mint autószerelő értékelem amikor az üzemanyagokról megy a (értelmes) vita, e85 kontra 95.mindkettőbe megtalálhatóak egymás vegyületei csak az arány nem mindegy.utóbbi két írásodon jót mosolyogtam,kicsit felpörgetted az életet itt,1100as meg bandit fórumot is olvasgatom.Apropó a teletankos hegylakó cikknél még írta is a kedves szerkesztő hogy fingja sincs mikori motorról való a tank amit szétvágtak,kérdem én,akkor most mi is a valóság alapja? lehet hogy csapvíz volt benne 5 évig a mostani benzinekkel annyi rossz tapasztalatom van csak hogy 3-4 hónap állás után nem olyan az égésük,gyengébb tőle kicsit a motor. így személyesen szerintem nem emlékszel rám (fekete 600as kocka boci) tavasszal kérdezted jó-e a csapom? na,akkor jó volt aztán elfosta magát stb stb.Egy másik motoros taggal még régebben beszélgettem hogy a mai benzinek sokkal korszerűbbek blablabla az ő állítása szerint,no,akkor kérem vajh mi a tosztól van karamell színű ragacsos gedva a karburátor külsejére rakódva ?(oda folyt a csapról a benzin) mindegyik agyon van adalékolva,ezért szeretem amikor jönnek cimborák ügyfelek mindenféle porlong,stp, meg teszkós vackokkal hogy azt tegyem bele mert az baromi jó hisz rá van írva a spurit is csak hobbiból próbáltam üsse kő alapon.nem mondom hogy csodaszer de érdekes mód pl az a barna genya már nem rakódott ki pedig szivárgott ugyanúgy.kiváncsi leszek jövőre mit mutat ha minden a helyére kerül. a másik ilyen kedvenc témám az akksi,amennyi baromságot olvasok pl ford klubbon,leszakad néha az ékszíjjam.nekem valami hót mezei gondozás mentes van a dögbe,usa verziós h
el nézést kérek minden bocistol .. hogy ezt kell olvasnotok a saját topikotokban .. töbségében mindenkit személyesen ismerek és vagy 50 db bocit ,, gazdályuk meg elégedésére kondiban tartok
A kibocsátás mintegy 67,7%-áért a mezőgazdaság a felelős. N2O a mezőgazdasági talajokból kerül elsősorban a légkörbe. A talaj nitrogéntartalmának növelése elősegíti a növények gyors növekedését és a magasabb terméshozam elérését. Ennek érdekében műtrágyázással vagy állati eredetű szerves trágyázással növelik a talaj nitrogéntartalmát. A talajban lévő nitrogén egy része azonban dinitrogén-oxid formájában a levegőbe távozik. Mezőgazdasági növényeink tarlómaradványaiból lebomlásuk során szintén keletkezik N2O. A bab, a borsó, a lencse képes megkötni a levegőben lévő nitrogént, és ez által növelni a talaj nitrogéntartalmát.
a motorszerelést csak ugatod mint a holdat azt tudtam ..de hogy mindig meg találsz , az már szerintem koros ....
nehéz elviselni mások sikerét mi ?
és megint be bizonyitotad milyen igaz rád a saját linked ..
meg egyáltalán mi is az az üveg házhatás ?
meg ha itt tartunk .. nem tudom magamban tartani az emberi butaság és hozzá nem értés .. mindent el hiszek amit a rádio és a tv mond hülye gyerek stilus
mi is a világon a leg nagyobb üvegház hatás ... okozoja neandervölgyi ?
elöször is az ember a hus evő lett ...... a földön tul van szaporodva 7 milliárd ... ezenfelül 5 ször több hust eszik mint amire szüksége lenne ... ezt a hust elö kell állitani .. nagy üzemü modszerekell ..
kicsit számoljál ha csak a fele lakoság 2 deka hust eszik naponta .. 2deka * 3.5 milliárd hány malac , hány tyuk , és hány marhát kell napi szinten le vágni .... gondolkoztál már ezzen ?
szerintem az üveg házhatás 70 % ért a háztályi természet elenesen magas tenyésztése és ezzek etetésének termény elöálitásának egyre nagyobb hányada adja ki .. az üveg házhatást ...
csak van egy baj .. az embereket a husról nem egyszerü le szoktatni .... viszont az állatoknak valami kaját enni kell adni ,hogy legyen hus ....... a kör be is zárult ..
ezzen felül a föld most pont egy melegedési korszakában van .. amit hamarosan jégkorszak fog követni .. mihelyt le áll a golf áramlat ami ugye a föld ütő erre az indiai oceántól egész grőlandig .....
szoval ez egy baromság hogy a kipufogogázok miatt van a globális felmelegedés és az üvegházhatás , ... bele játszanak az biztos
"amíg a benzin elégetésével az évmilliárdokkal ezelőtt lekötött széndioxid szabadul fel, addig az etanol elégetésével csak a most lekötött széndioxid, tehát nem növeli az üvegház-hatást!"
Nem szántam vitaindítónak...de nem értem mit szerettél volna ezzel mondani?! Nem szembetünö, hogy pont ez a brét tólják a torkunkon lefele már évtizedek óta? Hogy milyen alacsony a károsanyagkibocsájtása a villany, vagy alkoholos autóknak a "kipufogó" végénél?! Igazán megengedhetnénk már magunknak, hogy levegyük a szemellenzöt, és a tiszta lelkiismeretünk ezek után merjük egy picit bemocskolni, hogy belegondolunk abba, hogy viszont a villamos energia elöállításának is van azért egy okológiai lábnyoma, de jelen esetben az etanolnak, vagy bioüzemanyagoknak is Mert ahogy már korábban feszegetve Volt, kb 4-8 szor nagyobb csak az "elöállítás" energiaigénye, mint a pl benzinnek! Mert ugye a végeláthatatlan repceföldeket Sem ZEN energával müvelik, és a sajtoló, érlelö , desztiláló üzemek energia igénye Sem nullához konvergál, amit az arányszám remekül mutat.
Ìgy szerintem ez az "üvegházas" összehhasonlítás tök mindegy honnan van, de egy nagyon "aranyos" csúsztatás. Ilyenek miatt sikerül lenyomni a torkunkon, hogy minél nagyobb etanoltartalmú legyen pl az benzin, mert hogy azzal milyen jó lesz nekünk.
Nem veszek etanolt, de: amíg a benzin elégetésével az évmilliárdokkal ezelőtt lekötött széndioxid szabadul fel, addig az etanol elégetésével csak a most lekötött széndioxid, tehát nem növeli az üvegház-hatást! Egyébként tényleg qrva oxidáns hatású, a Simson karburátor alig pár hónapja betett réz úszóján a "benzin"-szint szépen látszik, ahogy a merülésig be van zöldülve.
A neten minden fent van:
Ezekre az energiahordozóra van a sok között egy viszonyszám. Azt takarja, hogy mennyi energia kell a kitermeléshez elöállításhoz, mire a felhasználható lesz. Vagyis kitermelés , feldolgozás, finomítás, szállítás, tárolás, stb.
Benzin esetében ez 0,1-0,3. Azaz, ahogy egy Liter benzint elöállítsunk (föleg a lelöhely függvénye, hogy tengeri fúrotorony, vagy szárazföldi) 0,1-0,3 Liter benzinben lévö energiára van szükség.
Aztán itt van a mézesmadzag bioetenol, vagy biodizel, aminek 1 literjéhez 0,98-1,02 Liter biolöttynyi energiára van szükség. Vagyis simán már az elöállitás is veszteségesség közelében van...csak nem tájékozodunk, csak "felszívjuk" amit elénk raknak, így "bódultság" állapota folyamatos, és mivel mindenki ugyan azt "szívja" nem tünik fel senkinek, hogy mekkora nagy baromság!
egyet értünk .. a benzinben semmi keresni valoja a kukoricának meg a hasolo 1/3 árból elöállitot és 100 % áron eladot alkoholoknak ez csak a etanolos benzin elöálitojának biznisz .. mindenki más bukik rajta .....az hogy meg környezet barátabb lehet .. de mi van avval a rengeteg földel trágyával és vízel amit a kukoricára szornak azzért hogy legyen belöle etanol ..... ha jobban bele gondolsz 3 * nagyobb környezeti pazarlás és teher hárul a földre az elöálitás során
olyan ez mint a elektromos celás tesla autó .. nem szenyezi a környezetet 30 millioért ...csak ép a három évente cserélendő hibrid cela / akku/ 2 * nagyobb környezeti sulyal jár 15 év allatt mint ha benzinel ketyegne .....
rozsdásodás
nekem is bele kapot a tankba föleg a sokat állt vasaimba semmi más nem kell vagy üres legyen és teli fulyod wd 40 nel .. ugy teszed el vagy teli tank és spurival kezelve egy csep víz nem lesz benne ..
Nem vagyok nagy kémikus, de
-pont az etanolban tud szinte korlátlan mennyiségü víz elegyedni.(Kocsma szinten elég belegondolni, hogy egy gyenge Alkohol tartalmú sör alkoholtartalma pár térfogat, vagy tömegszázalék a többi javarésze víz, aztán bor ...Likör...és aztán az erösebb szeszek, egészen a legális 50% páleszig, de ugye annak fözete is jóval magasabb, csak desztvizzel visszahigítják...és mehetünk egészen a majdnem tiszta 97-98-99%-os "tiszta" alkoholokig.
A lényeg akkor is az hogy vizet tud megkötni, vagy elegyedni, a víz viszont elég jól tud oxidálni, még akkor is, ha "nem éri levegö" (mondjuk még a vízben is van oldott oxigén is...) szóval szerintem nem olyan nagy baromság ez a cikk. Ezért feszegeti azt, hogy még régen víz csak a tank alját korrodálta, addig most már az etanolban oldott állapota miatt, mindenhol jelen van tartály belsö felületével bárhol tud érintkezni, és tudja korrodálni, ami a cikk szerint akár még agresszívebb is , mint a csak a levegö oxidációk képessége...nem beszélve arról, hogy az etanol, meg az amúgy az alkoholok, jóval agresszívebb anyagok mint a benzin. Ezért az a kellemetlen Patina (réz oxidáció) a porlasztó alkatreszein, mert etanolban lévö víz, és az Alkohol teszik a dolguk. Az E85-ös idöszakban jöt elö komolyan ez a téma az autóknál talán, hogy bizony elpusztult pár üzemanyagpumpa, meg szintjelzö a gépjármüvekben amik a üzemanyagtartályban "úsztak", és nem flexifuel célra voltak minösítve.
Ezért azért kétszer meggondolnám, hogy rakja-e E85-öt a tankba, azt meg föleg, hogy másnak tanácsoljam -e...
A tévedés jogát fenttartom...
a gumit fel kell fujni 3 bara ez igaz .. aztán le kel mosni ez is igaz és tele kell tankolni ... jol mondtad
de a karbit mindig le kell ereszteni .. gyertyákat ki kell csavarni és egy egy kanál motor olaj bele .. jol át forgatni .. a szi vo torkokat nem tudom hogy kell be tömni hisz ott a bonyolult és víz le csapos AIR BOX aztán wd 40 nem érdemes teli fujni a kipukat HIDEGEN .
ÉS UGY BE TÖMNI melegere járatni és ugy tele tömni rongyal egyenes ut a rozsdásodáshoz . ugyanis amikor le hül a kipufogo a levegőből pára csapodik a belsejére akárhogy tömöd tele rongyal ... nem a semiért van minden rendszeren egy kondenvíz fúrat ..
csak hogy hejre tegyük a dolgokat és ne fél igazságok keringjenek a neten
ez egy kurva jó cik .. csak egy baj van vele ..... hazugság az egész ..
elent mond minden fizikai és kémiai törvénynek ....
..
az igaz hogy az etanol erösebb oldoszer mint a benzin ... de az etanol oldja a rozsdát ugy mint a benzin ..
aztán maga a rozsdásodás .. egy lassu égés a fém oxigént vesz fel a környezetéből és igy kezdödik a lassu égés / rozsdásodás /
ezzért ki váncsi lennék hogy ha a fém felületett benzin vagy benzines/etanol veszi légmentesen körül .. hogy veszi fel az OXIGÉNT szoval ez egy baromság az autok karoszériáját cinkben galvanizálják .. már vagy 25 éve / nevesebb márkák / ezzel a fém felületét /acél / el zárják az oxidácios lehetöségtöl ezzért birnak ezzek a kasznik 30 évet is .... persze ha meg törik a cink vagy a galván a fémen egyből meg indul az oxidácio hisz érintkezik vele ..
Az én voltam első... Remélem a hangyák nem hordják szét mire hozzá tudok majd nyúlni Amúgy Zoli több dolog is lehet.a tankot a rohadástól teletankal lehet védeni.a karbikat pedig full üresen kell hagyni.Én mivel karácsonyig otthon botorkálok ráérek beindítani és járatni
Vedd ki az akksit és tedd fagymentes helyre.
Állítsd középsztenderre, hogy legalább a hátsó kerék ne deformálodjon, esetleg emeld fel az elsőt is - ha van mivel. De legalább 2-3 tizeddel nagyobb keréknyomással.
Akkor tedd el, amikor jól bemelegíted a motort.
Az ínyencek ledugózzák a kipufugót és szívócsonkolt - némi rongydarabbal. Ehhez kell, hogy jó meleg legyen a rendszer, hogy ne maradjon nedvesség, és ne is jusson be.
Ha kicsit is sérült volt a tank, vagy látsz benne bármi rozsda foltot, akkor inkább tankolt tele. Illetve öntsél rá 1-2 liter E85 benzint - ez a maradék vizet is oldja a benzintankból...
A karbiból viszont érdemes leengedni, ha tudod, mit és hol. Ha nem tudod, nem dől össze a világ (jómagam 10 évből egyszer ha megcsináltam). Itt inkább az a baj, hogy 2-3 hónap állás után megkocsonyásodik a benzin, és nagy néha előfordul, hogy emiatt karbitakarítással kell a szezont kezdeni., többnyire ekkor is elég valami karbitisztító adalék.
Mosd le a gépet, és takard le, ne legyen poros. A takaró ne érjen le a földig.
Tankold csurig vagy engedd le teljesen a benzint. Néha meg tologasd meg,hogy a gumi egész télen ne egy helyen terhelődjön.
Én nem teszem le a gépet. Ha nincs latyak, meg jég vagy hó, akkor tekerés van. :) Most vasárnap épp egy ausztriai túrára megyek. Két hét múlva lehet Erdély... 1500km.
Sajnos itt az idő, hogy eltegyem kismocim téli álmot aludni. Mivel először csinálok ilyet valaki fel tudna sötétíteni, hogy mi az amit ilyenkor fontos megtenni azon kívül, hogy jól becsomagolom és bedugom egy garázsba ?
Jah, meglehet. Csak ez ilyen "idomtalan" motor. Csak hát én igy szeretem. Viszont abban igazad van, hogy az idomoson másként hat a szélérzet. Itt 140 felett (csakis német autópályán motorozva) plexivel is gyorsan megtelik a pofám muslicával.
bocs tasi
A kibocsátás mintegy 67,7%-áért a mezőgazdaság a felelős. N2O a mezőgazdasági talajokból kerül elsősorban a légkörbe. A talaj nitrogéntartalmának növelése elősegíti a növények gyors növekedését és a magasabb terméshozam elérését. Ennek érdekében műtrágyázással vagy állati eredetű szerves trágyázással növelik a talaj nitrogéntartalmát. A talajban lévő nitrogén egy része azonban dinitrogén-oxid formájában a levegőbe távozik. Mezőgazdasági növényeink tarlómaradványaiból lebomlásuk során szintén keletkezik N2O. A bab, a borsó, a lencse képes megkötni a levegőben lévő nitrogént, és ez által növelni a talaj nitrogéntartalmát.
nehéz elviselni mások sikerét mi ?
és megint be bizonyitotad milyen igaz rád a saját linked ..
http://www.meteoline.hu/?m=604
olvas utána ..és szakadjál le rolam ,, nem egy ligában játszunk
meg ha itt tartunk .. nem tudom magamban tartani az emberi butaság és hozzá nem értés .. mindent el hiszek amit a rádio és a tv mond hülye gyerek stilus
mi is a világon a leg nagyobb üvegház hatás ... okozoja neandervölgyi ?
elöször is az ember a hus evő lett ...... a földön tul van szaporodva 7 milliárd ... ezenfelül 5 ször több hust eszik mint amire szüksége lenne ... ezt a hust elö kell állitani .. nagy üzemü modszerekell ..
kicsit számoljál ha csak a fele lakoság 2 deka hust eszik naponta .. 2deka * 3.5 milliárd hány malac , hány tyuk , és hány marhát kell napi szinten le vágni .... gondolkoztál már ezzen ?
szerintem az üveg házhatás 70 % ért a háztályi természet elenesen magas tenyésztése és ezzek etetésének termény elöálitásának egyre nagyobb hányada adja ki .. az üveg házhatást ...
csak van egy baj .. az embereket a husról nem egyszerü le szoktatni .... viszont az állatoknak valami kaját enni kell adni ,hogy legyen hus ....... a kör be is zárult ..
ezzen felül a föld most pont egy melegedési korszakában van .. amit hamarosan jégkorszak fog követni .. mihelyt le áll a golf áramlat ami ugye a föld ütő erre az indiai oceántól egész grőlandig .....
szoval ez egy baromság hogy a kipufogogázok miatt van a globális felmelegedés és az üvegházhatás , ... bele játszanak az biztos
Nem szántam vitaindítónak...de nem értem mit szerettél volna ezzel mondani?! Nem szembetünö, hogy pont ez a brét tólják a torkunkon lefele már évtizedek óta? Hogy milyen alacsony a károsanyagkibocsájtása a villany, vagy alkoholos autóknak a "kipufogó" végénél?! Igazán megengedhetnénk már magunknak, hogy levegyük a szemellenzöt, és a tiszta lelkiismeretünk ezek után merjük egy picit bemocskolni, hogy belegondolunk abba, hogy viszont a villamos energia elöállításának is van azért egy okológiai lábnyoma, de jelen esetben az etanolnak, vagy bioüzemanyagoknak is Mert ahogy már korábban feszegetve Volt, kb 4-8 szor nagyobb csak az "elöállítás" energiaigénye, mint a pl benzinnek! Mert ugye a végeláthatatlan repceföldeket Sem ZEN energával müvelik, és a sajtoló, érlelö , desztiláló üzemek energia igénye Sem nullához konvergál, amit az arányszám remekül mutat.
Ìgy szerintem ez az "üvegházas" összehhasonlítás tök mindegy honnan van, de egy nagyon "aranyos" csúsztatás. Ilyenek miatt sikerül lenyomni a torkunkon, hogy minél nagyobb etanoltartalmú legyen pl az benzin, mert hogy azzal milyen jó lesz nekünk.
Ezekre az energiahordozóra van a sok között egy viszonyszám. Azt takarja, hogy mennyi energia kell a kitermeléshez elöállításhoz, mire a felhasználható lesz. Vagyis kitermelés , feldolgozás, finomítás, szállítás, tárolás, stb.
Benzin esetében ez 0,1-0,3. Azaz, ahogy egy Liter benzint elöállítsunk (föleg a lelöhely függvénye, hogy tengeri fúrotorony, vagy szárazföldi) 0,1-0,3 Liter benzinben lévö energiára van szükség.
Aztán itt van a mézesmadzag bioetenol, vagy biodizel, aminek 1 literjéhez 0,98-1,02 Liter biolöttynyi energiára van szükség. Vagyis simán már az elöállitás is veszteségesség közelében van...csak nem tájékozodunk, csak "felszívjuk" amit elénk raknak, így "bódultság" állapota folyamatos, és mivel mindenki ugyan azt "szívja" nem tünik fel senkinek, hogy mekkora nagy baromság!
olyan ez mint a elektromos celás tesla autó .. nem szenyezi a környezetet 30 millioért ...csak ép a három évente cserélendő hibrid cela / akku/ 2 * nagyobb környezeti sulyal jár 15 év allatt mint ha benzinel ketyegne .....
rozsdásodás
nekem is bele kapot a tankba föleg a sokat állt vasaimba semmi más nem kell vagy üres legyen és teli fulyod wd 40 nel .. ugy teszed el vagy teli tank és spurival kezelve egy csep víz nem lesz benne ..
de neked ezt minek magyarázom komám
-pont az etanolban tud szinte korlátlan mennyiségü víz elegyedni.(Kocsma szinten elég belegondolni, hogy egy gyenge Alkohol tartalmú sör alkoholtartalma pár térfogat, vagy tömegszázalék a többi javarésze víz, aztán bor ...Likör...és aztán az erösebb szeszek, egészen a legális 50% páleszig, de ugye annak fözete is jóval magasabb, csak desztvizzel visszahigítják...és mehetünk egészen a majdnem tiszta 97-98-99%-os "tiszta" alkoholokig.
A lényeg akkor is az hogy vizet tud megkötni, vagy elegyedni, a víz viszont elég jól tud oxidálni, még akkor is, ha "nem éri levegö" (mondjuk még a vízben is van oldott oxigén is...) szóval szerintem nem olyan nagy baromság ez a cikk. Ezért feszegeti azt, hogy még régen víz csak a tank alját korrodálta, addig most már az etanolban oldott állapota miatt, mindenhol jelen van tartály belsö felületével bárhol tud érintkezni, és tudja korrodálni, ami a cikk szerint akár még agresszívebb is , mint a csak a levegö oxidációk képessége...nem beszélve arról, hogy az etanol, meg az amúgy az alkoholok, jóval agresszívebb anyagok mint a benzin. Ezért az a kellemetlen Patina (réz oxidáció) a porlasztó alkatreszein, mert etanolban lévö víz, és az Alkohol teszik a dolguk. Az E85-ös idöszakban jöt elö komolyan ez a téma az autóknál talán, hogy bizony elpusztult pár üzemanyagpumpa, meg szintjelzö a gépjármüvekben amik a üzemanyagtartályban "úsztak", és nem flexifuel célra voltak minösítve.
Ezért azért kétszer meggondolnám, hogy rakja-e E85-öt a tankba, azt meg föleg, hogy másnak tanácsoljam -e...
A tévedés jogát fenttartom...
a gumit fel kell fujni 3 bara ez igaz .. aztán le kel mosni ez is igaz és tele kell tankolni ... jol mondtad
de a karbit mindig le kell ereszteni .. gyertyákat ki kell csavarni és egy egy kanál motor olaj bele .. jol át forgatni .. a szi vo torkokat nem tudom hogy kell be tömni hisz ott a bonyolult és víz le csapos AIR BOX aztán wd 40 nem érdemes teli fujni a kipukat HIDEGEN .
ÉS UGY BE TÖMNI melegere járatni és ugy tele tömni rongyal egyenes ut a rozsdásodáshoz . ugyanis amikor le hül a kipufogo a levegőből pára csapodik a belsejére akárhogy tömöd tele rongyal ... nem a semiért van minden rendszeren egy kondenvíz fúrat ..
csak hogy hejre tegyük a dolgokat és ne fél igazságok keringjenek a neten
elent mond minden fizikai és kémiai törvénynek ....
..
az igaz hogy az etanol erösebb oldoszer mint a benzin ... de az etanol oldja a rozsdát ugy mint a benzin ..
aztán maga a rozsdásodás .. egy lassu égés a fém oxigént vesz fel a környezetéből és igy kezdödik a lassu égés / rozsdásodás /
ezzért ki váncsi lennék hogy ha a fém felületett benzin vagy benzines/etanol veszi légmentesen körül .. hogy veszi fel az OXIGÉNT szoval ez egy baromság az autok karoszériáját cinkben galvanizálják .. már vagy 25 éve / nevesebb márkák / ezzel a fém felületét /acél / el zárják az oxidácios lehetöségtöl ezzért birnak ezzek a kasznik 30 évet is .... persze ha meg törik a cink vagy a galván a fémen egyből meg indul az oxidácio hisz érintkezik vele ..
Állítsd középsztenderre, hogy legalább a hátsó kerék ne deformálodjon, esetleg emeld fel az elsőt is - ha van mivel. De legalább 2-3 tizeddel nagyobb keréknyomással.
Akkor tedd el, amikor jól bemelegíted a motort.
Az ínyencek ledugózzák a kipufugót és szívócsonkolt - némi rongydarabbal. Ehhez kell, hogy jó meleg legyen a rendszer, hogy ne maradjon nedvesség, és ne is jusson be.
Ha kicsit is sérült volt a tank, vagy látsz benne bármi rozsda foltot, akkor inkább tankolt tele. Illetve öntsél rá 1-2 liter E85 benzint - ez a maradék vizet is oldja a benzintankból...
A karbiból viszont érdemes leengedni, ha tudod, mit és hol. Ha nem tudod, nem dől össze a világ (jómagam 10 évből egyszer ha megcsináltam). Itt inkább az a baj, hogy 2-3 hónap állás után megkocsonyásodik a benzin, és nagy néha előfordul, hogy emiatt karbitakarítással kell a szezont kezdeni., többnyire ekkor is elég valami karbitisztító adalék.
Mosd le a gépet, és takard le, ne legyen poros. A takaró ne érjen le a földig.
Tankold csurig vagy engedd le teljesen a benzint. Néha meg tologasd meg,hogy a gumi egész télen ne egy helyen terhelődjön.
Én nem teszem le a gépet. Ha nincs latyak, meg jég vagy hó, akkor tekerés van. :) Most vasárnap épp egy ausztriai túrára megyek. Két hét múlva lehet Erdély... 1500km.
Sajnos itt az idő, hogy eltegyem kismocim téli álmot aludni. Mivel először csinálok ilyet valaki fel tudna sötétíteni, hogy mi az amit ilyenkor fontos megtenni azon kívül, hogy jól becsomagolom és bedugom egy garázsba ?
Köszi