Hozzáteszem, hogy a kerozin lassabban ég mint a benzin - emiatt csak az alsó 5000 fordulat alatti tartományban fejt ki hatást, persze így pont nyomatékosabbnak érzed a motort. 5000 feletti fordulatnál a kipufogóban ég el, szépen kiégetve azt.
Karburátor miatt a bociban nincs lambda szonda így semmi hatása sincs az előgyújtásra. A fogyasztás sem csökken, hacsak kevésbé tekered a markolatot - szóval másodlagos a hatású.
Tűnödöm, hogy mit jelent a lerakodás-képződés-megelőzés?
Ha zsíros, olaj lerakodás lenne, azt a benzin is oldja.
Ha egyéb anyag kiválását jelenti, amit a benzin nem old, akkor milyen agresszív összetevőket jelent?
Én már jó néhány karburátort szedtem szét, de amitől nem ment a motor azt nem a benzin okozta - hanem egyéb úszó szennyeződés, dugulást. Megint csak a kérdés, milyen agresszív anyagokat tartalmazhat egy ilyen, ha egy benzin által nem oldható szennyeződést felold? Akkor talán a rozsdát is oldja, vele együtt a tank oldalát is?
Gumicsöveket és egyéb toldalékok is hamarabb öregednek a benzintől, mint a lerakodott szennyeződéstől.
Ahol lenne értelme az oldásnak az a szívótorok, az odaégett olajos kartellgáz maradványok.
Tetszik még a rozsdásodás védelem. Ahol benzin van ott amúgyis védve van a tank a rozsdásodástól. Ahová a benzinszint nem ér el, oda az adalék sem ér el. És az adalék sem keveredik vízzel, azaz a tank alján összegyűjt vizet sem oldja fel - inkább üres állapotban önts be egy-két deci E85-öt, majd tankold tele. Az alkohol keveredik a vízzel és a benzinnel együtt elég. Bár ez is felesleges, mert annyi rázkodást kap a tank, hogy a gravitációs csapon keresztül lejut. Érdemes lenne időnként tartalék állásban tenni a csapot.
Véleményem, hogy teljesen felesleges - nem növeli számottevően az élettartamot, a többség úgyis eladja a motorját még élettartama felében. De hát próbáljátok ki ... szerintem csak alsó fordulaton lesz érezhető eredménye - ha ez kell, akkor inkább vegyél tiszta kerozint.
mondjuk a fényképeid alapján biztosan sokan gyorsulnának Veled!
Egy Ignist ugye nem cucc lenyomni, de arra vigyázz azért, hogy városban a gyorsulás csak 50-60-ig ér utána már fizetős, ha látja a rendőr bácsi.
Szóval óvatosan, bár ti csajok ebben a szituban biztosan jobban tudtok kijönni mint mi fiúk, de hát legyen ennyi előnyötök.
Ilyenkor ha beveted a pillázást, az biztosan hat ...
Bár ismerek olyan helyzetet, ahol meg jó kora hátránnyal indulnak az átlagosnál csinosabb csajok.
Úgyhogy mindent egybevetve, majdnem egálban vagyunk ...
Köszi Xebulon, illetve mindenki.
De akkó most mi a konklúzió?
Jó a dolog, de ócsóbb ha reptéren kerozint veszek?
Ha esetleg nem akarok menni kerozinért és az árkülönbözet nem annyira számít, akkor használok valamit a bocinak, ha öntök bele ilyen szeleptisztító, vagy karbitisztító cuccot olyan adagolásban, ahogy elő van írva? (mármint ahogy rá van írva)
Ezt írták nekem egy másik fórumon:
"
Én használok 3 félét is időnként. Ártani nem árt... Lóerőtöbblet nem lesz tőlük az is biztos. De tényleg csak párezer forint...
Üzemanyag rendszer tisztító adalék:Megelőzi a lerakódások képződését a karburátorban és a befecskendezőben, véd a rozsdásodástól, csökkenti az előgyújtást, keni az üzemanyagrendszert, megkönnyíti a hidegindítást. Motorba egy flakon kb 4 tankolásra elegendő. Normál használatnál 2000km-ént egy tankoláshoz, városban minden tankoláshoz ajánlott.
Injektortiszító: Csökkenti az üzemanyag fogyasztást, javítja a motor teljesítményét, biztosítja a pumpák, szelepek és befecskendezők folyamatos tisztítását és kenését. Motorba egy flakon kb 4 tankolásra elegendő. 4000Km-enként célszerű használni.
Égéstértisztító: Növeli a teljesítményt, csökkenti a káros anyag kibocsájtást, csökkenti a fogyasztást. Motorba egy flakon kb 4 tankolásra elegendő. 5000Km-enként célszerű használni.
"
A legtöbb tisztító szer alapanyaga kerozin.
Nem tudom mennyit tisztíthat egy karburátoron, de az égeshője sokkal nagyobb, mint a benziné.
Szerintem csak azért érzed, hogy jobban megy tőle az autó/motor, mert növeled a benzin energiatartalmát.
Ha túl sokat öntesz a motorba, akkor szétégetheted a szelepeket és csinos lyukat olvaszhatsz a dugó tetejére.
Szerintem olcsóbb kimenni a reptérre és beszerezni néhány liter repülő kerozint - ebből tankolásonként egy decit beadva folyamatosan érezheted a "tisztító" hatását, csak túl ne adagold.
Hello! Sok lehetőségem nincs, ugyanis a motor full fekete, a cuccum fekete, a sisakban, és a kesztyűben van némi piros. ugyhogy PIROS lesz. Amikor küldtél nekik emilt a felnicsík végett, mikor lett belőle valami, mert nekem még nem reagáltak.
Ugye és életben is megy ám nem hiszed el, de tegnap sikerült rendőrökkel gyorsulnom egyet..., elég volt rájuk pislognom és rögtön benne voltak a "rosszban".
Mondjuk ők egy Ignisszel voltak és megdícsérték a "fekete özvegyemet", hogy milyen jól megy hja, mondom, még széép
Mondjuk még annyit hogy nekünk nem injektorunk van, hanem karbink ... azt tóóód ugyi?
Szóval lehet hogy egy hagyományos karbi tisztítással nem tennék rosszat, a szeleptisztítás mellett.
Hátha valaki kipróbálta már, vagy hallott olyat, aki kipróbálta ..
Na, hát akkor íme, lásd milyen gyors vagyok:
Autóra vannak kitalálva alapvetően. Tehát ami olajadalék, az elvileg nem jó, mert ugye másfajta az olajok tulajdonsága mind a mociban, mind a kocsiban.
A benzinadalékok meg szerintem fölöslegesek. Az injektortisztítóval az a baj (csak hallottam), hogy a mociknak elvileg kisebb lyukúak a befecskendező fúvókák. És ha leszed valamit, akkor eltömítheti.
Én személy szerint sosem tennék ilyesmit a mociba. Tehát költeni is fölösleges.
Ezeket az STP adalékokat próbálta már valaki a bocihoz?
Van itt karbitisztító, szeleptisztító, satöbbi ...
Érdemes ebbe feccölni szerintetek?
(különösen Xebulon véleménye érdekelne, mert ő aztán visszarángatja az embert mindig a földre és általában tapasztalata is van hozzá)
Azért mások se kíméljenek a tapasztalatokkal ha van.
Karburátor miatt a bociban nincs lambda szonda így semmi hatása sincs az előgyújtásra. A fogyasztás sem csökken, hacsak kevésbé tekered a markolatot - szóval másodlagos a hatású.
Tűnödöm, hogy mit jelent a lerakodás-képződés-megelőzés?
Ha zsíros, olaj lerakodás lenne, azt a benzin is oldja.
Ha egyéb anyag kiválását jelenti, amit a benzin nem old, akkor milyen agresszív összetevőket jelent?
Én már jó néhány karburátort szedtem szét, de amitől nem ment a motor azt nem a benzin okozta - hanem egyéb úszó szennyeződés, dugulást. Megint csak a kérdés, milyen agresszív anyagokat tartalmazhat egy ilyen, ha egy benzin által nem oldható szennyeződést felold? Akkor talán a rozsdát is oldja, vele együtt a tank oldalát is?
Gumicsöveket és egyéb toldalékok is hamarabb öregednek a benzintől, mint a lerakodott szennyeződéstől.
Ahol lenne értelme az oldásnak az a szívótorok, az odaégett olajos kartellgáz maradványok.
Tetszik még a rozsdásodás védelem. Ahol benzin van ott amúgyis védve van a tank a rozsdásodástól. Ahová a benzinszint nem ér el, oda az adalék sem ér el. És az adalék sem keveredik vízzel, azaz a tank alján összegyűjt vizet sem oldja fel - inkább üres állapotban önts be egy-két deci E85-öt, majd tankold tele. Az alkohol keveredik a vízzel és a benzinnel együtt elég. Bár ez is felesleges, mert annyi rázkodást kap a tank, hogy a gravitációs csapon keresztül lejut. Érdemes lenne időnként tartalék állásban tenni a csapot.
Véleményem, hogy teljesen felesleges - nem növeli számottevően az élettartamot, a többség úgyis eladja a motorját még élettartama felében. De hát próbáljátok ki ... szerintem csak alsó fordulaton lesz érezhető eredménye - ha ez kell, akkor inkább vegyél tiszta kerozint.