Sziasztok! Elméletileg 3 motor még társul hozzátok Tatabányán, köztük én is! Ha olyan 10körül felmegyünk a Turul emlékműhöz akkor az időbe passzol az útitervetekhez! Ugye?
Amúgy készüljünk fel egy kis esőre is. Legalábbis nagyon azt mondogatják.
Bár én nem tudok készülni, nincs esőruhám. :)
Amúgy egy kicsit a szerelés témához:
Ma elmentem a Suzuki Motorrad-hoz. A szerelő nagyon normális volt. Beállította a láncot, kereket és megmutatta hogy kell. Mutattam neki a féktárcsát. Azt mondta, hogy teljesen jó ez így, normális jelenség. Megmérte a hátsó féktárcsámat is, mondta hogy nyugodtan járjak még vele. A határon van, de sok ezer km. van még benne. Plusz még megnézte a lengéscsillapítókat is. Fizettem egy ezrest. Mindezek mellett nem fikázott, nem akarta kicseréltetni a fél motort, mondta, hogy nyugodtan tekerjem bele a kilométereket. Tök jó pozitív visszacsatolás volt.
neked jobban hiszek mint a BM-nek jól sejtettem akkor hogy ott is van egy kút,emlékekből valami rémlett.tel számot elmentettem azért.lehet hogy hidegkút felől támadok,arra hüvösebb van még reggel meg több a kanyar
Én sem szoktam arra járni, de itt egy térkép és így talán mindenki ideér :) Ha meg nem akkor no para, telefonalj! Senkit sem hagyunk az út szélén! BELÜGYMINISZTÉRIUM
remélem igen,aztán ha te is oda jössz meg én is és mégse ott lesz akkor már ketten vagyunk akik eltévedtek megvallom a frankót baromi ritkán járok arra de a korábbi felvetés miatt maradjunk ennél szerintem ha nincs jobb,estig kitalálhatjuk
Ha már mindenki ronggyá koptatta a gumiját, Pirelli Angel st 2012-es gyártás, javítva repedve nincsenek, 120/70-17 és 170/60-17, max 1000km van bennük 30e a pár
Okriszhoz csatlakozom, aki ott akar lenni az ott lesz időben, a programot mindenki tudja, többször leírtuk. Mindemellett a telefonszámom is megvan, szóval ha valaki mégis késik akkor hívjon. Remélem sokan összejövünk....
Szerintem az időpontokst kellene tartani. Ha elkezdjük, hogy várunk valakire, borul minden.
Mivel megvan az időterv és az ùtvonal terv nr várjunk senkit. Én megyek utassal, lehet hogy még csatlakoznak hozzánk.
Na, ma egy kicsit volt időm foglalkozni a motorral. Csináltam egy videót, amelyen az első féktárcsa kotyogást megmutatom. Megtennétek,hogy ránéztek és elmondjátok, hogy ez most hiba vagy ez ilyen? 23.000km-ert futott motornál nem szeretnék féktárcsát cserélni.
Azért ebben lehet némi placebo hatás is - azt hiszed, hogy a hard állásban kemény lesz, és úgy érzed, hogy keményebb.
Másik oldalról, ha a telohoz nem nyúltak hozzá 100 éve, akkor az olaj sem olaj már, azaz a viszkozitása is kisebb lehet, azaz technikailag lágyabb. Ásvány olajok gyártásakor egy alap híg olajat vesznek, amit adalékokkal sűrítenek be, idővel ez az adalék esik szét és marad a híg alap olaj. Bár másik oldalról a telo olaj telemegy fémreszelékkel, ettől kicsit sűrűbb lesz. Aztán az is előfordul, hogy nem használod és fémreszelék alulra leül, emiatt az első néhány km-en extra kemény lesz a sűrű fémes olajtól, majd fellágyul - ebben az olaj bemelegedése is közrejátszik.
Emiatt kell kétévente olajat cserélni a telokban.
értettem,soft állásban érzésem szerint már elég ingatag.nem stupekolni akarom csak kideríteni mi a nyűgje baja.ahogy javítgatom szépen apránként azért kibuknak rajta a kis csipcsup dolgok,elmaradt szervízek de lassan a végére érek a helyreállításnak.Ha a fél telót cserélni kell vagy javítani akkor azt kell nem gányolunk.
Kilágyult rugó és felkeményített lengéscsillapító rossz párosítás.
Minden egyes ütéssel csak egyre összeül a rugó, és csak lassan enged ki.
Próbáld meg inkább soft állás felé vinni, amíg nem kezd el pattogni, belengni.
Mégegyszer: a lengéscsillapíton lévő soft-hard hangolással azt állítod, hogy miután összeült a rugó, milyen sebességgel engedje ki. Hard állásban lassabban, soft állásban gyorsabban.
Soft állásban gyorsabban követi az út egyenletlenségeit a kerék, jobban úton marad. Hard állás azért szeretik, mert kanyar előtti fékezés után egyenletesebben és finomabban áll fel a motor (rugózik ki), így könnyebb a kanyar előtti bedöntésre koncentrálni. De ehhez pálya simaságú aszfalt kell, a való életben pont a kanyarokban van a legrosszabb minőségű aszfalt (buszmegálló és piros lámpa előtti szakaszokat kivéve).
Nem lehet, nagy családi programom van.
Másrészt ráesett valami a sufniban a tankomra, és egy csúnya horpadás lett benne. Múlthéten kikalapáltam, és a hétvégén még be kell fejeznem a fényezést. Persze vihetném szakemberhez, de akkor hol marad a kihívás ... Sajnos már látom, hogy nem sikerült tökéletesen visszaadni a gömbölyű alakját, ez majd meglátszik a fényezésen is. De arra, hogy üssem-vágjam, arra elég lesz. Majd ha a végén múzeumba viszem, akkor veszek egy hibátlan bontottat és megcsinálom szépen.
Valaki hozhatna ilyen körmös kulcsot és majd jól beszélgessük meg a hátsó lengéscsillapító beállítást...én mióta megvettem, nem állítottam rajta semmit. Lehet hozzám kéne állítani...
Az elsőt is csak áttekertem soft-ra aztán annyi volt.
Közben úgy néz ki, hogy én is megyek tutira.
Teljesen jol leírtad. két dologal ki egésziteném...... Elsö mivel motorok beszélünk
Igy mindenkép kompromiszumot kell kötni a tökéletes csilapitás és megfelelö rugoelöfeszités közt. Mivel a tengelytáv. Üzem közben változik. És a motor kanyarodás közben meg föl igy tömeg közép pontja folyamatosan változik.
Bocikkal jösztök?