Most már én is meggyőztem magam, hogy az aksira kötöm és egy 2A-es biztosítékkal védem. Mondjuk én valahogy ezt kormányra rögzítést nem komálom. Akkor a madzag ott fog lifegni vagy mit tudom én. Szerintem ez is ott a helyzetjelző mögé lesz betéve és a plexinél csak kidugom a kábel végét.
Az aksira kötésnél kicsit zavar, hogy mindig áram alatt lesz.... Ezen még kell kicsit agyalnom, hogy miként legyen kapcsolható. Bár gyújtásra téve egy relét, ezt is kilehet küszöbölni.
A GPS/Telefon tartó gyári konzolja helyett egy L alakú fémlaphoz van fogatva. A hosszab végén van középen egy lyuk. Elől a helyzetjelzős burkolatot le kell venni, ott van a plexi "csúcspontja" patenttel megfogatva. A plexi és a műszerfalburkolat között van hely rendesen, ott ezt a lapos L vasat előre lehet dugni és a plexi patentjével rögzíteni. Előnye, hogy nincs megfúrva semmi, nyom nélkül eltávolítható. Hátránya, hogy csak úgy nem lehet lepattintani.
Ez mér a régi plexivel készült kép, az új túraplexi mögött jobban elfér kicsit.
nekem ilyen készletem van,de nyilván való hogy minden nagyobb fogyasztót az aksira kell kötni,nem a lámpákra,meg kapcsolókra,mert elég érzékeny,kiegyensúlyozott a villanyrendszer.
Eddig én is úgy nyomta,hogy előre felkészültem. Viszont ha tehetem meló ügyben is ha tehetem motorral megyek és annyira nem "kérdezz meg valakit szituáció", hogy melyik utca házszám merre van BP-en...időben jó kis csúszással jár.
Másrészt, azért pl. a múltkori hegyekben való kanyargáskor jól esett volna ha látom,hogy mekkora, milyen ívű kanyar jön úgy nagyjából.
vagy tablet mobilnettel.A papír alapú sose fagy le,nem pofázik kati feri laci bá meg mittudomén ki,nem tervez újra hacsak nem egy átmulatott este után kel útnak az ember egy ilyen kütyü csak annyiból jobb hogy kéznél van és sok minden információt meg lehet tudni,mondjuk ezt a funkciót az illetékes falu hírmondója is tudja csak meg kell keresni (botos öreg nénik) nekem is van szivar adapter,még nem kellett használnom de jó dolog ha kell.én ha hosszabb vagy ismeretlen útra megyek otthon nagyjából felkészülök merre is van az arra,google map-okat lementem akkor offline lehet nézegetni mint egy képet,gyors segítségnek első osztályú
Nyilván mindenki másképp csinálja, de azért ezt a GPS dolgot sem érdemes túlgondolni, szerintem. Én minden évben elmegyek 1-2 haverral egy hosszabb túrára, csak hagyományos hajtogatós papírtérképet viszünk magunkkal, mégis mindenhova odataláltunk ahova akartunk. Ha nem tudjuk hogy merre tovább, akkor megkérdezünk valakit. Ez régen is így volt, és általában most is működik.
Én a műszerfalat tartó műanyag idomra tettem, jobbra-lent a műszerfaltól.
Fixen rákötöttem az akksira, mert a gyújtáskapcsolóra kötés nem vált be - a GPS annyi áramot vesz fel, hogy alig bírja a szivargyújtó adapter. Így ha álló helyzetben nem kap áramot, akkor lassan lemerül. Viszont boci melegen jól indul, és túrán a sok látnivaló miatt ugrálás miatt nem érdemes kikapcsolni és leszerelni a GPS-t.
Nem mellékesen kapható olyan akksitöltő, ami csepptöltéssel szivargyújtón keresztül is betáplálható.
Jobb oldali idomot levettem, és az ott futó kábelkorbácshoz rögzítettem kábelkötözővel. Az idomot a szivargyújtóhoz kapott fúróval átfúrtam.
A GPS-t a kormányra szereltem és egy lengő kábellel kötöttem a szivargyújtóhoz. Képet majd otthonról...
No, hát tegnap felkerült a túraplexi. Sokat számít. Nagyon.
Viszont lenne egy olyan kérdésem, hogy szivargyújtós töltőt valaki gps-t tölteni tett már a gépre?
Első gondolatom,hogy ülés alá, közvetlenül az akkura kötve, majd csak a telefonkábelt előrevezetni. De az elég molyos.
A második gondolatom, hogy a helyzetjelzőre elől. Ez lenne a legegyszerűbb. Viszont nem tudom, hogy 1A-el lehet-e terhelni. Valaki ebben tudna segíteni, hogy miként lenne normálisan ezt megcsinálni?
köszi,az kicsit messze van nekem személyesbe,blokk lett volna illetve karbisor ami nagyon vész de ezeket pest környéken beszerzem,akkor konkrétan kérdezném mivel a kolega már érdeklődött a balos tükör iránt,nekem meg a jobbost törték le szóval az érdekelne,műszerfal,oldalidomok,plexi,fejidom kerete.egyenlőre árak érdekelnének
meg fogod szokni !"csak azért is bassza meg ! " elv alapján gyakorolj ha teheted,nekem 2 éve elköszönt alólam a motor,eredménye kulccsont,váll,alkar,csukló 4 helyen reccs,2 csavar a térdembe.Mit tagadjam jó szarul vagyok a frontok miatt,ráadásul hivatásos rokkant lettem,szép kilátások 26évesen,és nem ma kezdtem motorozni... pesten és az agglomerációba is sok lehetőség van a továbbképzésekre,tréningekre én totál elfelejtettem 1év alatt kanyarodni meg úgy éreztem magam motoron mint egy babzsák(tengi lengi rohadtul nem érzem a vasat szindróma) aztán csak visszarázódtam,kicsit benőtt a fejem is,nem állok bele olyan szituációkba amiket eddig gondolkodás nélkül,illetve még jobban ügyelek a biztonsági elemekre nehogy beüssön a krach.Kell egy jó társaság akikkel eltudsz menni tekeregni,és egy kis kondi,na nem ez a szúrkálós lufifelfújt mert az szart sem ér,kicsi torna és hamar ott lesz az a biztonságérzet.pont tegnap gyűrtek meg kicsit pedig álltam(tükör,kéz ,index) már fel sem tűnik,csak a gépet sajnáltam.A lényeg az hogy tisztázd magadban mi a szitu,eldöntöd motorozni fogsz újra vagy sem,és a gyakorlás meg fog erősíteni,sokadszoros tapasztalat
Szívesen :)
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nekem én még mindig a dilemmáimmal küzdök. A balesetem óta minden önbizalmam elvész szitál a motor ha fúj a szél és nem tudom mi van velem.
Az erős szélben egyszerűen lefúj az útról, a széllökések a legrosszabbak szinte kikapják a kezemből a kormányt.
És nem 100 fölött sebességnél hanem 60-75km/h
Azóta is a régi önmagam keresem.
Már több mindent kipróbáltam most épp ott tartok én visszateszem a régi plexit kipróbálom milyen lesz. A ötlet annyi, hogy a sportplexi tényleg annyira megszünteti a szembejövő szelet, hogy az oldal irányból érkező fuvallat tompítatlan és kb 2-3-4X akkorának érzed, mert ott a motor nem tompít.
Majd ha érdekel valakit leírom milyen volt.....
Kedves Pepe!
Nekem MRA sportplexim van a Bocira. A gyárihoz képest ég és föld nagyon feldobja a levegőt. Én elég nagy vagyok és majd 190cm és kb a plexire kapok némi levegőt de nem vészes.
Illetve a kulcstartó lebeg a motoron. :)
Az aksira kötésnél kicsit zavar, hogy mindig áram alatt lesz.... Ezen még kell kicsit agyalnom, hogy miként legyen kapcsolható. Bár gyújtásra téve egy relét, ezt is kilehet küszöbölni.