Nekem tetszik!
Esetleg találkozhatnánk a pestiekkel és a környékbeliekkel valahol és mehetnénk együtt olyan 9, fél 10 környékén. attabasr, bagg, VStryker, Lbandi?
Hali! Ippen pont ma kerdeztem Gyor, sity bike... Hatso matrica 4000.-/ db( bar ez tenyleg egyszeru matrica, ezt konnyu lehet lekoppintani) a gsx f felirat az draga( bar azert az joval komolyabb anyag....xd) arra 13000.- mondtak
Biztos lehet olcsobban is de en csak erdeklodtem....merr az egyik kicsit serult...
Tobb heti kereses utan sem talaltam viszont az ebay on, sem az aliexpressen sem...ez erdekes...egy roman sracot talaltam aki 5000.- (atszamitva) arulja oket, de a tolmacsom sem ert el eredmenyt nala...valszeg kamu..
Szep estet
ìrtam, hogy több modellen...mivel nem tudom az évjaratát gépednek, nem tudtam utána nézni...amúgy inkább az számít mi van a tárcsába gravirozva a felfogató csavarok környékén: pl
MIN. THK 5 MM vagy akkor esetedben MIN. THK 4,5 MM
(GSX 1400, GSXR 1100, Bandit 1200-nél 5.5 mm röl indul, és 5 mm a min.)
Nyilván esetedben huszon ezer km alatt nehéz lett volna elfogyasztani...nekem az 1400-en kb 80 ekm után ment a minimum alá...
A hatso 5 mm szokott cseres lenni tobb modellen, az elso 4.5 mm -nel...
Gepkonyv szerint a gyari fekcsoveket 4 evente cserelni kell...femfonatosra szoktuk kivaltani, az elvileg orok elet...km fuggetlen eloiras. A 4 EV nyilvan egy olyan intervallum , hogy a legdurvabb korulmenyek kozott hasznaltnak ki kell birni...a feltve hasznalt kibirhat joval tobbet, de kirepedezes nelkul is pepesse valik, ès koppan a kat markolaton annelkul, hogy komolyan lassulna a jarmu.
Szeretnék egy kábelt előre vinni az akkutól a motor elejébe, a plexicsúcsnál lévő kis üregbe, a gps töltéshez.
Tudnátok tanácsot adni, hogy mire figyeljek a motorburkolat leszerelésénél? A tükröt le kell venni? Illetve a világítás kábeleihez ha hozzákötegelem, akkor az az útvonal jó lesz nem?
SPuri.... én is elkezdtem használni. Talán a harmadik tanknál járhatok. Kicsit talán könnyebben indul, de ebben még nem vagyok biztos. Viszont hétvégén voltam túrázni 90-110-es tempóval mentünk, elég meglepő volt a 4,3 literes átlagfogyi. Nem tudom a spuri miatt-e, de azért nem rossz eredmény.
Tegnapi motorszerelős esetem elmesélem:
A hátsó fék nyiszogott, menet közben is néha, ki kellett takarítani, de mivel nem csináltam még ilyet és játszani se akarta vele, elvittem a közelben lévő szerelőhöz.
Megyek érte. Mondja, hátsó féktárcsa kuka, öt ezreddel vékonyabb. Megmérem egy jobb tolómérővel...5mm kereken...szervízkönyv szerint tökéletes, majd 4,5mm-nél esetleg cserés.
Természetesen mondta,hogy ami benne volt betét nem volt kopott, szét volt málva, egy szar volt, amit én vittem, az is szar volt, de amit ő beletett volna 12ezeré az jó lett volna. MOst ez miatt el fogok esni és ha az egyik oldalra esek 800ezer lesz a kár, ha a kipufogó olaldra akkor 1 milllió. Ezt a szöveget...
Amúgy meg vigyem el hozzá egy állapotfelmérésre és biztos mond 4-5 dolgot amit ki kell cserélni! - Ember még nem is láttad, de már 4-5 dolgot biztos cserélni kell? Meg látja a fékcsöveket, hogy még eredetiek, cserélni kéne? Hát aztán mé azanyádé? 23ezer km van benne, végig garázsban állt, nem repedezettek, mi a f.szé cserélnénk ki?
Basszus, akárhányszor ehhez elviszem, tuti kuka valami, ami bőven jó még és kicseréltetné a fél motort.
Egyetértek Istvánnal "van némi szakmai alapismeret, a megmunkálási technológiákat is ismeri, meg van áldva egy kis kockázat analízissel" csak az kezdjen el szerelni. Egy ác membránt ha átlehet alakítani a csaphoz én is meg tenném, de egy hatos csavart már nem biztos hogy ki cserélnék a sarki vasboltban vásároltra. Szerintem ezt kell tudni eldönteni mit lehet és mit nem. Aki meg nem ért annyira hozzá, az ne kezdjen szerelgetni vigye inkább szervizbe. Remélem itt mindenki jót akar a másiknak ezért úgy gondolom ha nem is értünk egyet valakivel azt egy kicsit visszafogottabban is tudomására lehet hozni mert a hozzászólásokat olvasva néha személyeskedésbe megy át. Senkit nem akartam ezzel megsérteni. Én így látom.
Mikor hazaértem elindítottam a motort, kb 30 másodpercig ment.
Balról jobbra. 1 henger jó forró, de nem éget 2-3-4 simán fogni tudtam.
Ok újra indulás. Ledadog le is áll. Kis nyek nyek nyek és indul picit járatom kb 2 percet... utána megint leáll és sűrű nyálazás után próbálgatás. 4-3-2 érzem, hogy forró de nem éget aztán az 1 leömlőnél szisszenés-sercegés fájdalom áááááá. Még órákkal később is fáj a helye :(
Akkor szerintem mehetek a szervizbe ?
tiszta sor... nem mondom hogy pénztárcám ellensége vagyok,ott takarítok meg én is ahol érdemes.Eltérő gondolkodásuak vagyunk de értem mire akarsz kilyukadni.Van olyan helyzet amikor valamit meg kell szögelni,ha ért hozzá az ember és biztonsággal meg ttudja oldani,mint ahogyan te is leírtad a membrán javítást az megint más mint jóska bácsi amikor nulla tudással fabrikál.Azért vetek olyan bizlamat a gyári(legyen új vagy bontott) alkatrészekbe mert párszor már megjártam az olcsóbb változattal persze nem zárkózom el tőlük bizonyos esetekben.Amit kiragadtál idézetet tényleg csak arra szántam hogy veszélyes üzem egy forró motornál a benzinnel játszani,igaz csak egy etz volt ami kigyulladt alattam,de akkor is lefostam a bokámat,nem tudom honnét szivároghatott benzin,ezt már sose fogom megtudni de nem volt más választásom..nem volt jó dolog nagyon nem,ahogy láttam leégni
igyekszem,sajnos belefutottam a jóba,és nem vagyok hajlandó még egy átírást benyelni.ennek a két blokk-karburátor sornak már tudom mik a hibái,a donor motorban lévő hátsó futómű és a kábelköteg sértetlen és hibátlan,idomok is jók,van pár alkatrész mint az olajhűtő(nagyobb) átraktam mert nekem kisebb volt,így a talán jobban viseli a nagyobb melegekben a hajtást.Úgy állok hozzá ha még 300000ft-omba fog kerülni a motor hát kerüljön de akkor legyen 1000%ig megbízható.tetszik a tipus van egy kultusza,és ameddig úgy érzem hogy szeretnék vele"együtt élni" addig érdemesnek tartom arra hogy jobb,megbízhatóbb és szebb legyen mint amilyen most.Egyébként a 750es boci blokk olyan patika amilyet szerintem rég láttál már,34000km-es elvileg.kár hogy meg kell bontsam mert szerintem ez is kezdő szelepes,már hallom a hangján azt a tipikus gurgulászást alapjáraton és hangosabb is lett aminek oka van,gyertyaképen is a 3-4. henger barna 1-2 pedig szép szürkés fehéres amilyen kell hogy legyen
Egyébként ott az öreg GS-em 84ből,igyekszem azt is talpra állítani,hamár OT-s nem lesz soha,legalább az utakon hadd pörögjön még pár ezer km-t.ezek az összegek soha nem fognak megtérülni ezt is számításba vettem amikor 20év+os motorokba vágtam a fejszém.
A fészbukos videóid szoktam nézegetni amikor oda jutok,bizony nagy az isten állatkertje... épp egy márkaszervízben összegányolt új suzuki swiftet hozok helyre,ugyanis a nagy mesterek(oldalt sréhen porrá bombázta egy másik kocsi) nem vették észre hogy szanára van törve a belső féltengely csukló,a teszt úton majd kiestem a kanyarba akkorát rántott,a lökhárító hézagait és a fényszóró ernyőképét nem állították be,a "fényezés" khm,az udvarban metsző szélben lehet hogy kevésbé narancsosra fújom le,de ehhez nem értek sajnos.olyan dolgok mint a fékfolyadék egy 2007es autón még sosem volt cserélve_? tanítják az iskolában és szerintem előírás is,a tulaj szerint ilyen még a számlán se szerepelt soha,ellenben kicsit sportosan fékezve persze gőzösödik...itt magyarisztánban nem lepődök meg már ilyen gány dolgokon de az a dízel motor a videódon nagyon dúrva
Ismered?
Vettem egy sima M-es fehér pólót, annyi van ráírva, hogy BALEK. Csak tudnám mi került rajta 32000 Forintba?
Vannak Kontár Kartalok, akik tök mindegy mit csinálnak jó nem sül ki belőle. Azt gondolom aki helyén tudja kezelni a dolgokat, van némi szakmai alapismeret, a megmunkálási technológiákat is ismeri, meg van áldva egy kis kockázat analízissel annak már nem minden az ördögtől való technika (nem írok űrtechnikát , mert abba tervezek nap mint nap, és ha nem pofon egyszerű akkor nem fogadják el a terveket...). Kb 2 évtizede érdekel a motorkerékpár...sok hülyeséget csináltam, rengeteg probléma megoldása várt rám, sokat szoptam sok mumus dologgal...ezek után az ilyen kijelentésektől mindig feláll a hátamon a szőr:..."nem gányolunk,főleg nem benzines cuccokat...én már ugrottam le égő motorról,nem javaslom senkinek..."
Aki nem ért hozzá annak ugye a seprő nyél is elsül a kezében...
Én kifejezetten csak igen indokolt esetben rendelek gyári cuccot, legtöbb esetben egy koros motornál egy jó forrásból származó bontott cucc, jobban passzol minden tekintetben a motor használt alkatrészei közé. Sok esetben pont ezért nem tart ugyan addig az új alkatrész, mert egy kopottabb használttal kell együtt dolgoznia. Sok esetben meg a jármű többi része már régen leamortizálódott, mikor a drága gyári csere cucc még bírná, de a többi lommal megy a szemétbe. Nem kívánok messzemenő következtetéseket levonni azon kb tucatnyi motor újraélesztése kapcsán ami kezem alól kikerült, de egy biztos, hogy pár ilyen "húzás" gesztus a gyári cuccok irányába egy egy probléma kapcsán, aztán már meg is van duplázva a motor ára...többet viszont nem ér, előnyünk nem származik belőle, jobban nem megy...csak kereskedők járnak jól...de viszont ők nagyon.
(Szerintem igen arcpirító, hogy győri kereskedésben egy yamaha dt vákuumos u.gy. csap 5000 HUF, és sorba veszik a xj 600 tulajok, mert tökéletesen megfelel arra amire legyártották, de ha 2-3 év alatt tönkre is menne, még 6 másikat vehet egy gyári árán.)
Lájkoltam az oldalad, remélem teszel még fel ilyen vidókat
Emlékeztetsz a mesteremre, ő is hasonló mentalitású és hangnemű volt, nagyon bírtam az öreget
András ............ nincs sértödés .......... a két szemedel látad az értékeket ,mikor nálam jártál mondtam ki kell deriteni a több mint 1 bár külömbség okát ............ hang és a hozá járo efektek és látványok .. okán ..............nagyon becsülek hogy a szarból motort faragsz
Esetleg találkozhatnánk a pestiekkel és a környékbeliekkel valahol és mehetnénk együtt olyan 9, fél 10 környékén. attabasr, bagg, VStryker, Lbandi?
Program?
10:00-10:30 Gyülekező Tatabánya turul emlékmű alsó parkoló.
11:00 Indulás Velecei tóhoz Gulyás csárda (ebéd)
13:30-14:00 Indulás Csókakői várhoz (kicsi gyalogtúra)
17:30-18:30 Indulás Turul emlékműhöz vagy haza:-(
Ha kell megadom a pontokat GPS re.
Biztos lehet olcsobban is de en csak erdeklodtem....merr az egyik kicsit serult...
Tobb heti kereses utan sem talaltam viszont az ebay on, sem az aliexpressen sem...ez erdekes...egy roman sracot talaltam aki 5000.- (atszamitva) arulja oket, de a tolmacsom sem ert el eredmenyt nala...valszeg kamu..
Szep estet
ìrtam, hogy több modellen...mivel nem tudom az évjaratát gépednek, nem tudtam utána nézni...amúgy inkább az számít mi van a tárcsába gravirozva a felfogató csavarok környékén: pl
MIN. THK 5 MM vagy akkor esetedben MIN. THK 4,5 MM
(GSX 1400, GSXR 1100, Bandit 1200-nél 5.5 mm röl indul, és 5 mm a min.)
Nyilván esetedben huszon ezer km alatt nehéz lett volna elfogyasztani...nekem az 1400-en kb 80 ekm után ment a minimum alá...
Gepkonyv szerint a gyari fekcsoveket 4 evente cserelni kell...femfonatosra szoktuk kivaltani, az elvileg orok elet...km fuggetlen eloiras. A 4 EV nyilvan egy olyan intervallum , hogy a legdurvabb korulmenyek kozott hasznaltnak ki kell birni...a feltve hasznalt kibirhat joval tobbet, de kirepedezes nelkul is pepesse valik, ès koppan a kat markolaton annelkul, hogy komolyan lassulna a jarmu.
Szerintem meg a szerelőd cserés.
Szeretnék egy kábelt előre vinni az akkutól a motor elejébe, a plexicsúcsnál lévő kis üregbe, a gps töltéshez.
Tudnátok tanácsot adni, hogy mire figyeljek a motorburkolat leszerelésénél? A tükröt le kell venni? Illetve a világítás kábeleihez ha hozzákötegelem, akkor az az útvonal jó lesz nem?
SPuri.... én is elkezdtem használni. Talán a harmadik tanknál járhatok. Kicsit talán könnyebben indul, de ebben még nem vagyok biztos. Viszont hétvégén voltam túrázni 90-110-es tempóval mentünk, elég meglepő volt a 4,3 literes átlagfogyi. Nem tudom a spuri miatt-e, de azért nem rossz eredmény.
Tegnapi motorszerelős esetem elmesélem:
A hátsó fék nyiszogott, menet közben is néha, ki kellett takarítani, de mivel nem csináltam még ilyet és játszani se akarta vele, elvittem a közelben lévő szerelőhöz.
Megyek érte. Mondja, hátsó féktárcsa kuka, öt ezreddel vékonyabb. Megmérem egy jobb tolómérővel...5mm kereken...szervízkönyv szerint tökéletes, majd 4,5mm-nél esetleg cserés.
Természetesen mondta,hogy ami benne volt betét nem volt kopott, szét volt málva, egy szar volt, amit én vittem, az is szar volt, de amit ő beletett volna 12ezeré az jó lett volna. MOst ez miatt el fogok esni és ha az egyik oldalra esek 800ezer lesz a kár, ha a kipufogó olaldra akkor 1 milllió. Ezt a szöveget...
Amúgy meg vigyem el hozzá egy állapotfelmérésre és biztos mond 4-5 dolgot amit ki kell cserélni! - Ember még nem is láttad, de már 4-5 dolgot biztos cserélni kell? Meg látja a fékcsöveket, hogy még eredetiek, cserélni kéne? Hát aztán mé azanyádé? 23ezer km van benne, végig garázsban állt, nem repedezettek, mi a f.szé cserélnénk ki?
Basszus, akárhányszor ehhez elviszem, tuti kuka valami, ami bőven jó még és kicseréltetné a fél motort.
Ha nem, ezzel tegyél egy próbát mielőtt nekiestek!
Mikor hazaértem elindítottam a motort, kb 30 másodpercig ment.
Balról jobbra. 1 henger jó forró, de nem éget 2-3-4 simán fogni tudtam.
Ok újra indulás. Ledadog le is áll. Kis nyek nyek nyek és indul picit járatom kb 2 percet... utána megint leáll és sűrű nyálazás után próbálgatás. 4-3-2 érzem, hogy forró de nem éget aztán az 1 leömlőnél szisszenés-sercegés fájdalom áááááá. Még órákkal később is fáj a helye :(
Akkor szerintem mehetek a szervizbe ?
Egyébként ott az öreg GS-em 84ből,igyekszem azt is talpra állítani,hamár OT-s nem lesz soha,legalább az utakon hadd pörögjön még pár ezer km-t.ezek az összegek soha nem fognak megtérülni ezt is számításba vettem amikor 20év+os motorokba vágtam a fejszém.
A fészbukos videóid szoktam nézegetni amikor oda jutok,bizony nagy az isten állatkertje... épp egy márkaszervízben összegányolt új suzuki swiftet hozok helyre,ugyanis a nagy mesterek(oldalt sréhen porrá bombázta egy másik kocsi) nem vették észre hogy szanára van törve a belső féltengely csukló,a teszt úton majd kiestem a kanyarba akkorát rántott,a lökhárító hézagait és a fényszóró ernyőképét nem állították be,a "fényezés" khm,az udvarban metsző szélben lehet hogy kevésbé narancsosra fújom le,de ehhez nem értek sajnos.olyan dolgok mint a fékfolyadék egy 2007es autón még sosem volt cserélve_? tanítják az iskolában és szerintem előírás is,a tulaj szerint ilyen még a számlán se szerepelt soha,ellenben kicsit sportosan fékezve persze gőzösödik...itt magyarisztánban nem lepődök meg már ilyen gány dolgokon de az a dízel motor a videódon nagyon dúrva
Vettem egy sima M-es fehér pólót, annyi van ráírva, hogy BALEK. Csak tudnám mi került rajta 32000 Forintba?
Vannak Kontár Kartalok, akik tök mindegy mit csinálnak jó nem sül ki belőle. Azt gondolom aki helyén tudja kezelni a dolgokat, van némi szakmai alapismeret, a megmunkálási technológiákat is ismeri, meg van áldva egy kis kockázat analízissel annak már nem minden az ördögtől való technika (nem írok űrtechnikát , mert abba tervezek nap mint nap, és ha nem pofon egyszerű akkor nem fogadják el a terveket...). Kb 2 évtizede érdekel a motorkerékpár...sok hülyeséget csináltam, rengeteg probléma megoldása várt rám, sokat szoptam sok mumus dologgal...ezek után az ilyen kijelentésektől mindig feláll a hátamon a szőr:..."nem gányolunk,főleg nem benzines cuccokat...én már ugrottam le égő motorról,nem javaslom senkinek..."
Aki nem ért hozzá annak ugye a seprő nyél is elsül a kezében...
Én kifejezetten csak igen indokolt esetben rendelek gyári cuccot, legtöbb esetben egy koros motornál egy jó forrásból származó bontott cucc, jobban passzol minden tekintetben a motor használt alkatrészei közé. Sok esetben pont ezért nem tart ugyan addig az új alkatrész, mert egy kopottabb használttal kell együtt dolgoznia. Sok esetben meg a jármű többi része már régen leamortizálódott, mikor a drága gyári csere cucc még bírná, de a többi lommal megy a szemétbe. Nem kívánok messzemenő következtetéseket levonni azon kb tucatnyi motor újraélesztése kapcsán ami kezem alól kikerült, de egy biztos, hogy pár ilyen "húzás" gesztus a gyári cuccok irányába egy egy probléma kapcsán, aztán már meg is van duplázva a motor ára...többet viszont nem ér, előnyünk nem származik belőle, jobban nem megy...csak kereskedők járnak jól...de viszont ők nagyon.
(Szerintem igen arcpirító, hogy győri kereskedésben egy yamaha dt vákuumos u.gy. csap 5000 HUF, és sorba veszik a xj 600 tulajok, mert tökéletesen megfelel arra amire legyártották, de ha 2-3 év alatt tönkre is menne, még 6 másikat vehet egy gyári árán.)
Emlékeztetsz a mesteremre, ő is hasonló mentalitású és hangnemű volt, nagyon bírtam az öreget