A karburátor problémám úgy néz ki megoldódott még mielőtt a spurit öntöttem volna kipróbáltam egy másik adalékot. Ez a pro-tec. Ajánlom mindenkinek nekem segített.
én tudok dobozostól,egy 95-ös motoron volt,jó állapotban,3 dobozzal,gyári kivitelben,árról nem tudok semmit mondani,de ha rám írsz meg adom a gyerek számát!rám viberen is írhatsz.a +3620/80-10-600.száon!
Létezik más megoldás, ami nem biztos hogy jobb, de egyszerűbb és olcsóbb. Bontóban vettem két megfelelő méretű kormánycsutkát (VFR 750-é volt), amit felfogattam direkt a teló szárára. A gyári boci csutkakormánynál nem magasabb, viszont a szögét úgy állítod be ahogy kényelmes. Nekem nem is a gyári magasságával volt gondom, hanem a szögével, amit te is írsz, nagyon hátranyilazott.
A gyári kormányt tartó öntvény helyére egy ugyanolyan formájúra kivágott jó vastag korracél lemezt tettünk, a 4 csavarral odafogattuk és ennyi.
Hátránya annyi, hogy mivel direkt a szárra van rögzítve, csillapítás nélkül kapsz minden rezgést meg koppanást a kezedre, a gyári felfogatásnak meg van gumi csillapítása. Műszakira visszatettük a gyári cuccokat, bár elég igényesen megcsináltuk, nem nézett ki tákolásnak, de biztos ami biztos. Aztán utána lustaságból nem is tettem vissza, de lehet hogy az idei szezonra megint felrakom, mert nekem hosszabb utakon sokkal kényelmesebb volt mint a gyári.
Ha csutkakormányon támaszkodsz, mert elfáradt a hátad, akkor sokat számít. Támaszkodva nem tudod irányítani a motort. Ha derékból tartod magad, akkor persze a csutkakormány épp úgy jó. De szerintem nincs ember, akkor 6-8 óra motorozás és 500km során végig derékból tartja magát.
Én akkor tanultam meg jobban motorozni, mikor nem csutkakormány lett a gépen. Ha visszamehetnék az időben 10 évet, akkor inkább egy DL650-es választanék, bár a soros négyes motor hiányozna.
Illetve van még egy kis ergonómiai baki boci csutkakormányával. Nekem széles vállam van és a csutkakormány olyan szögben van, ami összeegyeztethetetlen a vállam és karom helyzetével, így a csuklóm nem egyenesen, hanem szögben kellett tartanom. Hosszabb távon fájt a csuklóm, leginkább a jobb, mert folyamatosan húzni kell a gázt és ott nincs pihenő. Ez az MZ kormány viszont pont el van találva, lóg a vállamról a karom és egyenes csuklóval a kormányra, onnan egyenesen rá a kuplung és fékkarra.
Megszeretném kérdezni, hogy valaki nem tudja hol tudnék ma kapni vagy esetleg valakinek nincs szelephézagoló lapkája (5db kéne) a méretük átmérő: 7,48mm (mind az 5 db-nek)
vastagsága: (1db) 1,80mm (180), másik (4db-nek) 1,50mm (150). Ez egy Suzuki Gsx-r 750 Srad-ba kellene. Válaszotokat előre is köszönöm.
Ez még egy 2010-es kép, az átalakítás után.
Azóta a kormányfűtést levettem róla, és a kábeleket is jobban elrendeztem.
Elfelejtettem, de az első fékcsőt is hosszabbítani kellett, a képen még azaz állapot van, hogy egy másik bontott fékcsövet tettem fel, azóta lecseréltem egy fémfékcsőre.
Kipróbáltam egy egyenes, krossz kormánnyal is. Nagyon széles lett, könnyebb lett irányítani, de kevésbé fértem el autók között. A legrosszabb viszont, hogy majdnem annyira előre kellett dőlni, mint csutkakormánynál. Így visszatettem az MZ kormányt.
Hát, elég sokba került...
Én egy bontott Bandit hidat tettem be, mert pontosan passzolt a kormánycsőre és csapágyakra. És még a sluszkulcs is ugyanaz, kormányzár is működik.
Viszont a bandit hídban a telók közötti távolság 5mm kisebbek mint a bocin. Emiatt az első kerék agyból is leesztergáltam 2,5mm-t mindkét oldalt, hogy a féktárcsák visszakerüljenek a helyükre. Meg a két elsőkerék távtartóból is le kellett venni a 2,5mm-eket. A sárvédő még befér, csak kicsit szorul.
Aztán kiderült, hogy a boci felső híd vastagabb, mint a Bandité, és ha befogom ugyanoda a villákat, akkor megváltozik a villaszög. Hozzá kell tennem, hogy egy korábbi baleset miatt a 750-es telószárak helyett egy 600-asét tettem bele, az pedig némileg hosszabb. Így végül a teleszkóp szárakból is levettem 2-3 cm-t (belső finommenet esztergálása).
Hosszabbítani kellett a két gáz + kuplung bowdent. Többi kábelt és szívatót meg lehet oldani.
Néhány éve volt, akkor kb. 70eFt-ba fájt. Egyébként teljesen gyárinak néz ki, végül is Suzuki minden alkatrész. Vizsgán nem is kérdőjelezték meg.
A telok levágására nem számítottam mikor belekezdtem, úgy kb. 50eFt-ra terveztem a műveletet. Azért vágtam bele, mert csak az átíratás lett volna ennyi, ha lecserélem a motoromat. És akkor még futottam volna az használt motor ismeretlen kockázatait. Ez így akkor egy racionális döntés volt. Egyébként ebay-en régebben kapható volt egy szett, ami az eredeti kormányhídra szerelve biztosított emelt kormányt. Kb. 40-50eFt -nak megfelelő €-ért árulták, ugyanakkor jobban látszik rajta, hogy barkácsolt.
Egyébként emellett még az ülésen javítottam. Ez viszonylag olcsón egy 20eFt körüli összegből megoldottam - a vezetőülés szivacsát síkra vágattam és betettem 3 cm puha, komfort habot; egyúttal a hátsó ülésbe is betettem 2 cm komfort habot. (benzintyúknak). Ég és föld a különbség, végre tényleg nem volt probléma 500-700km levezetni egy fenékkel. Azelőtt kb. az elsőnap feltörte a fenekemet, második nap minden ráülésnél 2 percig visítottam, majd 3-4 nap szoktam meg az ülést. Egy probléma lett, hogy magasabban ülők, így a túraplexi éppen hogy csak olyan, mint átalakítás előtt a gyári plexi szélvédelme.
Ha eleve gondnak látod a csutka kormányt, akkor inkább nézz 600 Banditot amin "rendes" kormánycsö van!
Nagyon el lehet merülni egy ilyen átalakitásban. Sok esetben szálytalanul megfúrják a felsö villahidat, hogy kormánybilincseket tudják rögziteni valahogy. Aztán jön az anomália, hogy a kábelek és bovdebek, fékcsövek elég hosszúak legyenek, és el lehessen vezetni öket rendesen. Optimálisan álljon a fékfolyadék tartály...
Ha "rendese" meg akarod csinálni:
-kormánycsö-5-10 ezer
-bilincsek bontva:min 5ezer
-ha bowndent kell gyártatni:3-5 ezer min
-felsö villahíd masik motorról:5-10 ezer
-ha hiralulika csövet csiáltatni: min 8-10 ezer
Nagyon szépen köszönöm a részletes válaszodat, sok mindenben segítettél!
A csutka kormányt leváltó kormányról tudnál egy kicsit bővebb információval szolgálni? Mi szükségeltetik hozzá? Esetleg képet tudnál küldeni róla?
Kérd el az eladótól az eredeti, gyári kipufogót is. Három csavar és 10 perc átszerelni.
Vizsgára és Ausztriába a gyárival menjél, hacsak nem kapsz egy tanúsítványt a sportdobhoz.
Egyébként nagyon gyári kinézete van a motornak.
Egy magasított túraplexire is érdemes áldozni, habár ez függ a testmagasságodtól is.
Magam kb.8-10 éve használom munkába járáshoz, bár én napi 70km ingázom.
Szerintem el fogsz boldogulni a motorral, én szinte kezdőnként kezdtem ezen a motoron. Ma már 80ezren is túl vagyok.
Ugyanakkor nem költséghatékony, azaz akár egy autó is olcsóbb: ugyanannyi olaj kell bele mint egy autóba (4l), de itt 6000 ott 15-20-25 ezer km-ként cserélsz. Egy gumiszett itt 70eFt, ott 100 eFt, de itt 12ekm, ott 40ekm jó. Gyertya csere ugyanennyi, de itt 12ekm, ott 40ekm. Benzinben ugyanannyit eszik 6.5 l/100km. Bár a parkolás itt ingyen van, és mindig van parkolóhely a járdán, ott viszont drága.
Én a fentiek miatt inkább vettem egy robogót a városi közlekedésre. Ami a közlekedésről szól, nem a motorozásról. Egyébként kényelmesebb a boci, mint a robogó, márcsak a rugózása miatt is. Bár én már átszereltem magasabb kormányra, mert a csutkakormányt és előrehajoló motorozást nem bírta a hátam. Utána tanultam meg jól motorozni, hogy végre nem tehénkedtem a boci kormányán, hanem irányítottam egyenes háttal.
Városban nincs gond a bocival, csak 75cm széles, ami alig nagyobb mint egy robogó. De felejtsd el a sávok közötti cikkázást, beállsz az egyik sáv közé és ott mész végig egyenesen, amíg elengednek.
Egy bukógomba sosem árt. Sajnos gyárilag nem szerelnek és boltba sem kapsz, így kénytelen vagy magadnak gyártani egy konzolt, amire fel tudod fogni a gombát. De megéri...
Dobozolni jól lehet: hátsó + két oldaldoboz, esetleg tanktáska. Csak nem olcsó, ha egy Kappa (Givi) rendszert teszel fel. Hátsó dobozhoz a konzol 10-15, platni 15, doboz 30-50eFtba kerül - összesen úgy kb. 70eFt. Oldaldobozhoz a konzol 20, platni nem kell, a két oldaldoboz 80-100eFt. Próbálj meg használt, bontottat venni - hátsót még aránylag könnyen tudsz, de oldaldobozból leginkább csak új van.
Bocinál a súlypont az első keréken van. Versenyszerűen motorozni lehet vele, de nagyon lustán dönthető egyik-másik irányban. Mélyre dönthető, ezzel nincs baj. Viszont az első keréken lévő súlypont miatt nagyon tolerál minden hibát. Bármi ütés, kátyú éri, csak kicsit megrázza magát és megy tovább egyenesen. Mentem már át döglött kutyán is, 80-as tempóval nyíl egyenesen, minden zokszó nélkül. Szóval inkább túramotoros, mint sport motoros jellegű. Egykerekezni nehéz vele, csak gázadásra nem is csinálja, csak kuplungos erőltetésre. Némileg érzékenyebb a hátsókerék kipörgésre, de ez jól kontrollálható.
Olajcserére érzékeny, mármint hogy meglegyen a csere, de elég egy olcsó félszintetikus olaj neki. Utána kimegy a világból, kb. 150-200ekm az élettartama. Ha 50-nél veszed a mocit, akkor készülj fel egy vezérműlánc cserére - szereléssel együtt legalább 50eFt, ha amúgy összekötöd egy nagyszervizzel (12ekm-ként). De pontos árakat nem tudom. Amikor 4 évvel ezelőtt cseréltem, akkor a lánc volt 20eFt és a szerelés volt további 15eFt (nem szakszervizben), azóta biztos drágább.
üdv, egyel régebbi 600asom van így arról tudok nyilatkozni bővebben,lényegileg egy eresztésből származnak apróbb változtatásokkal.
futómű,ezek állíthatóak mindenhol,én ugyan kipróbáltam a legpuhább állásban is pestet,ez a motor nem arra való nap szinten,a fogtöméstől kezdve a vesekőig garantáltan minden meglazul katasztrofálisan szarok az utak pesten és ahogy István is emlegette az állandósuló kigyorsítás-motorfék meg nem igazán tetszik neki.meg merem kockáztatni hogy az enyém is attól gárgyult meg pedig csak alkalom szerűen vonultam végig a hungárián meg a 10es főúton.most hogy jön a jó idő ugyan kevesebb ideig kell járatni de megéri azt az időt,én pl elszívok egy cigit meg felveszem a sityakot addig hagyom hadd ketyegjen,de a napi szintű melóba járást elfelejtem.Szeretek menni vele mert abszolút kezes és jól terelhető(megjegyzem az előző gépemhez képest nagyon könnyű kis fürge gép) .dobozok-konzolok kaphatóak de pontos beszerzési forrásokat ill. árakat nem tudok neked mondani de biztos vannak itt komolyabb túrázók akik segítenek.valami kis 50es rotyogón én is gondolkodom a nagy mellé,boltba melóba elcsattogni bőven jók főleg egy régebbi kis japán.
Ha be tudod vállalni a két moci tartását szerintem nyugodtan ugorj rá a bocira,a tapasztalatlanság miatt meg ne aggódj,bele lehet rázódni hamarabb mint gondolnád
Köszönöm a gyors válaszodat!
Teljesen jogos amit írsz. Mondjuk dugóban araszolgatás szerencsére nem érintene, buszsávban tudok végig haladni.
Bár mindezek fényében megfordult a fejemben az is, hogy egy robogó elkélne a Boci mellé, napi futkosáshoz.
"2. Mindennapi használatra mennyire alkalmas, ami nagyrészt budapesti közlekedést (napi szinten 10-15 km) jelentene,"
Szerintem nem lehetne jobb módot keresni, ha ki akarsz nyirni egy blokkot, hogy ilyen feltételek mellett használod. Ez egy levegö - olaj hütéses eröforrás. Az elsö pár km-en hidegen kell eröletetned túlsúsított sivatóval járatva a keresztezödésekböl elindulva, majd a végén meg akár túl is melegszik az araszolgatás közben, nehezen véve a fokozatokat...a legapróbb borulásnál azonnal sérülnek fényeztt elemek, melynek a fövároban magasabb a kockázata mint bárhol máshol. Fajlagosan magasabb a fenttartási költsége a robogókhoz képest, a magasabb üzemanyagfogysztás, drágább gumiabroncs, több olaj, stb...
Az állandó kigyorsitások miatt folyamatosan dús keveréket kap, erösebb a koszosodás lehetöséga az égéstérben, mely öngyúlladás melegágya, a koksz réteg miatt lecsökken a égéstér, nö a kopresszíó, mely megint öngyulladást-detonációs égést von maga után, mely súlyosan károsítja a szerkezeti elemeket...mely kokszot aztán hétvégén vagy ki tudsz égetni, ha túrázól, vagy nem.
Teljesen új vagyok itt a fórumon. Még GSX F-em sincs. Ezért is fordulnék hozzátok.
Pár évi robogózással a hátam mögött, már egy ideje ott motoszkál a fejemben, hogy jó lenne egy nagymotorra váltani. Igazából nekem a túragépek (pl. Bandit, CBF, Deauville ) és túra endúrok világa tetszene (pl. Transalp) Most adódott egy lehetőség, hogy egy ismerőstől vehetnék egy szinte szalon állapotú Bocit, az anyagi kondíciók is számomra ideálisak lennének. 2006-os, garantált 50000 km, totálisan egyben van a gép, szerelő a gazdája, mindent mindig időben cserélt, szóval ennél jobb állapotú használt vasat valószínűleg nem vehetnék.
Na most itt jön a DE... Nagymotort az jogsi megszerzéséhez szükséges oktatáson kívül nem vezettem. Ezért van bennem félsz, hogy mennyire is tudnék boldogulni egy ekkora géppel. Másik oldala a dolgoknak, hogy jelen pillanatban napi munkába járáshoz egy 250-es Scarabeot használok, ami városban nagyon praktikus, de már kezd szét esni. Használnám munkába járásra és hétvégi kiruccanásokra.
Több dologban is kérném megtisztelő véleményeteket:
1. Szerintetek mennyire tudnék elboldogulni vele, igazából 0 nagymotoros tapasztalattal?
2. Mindennapi használatra mennyire alkalmas, ami nagyrészt budapesti közlekedést (napi szinten 10-15 km) jelentene, plusz hétvégi kirándulásokat 1 vagy 2 személlyel?
3. Mennyire dobozolható? Nagyságrendileg milyen áron lehetne hátsó dobozzal felszerelni? És külön oldaldobozzal?
4. Irányíthatóság, kezelhetőség szempontjából hogy viselkedik egy túra géphez képest?
Budapesti, rettentő állapotban lévő utakat hogy tolerálja?
A lehetőség nagyon csábító, de nem tudom bele merjek-e ugrani. Bocsánat a sok kérdésért, de rövid időn belül döntenem kell. Válaszaitokat előre is köszönöm!
Szerencsére a szervizesek is tisztában vannak az új alkatrész árával, ezért bontottat szereznek a mocihoz bevizsgálva, bejáratott bontós beszállítótól...
Ha nem komplett részdarabot cserélsz, hanem megjavítod, úgy kb. 1000-2000 Ft az alkatrészösszeg, amit cserélni kell. Egy diódasor vagy végtranzisztor nem ördöngösség, az alapkapcsolásokat 50 éve ismerjük, csak az alkatrészszámok változnak, helyettesítő alkatrész tömegével.
A gyári kormányt tartó öntvény helyére egy ugyanolyan formájúra kivágott jó vastag korracél lemezt tettünk, a 4 csavarral odafogattuk és ennyi.
Hátránya annyi, hogy mivel direkt a szárra van rögzítve, csillapítás nélkül kapsz minden rezgést meg koppanást a kezedre, a gyári felfogatásnak meg van gumi csillapítása. Műszakira visszatettük a gyári cuccokat, bár elég igényesen megcsináltuk, nem nézett ki tákolásnak, de biztos ami biztos. Aztán utána lustaságból nem is tettem vissza, de lehet hogy az idei szezonra megint felrakom, mert nekem hosszabb utakon sokkal kényelmesebb volt mint a gyári.
Ez vajon jó lehet egy 2005-ös vashoz?
Tudnátok abban segíteni, hogy hátsó doboztartó konzolt hol érdemes nézni?
Én akkor tanultam meg jobban motorozni, mikor nem csutkakormány lett a gépen. Ha visszamehetnék az időben 10 évet, akkor inkább egy DL650-es választanék, bár a soros négyes motor hiányozna.
Illetve van még egy kis ergonómiai baki boci csutkakormányával. Nekem széles vállam van és a csutkakormány olyan szögben van, ami összeegyeztethetetlen a vállam és karom helyzetével, így a csuklóm nem egyenesen, hanem szögben kellett tartanom. Hosszabb távon fájt a csuklóm, leginkább a jobb, mert folyamatosan húzni kell a gázt és ott nincs pihenő. Ez az MZ kormány viszont pont el van találva, lóg a vállamról a karom és egyenes csuklóval a kormányra, onnan egyenesen rá a kuplung és fékkarra.
Megszeretném kérdezni, hogy valaki nem tudja hol tudnék ma kapni vagy esetleg valakinek nincs szelephézagoló lapkája (5db kéne) a méretük átmérő: 7,48mm (mind az 5 db-nek)
vastagsága: (1db) 1,80mm (180), másik (4db-nek) 1,50mm (150). Ez egy Suzuki Gsx-r 750 Srad-ba kellene. Válaszotokat előre is köszönöm.
Nagyon frankó lett a végeredmény. kezelhetőség szempontjából nagyon sokat számít?
Azóta a kormányfűtést levettem róla, és a kábeleket is jobban elrendeztem.
Elfelejtettem, de az első fékcsőt is hosszabbítani kellett, a képen még azaz állapot van, hogy egy másik bontott fékcsövet tettem fel, azóta lecseréltem egy fémfékcsőre.
Kipróbáltam egy egyenes, krossz kormánnyal is. Nagyon széles lett, könnyebb lett irányítani, de kevésbé fértem el autók között. A legrosszabb viszont, hogy majdnem annyira előre kellett dőlni, mint csutkakormánynál. Így visszatettem az MZ kormányt.
Én egy bontott Bandit hidat tettem be, mert pontosan passzolt a kormánycsőre és csapágyakra. És még a sluszkulcs is ugyanaz, kormányzár is működik.
Viszont a bandit hídban a telók közötti távolság 5mm kisebbek mint a bocin. Emiatt az első kerék agyból is leesztergáltam 2,5mm-t mindkét oldalt, hogy a féktárcsák visszakerüljenek a helyükre. Meg a két elsőkerék távtartóból is le kellett venni a 2,5mm-eket. A sárvédő még befér, csak kicsit szorul.
Aztán kiderült, hogy a boci felső híd vastagabb, mint a Bandité, és ha befogom ugyanoda a villákat, akkor megváltozik a villaszög. Hozzá kell tennem, hogy egy korábbi baleset miatt a 750-es telószárak helyett egy 600-asét tettem bele, az pedig némileg hosszabb. Így végül a teleszkóp szárakból is levettem 2-3 cm-t (belső finommenet esztergálása).
Hosszabbítani kellett a két gáz + kuplung bowdent. Többi kábelt és szívatót meg lehet oldani.
Néhány éve volt, akkor kb. 70eFt-ba fájt. Egyébként teljesen gyárinak néz ki, végül is Suzuki minden alkatrész. Vizsgán nem is kérdőjelezték meg.
A telok levágására nem számítottam mikor belekezdtem, úgy kb. 50eFt-ra terveztem a műveletet. Azért vágtam bele, mert csak az átíratás lett volna ennyi, ha lecserélem a motoromat. És akkor még futottam volna az használt motor ismeretlen kockázatait. Ez így akkor egy racionális döntés volt. Egyébként ebay-en régebben kapható volt egy szett, ami az eredeti kormányhídra szerelve biztosított emelt kormányt. Kb. 40-50eFt -nak megfelelő €-ért árulták, ugyanakkor jobban látszik rajta, hogy barkácsolt.
Egyébként emellett még az ülésen javítottam. Ez viszonylag olcsón egy 20eFt körüli összegből megoldottam - a vezetőülés szivacsát síkra vágattam és betettem 3 cm puha, komfort habot; egyúttal a hátsó ülésbe is betettem 2 cm komfort habot. (benzintyúknak). Ég és föld a különbség, végre tényleg nem volt probléma 500-700km levezetni egy fenékkel. Azelőtt kb. az elsőnap feltörte a fenekemet, második nap minden ráülésnél 2 percig visítottam, majd 3-4 nap szoktam meg az ülést. Egy probléma lett, hogy magasabban ülők, így a túraplexi éppen hogy csak olyan, mint átalakítás előtt a gyári plexi szélvédelme.
Nagyon el lehet merülni egy ilyen átalakitásban. Sok esetben szálytalanul megfúrják a felsö villahidat, hogy kormánybilincseket tudják rögziteni valahogy. Aztán jön az anomália, hogy a kábelek és bovdebek, fékcsövek elég hosszúak legyenek, és el lehessen vezetni öket rendesen. Optimálisan álljon a fékfolyadék tartály...
Ha "rendese" meg akarod csinálni:
-kormánycsö-5-10 ezer
-bilincsek bontva:min 5ezer
-ha bowndent kell gyártatni:3-5 ezer min
-felsö villahíd masik motorról:5-10 ezer
-ha hiralulika csövet csiáltatni: min 8-10 ezer
Aztán mikor minden kész, jön a fekete leves...
(nyilván vannak helyek, ahol nem szólnak érte, de...)
A csutka kormányt leváltó kormányról tudnál egy kicsit bővebb információval szolgálni? Mi szükségeltetik hozzá? Esetleg képet tudnál küldeni róla?
Vizsgára és Ausztriába a gyárival menjél, hacsak nem kapsz egy tanúsítványt a sportdobhoz.
Egyébként nagyon gyári kinézete van a motornak.
Egy magasított túraplexire is érdemes áldozni, habár ez függ a testmagasságodtól is.
Szerintem el fogsz boldogulni a motorral, én szinte kezdőnként kezdtem ezen a motoron. Ma már 80ezren is túl vagyok.
Ugyanakkor nem költséghatékony, azaz akár egy autó is olcsóbb: ugyanannyi olaj kell bele mint egy autóba (4l), de itt 6000 ott 15-20-25 ezer km-ként cserélsz. Egy gumiszett itt 70eFt, ott 100 eFt, de itt 12ekm, ott 40ekm jó. Gyertya csere ugyanennyi, de itt 12ekm, ott 40ekm. Benzinben ugyanannyit eszik 6.5 l/100km. Bár a parkolás itt ingyen van, és mindig van parkolóhely a járdán, ott viszont drága.
Én a fentiek miatt inkább vettem egy robogót a városi közlekedésre. Ami a közlekedésről szól, nem a motorozásról. Egyébként kényelmesebb a boci, mint a robogó, márcsak a rugózása miatt is. Bár én már átszereltem magasabb kormányra, mert a csutkakormányt és előrehajoló motorozást nem bírta a hátam. Utána tanultam meg jól motorozni, hogy végre nem tehénkedtem a boci kormányán, hanem irányítottam egyenes háttal.
Városban nincs gond a bocival, csak 75cm széles, ami alig nagyobb mint egy robogó. De felejtsd el a sávok közötti cikkázást, beállsz az egyik sáv közé és ott mész végig egyenesen, amíg elengednek.
Egy bukógomba sosem árt. Sajnos gyárilag nem szerelnek és boltba sem kapsz, így kénytelen vagy magadnak gyártani egy konzolt, amire fel tudod fogni a gombát. De megéri...
Dobozolni jól lehet: hátsó + két oldaldoboz, esetleg tanktáska. Csak nem olcsó, ha egy Kappa (Givi) rendszert teszel fel. Hátsó dobozhoz a konzol 10-15, platni 15, doboz 30-50eFtba kerül - összesen úgy kb. 70eFt. Oldaldobozhoz a konzol 20, platni nem kell, a két oldaldoboz 80-100eFt. Próbálj meg használt, bontottat venni - hátsót még aránylag könnyen tudsz, de oldaldobozból leginkább csak új van.
Bocinál a súlypont az első keréken van. Versenyszerűen motorozni lehet vele, de nagyon lustán dönthető egyik-másik irányban. Mélyre dönthető, ezzel nincs baj. Viszont az első keréken lévő súlypont miatt nagyon tolerál minden hibát. Bármi ütés, kátyú éri, csak kicsit megrázza magát és megy tovább egyenesen. Mentem már át döglött kutyán is, 80-as tempóval nyíl egyenesen, minden zokszó nélkül. Szóval inkább túramotoros, mint sport motoros jellegű. Egykerekezni nehéz vele, csak gázadásra nem is csinálja, csak kuplungos erőltetésre. Némileg érzékenyebb a hátsókerék kipörgésre, de ez jól kontrollálható.
Olajcserére érzékeny, mármint hogy meglegyen a csere, de elég egy olcsó félszintetikus olaj neki. Utána kimegy a világból, kb. 150-200ekm az élettartama. Ha 50-nél veszed a mocit, akkor készülj fel egy vezérműlánc cserére - szereléssel együtt legalább 50eFt, ha amúgy összekötöd egy nagyszervizzel (12ekm-ként). De pontos árakat nem tudom. Amikor 4 évvel ezelőtt cseréltem, akkor a lánc volt 20eFt és a szerelés volt további 15eFt (nem szakszervizben), azóta biztos drágább.
futómű,ezek állíthatóak mindenhol,én ugyan kipróbáltam a legpuhább állásban is pestet,ez a motor nem arra való nap szinten,a fogtöméstől kezdve a vesekőig garantáltan minden meglazul katasztrofálisan szarok az utak pesten és ahogy István is emlegette az állandósuló kigyorsítás-motorfék meg nem igazán tetszik neki.meg merem kockáztatni hogy az enyém is attól gárgyult meg pedig csak alkalom szerűen vonultam végig a hungárián meg a 10es főúton.most hogy jön a jó idő ugyan kevesebb ideig kell járatni de megéri azt az időt,én pl elszívok egy cigit meg felveszem a sityakot addig hagyom hadd ketyegjen,de a napi szintű melóba járást elfelejtem.Szeretek menni vele mert abszolút kezes és jól terelhető(megjegyzem az előző gépemhez képest nagyon könnyű kis fürge gép) .dobozok-konzolok kaphatóak de pontos beszerzési forrásokat ill. árakat nem tudok neked mondani de biztos vannak itt komolyabb túrázók akik segítenek.valami kis 50es rotyogón én is gondolkodom a nagy mellé,boltba melóba elcsattogni bőven jók főleg egy régebbi kis japán.
Ha be tudod vállalni a két moci tartását szerintem nyugodtan ugorj rá a bocira,a tapasztalatlanság miatt meg ne aggódj,bele lehet rázódni hamarabb mint gondolnád
Teljesen jogos amit írsz. Mondjuk dugóban araszolgatás szerencsére nem érintene, buszsávban tudok végig haladni.
Bár mindezek fényében megfordult a fejemben az is, hogy egy robogó elkélne a Boci mellé, napi futkosáshoz.
Szerintem nem lehetne jobb módot keresni, ha ki akarsz nyirni egy blokkot, hogy ilyen feltételek mellett használod. Ez egy levegö - olaj hütéses eröforrás. Az elsö pár km-en hidegen kell eröletetned túlsúsított sivatóval járatva a keresztezödésekböl elindulva, majd a végén meg akár túl is melegszik az araszolgatás közben, nehezen véve a fokozatokat...a legapróbb borulásnál azonnal sérülnek fényeztt elemek, melynek a fövároban magasabb a kockázata mint bárhol máshol. Fajlagosan magasabb a fenttartási költsége a robogókhoz képest, a magasabb üzemanyagfogysztás, drágább gumiabroncs, több olaj, stb...
Az állandó kigyorsitások miatt folyamatosan dús keveréket kap, erösebb a koszosodás lehetöséga az égéstérben, mely öngyúlladás melegágya, a koksz réteg miatt lecsökken a égéstér, nö a kopresszíó, mely megint öngyulladást-detonációs égést von maga után, mely súlyosan károsítja a szerkezeti elemeket...mely kokszot aztán hétvégén vagy ki tudsz égetni, ha túrázól, vagy nem.
Teljesen új vagyok itt a fórumon. Még GSX F-em sincs. Ezért is fordulnék hozzátok.
Pár évi robogózással a hátam mögött, már egy ideje ott motoszkál a fejemben, hogy jó lenne egy nagymotorra váltani. Igazából nekem a túragépek (pl. Bandit, CBF, Deauville ) és túra endúrok világa tetszene (pl. Transalp) Most adódott egy lehetőség, hogy egy ismerőstől vehetnék egy szinte szalon állapotú Bocit, az anyagi kondíciók is számomra ideálisak lennének. 2006-os, garantált 50000 km, totálisan egyben van a gép, szerelő a gazdája, mindent mindig időben cserélt, szóval ennél jobb állapotú használt vasat valószínűleg nem vehetnék.
Na most itt jön a DE... Nagymotort az jogsi megszerzéséhez szükséges oktatáson kívül nem vezettem. Ezért van bennem félsz, hogy mennyire is tudnék boldogulni egy ekkora géppel. Másik oldala a dolgoknak, hogy jelen pillanatban napi munkába járáshoz egy 250-es Scarabeot használok, ami városban nagyon praktikus, de már kezd szét esni. Használnám munkába járásra és hétvégi kiruccanásokra.
Több dologban is kérném megtisztelő véleményeteket:
1. Szerintetek mennyire tudnék elboldogulni vele, igazából 0 nagymotoros tapasztalattal?
2. Mindennapi használatra mennyire alkalmas, ami nagyrészt budapesti közlekedést (napi szinten 10-15 km) jelentene, plusz hétvégi kirándulásokat 1 vagy 2 személlyel?
3. Mennyire dobozolható? Nagyságrendileg milyen áron lehetne hátsó dobozzal felszerelni? És külön oldaldobozzal?
4. Irányíthatóság, kezelhetőség szempontjából hogy viselkedik egy túra géphez képest?
Budapesti, rettentő állapotban lévő utakat hogy tolerálja?
A lehetőség nagyon csábító, de nem tudom bele merjek-e ugrani. Bocsánat a sok kérdésért, de rövid időn belül döntenem kell. Válaszaitokat előre is köszönöm!
Mellékelek pár gépet az említett vasról.
A 11-12-es tételek 120, és 130€ kóstálnak...Biztos nem lett volna jobb 10-20 ezerért egy komplett bontott generátor?!