Városi legenda, hogy döntéssel lehet motort kormányozni.
Próbáld meg elengedett kormánnyal befordulni, fogadjunk, hogy nem sikerül, de még a sávváltás sem nagyon.
Alapvetően azért fordul el miközben döntesz, mert akaratlanul is ellenkormányzol. Ha felismered, hogy a motort alapvetően kormánnyal irányítod, akkor a többi marhaság (kidőlés, bedőlés, seggrázás) már nem zavar, hogy pontosan irányítsd a jószágot.
A boci túramotor, nem nagyon hatja meg, ha fickándozol a motoron. Első kereken van a súly neheze, jó nagy előfutással.
Ha kihajolsz egyik oldalra, akkor egyszerűen eldől a másik irányba, miközben egyesen megy.
Amikor átalakítottam sokat tűnödtem, hogy másik motort vegyek vagy átalakítsam. Az átalakítás költsége kb. annyi mint egy új motornál az átírási költség, viszont marad egy ismert előéletű motor. Ráadásul a piac jellemzően alacsonyra értékeli a boci árát, így mindenképpen egy rosszabb motorra szálltam volna át, mint most van. Harmadrész bociban soros négyes motor van 2000-12000 fordulaton mindenhol megy. Miért szálljak át egy szaros kéthengeresre, amely 3000-6000 fordulaton működik.
legfontosabb indok az a sebesség,én pl 80 alatt teli hátból kell tartsam magam különben a kezemen támaszkodok akaratlanul is.jó mondjuk a 60pár kilómmal még karácsonyi dísznek is kárcsú de érzem a kezem.Nagyobb tempónál tart a szél ott már "2ujjas" a kormány.Most hogy leszoktam végre a mankóról cserébe szétbarmolta az idegeimet a kézfejembe,lehet hogy kénytelen leszek én is faragni a kormányon,eddig kompromisszumokkal elvoltam.A bocinál nem is kell menet közben nagyon tekergetni a kormányt mint pl a régi gs katanámnál,na azzal menni izommunka volt rendesen,keskeny "mz" kormány,nagy tömeg,nagy kerék,darabos a mozgása mint egy harckocsinak de szerettem vele menni.tehenemmel is azért voltak gondok,pl amig nem jöttem rá hogy gond van a farával,addig erősebb oldalszélbe vitorlázni meg ellenkormányozni kellett,reményeim szerint a mostani javitások alkalmával mindez meg is szűnik javában.persze a szél miatt ellen kell tartani bármivel megy az ember csak nem mindegy mennyire
Lenne egy kerdesem ezzel a kormannyal kapcsolatban. Azt ertem hogy egyenesen ulsz a gepen nem terheled a csuklod de: miert kell ennyit kormanyozni? En akkor szoktam ha tolom vagy ha nagyon lassu a tempo pl: varos jobbra kisiv zebra gyalogos. Ha valahol eppen gorulok mar normalis tempoval akkor eppen elengedem a kormanyt es egy egyszeru dontessel ivre lehet tenni a gepet majd ugyan ugy ki is jon belole.
Alapvetően a magas kormánnyal egyenes háttal ülsz, így nem támaszkodsz a kormányra, még ha fáradt vagy akkor sem.
Ezért minden körülmény között csak kormányzásra használod a kormányt, ennél fogva sokkal szebben és finomabban lehet motorozni.
Városi forgalomban fokozottabb, mert ha leteszed a lábad a földre, illetve csúsztatod a földön, de nem a lábtartón van, akkor az eredeti előredőlés üléspozicióban kénytelen vagy a kormányon támaszkodni, különben előredőlsz. Ha a testsúlyod egy részét is tartanod kell a kormányon, akkor sokkal durvábban tudsz irányítani.
Próbáltam superbike egyenes kormányt is, de nem jött be. Magasított, de egyenes kormánynál majdnem annyira előre kell hajolni, mint csutka kormánynál. Annyi előnye volt, hogy szélesebb, nagyobb erőkar, ezért könnyebb volt kormányozni. De ugyanolyan fárasztó testhelyzet.
Nekem legjobban egy MZ szerű univerzális kormány vált be. Annyira van meghajlítva, hogy pont a kézreesik, nem csavarodik ki a csuklóm. Nagyon kényelmes...
Én az ülésbe is tettem 2 cm puha, komfort habot, így 500 km után sem töri a sejhajom. Egy Gödöllői pacáknál kevesebb mint 20eFt volt. Megérte.
Viszont egy probléma akadt. A magasított túraplexi éppen olyan mint átalakítás előtt a gyári. De hát nem azért ültem motorra, mert félek a huzattól :)
Azt elfelejtettem mondani, hogy nyugodtan tehetsz rá 160/60-at. Amikor ez a motor kijött akkor annyi, hogy az volt az általános, ha ma dobná ki ezt a modellt a Suzuki, akkor minimum 170-es hátsó gumival jönne biztosan. :) 160/60-ál már mondjuk egész csúnyán csal a km/h óra felfelé... pl. óra szerint 160km/h GPS-el mérve 143... De ez mellett a 150/70-el elvileg dönteni is könnyebb.
A gyári méretek:
Elől: 120/70 R17
Hátul: 150/70 R17
Nekem most hátul 160/60R17 van, de nyáron én is pakolom vissza a 150/70-et.
A boci találkozón viszont az egyik srácnak azt hiszem 190-es gumi volt hátul. Elég jól mutat, de fene tudja kell-e az oda.
Megnezed a felid meretet (van rajta gyarilag egy szam valamelyik kullon) es ha 4.5" a merete akkor az gyari es arra a 150-70R17 meretet talaltak ki. 160-60 meretet hasznalnak valtonak.
Nekem 150 van fent elotte 160 volt de nagyon megerte hogy felraktam a gyarit.
Egy kis tanácsot had kérjek! 2002 és 750-s a Bocim és gondban vagyok gumiválasztással. Tudja valaki hogy konkrétan mi a gyári méret, mert valahol azt látom hogy 150-s kell hátra valaki meg azt mondja, hogy 170-180 simán rámegy és teljesen jó vele. most 150-s van fent rajta csak már nem bírnak sokat. :) Köszi!
Na ez az, ez kell nekem.
Viszont az MRA gyári oldalán sem így néz ki a fotón. Hogy merjem így megrendelni bárhonnan? Amúgy polo motors-tól 22k-ért ígértek ilyet nekem, de nekik sincs pontos képük.
Egyébként Xebulon, ha jól emlékszem talán neked voltak fenn először képek túrakormányos átalakításról, amit egyedileg hoztál össze, még nekem is írtál róla. A boci gyári kapcsolóit hogyan tetted fel az új kormányra? A kapcsoló belsején lévő műanyag rögzítőpöcökre gondolok pontosan, hogy annak a lyukat kifúrtad az új kormányon, vagy valahogy a pöcköt vágtad-e ki a kapcsoló belsejéből?
Szia!
Mikori bocid van? Én is most vagyok benne egy ilyen projektben, ha minden jól megy a hét vége felé fel is kerülhet a mocira az új kormány, de az ebay-es LSL szett ára szállítással ha jól emlékszem 70-75 körül áll meg, de ha minden jól megy nekem 40 körül megáll a mutatvány. Ha érdekel külön összerakom az alkatrészeket és dobok pár képet, de ha 2003 előtti a vasad, akkor még szerintem segíteni is tudok rajtad.
Kár hogy a képen nem látszik milyen is valójában. Sőt, az MRA gyári oldalán sem látszik.
Olyat, mint ami az általam linkelt képen van, nem találtam sehol.
túrán is hasonló peremest láttam pár gépen,de nagyvason valóban nincs ilyen,kép szerintem az enyémhez valóból nem is volt bubis de telefonon mondták hogy létező dolog náluk is.
Azt mondjátok meg,hogy pontosan ez milyen plexi és hol lehet kapni, mert én erre vagyok rákattanva. Mivel ilyen peremes körbe, így biztos nem kínai, de a nagyvason sem láttam hasonlót.
Próbáld meg elengedett kormánnyal befordulni, fogadjunk, hogy nem sikerül, de még a sávváltás sem nagyon.
Alapvetően azért fordul el miközben döntesz, mert akaratlanul is ellenkormányzol. Ha felismered, hogy a motort alapvetően kormánnyal irányítod, akkor a többi marhaság (kidőlés, bedőlés, seggrázás) már nem zavar, hogy pontosan irányítsd a jószágot.
A boci túramotor, nem nagyon hatja meg, ha fickándozol a motoron. Első kereken van a súly neheze, jó nagy előfutással.
Ha kihajolsz egyik oldalra, akkor egyszerűen eldől a másik irányba, miközben egyesen megy.