csak akkor valósul meg ha szállítja az olaj és nem engedi lerakódni.

Ja és Ubi, a WD 40 egy csodaszer nekem mindig van itthon
Épp az a jó ha fekete, akkor "lebegteti" a koszt és nem űlepszik le hanem viszi magával a szűrőig ahol az leszűri illetve cserekor a leengedő edénybe......nézz meg szétszedve egy olyan motort amit valvoline-nal használtak és utána olyat amit mással, az előbbi belsejében könnyen lehet, hogy kevesebb lesz a lerakódás.........az, hogy azt a típust ette nem jelenti azt, hogy az rossz csak "vékonyabb" mint amit utána tettél bele viszont lehet, hogy mégis jobb vele a kenés.......persze mindenki másra esküszik és meggyőzni sem lehet....én egyikre sem és mindig újat próbálgatok, de azért van amiben soha nem csalódok és a valvo ilyen.....
Nekem autóban és motorban is volt valvoline olaj, az autómnál ette egy kicsit most castrol van benne azt nem eszi. A motornál olajcserekor korom fekete volt az olaj sajnos nem fényképeztem le de a repsol vagy a motul közel sem volt olyan.
Én most találtam a valvo-nál jobb láncsprayt(eddig azt használtam), a MOL-t........2600km-rel ezelőtt fújtam be és még mindig rajta van.......és olcsóbb is.....amúgy ez a brigis lánctisztítás érdekes.....a manualokban le vagyon írva, hogy petro vagy amit direkt erre gyártottak......a valvo motorolajokról jó a véleményem használom, ajánlom...
A valvoline láncsprayt használom én is évek óta elég jó, nem mondható ez el pl: a motorolajaikra, láncot petróleummal tisztítom.
Rossz helyen keresed ,létezikmég a jó öreg D-3-as Brigeciol ,nálunk is van a bótban ,mindent leszed.(a fényezésen kívül! )
Hát én a wd40 helyett inkább a lánckenőt használom zsírzásra, a wd40 lefolyik 2 nap alatt oszt nincs ami kenjen ellenben a valvoline lánckenő ott marad "örökre". Szeriuntem ezek a mocik elmennek 200-250ekm a honda cb 500 300 ekm simán elmegy sztem ez is olyasmi.
Igen ég az üres jelzőm.
Üdv mindenkinek. A wd-t lánc tisztításra szoktam használni, mert az újfajta brigéciol semmire való a régi fasza volt. Üresben nem akart indulni, de ma nem rakoncátlankodott a drágám. Soha semmilyen gondom nem volt vele, csak tankolnom kellett. A megbízhatósága szerintem JELES, gondolom ti is igy vagytok vele. Nem tudja valaki mennyi km megy ,mielőtt a blokkba kellene nyúlni sacc/kb. Természetesen rendszeres szervizelés mellet gondolom.
Helló Srácok gondoltam beköszönök
Mi nyúlság van odahaza? Itt esik az eső, hideg van és még meg is vagyok fázva. Októberben viszem haza a bocit vizsgáztatni, előre félek a hosszú úttól
A WD 40 nagyon sok mindenre jó. Hogy csak két példát említsek - a teljesség igénye nélkül - : ha a nyíló bukó ablakod vasalata kinlódik, megfújod a megfelelő helyen lájtosan, és király, vagy a szekcionált garázskapud futása már nem az igazi, megfújod, és király! Pld.
Ja tényleg akkor azért van az furi szaga:)!Mindeggy én nem szeretem .
Nagyrészt petroleum (gázolaj?) van benne.
Tehát zsíroldó is, meg olajozó is egyben.
A zsíroldási képesség révén javítja a kontakt szennyeződéseket, a lerakódó olajos-zsíros-kormot és port.

Maga a WD40 annyival jobb, mint ha egy permetezőbe petroleumot töltesz, hogy kisebb lyukon, célzottabb területre, kisebb, jobban porlasztott petrolum mennyiséggel lehet megtisztítani, vagy kenni a területet.
Illetve a WD40 eleve tisztább, adalékanyagoktól mentes petroleumot porlaszt, így ez kevésbé vezeti az áramot...
Szerintem az a wd40 semmire se jó!Mert egyszerre zsíroz meg kontakt javító meg anyámkínnya!ÁÁÁhaggyuk má.1 nagy kalap kaki az egész sztem.
Persze bármi lehet, de....
A nyitott sztenderd zár a testre.
A WD40 pedig nem vezető, hanem szigetelő anyag - tisztító hatása a ráégett vagy fedő zsír eltávolításában van.
Zárt sztenderdnél, így vagy úgy elindul a motor.
Akkor lehetne probléma, ha valami vezeték darabot mosott volna be a sztenderd érzékelőbe.
Viszont figyeld meg, hogy indítási problémád csak sebességben vagy üresben is van (és ég-e a lámpa). Ha csak sebességben van, akkor sztenderd kapcsoló problémás lehet. Ha üresben is előfordul, akkor nem sztenderd kapcsolóval van a baj.

Viszont a kuplung kapcsoló minden esetben problémás lehet, csak úgy tudnád tesztelni, ha rövidrezárod a kuplungkapcsolóba menő vezetékpárt. Ha ilyenkor nincs probléma, akkor a kapcsolóval van baj .... Bár szerintem a kapcsoló egy erős túlbiztosítása az indításnak. Én például abszolút szocializálva vagyok arra, hogy indításkor kuplungot használjam - autóban, motoron egyaránt. De gondolom vannak olyan emberek (USA!), akik az automata váltó miatt leszoktak a kuplung indításkori használatáról.
Csákány. Lehet hogy nálad az igazság? Ugyanis 4-5 napja lehet, hogy elkezdett szorulni az oldaltámasz , és akkor megfújtam WD-40-el azóta van indítási gondom. Lehet hogy a jeladó is kapott belőle. De a wd tisztító,kenő, kontaktjavító lenne elvileg? Lehetséges,hogy belemosott valami koszt a jeladóba? Ami még érdekes ,hogy amikor hajnalban megyek melózni hidegen pöcc-röff indul. Még annyit megpóbálok hogy a start gombot megfújom kontaktjavítóval. Ha az sem segít irány a szerelő, köszi a segítséget
Én Pestről jártam Paksra!:-)


Imádtam!
Sziasztok!
Nekem például ha bemelegszik az olaj akkor nem világít az üresjelzőm!Ha kihajtoma sztendert azt hiszi ,hogy sebességbe van mert nem világít és igy nekem se indul csak behajtott sztenderrel! Hideg motorral normális hmm annyira nem zavar már megszoktam.
Mikor nem indít az önindító?

Ha nem adtad rá a gyújtást
Ha a vészleállító piros gomb lekapcsoltad
Ha nem húztad be a kuplungot indításkor
Ha nem üresben vagy ki van hajtva a oldalsztenderd

Kontakt hiba lehet az indítógombbal, de lehet a kuplungkarnál lévő kapcsolóval. Tehát behúzod a kuplungot, de az a kapcsolót nem zárja, akkor nem indul.
Egyszer neki mentem egy rossz helyen lévő terelőoszlopnak, és elgörbült a kuplungkar. Nem nagyon, de már nem tudtam teljesen behúzni. Vezetéskor még nem zavart, mert kiemelt... de mikor leállítottam, akkor nem tudtam elindítani a motort, mert már nem zárta a kapcsolót.
Elvileg még baj lehetne az üres érzékelővel és a sztenderd érzékelővel. A kapcsoló üresben zár a testhez, illetve a másik kapcsoló nyitott sztenderdnél. Ha egyik vezeték elszakadt, akkor azt hiszi sebességben van, és ha közben a másik rövidrezárt, akkor azt hiszi nyitva van a sztenderd, így nem indul. De általában ez a hiba elméleti, hiszen az üres kapcsolást folyamatosan látod (zöld lámpa), így ha ez jó, akkor legalább üresben elindul a boci - bármilyen állapotban legyen is a sztenderd kapcsoló. De ennek kontakthibája is okozhat - elvileg - indítási hibát.

Egyébként a leggyakoribb ok egy öregecske Suzukinál, hogy a gyújtás relé szarik be, és nem ad áramot semminek. Azon tűnödöm, hogy ez kihat-e az önindítóra, de szerintem igen.
sajnos le.......viszont az öröm, hogy nem nagy kunszt...
tsanyi! Szeretnék kérdezni Tőled valamit:

Szerinted az én motoromnál le kell venni a hengerfejet ahhoz, hogy kicseréljük /mármint a szerelő/ a szelepszár szimmeringeket, vagy nem szükséges?
/Ugyan is úgy tudom, hogy pl. az én autómnál is ez lehetséges./
Köszi!
ezt egy autovillamosságis is megoldja.....nem lehet nagy baja...
Köszi a gyors választ. Csak az a baj hogy szakács vagyok és ANALFABÉTA a szereléshez , soha nem mernék hozzá piszkálni. Igaz egyszer kivettem a hátsó kereket,defekt miatt , semmi több se kevesebb.Mindig szerelőhöz viszem. Mégegyszer köszi a segítséget.