Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ja! meg mennyit tesz lóerőben kb a motorra.
Köszi.
Sziasztok!

Egy '91-es 600 gsxf-em van. Most csináltattam rá egy nyitott rendszert és tervbe vettem egy dynojet fúvóka kitet! Akinek van ilyen a motorjában az légyszi írjon már hogy megéri-e megvenni a dynojetet.
A válaszokat előre is köszi.
Tomcatfly !

Valóban én szolóban motorzom.
Az, hogy megült az eleje azt jelenti, hogy fel is üt a teló ?
Nekem még felütés nem volt. És nem érzem, hogy a vételi állapotnál rosszabb lenne a csillapítás. De lehet, hogy csak a folyamatos elhasználódás miatt. Egyébként én is gondolkozom, hogy az olajat le kellene cserélni ennek ellenére. Korábban régebbi motorjaimnál fordult elő felütés, füleg nagy terhelésnél,de ezek tizenéves gépek voltak. Bőven 50 E km. felett !
Neeeem azt a nézést most a gyerek próbálta eljátszani....
gondolom ezt a nézést is bevetetted neki?

Szerintem fel is ajánlotta a támogatást az új kipuffra.
Hát kicsit másfajta érzelmek törtek fel bennem például, hogy legközelebb a seggébe dugom, amellett, hogy vehet nekem egy új sportdobot!
Igazi kis "retek" gyerkőc lehetett!

Főnöknek mit mondtál?
Olyan aranyos ez a kisfiú, hogy már ilyen korán a kipuffogó a kedvence?
Mondtad hogy hála az aranyos kisfiúnak végre napközben is találkozhatsz a kedveseddel?
Nah, nekem meg most dobott be 2 db kisautót a főnököm kisfia a kipufogómba Fa....om
Telefonon segítséget kellett hívjak, a Kedvesem idejött, kipuff le kisautók ki
"Mi a különbség elől a lengéscsillapító és a rugó között? Nem ugyanarról beszélünk?"

Kivülről egynek látszik

Tulajdonképpen inkább lengéscsillapító, amelynek belsejébe egy rugót tettek. Autónál fordítva van, mert a nagyobb súly miatt nem tudnának ilyen kicsi rugót csinálni --- ott külön van lengéscsillapító és külön rugó, néha egybe szerelve (belül lengéscsillapító, kivül a rugó).

Viszont a két funkció külön működik, ha elfolyik az olaj, vagy elromlik a lengéscsillapító szelepe, attól még rugózik.
Hello laci197,
onnan látszik, hogy a gyári állásnál már eléggé megült az eleje a vasnak normál terhelés nélküli állapotban is.
Ez azért főleg attól van, hogy a legtöbbször ketten használtuk a párommal a vasat, szóval ha te egyedül, akkor azért biztosan még van benne.

Soniq75,
a betétlap bennem is felmerült, de mivel nem nagy a kár, ezért nem is indultam neki egy nem teljesen egyértelmű helyzet elemzésének. A végén úgyis lehet hogy az jön ki, hogy 50%-ban én vagyok a hibás, mert nem tartottam megfeelő követési távolságot...
Bukógombám nem volt, ha megnézed a képeket, akkor láthatod, hogy ezért ért le a bocika oldala.

Xebulon,
köszi az elméletet a rugóra és az első telóra, tényleg az az érzésem, hogy nagyon hamar csere lesz, mivel most a kanyarban is sokat mocorog a keményre húzott vas, úgyhogy már nem olyan mint rég. De legalább a következő 2-3 évben már nem lesz ilyen jellegű gondom,
A Pardiban az Anti bá' úgyis azt mondta, hogy a gyárinál sokkal tartósabb az új rugó, mivel az occsó motorba elég vacakot raktak gyárilag.

Most egy nagyon ostobát fogok kérdezni:
Mi a különbség elől a lengéscsillapító és a rugó között?
Nem ugyanarról beszélünk?
Köszi, szerintem is.
Nem akarok beleokoskodni , mert már itt kiveséztétek a kérdést, csak annyi, hogy sajnálom, hogy így jártál , szerencsére nem olyan vészes a helyzet, lehetett volna rosszabb is.
Én két éve törtem a motoromat, akkor kicseréltem a két első telot, mert az eredeti elhajlott. A szerelő szerint rossz állapotban volt a kétéves telo, bár hajlottan már nem sokat törödtem vele. Akkor úgy tűnt, hogy nem a rugóval, hanem a lengéscsillapítóval volt a gond.
Amikor kicseréltem a telot, akkor magam is meglepődtem, mennyivel könyebben fut kanyarban.
Szóval érdemes időnként megvizsgálni az első felfüggesztést.
Felül egy 24-es dugóval megbontható a teleszkóp, ellenőrizhető az olajszint - rugó állapota, bár elvileg két évente elvileg úgyis olajat kellene cserélni.
Szóval feltámasztod a motort, kiveszed a kereket (féket, sárvédőt), felül kiveszed a zárókupakot, rugót. Akkor ellenőrizheted a lengéscsillapító működését. Utána leengedheted az olajat. A rugó hosszt is ellenőrizni kell, illetve a két rugó hossz eltérését is.
Tomcatfly !

Lényeg hogy Te jól vagy, és a boci is megúszta kisebb "zúzódásokkal", tehát a diagnózis mindenképp a " 8 napon belül gyógyuló " kategóriába tartozik.
Elképzelem, elég tré lehet egy ilyen szitu, mikor csúszik feléd egy motor és nem tudod kikerülni. Viszont én a betétlapot mindenképpen meg próbáltam volna, hisz nem számíthattál arra, hogy hírtelen eltaknyol előtted valaki, és be küldi alád a motorját.
Bár lehet hogy hülyeséget írok, annyira nem vágom a kreszt, főleg a jogi oldalát. Lehet hogy simán rád verik, hogy nem tartottál kellő követési távolságot. Bár szerintem, - józan parasztival, - egy ilyen szituációra nem lehet felkészülni, kiszámíthatatlan, etc...bbbb... ennek kéne utánanézni, hogy ilyenkor pontosan mi a jogszabály.
Végül is téged veszélyeztetett az ipse, aki becsűrte alád a motorját. Ki kellett volna hívni a sünöket, hátha meg szakértik a buktát, és jobban kijössz belőle.
Bukógombád volt különben?
Az létezik, hogy ilyen hamar elfáradnak a boci elejében a rugók?
Nem lehet hogy csak teló olajat kellene cserélni?
Tomcatflay !

Részemről is a sajnálat ! Én is GSX 750 F tulaj vagyok már több mint 6 éve.
Nekem is volt egy ehez hasonló szitum. Balra kívántam kanyarodni nagy ívben egy bolt parkolójába. Előttem egy tgk. Későn vettem észre, hogy szemből jönnek a tgk miatt. Mindez szintén kb. 20-30 nál. A kormány balra volt amikor ez történt. Én amikor megláttam a szembe jövő autóst, akinek elsőbbséget kellett, hogy adjak biztos nem állt volna meg és elütt. Szóval fék. Nem is akartam akkorát fékezni, mert nem lett volna múszáj, de blokkolt az első kerék. Elkezdett csúszni a motor alóllam, bal lábam letettem és löktem folyamatosan araszolgatva egyre előrébb al lábat. Szerencsére a lábammal meg tudtam tartani a motort.

Feléd az lenne a kérdésem miben jelentkezik, hogy az első teló elfáradt ?
Az enyémben is ennyi a km !
A helyzet az volt, hogy ahogy írtam egyenesen fentről a dobogókői parkolótól jöttünk, és egyedül a körforgallomnál álltunk kb 15mp-et és nem csak kóricáltunk, bár a városban már kissé finomabb tempót mentünk, de szószerint forróság volt és a helyszín is totál napos volt, az aszfalt is meleg volt. Szóval a gumi is tuti meleg volt.

Ez a rugó dolog érdekes amit mondtál, én azonban mégsem értem, ezért nem zárnám ki teljesen magamban. Aztán meg lehet hogy tényleg tök simán egyszerűen belenyúltam a fékbe és elfordítottam a kormányt ... már a tök tudja, rögtön utána sem emlékeztem rá.

Amit elmeséltél esetet magaddal az nagyon rémesen hangzik, de valahogy azt se fogtam majd szóban elmondod-mutogatod ha találkozunk. Biztosan csak fáradt vagyok!

Valószínű rugó ide vagy oda, én nem fogom a 30000-es szervízt megvárni a rugó cserével és kicseréltetem minél hamarabb.
Köszi, majd hívlak...

A gumi hidegsége nem az előtte lévő fél naptól, hanem a megelőző 5-15 perctől is függhet. Szóval, ha lassan koricáltál, akkor lehülhetett a gumi. Ezért van az, hogy akkor márciusi hidegben örülten vágtázik az nem esik el (mert meleg a gumi), aki meg óvatosan közlekedik az eltaknyol.
Esőben sem az első néhány szem a veszélyes, bár olyankor nyálkás az úttest, hanem 5 perc múlva mikor a gumi lehült. Bemész az esőben, kicsit óvatosabban mész, aztán látod, hogy tapad a gumi - mész tovább. 5 perc múlva meg elesel, mert addigra keményedik meg a gumi.

Első érzésre a kemény rugó okozhat problémát. Második gondolatra már nem egyértelmű. A keményebb rugó azt jelenti, hogy ugyanarra az erőre kisebb összenyomodással reagál a rugó. A progresszív fékezésnek az az értelme, hogy annyira fékezzünk, amekkora súly van a keréken. Fékezéstől a súlypont előre megy és az első keréken egyre több súly van, tehát egyre nagyobb erővel lehet fékezni.
Egyrészről ez a hatás független a rugó keménységétől, másrészről minél hosszabb úton mozog a rugó, annál jobban változik meg a futómű geometria - annál jobb mozog a súlypont előre.

Egyébként 2-3 éve én is majdnem eldobtam a Boci-t hasonlóképpen. Velencén egy fekvőrendőr előtt fékezem, az út egyik kicsit poros volt, a gumi még hideg, utólag mérve a gumi nyomás is alacsony volt. Nem mentem gyorsan, épp csak gurultam, de hirtelen belekaptam az elsőfékbe, visitott egyet és kifordult a kerék. Letettem a lábamat, belerúgtam a csizmámba belülről. Elengedtem a féket és Boci visszaállt függőbe - bár 30 fokot elfordult és a szembelévő sáv felé fordult. Visszakaptam a kormányt, egyenesbe tettem - utána megálltam gatyát cserélni.
Szia Xebulon,

valószínű az volt, amit írtál, már én is gondolkodtam rajta.
A gumi viszont nem volt hideg, mert egy Dobogókő - Esztergom volt benne előtte. Valszeg egy ABS megmentett volna a csúszástól, mert tényleg lehet, hogy kicsit poros volt az út, bár megnéztem és nem látszódott ilyen ...
Másik: nem fémfékcsövem van, hanem gumi, ez kilőve.

A legnagyobb tanulságom amit mondtál:
"Ne az előtted levő seggét, hanem az utat figyeld (gyalogost Neked is látnod kellett volna!), az előtted lévőt csak a szemed sarkából..."

A GSXF feliratra egy gondolat:
Én teljesen ingyen és bérmentve is odaadnám, ha esetleg segítenél róla lebányászni (van-volt helyette másik, amit fel tudnék rakni), mert ez még nagyobb garancia is volna arra, hogy egyben lejön, ha te csinálod. Esetleg valamikor járhatnál felém, és akkor leszednénk, ha ez jó Neked, de majd telón letisztázzuk ha gondolod a részleteket.

A lelkem pedig szerencsére nem igazán sérült, utána folytattuk és nyomtunk egyet a pilisszentlászlói részen.

Amin még nagyon gondolkodom, hogy a keményre állított első futómű miatt történhetett-e a dolog ... Az a baj, hogy a rugó el van fáradva és a szervízben teljesen felkeményítettük a rugó és olajcseréig, ami 40 ropi lesz beszereléssel együtt.
Így, így, ez szó szerint így történt velem is és ugye az oktató mindent látott hátulról...
Mondjuk én nem is akartam megállni, mert a gyalogos még messze volt, csak beszólt az oktató a fülembe: gyerekek, gyalogos... azt muszáj volt megállni, de hát szép kis csúszás lett belőle, francos krumpli
Javulást a motornak és a lelkednek. Együttérzek Veled.

Ha esetleg a GSXF feliratot cserélnéd, akkor a karcolt példány jutányosan megvenném, amenyiben egészben tudod leszedni.
Egy damil szállal (vagy cipőfűzővel) fel-le mozgatva le tudod vágni a ragasztóról.
Progresszív fékezés a kulcsszó...

Mint állat belekaptál az első fékbe (esetleg hidegebb volt a gumi + az úton is lehetet valami por), első kerék elcsúszott Te meg a földre a Bocival.

Nem fém-fékcsöved van a motoron? Ezért jó a gumifékcső, nem tudsz hirtelen akkorát fékezni. Másik trükk, hogy mindig csak egy ujjal kezdel el fékezni, majd utána a többivel.

Tanulságok:
-Progresszív fékezést és a vészfékezést tanulni.
-Követési távolság (sajna a zipzár csak ráfutás ellen segít)
-Ne az előtted levő seggét, hanem az utat figyeld (gyalogost Neked is látnod kellett volna!), az előtted lévőt csak a szemed sarkából...
Hát Mesike köszi az együttérzést jól esik!

Sajnáltam én is a bocikát, és hál' istennek nem "8 napon túl gyógyuló", hanem végülis belül, mert ezek csak apróbb horzsolások a bringán.

Itt a helyszínrajz is, ebből már jobban látszódik a szitu.
Ohh jaj Tomi, hát nagyon örülök, hogy "olcsón" megúsztad és nem lett komolyabb bajod
Szegény Boci, de legalább "8 napon túl gyógyulóak" a sérülései, hálistennek, hogy ennyivel megúsztad.
Egyébként én pont ugyanígy estem el, mint az M2-es motoros, csak annyi különbséggel, hogy még az oktatáson és esőben
Sziasztok,


a hétvégétől már én is elmondhatom, hogy két féle motoros van: aki már volt a földön a mocijával és aki MÉG nem ...

Történt ugyanis, hogy a tesómmal elmentünk vasárnap délután egy kört (Bp - Dobogókő - Esztergom - Visegrád - Bp) és Esztergomban a kikapcsolt lámpáknál beértünk két motorost, akik együtt mentek.
Mivel minden közúti lámpa villogott, ezért óvatosabban mentünk főleg, hogy (lerajzoltam, kép csatolva) a két motor közül a második nem tartotta a zipzár elvet. (Lerajzoltam, képet be fogom szkennelni és csatolni)

Kb 30 km/h-val mehettünk, mikor az M1 jelzésű motoros a gyalogátkelő helyen kiszúrt az ucsó pillanatban egy gyalogost és vészfékezett. A !MÖGÖTTE! menű M2-es motoros elbámészkodott és azt vettem észre, hogy állati fékezésbe kezd és már csak annyit láttam, hogy fekteti le a motort - mivel kiment az első kereke szerintem - és csúszik be a motorom elé.

Hogy mi történik ilyenkor azt nem tudom, mert nem emlékszem én mit csináltam ... a következő kép az, hogy bocikával fekszünk, ő előttem csúszott 2-3 métert és én már pattanok is fel és szaladok a fekvő motor után.

Néhány apró horzsolással a bőrruhámon és a kesztyűmön megúsznam (picit a csípőcsontom fáj, mert arra estem), de ami a másik lényeg, hogy a motor is feltűnően "olcsón" megúszta mert néhány karcolás az egész a bal deklin, a GSXF feliraton és az idom picike részén, valamint a lábtartóm görbült el egy picit. Hátul semmi sérülés. (Képek csatolva. )

A srácnak azért voltak horzsolásai rendesen a lábán, mert hegymászó bakancsban és kordura nadrágban volt.

Örülök hogy nem történt nagyobb baj, szépen megbeszéltük a helyszínen a dolgokat, segítettünk a srácnak, akinek a váltója elgörbült, és megettünk egy fagyit is.

Én meg csak azon gondolkodom azóta, hogy pontosan miért és hogyan fektettem el a bocimat, mert nem mentünk gyorsan és hogy milyen jó, hogy nem mentem át a skacon ...

Meg azon, hogy egy betétlapot kaphattam volna-e ezért vagy nem, de ez totál másodlaos, mert ott úgy döntöttem, hogy úgyis a követési távolság be nem tartása volna az ítélet.

Szóval velem voltak az égiek mindenben, úgyhogy köszönöm nekik!
Wow, jól áll neki a piros is szerintem pöpec lett