Jós nem vagyok... Motorodat nem ismerem... a vásárolt állapotot sem...
Ha az előző tulaj valamikor állított/ellenőrzőtt szelepet, akkor azért olyan sürgős talán nem lehet. Jómagam 50ekm és 80ekm-nél állítottam a szelepeket, kettő között csak ellenőriztem, amíg határon belül volt nem kellett. Illetve legutóbb is csak kb. 4 szelepnél kellett a 16-ból.
Gyertya cserére is ez tudom mondani - 12ekm-ként kellene, de többnyire teljesen értelmetlenül cseréljük. Bár gyertya csere viszonylag egyszerű - idomot sem kell levenni, csak 2x2 csavar kivétele után meglazítható annyira, hogy a tank kijöjjön, után egy keresztmerevítőt kell leszedni, onnan a gyertyák hozzáférhetők, kevesebb mint egy óra szerelés.
Sziasztok! Mivel a BOCIVAL uj vagyok, lenne nehany kerdesem, mivel az elozo tulaj nem tudott erdemben nyilatkozni, ( sok evet allt a motor, a muszaki vizsgan bejegyzett km ek is ezt bizonyitjak) az alapdolgokat mint olaj szurocsere, karbitisztitas, szinkron, lanctisztitas, kenes, lengokar kenese megcsinaltam(tattam), de szelepeket nem ellenoriztettem, es gyertyacsere sem volt....a motornak tiszta, egeszseges hangja van, erdemes, vagyis megvarhatom vele a szezon veget, vagy az epsege miatt celszeru lenne megcsinaltatnom? A sokeves szezonatlagom atlagom 6-7 e km....elore is koszonom a szakerto segitseget
Megegy dolog, az oldalemlemat kb milyen aron adjak? Ebayon nem talalok....bontoba lehet?
Sziasztok!
Nem tud valaki valami túrakormány átalakító szettett emberi áron? LSL- éknél érdeklődtem, ott van de kb 80 ezresbe fájna, jó lenne olcsóbban kihozni. Esetleg a kormánytartó egyedi legyártása halott ötlet lenne?
Azt tudom, meg észre is vettem hazafelé jövet, hogy adott fordulathoz ugyanakkora sebességet mutat mint a régi lánckerékkel, szóval a km-óra pontatlan lesz.
Hihi, a Boci órájával számolod a fogyasztást, akkor éppenhogy nőni fog. Mert a boci sebességmérője a kihajtásra van kötve, azaz kevesebbet fog mutatni, kevesebb km fog mérni. Viszont ehhez képest a fogyasztás nőni fog.
GPS-hez kellene mérned, hogy pontos fogyasztást kapja, vagy szorozd fel a boci által mért km-ket.
Sajátomon vettem észre ilyet én is amikor nem volt tökéletes a karburátor kicsit rángatta a motort,illetve az 1400es fordulatot szereti alapjáraton. 1est röviden kell elváltani 4-5körül és akkor zajtalan a váltó
Tegnap felkerült az új láncszett, előre a gyári 15 fogas lánckerék került, hátra a 45-ös helyett 43-as. Csak hogy kicsit kevesebbet forogjon a gép.
10 nap múlva indulunk egy hosszabb túrára, kivácsi vagyok hogy változik a fogyasztás. Eddig az ilyen hosszabb utakon 4,5-4,9 közé jöttem ki mindig.
Azt írja a program, hogy 6.-ban 110-es tempónál 230-al forog kevesebbet percenként ezzel az áttétellel. Mondjuk ez így nem sok, de ha azt nézem hogy első nap kb 4 órát fogunk menni ilyesmi tempóval pályán, akkor a matek szerint 230 x 60perc x 4 = 55200.
Ha ezen a távon 55 ezerrel kevesebbszer fordul át a motor, mint a régi áttétellel, annak azért meg kellene látszani a fogyasztásban, szerintem.
Van valakinek ilyelyesmi tapasztalata, hogy lánckerék (méret)csere után hogy változnak a dolgok?
Elsőként állítsd be a kuplungot.
A kuplung karnál kioldod a nagy biztosító anyát, utána a kisebbel beállítód a bowden feszességét, utána újra biztosítod.
Ha a karnál nem tudod állítani, akkor baloldalt lent az idom alatt is lehet a másik végét állítani.
úgy kell beállítani, hogy 2-3mm legyen a rés, mikor a kart húzod. Nálad ez már nagyobb lehet, ezért nem emel ki, hiába húzod be teljesen.
Sajnos nagyon kicsi a játéktér, mert a mechanikus bowden hidegben rövidül, felmelegedve pedig kitágul. Így a nagyon kicsire veszed a rést, vagy éppen forró motornál állítod be, akkor hidegen csúszni fog a kuplung. Fordítva, ha téli hidegben állítod be nagyra, akkor városi cammogásban felforrósodva nem fog kiemelni és csattogni fog a váltó. Egyébként néhány másodperc beállítani, menet közben hangolt finomra.
Egyesek szerint az 5100 az elején kicsit ragasztja a lamellákat, ezért tudsz nehezebben váltani, meg zajosan....
Nekem személy szerint nem igen van ilyen tapasztalatom...
Sziasztok! Régi motoros, de új BOCI tulaj vagyok. Kérdésem lenne .....az , hogy viszonylag nagyot reccsen a váltó, amikor egyesbe teszem az rendben van, de többi sebességfokozat (honda vfr 750 hez képest... több százezres futásteljesítménnyel) sem vajpuha.....új motul 5001 olaj van a gépben, és 60 ezer km.... ez típushiba, vagy valami egyéb ?
Szia! nekem ls2 felnyithato sisakom van.......viszonylag szép...xd.....jol is működik,,,,, de 60 nál már akkora a szélzaj, hogy beszakad a dobhártyám....
Sziasztok.
A tapasztalatát, véleményét szeretném kérni aki esetleg használ MT flux vagy LS2 flip-up bukót. (Kényelem, zaj, szellőzés, stb)
Köszönöm a segítséget.
beszerzési útjaim során több olyan emberrel beszéltem akikre a tapasztaltságuk miatt felnézek,nem istenek ők hétköznapi emberek de amit csinálnak azt jól csinálják,ilyenek pl Tsanyi,Taschner,illetve régi suzukis kolegám,akik mind a hengerfej javítására bíztattak.Önmagába nem nagy cucc tudom mert az öreglány motorját is magam raktam össze,na meg egy pár autó motorja is megjavult a kezem alatt.végül megszületett az elképzelés a látottak alapján.3-4 henger kipuff szelepei beégve,minden más egyéb korának megfelelően egészséges állapotban,így marad a felújítás,és most remélem nem lesz semmi baki vagy meglepetés mert már nagyon kijár hogy gondtalanul motorozhassak legalább 2 hónapot egy évben úgy hogy ne kelljen attól rettegni mi rohad le legközelebb.A kérdésem a hozzáértőkhöz: 1es kockalámpás boci 600as blokkhoz volt olyan hengerfej ami nem korongos? a másik meg hogy csereszabatos-e a kettő ?
a diagnosztika nem kimondottan jó oldalam de nagyjából be tudom azonosítani.Az a bandit blokk nem hangzik rosszul,kicsit most erős az árfekvés de dolgozom rajta
Èn úgy vagyok ez ilyen kopott blokkokkal, hogy biztos nem kínlódnék vele. Mert ahol egy dugattyú kopás előrehaladott állapotban van, ott más helyeken is lehetnek már tolerancián kívüli értékek (főtengely, hajtókar, vez tengely, szelepvezetők...)
Sok esetben a drágább megoldás olcsóbb végül, főleg ha nincs idö rohangálni a gépműhely után, meg a csip-csup alkatrészek után.
Kell venni egy komplett blokkot, előtte végnyomást, veszteségmérést csinálva, és vagy komplett cserélni, vagy , szépen átpakolni az eredeti blokkba, esetleg összeválogatni a kettő cuccaiból a legjobb konfigot.
Ezen a blokkon ott vannak a szívócsonkok is, így már csak egy nem túl kopott porlasztósor kell.
(Eleve nem tudom összerakni azért, hogy egy ilyen komolyabb kopás hengernél, meg a porlasztóknál, azért autószerelő szakmával, és vájt füllel elég jól kiszűrhető, de gondolom a diagnosztika akkor nem erős oldalad...)
motul 5100, a retkes lestrapált olajnál bármi jobb igazából de nekem eddig 1000km alatt nem volt gond,a márkát régebb óta ismerem,elvileg ez az észter bázisú hajlamos arra hogy párolog extrém olajhőfokon,eddig nem vettem észre fogyást,kuplungja szereti.ugyanilyen blokkba repsol 4t rider is vígan elvan szintén hasonló észrevételek.utóbbi olcsóbb is azért
Nem ma kezdtem az ipart és szégyen szemre itt vergődök ahelyett hogy beleugranék.szinte bármilyen autóba beleugrok,csináltam már többek közt v10es láncos bmw motorgenerált is (4 veztengely,2 balansz+olajszivattyú, 2m-es vez.lánccal) de van egy olyan rossz előérzetem,ha leszedem azt a hengerfejet ez a motor a büdös életbe nem lesz jó...Az öreggel is megszenvedtem pedig csak egy szelephimba törés volt,aztán a vége dugók,fúrás stb stb.A karburátorom tuti gatter,Meg is kaptam az itinert hogy szerezzek be hozzá egyet meg a szívó csonkokat.A válaszom csúszása is tanúsítja,hiába motoroznék most félre van állítva a projekt,meló ezerrel.Ha van bármi fejlemény vagy elakadtam majd sikítok
Ha a központi alapjárati csavarral visszaveszed a már meleg motornál az alapjáratot 1200 f/Min-re akkor szebben fogja ejteni a fordulatot, mikor kikuplungolsz. Most azért csinálhatja még ezt, mert részlegesen még el lehet dugulva az alapjárati rendszer, ezért a pillangószelepek jobban nyitva vannak, ezzel ellensúlyozva a dugulást, így viszont nem zár akkorár a pillangószelep a torokban, a nagyobb rés miatt késöbb esik le az üzemanyag beáramlás. Ezt egy teljes porlasztótakaritás és o-gyürü csere az utána való szinkronnal és "alapjárati keverék" állítás meg szokta oldani...feltéve ha máshol nem flasol a porlasztó. Az már egy keményebb dió, de a detektálásara, csak oda kell fújni féktisztító spray-val, pl a porlasztó pillangó tengelyeihez, szívócsonkhoz, és ha változik a fordulat, akkor ez is lehet a hiba forrása.
Javaslom, hogy az adalékot továbbra is használd, még a porlasztó takaritás után is, mert pont ezeket lehet vele megeleözni.
Ha az előző tulaj valamikor állított/ellenőrzőtt szelepet, akkor azért olyan sürgős talán nem lehet. Jómagam 50ekm és 80ekm-nél állítottam a szelepeket, kettő között csak ellenőriztem, amíg határon belül volt nem kellett. Illetve legutóbb is csak kb. 4 szelepnél kellett a 16-ból.
Gyertya cserére is ez tudom mondani - 12ekm-ként kellene, de többnyire teljesen értelmetlenül cseréljük. Bár gyertya csere viszonylag egyszerű - idomot sem kell levenni, csak 2x2 csavar kivétele után meglazítható annyira, hogy a tank kijöjjön, után egy keresztmerevítőt kell leszedni, onnan a gyertyák hozzáférhetők, kevesebb mint egy óra szerelés.
Megegy dolog, az oldalemlemat kb milyen aron adjak? Ebayon nem talalok....bontoba lehet?
Nem tud valaki valami túrakormány átalakító szettett emberi áron? LSL- éknél érdeklődtem, ott van de kb 80 ezresbe fájna, jó lenne olcsóbban kihozni. Esetleg a kormánytartó egyedi legyártása halott ötlet lenne?
2 pár gumi eladó
Pirelli Angel ST max 1000km futás 2012-es 40eFt
Pirelli Angel GT 100km futás 2013-as 50eFt
méretük: 120/70-170/60-17
GPS-hez kellene mérned, hogy pontos fogyasztást kapja, vagy szorozd fel a boci által mért km-ket.
10 nap múlva indulunk egy hosszabb túrára, kivácsi vagyok hogy változik a fogyasztás. Eddig az ilyen hosszabb utakon 4,5-4,9 közé jöttem ki mindig.
Azt írja a program, hogy 6.-ban 110-es tempónál 230-al forog kevesebbet percenként ezzel az áttétellel. Mondjuk ez így nem sok, de ha azt nézem hogy első nap kb 4 órát fogunk menni ilyesmi tempóval pályán, akkor a matek szerint 230 x 60perc x 4 = 55200.
Ha ezen a távon 55 ezerrel kevesebbszer fordul át a motor, mint a régi áttétellel, annak azért meg kellene látszani a fogyasztásban, szerintem.
Van valakinek ilyelyesmi tapasztalata, hogy lánckerék (méret)csere után hogy változnak a dolgok?
A kuplung karnál kioldod a nagy biztosító anyát, utána a kisebbel beállítód a bowden feszességét, utána újra biztosítod.
Ha a karnál nem tudod állítani, akkor baloldalt lent az idom alatt is lehet a másik végét állítani.
úgy kell beállítani, hogy 2-3mm legyen a rés, mikor a kart húzod. Nálad ez már nagyobb lehet, ezért nem emel ki, hiába húzod be teljesen.
Sajnos nagyon kicsi a játéktér, mert a mechanikus bowden hidegben rövidül, felmelegedve pedig kitágul. Így a nagyon kicsire veszed a rést, vagy éppen forró motornál állítod be, akkor hidegen csúszni fog a kuplung. Fordítva, ha téli hidegben állítod be nagyra, akkor városi cammogásban felforrósodva nem fog kiemelni és csattogni fog a váltó. Egyébként néhány másodperc beállítani, menet közben hangolt finomra.
Nekem személy szerint nem igen van ilyen tapasztalatom...
A tapasztalatát, véleményét szeretném kérni aki esetleg használ MT flux vagy LS2 flip-up bukót. (Kényelem, zaj, szellőzés, stb)
Köszönöm a segítséget.
Keresgelj batran.
Sok esetben a drágább megoldás olcsóbb végül, főleg ha nincs idö rohangálni a gépműhely után, meg a csip-csup alkatrészek után.
Kell venni egy komplett blokkot, előtte végnyomást, veszteségmérést csinálva, és vagy komplett cserélni, vagy , szépen átpakolni az eredeti blokkba, esetleg összeválogatni a kettő cuccaiból a legjobb konfigot.
Megoldás.
Ezen a blokkon ott vannak a szívócsonkok is, így már csak egy nem túl kopott porlasztósor kell.
(Eleve nem tudom összerakni azért, hogy egy ilyen komolyabb kopás hengernél, meg a porlasztóknál, azért autószerelő szakmával, és vájt füllel elég jól kiszűrhető, de gondolom a diagnosztika akkor nem erős oldalad...)
Javaslom, hogy az adalékot továbbra is használd, még a porlasztó takaritás után is, mert pont ezeket lehet vele megeleözni.