Vettem is egy kisebb üveggel. Még az adagolást nem nagyon értem, keresnem kell valami mérő edényt....125ml-es üveg 150 akármiig van jelölve és fölé van töltve...De lehet,hogy majd csak érzésre löttyintek. :D
Elsőre kicsit többet, aztán 2-3 full tank után meglátjuk.
Szia VS Styker! Egy hettel ezelottig egy no name kutnal tankoltam a mociba....elkezdtek szolni a szelepek..elvittem szerelohoz....ellenorizte...rendben....kerdezte..hol tankolok....megkaptam a leb....ast....spurit javasolta...par tankolasig dupla adagot.. Azota kozel ezer km t mentem vele...lenyegesen csendesebb.( azt mondta, hogy kokszos a szeleptanyer, csak OMV nél tankolhatok azota)
Nekem bevált karbihoz, injektorhoz és dci motorokhoz. Érezhető javulás elég hamar, a karbinál meg már szinte "kötelező" a téli elrakásnál mert megelőzöm vele a tavaszi ébredés kínlódásait.
10éves koromban összetörtem egy szobai tükröt,azóta el vagyok átkozva minden téren..nem vagyok babonás de valami lehet benne.Hiába szeretem a régi kultikus vasakat,a következő gép szalonból lesz,inkább hordom garis koráig márkaszervízbe de ez vicc hogy mindig beleszaladok a jóba.Mondjuk mindegyik bringa 5-6000km megtétele után kezdte a hülyeséget,kivéve az etz 300,azt vettem 25ezerért,hátsó kerék nélkül,kapott egy kereket felgumiztam vizsga átírás majd egy nagy generál.utána nem kért semmit,télen-nyáron hajtottam mint a lovat,kopó alkatrészeken kívül nem igen nyúltam hozzá.7 évig mentem vele aztán eladtam,én hülye..de kellett egy nagyobb modernebb,amit persze nem bántam meg de a kis keletnémet bringa nagyon hozzámnőtt
Erre gondoltam...
Ekkor még a 750-es is ezzel a hengerfejjel Volt szerelve, csak kisebek voltak a szelepek, de pl a kipuf vez tengely cikkszám szerint azonos Volt...
Nekem amúgy Volt Volt olyan motorod amin nem ellett meg a blokk? Vagy egyszerüen csak szereted a kihivásokat?
lemez anyának hívják,több féle is létezik,van olyanis ami metrikus belsővel rendelkezik.Szerintem nagyobb kötöelem boltokban kapsz ilyet.A közelemben van egy bontó oda járok kukázni csavarokat patentok meg ilyenek,filléres tétel,célszerű többet is venni,polcon enni nem kér
nekem abbol a típusból volt 750es,kissé hajaz a boci szelepedélre,a tengelyek lefogatása szintúgy,igen az 1100 kicsit más,ugyanúgy mint a gs 550,az is jó konfig,persze azokat is szét lehet barmolni ha nem megfelelő kezekbe kerül.az eredeti 550es blokkom úgy pusztult meg,előzőleg széthullott még az előző tulajnál az egyik hézagoló korong,tengelytörés hengerfej ment a lecsóba(megkaptam a maradványokat),na igenám,kissé lowcostra sikeredett a javítás,olajat nem cseréltek,teknőt sem vette le,egy korong darabka ott lebegett.egy szép tavaszi napon sedertem munkába vele majd egyszercsak állati nagy csatt 3.ikban megálltam mint a szög.bontáskor derült fény rá,az a kis darabka beékelődött a főtengely lánckerék és a lánc közé eltépte a láncot és szétbarmolta a motort.ha láttál már olyan dugattyút amiből szelepek állnak ki sejted milyen borzalmat éltem át..agyérgörcs és dühroham..
Ti honnan szerzitek be az idomokból eltünedező, ilyen laposfejű csavarokat? Tudjátok, amit elvileg ilyen lemezbe hajtunk bele ami rá van csíptetve belül a műanyagra és nem igazán sűrű a menetje.
a nagy - és nagy nál a legjobb áron rendeld meg .... egy fém furó , egy menetfúró .. és vegyél hozzá 10 db 1.5 d -és 1*7 perselyt .. a furás faragásnál egy porszivoval kiserve dolgoz
Csak ezeknél a csapágyfeleknél arra is kell gondolni, hogy ezek egybe vannak munkálva a hengerfejjel, hogy egytengelyüek, és mérethelyesek legyenek...szóval annyira nem illik cserélgetni öket. Ezért baromság igazából az egyedileg legyártás ezeknek a leszorítóknak...
Vannak még más önmetszö menetes perselyek is, de Menet mérete és menetemelkedése miatt elég problémás méret...
Amúgy láttam már ooptikai "Tuning" hengerfejt 1100-en amin zárt anyák voltak...vagyis esetleg egy M8-ra felbövités (finom M8x1 menet) töcsavar, DIN 9021-es fakötésü alátét, és DIN1587 zárt anya... a müanyag fürdökád miatt úgysem sok látszik...
Amúgy ez elsö generációs TSCC blokkoknál (pl GSX 1100 (katana)) még nem Volt ilyen gond, mert vagy 30db M6-os szoritotta le a szelepdeklit...
Szép napot mindenkinek lenne egy kérdésem használt alkatrészek között találtam hőgombát visszajelző lámmpa az olajlámpa? ha túlmelegszik
Kössz a választ
igen a vezérmű lefogatóról beszélek,de nem annak a csavarjairól hanem a benne található 7es menetről,mint azt tudjuk aluból elég hamar kirántható a menet,főleg hogy határolt a csavar(van neki talpa),ezeket 5-10Nm-el húzom le maximum.Ezen a boci motoron még nem cseréltem tömités szettet de nem egy nagy karrier,10-12ezer ft kb.Amit kér azt megadom neki,nem cigánykodom,ellenben olyan kókler megoldásokat láttam már hogy sírni támad kedvem,ezért dobtam fel a kérdést.AZ öregebb még levegős blokkhoz ami a gs-be ketyeg volt 16ezer a teljes szelepfedél szett,utána még lefogatókat javítgatni(sajnos hülye voltam és feltöltettem awi-val perselyezés helyett,de megállja a helyét )+ a fej felújítása,de megérte.por száraz lett.Most a bocikkal kezdem előlről a műsort.a 600asom,amivel jártam nálad ott is kiderült amit mondtál is,3 kipufogó szelep nem zárt rendesen,de már folyamatban a javítás
a mihez tartás véget ... 30 év allatt egyet sem szakitotam meg .. a másik ha bele gondolsz egy acél csavart tekersz aluminiumba !
harmatszor ezek acsavarok nem a vezérmü csészéket szoritják le azok metrikus 6 -os 11.25*6 csavarok ezzek a 7*1 es menetü csavrok a szelepfedél deklit szoritják a hengerfelyhez !
4 szer a tömités és a maci fülek maximun 2-3 szerelést birnak ki .................TI MEG ezt nem cserélitek ÉS ATOM BAROM MODJÁRA LE HUZÁTOK A 7*1 finom menetü acél csavart az aluminiumba ........
és miért ? mert könyezik a tömitésnél .................HOPPPPPPÁ
amugy a javitása 85 ft a betét bele és persze a megfelelő cél szerszám db -ját 1000 ft szoktam javitani
ötletelek..bizonyára aki magának szereli a gépét vagy már látta a motorját felülről tapasztalta hogy a vezérműtengely lefogatókból a 7es menet ami a szelepfedél csavarjának helye,rendszerint az idő múltával helyenként részlegesen vagy teljesen megszünik létezni.többféle variáción is gondolkodtam már(acél persely,egyedi gyártásban keményebb ötvözetű komplett lefogatók készítése,a tőcsavarozás sem rossz de nem esztétikus) rendszerint nem a csavar megy tönkre.Eme betegség már egészen a levegős TSCC blokkok óta jelen van,ki mit gondol,észrevétel?
Elsőre kicsit többet, aztán 2-3 full tank után meglátjuk.