Hát baszki Tasi sztem a következőt kellene: Adott pl egy szeptemberi vasárnapi nap. Délelőtt tali nálad bocikkal és csinálni egy egész napos szerelési-karbantartási tanfolyamot. Befizet mindenki X ezer forintot per fő és átnézzük az egész motort illetve amit kell megcsinálunk együtt (apróbb dolgokat) mindenkinek karbi szinkron stb. Persze át kell gondolni, hogy hány fő fér bele egy napba. Vagy hülyeség?
az érdekes az egészben hogy nem fogyott olaj,vagy ha igen 4000km alatt épphogy valamit,mert a max jelzés alatt van kb 2-3mm-el. gyanítom az előző tulaj általi benzines olaj amit leengedtem indítás előtt nem tett jó neki,meg az 3év állás se
a tied arégi elbirja a x22 epr-u is simán az hogy a korona kormos az olaj .. ha a gyertya egyik fele szép amásik kormos az az ,hogy az egyik szivo szelepen sokal több olaj kerül a robano térbe
bárdiba biztos nincs.autó alkatrészeket onnan rendelem,csak néztek bután amikor kértem egy garnitúrát. itt helyben van egy másik nagyobb cég nekik érdekes módon sikerült pedig nem egy kuriózum szerintem
most dpr7ea van benne előtte x24 denso,azt mondtad elvileg azt a vizesekbe szokták rakni inkább.a gyertya maga nem kormos illetve csak a koronája,maga az elektród és a porcelán piszkos szürke.1-3 hengereknél pedig érdekes mód a porcelán egyik fele feketébb. van egy rossz érzésem úgyhogy holnaptól leteszem a bringát nem hajtom munkába menet
a kopotabb motorok kormozák magukat ez igaz ,,,, de egy hibátlanal mindegy milyen modon mész mindig optimális az égés a kopotabbakon hogy tartsák az iramot folyamatosan dusitani kell ...igy ezzek alul már tul dusak felül meg nem elég nekik a nyál a meg oldás kisebb gyertya pl a cr 8 helyet cr 7 vagy ,,, a jb 9 helyet dr 8 es esetleg dr 7 s de nekem a u24 epr -u denso jött be az uj bociba a régibe a x 22 esr-u
ezzek a gyertyák hamarabb elérik az öntisztulást és allul sokal jobban viselkednek igy a kormozás a motor haláláig meg oldott
de ha valaki úrvezetőként hajt(ilyen motorost még soha nem láttam) és alul elvált akkor előfordulhat kormozódás hosszabb távon,nem? én mondjuk nem spurizom,beinditom hagyom ketyegni 10percet pont egy cigi belefér,aztán fokozatosan kezdem nyüstölni.750es még 3hengerezik de a 6kilósra kiváncsi leszek milyen lett milyen értékeket produkál majd ha visszakerült a vázba
így van ahogy mondod,a gs-en látszott is szépen a 6.fokozatom 120 alatt zajongott mint az állat.minden csapágy jó volt viszont a fogaskerékből hiányoztak pontokban darabok.kicserélve a párt meg is szűnt.
Ezt megneztem volna videon ahogy elmondod Taschi
Mostanaba nem szerelsz h nincsenek uj videok?
Esetleg ha van nalad boci javitasra vagy barmire, videot szivesen vennenk (bar csak a magam neveben beszlek)
egy jol beállitott masina 1000 fordulatnál is szépen égeti a gyertyát .. ugyan igy 3456 fordulaton é sugyan igy 9780 fordulaton
tehát ha a robanotérbe nem jut olaj akkor a motor teljes fordulat szám tartományában világos öz barnának ,,, iletve piszkos szürkének kell lennie ... a robbano motor üzembizto gyujtásának alap feltétele az hogy 700 -800 fokon a gyertya ÖNTISZTUL
tiszta müszaki analfabétákal van tele
4-5 ezernél érdemes feljebb váltani ... lassulásnál pedig vissza váltani a 3000 ezres fordulat alatti poroszkálás 6 ba a váltot teszi tönkre emberek nem a motort
nyomásos olajozása csak aprimer és a sekunder tengelynek csapágyainak van maguk a fogaskerekek szoro olajozást kapnak
...alacsony fordulat és nagy sebeség fokozat olajozási hibát eredményez a fogaskerekeknél .. igy ezzek tul melegednek a cementálás pedig ki patog .............
a kenési hiány mint olyan érdekesen hangzik,mert a múltkor kivett gyertyákkal forgattam a motort kézzel,és elég hamar feltört az olaj a csövön.hidegen melegen is már inditózásra kialszik a visszajelzőm.Amit viszont jobban el tudok képzelni hogy alacsony fordulaton hajlamosabb lekormozódni szelep a vagy dugótető ami nem túl előnyös.
Én idén kezdtem és Tasi pont nekem írt. Szóval... A váltásokat én 4-5ezer környékén szoktam megejteni, pl. 4000-nél felfele kuplung nélkül szinte észrevétlenül becuppantja. Olyan szinten,hogy kuplunggal még soha nem sikerült olyan szépet váltanom, mint 4000-nél kuplung nélkül.
A 3000-es gurulással elvileg nem az a gond, hogy nem bírja, hanem hogy nincs kenés elég. Mondják az okosok, de sokat utána olvastam és típus függő, hogy baja lesz, nem lesz baja.
Én megmondom őszintén, hogy számomra sem életszerű hogy városban 60-nál 7000-et forogjon a motor, mert akkor egy idegbeteg állat, nembeszélve a hangjáról.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy egyszerűen nem engedem 3000-alá esni a fordulatot és négyezer alatt nem váltok, csak minimum kicsit felette. Aztán ha ez miatt megdöglik, akkor megdöglik, városi csordogálásnál nem vagyok hajlandó üvöltetni, mint a barom.
De ha van rá normális megoldás, én is szívesen veszem.
Nem hagy nyugodni egy gondolat...
Tasi mester említette egyik hozzászólásában, hogy tartósan 3000 fordulat körül nem túl egészséges Bocinak a tartós haladás. A kérdésem az lenne, hogy pl 50-es városi tempóban 4-esben haladás (kb 3000-es ford) kínzás neki? Mostanában elég sokat városozok vele, ezért lenne érdekes a dolog.
További kérdésem, hogy milyen fordulat tartományban kedveli legjobban az elváltásokat?
Bocsánat az amatőr kérdésekért, de szeretnék kicsit képbe kerülni ez ügyben, hogy minél jobban óvhassam a kis tehén belső békéjét.
Válaszaitokat előre is köszönöm! :)
ezen is túl estünk,ideje volt már
király érzés végre hogy meg tudok állni,szörnyű volt a tegnapi kínlódás.
non plusz ultra hogy már a fék sem üt,a ferde görbe keréktengely cseréje remélem a futómű gondomat is megoldja
Nagyobbat mar regen olvastam!
ezzek a gyertyák hamarabb elérik az öntisztulást és allul sokal jobban viselkednek igy a kormozás a motor haláláig meg oldott
Mostanaba nem szerelsz h nincsenek uj videok?
Esetleg ha van nalad boci javitasra vagy barmire, videot szivesen vennenk (bar csak a magam neveben beszlek)
Köszönjük az útbaigazítást!
tehát ha a robanotérbe nem jut olaj akkor a motor teljes fordulat szám tartományában világos öz barnának ,,, iletve piszkos szürkének kell lennie ... a robbano motor üzembizto gyujtásának alap feltétele az hogy 700 -800 fokon a gyertya ÖNTISZTUL
nyitni fogok egy motoros szerelö iskolát
tiszta müszaki analfabétákal van tele
4-5 ezernél érdemes feljebb váltani ... lassulásnál pedig vissza váltani a 3000 ezres fordulat alatti poroszkálás 6 ba a váltot teszi tönkre emberek nem a motort
nyomásos olajozása csak aprimer és a sekunder tengelynek csapágyainak van maguk a fogaskerekek szoro olajozást kapnak
...alacsony fordulat és nagy sebeség fokozat olajozási hibát eredményez a fogaskerekeknél .. igy ezzek tul melegednek a cementálás pedig ki patog .............
Én idén kezdtem és Tasi pont nekem írt. Szóval... A váltásokat én 4-5ezer környékén szoktam megejteni, pl. 4000-nél felfele kuplung nélkül szinte észrevétlenül becuppantja. Olyan szinten,hogy kuplunggal még soha nem sikerült olyan szépet váltanom, mint 4000-nél kuplung nélkül.
A 3000-es gurulással elvileg nem az a gond, hogy nem bírja, hanem hogy nincs kenés elég. Mondják az okosok, de sokat utána olvastam és típus függő, hogy baja lesz, nem lesz baja.
Én megmondom őszintén, hogy számomra sem életszerű hogy városban 60-nál 7000-et forogjon a motor, mert akkor egy idegbeteg állat, nembeszélve a hangjáról.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy egyszerűen nem engedem 3000-alá esni a fordulatot és négyezer alatt nem váltok, csak minimum kicsit felette. Aztán ha ez miatt megdöglik, akkor megdöglik, városi csordogálásnál nem vagyok hajlandó üvöltetni, mint a barom.
De ha van rá normális megoldás, én is szívesen veszem.
Nem hagy nyugodni egy gondolat...
Tasi mester említette egyik hozzászólásában, hogy tartósan 3000 fordulat körül nem túl egészséges Bocinak a tartós haladás. A kérdésem az lenne, hogy pl 50-es városi tempóban 4-esben haladás (kb 3000-es ford) kínzás neki? Mostanában elég sokat városozok vele, ezért lenne érdekes a dolog.
További kérdésem, hogy milyen fordulat tartományban kedveli legjobban az elváltásokat?
Bocsánat az amatőr kérdésekért, de szeretnék kicsit képbe kerülni ez ügyben, hogy minél jobban óvhassam a kis tehén belső békéjét.
Válaszaitokat előre is köszönöm! :)
király érzés végre hogy meg tudok állni,szörnyű volt a tegnapi kínlódás.
non plusz ultra hogy már a fék sem üt,a ferde görbe keréktengely cseréje remélem a futómű gondomat is megoldja