Köszi a válaszokat, és a felajánlást is a generátorra, de a szervíz normális áron vállalja a javítást és a fesszab beszerzését is, csak azt nem tudtam, hogy létezhet-e az, hogy egy ilyen kütyü a generátorban van és attól féltem, hogy nehogy lehúzzanak valami hangzatos kamuhibával. Mégegyszer köszi mindenkinek!
megvallom a frankót autószerelő a szakmám,dolgoztam is az iparban de ezek a membrános karburátorok elég érzékenyek így valószínű megfogadom tanácsod és meglátogatom Taschner kolegát,így fórumról egyébként ismerős de személyesen még nem voltam nála.detonációs égést mint olyat tapasztaltam már személyautóban meg tanultam is az okait,de ez nem bekopogás volt,mintha kiskalapáccsal csapkodtam volna a blokk oldalát.
ma szétborítottam felül( ezt a sok bizbaszt,persze hely nulla) az öreglányhoz képest nem volt egy gyalog galopp mire eljutottam a gyertyákig,a 17,5es kulcsnyílású gyertya meg sírba kergetett,direkt vettem a katanámhoz egy 18as gyertyakulcsot,az meg nem fér be...pff viszont megszületett a baj egyik okozója szerintem,a jobb szélső henger gyertyája volt kormos,a többi igazából normális szép fehéres őzbarnás,az egyik kicsit sárgás de az lehet a benzinből kicsapódott kén is.kiégettem illetve a korona alatt is a kormot kivadásztam és átraktam egy másik hengerhez hogy nyomon kövessem gyertya vagy annál a hengernél keresendő a hiba,este tesztelem.Egyébként hideg meleg inditás korának megfelelő szépen is húz.nem olyan régi vétel volt a gép így emlékszem a tulaj mondta is hogy párszor előfordult hogy kihagyott egy henger,lehet hogy öreg már
Ezeken a külsö generátorokon a hátulján, alaplapon van a feszszabja motornak. Még a fötengely végére szerelt olajban futó genrátoroknál külön modulja van valahol a motorvázhoz csavarozva feszszabnak.
Vagy veszel bontottan 10-20-ért egy komplett generátort, vagy leforrasztod a szart és bugázól valahonnan feszszabot. A ti esetetekben egy rakás modellnek ugyan az a generátora...és pár perc kicserélni. 3 csavar meg egy stekker az idom lebontása után...
Sziasztok!
A korábban leírt leállós problémával elvittem a vasat szervízbe és azt mondták, hogy a generátorban lévő fesszabályzó ment el. Létezik az hogy a generátorba van ilyen alkatrész?
igen jellemzően alapjáraton hallom,idomokon keresztül még inkább jobban hallom és nagyon zavaró,viszont fordulaton meg szépen könnyedén muzsikál.amit észrevettem még hogy kicsit mélyebb lett a hangja..gyertyára meg az olajra gondoltam,ősszel nem szervizelték le
Sziasztok !
találkozott-hallott már itt valaki járó motornál ilyen klattyogó kopogó hanggal? jó formán csak üzem melegen adja ki teljesen.kicsit értek hozzá,ez biztos nem csapágyhang és nem is himba,alulról jön.
öninditó szabadonfutójára gondolok,még nem bontottam szét.
a gép amúgy egy 94es 600as,azért írtam ide mivel alapjaiban olyan mint a boci blokk gn72b
Lenegedném egy benzines kannába, azt küön késöbbre bekeverném 2ml/ literbe...A tankba hagynék 1-3 litert, ehhez durvábban adagolnék mondjuk fél decit (50 ml). Leengedném az úszóházból a régi benzint, PRI állásba feltölteném a tankból. Várnék vele jó pár órát egy éjszakát, aztán megpróbálnám elindítani, kijáratni 1 liternyi üzemanyagot, aztán feltölteni, tankot, ha van javulás és kimotorzni...ha nincs, akkor porlasztó takaritás hagyományos módon.
"Tiszta (vagy tisztított) petróleumot írtam, nem lámpa olajat."
Te tudod, én tudom, de sokszor a bolti eladó sem tudja! Amúgy biztos vagy benne, hogy azokban a "petróleumos flakonokban" biztos hogy az van, és CSAK az van?
"Motorolaj csere előtt és nem helyette."
Tök mindegy, én értettem, de egy siklócsapágyba pillanatok kérdése, és "belesüllyed" a csap, nem kellenek hozzá km -sem, vagy több perces egyhelyben járatás...én egy mauálban sem olvastam ilyen "öblögetésröl , motorolaj csere elött...ha rakódik ki olajsár, az az olajtípus hibája, vagy kopott motoré...érdekes a 90 ezret futott motomban vagy amit most újítok fel 80 ezer után nem volt olajsár...
"Ahol csak dörzsár segít, ott az adalék is teljesen felesleges."
Az adalék elsödleges feladata a megelözés, ezért vonul be nehezen a köztudatba, mert addig mindenki legyint rá (mint a dohányzás káros hatásaira) még baj nincs...amúgy meg teszteltük, volt hogy spuriban ázott a szétszedett porlasztó, és alkatrészei, és igen is lehozta...gondolom te is tapasztalatok alapján állítod az ellenkezöjét. A dörzsár csak visszaadja a pl Ra 1,6-os felületi érdességet, egyenletes belsö furat felületet, ami egy korosodó porlasztós gépnél, nem olyan hátrány, ha egy picit fel lesznek bövitve a fúvókák, mert picit kompenzálják a kopottságát a hengereknek.
"Leengedéssel pedig kár pepecselni, ha a motor gyorsabban ki tudja üríteni a karburátort, mint ahogy én az első csavar kicsavarom az idomon."
Az megnézted már, hogy miután a motor "kiürítette az úszóházakat" még mindig marad benne? Tudatosult benned az, hogy az ezen tanácsaid, melyben nyelezzük maxon, hogy kirántsa a dugulást a fúvókákból, meg a szivja ki az úszóházból, mind olyan nem kívánatos üzemi körülmény amitöl mindenkit óva intenek, hogy üzemanyagban szegény keverékkel járassa eröltesse a motorját, mert detonációs égés léphet fel, leolvad, kiolvad a dugattyú?! Persze tudom vannak "vájt fülüek", akik mielött elcsöppene a dugó, pont leállítják, de vajon mindenki ennyire "szakavatott"?
" A leeresztő csavarokat nem a vezetőnek, hanem a szerviznek gyártották, ezért nincs benne a használati utasításban sem."
Èn akkor is inkább veszem a bátorságot, meg a csavarhúzót, és inkább leengedem, mint hogy szegény kerékkel járassam a motort, mert az meg benne van, hogy mennyi az elöírt úszószint!
Amúgy igazad van...
Tiszta (vagy tisztított) petróleumot írtam, nem lámpa olajat.
Motorolaj csere előtt és nem helyette.
Rendszeres olajcserék alkalmával is látom, hogy azért rakódik olajsár.
Ahol csak dörzsár segít, ott az adalék is teljesen felesleges.
Leengedéssel pedig kár pepecselni, ha a motor gyorsabban ki tudja üríteni a karburátort, mint ahogy én az első csavar kicsavarom az idomon. A leeresztő csavarokat nem a vezetőnek, hanem a szerviznek gyártották, ezért nincs benne a használati utasításban sem.
Nem tudom miért nekem írtad?!
De akkor...pár apróság.
-èn láttam ott az összetevők között pár más alkotóelemet is, és azért egy vegyész számára igen eltérő százalékokat a keverés arányát érintően. Legtöbben tudjuk miből készül a kenyér, mégsem sütögetjük otthon a sajátunkat, pedig már vannak olcsó mineműség kenyérsütőgépek is...
-Ma már petróleum néven alatt árulnak valami világító olajat is, vagy mi a bánat, ha nem értesz hozzá, lerendezheted vele a motorod ilyen "jó tanácsok" segítségével, mikor a kérdezőnek arról sincs fogalma igazán, hogy egyáltalán léteznek üzemanyag-tisztító adalékok, aztán meg egyből álljon neki otthon kotyvasztani valamit, és vagy sikerül, vagy
hazavág vele szépen valamit, ha más nem egy tank üzemanyagot.
-Egy betartott kenőanyag csereperiódusú motornál nem igen van szükség ilyen motor tisztító baromságokra, csak nagyobb kárt okozunk vele, hogy a kopott motorban, meghígítjuk az amúgy is elöregedett gyenge kenóképességű olajat, ami még hamarabb kiszalad a felületek közül, akkor mikor alapjáraton úgy is kicsi az olajnyomás és a szállított mennyiség...
- szerintem abban megegyezhetünk, hogy ezek még mindig belsőégésű motorok, amiben égnek, és nem robbannak az üzemanyag -levegő keverékek.
-Ez a motorféken a vákuum majd kihozza,meg forgasd el tiltási, és majd a kitisztul szívesen olvasnám hogy levezeted nekem.
Az én tapasztalatom az manapság , hogy 6-8 báros levegőpisztoly nem tudja kifújni a kacsapodásokat, de az a pár száz mbar biztos kitakarítja majd?! Gyakorlatilag mostanság ultrahangos mosó, és dörzsár kombó nélkül nem igen lehet visszaállítani az eredeti keresztmetszeteket. Ezért érdemes akár folyamatosan is "adalékot" (azt ért alatta mindenki amit akar) használni, hogy megelőzzük az egyesek számára költséges szerviz, és anyagdíjakat a bosszúsággal együtt.
A porlasztókból érdemesebb leengedni a benzint, mint kínozni a motort, ha már rátervezték azokat a leeresztő portokat.
.
.
.
A spuri és a legtöbb adalék anyag fő része a tisztított pertróleum.
Ez kiderül a spuri leírásából is: link
70% pertróleum + 20% alkohol, és más oldószer.
Vegyél 1 liter tiszta pertróleumot, kb 1000 Ft, hatása 90% ugyanaz, mint a drága injektor és motortisztítóknak. Olajcsere előtt szintén bele egy félliter az olajba, majd járatni félórát. Menni nem érdemes, mert a kenésre már nem jó, csak leoldani az olajsarat.
Mivel a petróleum magasabb hőfokon ég és nem azonos a robbanóképessége a benzinnel, ezért olyan fél liternél többet be ne önts a 20 literes tankba, de inkább kevesebbet.
Javaslom, hogy ha beleöntötted a tisztítószert, akkor időnként motorfékezz - így a vákuum segít az alapjárati fúvókáknak. Minél magasabb sebességfokozatban, hogy a lassulás minél hosszabb legyen, de azért 2000-3000 felett legyen.
Egyébként a fúvókának az a része szokott eldugulni, ami a benzinben van. Ezért is szokott eldugulni télről tavaszra virradóan. Magyarán nem kell azért átfolynia a benzinnek, hogy tisztuljon, elég ha ázik benne.
Ha nincs időd elvinni a motort egy körre, akkor is töltsd bele a szert, csak járasd 5 percig a motort, hogy a karbiból a régi benzin elhasználódjon.
Köszönöm a segítséget.
Ha viszont nincs alapjárat, akkor hogyan pucolja ki az adalék? Mert ahogy írtátok, 3000 fordulat felett már másik fuvóka dolgozik. Vagy az alapjárati mindíg megy?
Esetleg üzemmeleg állapotban addig toljam vissza a szivatót, amennyire csak leállás nélkül lehetséges?
Jól sejted az alapjárati rendszered dugult el...le kéne télre engedni, vagy hosszabb állás idejére a porlasztókból a benzint, vagy ezt az adalékot használni.
Az alapjárati -részterhelés fúvóka dugulása esetén nem fogod megtalálni a helyes " csavar beállítást". Ahhoz le kéne venni a porlasztósort, és a pillangók él, félig kéne takarja a szívócsonk aljában levő első apró furatot.
Sziasztok!
2005-ös motorom van, de sajnos az utóbbi időben nagyon kevés időm volt motorozni. Az utolsó 2 évben talán az évi 1500km ha összejött. Az előző szezon végén már észrevettem, hogy az alapjáratom alacsonyabb mint szokott, úgy 1000 vagy kicsit alatta. Próbáltam az bal oldalon az idomnál az alapjáraton emelni, de csak tüneti kezelés volt, jobb nem lett. Most hogy végre itt a jó idő, elég könnyen elindítottam, de ha a szivatót visszatoltam leállt. A szivatót rajta hagytam amíg bemelegedett, visszatoltam akkor gázra egyszerre leállt. Ha ment akkor is csak 800 körüli fordulaton majd magától leállt. Szivatót rajthagyva elindultam, menet közben vissza, akkor érezhetőleg rendben volt, szépen fel is pörgött, húzott rendesen. De elég volt behúzni a kuplungot már le is állt. Hülye fejjel megint próbáltam a bal oldalon a csavarral alapjáratot varázsolni de semmit sem segített, sőt sikerült össze-vissza eltekernem.
Tudna valaki segíteni, hogy az a csavar hol van "kb. jó" helyen? Mondjuk balra kitekerem és vissza x fordulat. Vagy hogy tudnám visszaállítani? Az segíthet ha a szivítóval egy adott fordulaton, mondjuk 2000-en tartom, ezt meg addig tekerem amig emel a fordulaton mondjuk 500-at majd a szivató visszatolom?
Én az alapjárati fuvóka/fuvókák hibájára gyanakszom. Szétszerelés nélkül lehet rajta valamit segíteni? Adalékok? A tank tele van.
Sajnos a szervíz csak májusi időpontot tud adni. Akkor egyébként is szerettem volna egy karbi szinkront is, függetlenül a problémától. Gyertyát 2 éve (~3e km) cseréltek.
Melegen mindig gázt kell húzni, csak akkor indul.
Ez valahogy beépül az indításba, nyomod az önindítót és ha 2-3 másodpercen belül nem indul, akkor gázt húzol. Aztán ha akkor sem indul, akkor elcsodálkozol, és megpróbálkozol mégegyszer, ugyanígy. Ha ekkor sem indul, akkor húzd be a szívatót.
A boci motorja még órák múlva is meleg, nem kell neki szívató.
Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne: Olyan jelenség jelentkezett a mai napon, hogy abban az esetben nehezen indul a motor (olyan mintha nem lenne megfelelő gyújtás, vagy a gyertya) ha üzem meleg állapot után leállítom és kb. 30-60percet pihen... tehát kicsit hűl a blokk. Ha leállítás után rögtön próbálom újra indítani akkor pöcc röff, rögtön indul szépen. Nincs is semmi gond a menetdinamikával megy mint az álom, nem rángat, nem torpan, veszi a fordulatot rendesen ahogyan kell. Reggel is hidegen szépen indult, csak utána kb 70km után ahogyan megálltam és kb 2óra múlva indítottam volna nehezebben akarta elkapni kb 3-dik tekertetésre... Eddig mindig hidegen - melegen pöcc röff volt... kicsit idegesít hogy ez most mitől lehet... Ötletek?
Amúgy semmi ördöngös nincs membrános porlasztókban, csak egyszer közel kell férközni hozzá!
3945 -ös írás ezen topicban van pár okosság, meg pár szétborított porlasztó is a hibákkal amire ügyelni kell...ha van egy kis idöd...
ma szétborítottam felül( ezt a sok bizbaszt,persze hely nulla) az öreglányhoz képest nem volt egy gyalog galopp mire eljutottam a gyertyákig,a 17,5es kulcsnyílású gyertya meg sírba kergetett,direkt vettem a katanámhoz egy 18as gyertyakulcsot,az meg nem fér be...pff viszont megszületett a baj egyik okozója szerintem,a jobb szélső henger gyertyája volt kormos,a többi igazából normális szép fehéres őzbarnás,az egyik kicsit sárgás de az lehet a benzinből kicsapódott kén is.kiégettem illetve a korona alatt is a kormot kivadásztam és átraktam egy másik hengerhez hogy nyomon kövessem gyertya vagy annál a hengernél keresendő a hiba,este tesztelem.Egyébként hideg meleg inditás korának megfelelő szépen is húz.nem olyan régi vétel volt a gép így emlékszem a tulaj mondta is hogy párszor előfordult hogy kihagyott egy henger,lehet hogy öreg már
70/321-829
Vagy veszel bontottan 10-20-ért egy komplett generátort, vagy leforrasztod a szart és bugázól valahonnan feszszabot. A ti esetetekben egy rakás modellnek ugyan az a generátora...és pár perc kicserélni. 3 csavar meg egy stekker az idom lebontása után...
A korábban leírt leállós problémával elvittem a vasat szervízbe és azt mondták, hogy a generátorban lévő fesszabályzó ment el. Létezik az hogy a generátorba van ilyen alkatrész?
Ha nem bírsz vele...ö az embered.
A link helyesen:
Ábra
http://oemmotorparts.eu/oem5.a...(E2) 2006&L=SU4_-3639&O=2ND AIR (E2 E19 P37)&F=SU4_-2047112&L2=SU4_-2047112
Akkor jellemzően rossz a keverék képzés, ez miatt rángatja a vezérlést az egyenletlen alapjárat.
találkozott-hallott már itt valaki járó motornál ilyen klattyogó kopogó hanggal? jó formán csak üzem melegen adja ki teljesen.kicsit értek hozzá,ez biztos nem csapágyhang és nem is himba,alulról jön.
öninditó szabadonfutójára gondolok,még nem bontottam szét.
a gép amúgy egy 94es 600as,azért írtam ide mivel alapjaiban olyan mint a boci blokk gn72b
Majd megírom mire jutottam, csak kell pár nap az elfoglaltságaim miatt.
Te tudod, én tudom, de sokszor a bolti eladó sem tudja! Amúgy biztos vagy benne, hogy azokban a "petróleumos flakonokban" biztos hogy az van, és CSAK az van?
"Motorolaj csere előtt és nem helyette."
Tök mindegy, én értettem, de egy siklócsapágyba pillanatok kérdése, és "belesüllyed" a csap, nem kellenek hozzá km -sem, vagy több perces egyhelyben járatás...én egy mauálban sem olvastam ilyen "öblögetésröl , motorolaj csere elött...ha rakódik ki olajsár, az az olajtípus hibája, vagy kopott motoré...érdekes a 90 ezret futott motomban vagy amit most újítok fel 80 ezer után nem volt olajsár...
"Ahol csak dörzsár segít, ott az adalék is teljesen felesleges."
Az adalék elsödleges feladata a megelözés, ezért vonul be nehezen a köztudatba, mert addig mindenki legyint rá (mint a dohányzás káros hatásaira) még baj nincs...amúgy meg teszteltük, volt hogy spuriban ázott a szétszedett porlasztó, és alkatrészei, és igen is lehozta...gondolom te is tapasztalatok alapján állítod az ellenkezöjét. A dörzsár csak visszaadja a pl Ra 1,6-os felületi érdességet, egyenletes belsö furat felületet, ami egy korosodó porlasztós gépnél, nem olyan hátrány, ha egy picit fel lesznek bövitve a fúvókák, mert picit kompenzálják a kopottságát a hengereknek.
"Leengedéssel pedig kár pepecselni, ha a motor gyorsabban ki tudja üríteni a karburátort, mint ahogy én az első csavar kicsavarom az idomon."
Az megnézted már, hogy miután a motor "kiürítette az úszóházakat" még mindig marad benne? Tudatosult benned az, hogy az ezen tanácsaid, melyben nyelezzük maxon, hogy kirántsa a dugulást a fúvókákból, meg a szivja ki az úszóházból, mind olyan nem kívánatos üzemi körülmény amitöl mindenkit óva intenek, hogy üzemanyagban szegény keverékkel járassa eröltesse a motorját, mert detonációs égés léphet fel, leolvad, kiolvad a dugattyú?! Persze tudom vannak "vájt fülüek", akik mielött elcsöppene a dugó, pont leállítják, de vajon mindenki ennyire "szakavatott"?
" A leeresztő csavarokat nem a vezetőnek, hanem a szerviznek gyártották, ezért nincs benne a használati utasításban sem."
Èn akkor is inkább veszem a bátorságot, meg a csavarhúzót, és inkább leengedem, mint hogy szegény kerékkel járassam a motort, mert az meg benne van, hogy mennyi az elöírt úszószint!
Tiszta (vagy tisztított) petróleumot írtam, nem lámpa olajat.
Motorolaj csere előtt és nem helyette.
Rendszeres olajcserék alkalmával is látom, hogy azért rakódik olajsár.
Ahol csak dörzsár segít, ott az adalék is teljesen felesleges.
Leengedéssel pedig kár pepecselni, ha a motor gyorsabban ki tudja üríteni a karburátort, mint ahogy én az első csavar kicsavarom az idomon. A leeresztő csavarokat nem a vezetőnek, hanem a szerviznek gyártották, ezért nincs benne a használati utasításban sem.
De akkor...pár apróság.
-èn láttam ott az összetevők között pár más alkotóelemet is, és azért egy vegyész számára igen eltérő százalékokat a keverés arányát érintően. Legtöbben tudjuk miből készül a kenyér, mégsem sütögetjük otthon a sajátunkat, pedig már vannak olcsó mineműség kenyérsütőgépek is...
-Ma már petróleum néven alatt árulnak valami világító olajat is, vagy mi a bánat, ha nem értesz hozzá, lerendezheted vele a motorod ilyen "jó tanácsok" segítségével, mikor a kérdezőnek arról sincs fogalma igazán, hogy egyáltalán léteznek üzemanyag-tisztító adalékok, aztán meg egyből álljon neki otthon kotyvasztani valamit, és vagy sikerül, vagy
hazavág vele szépen valamit, ha más nem egy tank üzemanyagot.
-Egy betartott kenőanyag csereperiódusú motornál nem igen van szükség ilyen motor tisztító baromságokra, csak nagyobb kárt okozunk vele, hogy a kopott motorban, meghígítjuk az amúgy is elöregedett gyenge kenóképességű olajat, ami még hamarabb kiszalad a felületek közül, akkor mikor alapjáraton úgy is kicsi az olajnyomás és a szállított mennyiség...
- szerintem abban megegyezhetünk, hogy ezek még mindig belsőégésű motorok, amiben égnek, és nem robbannak az üzemanyag -levegő keverékek.
-Ez a motorféken a vákuum majd kihozza,meg forgasd el tiltási, és majd a kitisztul szívesen olvasnám hogy levezeted nekem.
Az én tapasztalatom az manapság , hogy 6-8 báros levegőpisztoly nem tudja kifújni a kacsapodásokat, de az a pár száz mbar biztos kitakarítja majd?! Gyakorlatilag mostanság ultrahangos mosó, és dörzsár kombó nélkül nem igen lehet visszaállítani az eredeti keresztmetszeteket. Ezért érdemes akár folyamatosan is "adalékot" (azt ért alatta mindenki amit akar) használni, hogy megelőzzük az egyesek számára költséges szerviz, és anyagdíjakat a bosszúsággal együtt.
A porlasztókból érdemesebb leengedni a benzint, mint kínozni a motort, ha már rátervezték azokat a leeresztő portokat.
.
.
.
Ez kiderül a spuri leírásából is: link
70% pertróleum + 20% alkohol, és más oldószer.
Vegyél 1 liter tiszta pertróleumot, kb 1000 Ft, hatása 90% ugyanaz, mint a drága injektor és motortisztítóknak. Olajcsere előtt szintén bele egy félliter az olajba, majd járatni félórát. Menni nem érdemes, mert a kenésre már nem jó, csak leoldani az olajsarat.
Mivel a petróleum magasabb hőfokon ég és nem azonos a robbanóképessége a benzinnel, ezért olyan fél liternél többet be ne önts a 20 literes tankba, de inkább kevesebbet.
Javaslom, hogy ha beleöntötted a tisztítószert, akkor időnként motorfékezz - így a vákuum segít az alapjárati fúvókáknak. Minél magasabb sebességfokozatban, hogy a lassulás minél hosszabb legyen, de azért 2000-3000 felett legyen.
Egyébként a fúvókának az a része szokott eldugulni, ami a benzinben van. Ezért is szokott eldugulni télről tavaszra virradóan. Magyarán nem kell azért átfolynia a benzinnek, hogy tisztuljon, elég ha ázik benne.
Ha nincs időd elvinni a motort egy körre, akkor is töltsd bele a szert, csak járasd 5 percig a motort, hogy a karbiból a régi benzin elhasználódjon.
Köszönöm a segítséget.
Ha viszont nincs alapjárat, akkor hogyan pucolja ki az adalék? Mert ahogy írtátok, 3000 fordulat felett már másik fuvóka dolgozik. Vagy az alapjárati mindíg megy?
Esetleg üzemmeleg állapotban addig toljam vissza a szivatót, amennyire csak leállás nélkül lehetséges?
Jól sejted az alapjárati rendszered dugult el...le kéne télre engedni, vagy hosszabb állás idejére a porlasztókból a benzint, vagy ezt az adalékot használni.
Az alapjárati -részterhelés fúvóka dugulása esetén nem fogod megtalálni a helyes " csavar beállítást". Ahhoz le kéne venni a porlasztósort, és a pillangók él, félig kéne takarja a szívócsonk aljában levő első apró furatot.
2005-ös motorom van, de sajnos az utóbbi időben nagyon kevés időm volt motorozni. Az utolsó 2 évben talán az évi 1500km ha összejött. Az előző szezon végén már észrevettem, hogy az alapjáratom alacsonyabb mint szokott, úgy 1000 vagy kicsit alatta. Próbáltam az bal oldalon az idomnál az alapjáraton emelni, de csak tüneti kezelés volt, jobb nem lett. Most hogy végre itt a jó idő, elég könnyen elindítottam, de ha a szivatót visszatoltam leállt. A szivatót rajta hagytam amíg bemelegedett, visszatoltam akkor gázra egyszerre leállt. Ha ment akkor is csak 800 körüli fordulaton majd magától leállt. Szivatót rajthagyva elindultam, menet közben vissza, akkor érezhetőleg rendben volt, szépen fel is pörgött, húzott rendesen. De elég volt behúzni a kuplungot már le is állt. Hülye fejjel megint próbáltam a bal oldalon a csavarral alapjáratot varázsolni de semmit sem segített, sőt sikerült össze-vissza eltekernem.
Tudna valaki segíteni, hogy az a csavar hol van "kb. jó" helyen? Mondjuk balra kitekerem és vissza x fordulat. Vagy hogy tudnám visszaállítani? Az segíthet ha a szivítóval egy adott fordulaton, mondjuk 2000-en tartom, ezt meg addig tekerem amig emel a fordulaton mondjuk 500-at majd a szivató visszatolom?
Én az alapjárati fuvóka/fuvókák hibájára gyanakszom. Szétszerelés nélkül lehet rajta valamit segíteni? Adalékok? A tank tele van.
Sajnos a szervíz csak májusi időpontot tud adni. Akkor egyébként is szerettem volna egy karbi szinkront is, függetlenül a problémától. Gyertyát 2 éve (~3e km) cseréltek.
Ez valahogy beépül az indításba, nyomod az önindítót és ha 2-3 másodpercen belül nem indul, akkor gázt húzol. Aztán ha akkor sem indul, akkor elcsodálkozol, és megpróbálkozol mégegyszer, ugyanígy. Ha ekkor sem indul, akkor húzd be a szívatót.
A boci motorja még órák múlva is meleg, nem kell neki szívató.
Kérdésem a következő lenne: Olyan jelenség jelentkezett a mai napon, hogy abban az esetben nehezen indul a motor (olyan mintha nem lenne megfelelő gyújtás, vagy a gyertya) ha üzem meleg állapot után leállítom és kb. 30-60percet pihen... tehát kicsit hűl a blokk. Ha leállítás után rögtön próbálom újra indítani akkor pöcc röff, rögtön indul szépen. Nincs is semmi gond a menetdinamikával megy mint az álom, nem rángat, nem torpan, veszi a fordulatot rendesen ahogyan kell. Reggel is hidegen szépen indult, csak utána kb 70km után ahogyan megálltam és kb 2óra múlva indítottam volna nehezebben akarta elkapni kb 3-dik tekertetésre... Eddig mindig hidegen - melegen pöcc röff volt... kicsit idegesít hogy ez most mitől lehet... Ötletek?