Nekem is magasabb forudlaton volt rossz. Ugye nem 2000-es fordulaton jársz egy 125-össel, alapjáraton meg van tötés, de nagyon kevés, ezért forgattam 2000-en a pirosnál, hogy töltsön kicsit jobban. Nekem akkor feszab csere és ment faszán.
Érdekes a tekercs zárlat, háromfázisú a generátor, vajon miért okoz ilyen hibajelenséget.
Szia új volt a fesszab. Ma voltam villamossági szerelőnél ő kimérte nekem a tekercseknél van valami zárlat. Az érdekes az volt, hogy nekem pont fordítva volt alapjáraton van töltésem magasabb fordulaton meg nincs. Úgyhogy most olaj le tekercs ki tekercseltetés aztán vissza minden:) Köszönöm a segítségeteket.
Yamaha TZR-en volt ilyenem. Egyre lejjebb jött a fordulat, ami felett nem volt töltés. A végén már úgy jártam vele, hogy a pirosnál tartottam a gázt 2500-on, hogy addig is töltse.
Aksit cseréltem, addig ment a motor, míg le nem merült az új is. Fesszabot cseréltem, és megoldódott.
Bontott volt a fesszab vagy új?
Lehet, hogy megölted az aksit. Lekötötted az askit télire, vagy full nullára leszívta? Ha igen, és úgy kapott a kocsiról 14V-ot, az betesz neki.
A kocsiaksi lead többszáz ampert is, ami meglehetősen gyorstöltés egy full lekettyent aksinak. A régi savasak ettől fel is forrnak.
Forgatja az önindítót az aksi? Multiméterrel hamar kiderül minden, sztem 1-2eFt-ért is lehet már kapni valami gagyit (a vételár harmada a 9V-os elem ), ami több infót ad mint a lámpa fényereje: http://www.argep.hu/trend/DIGI...
A 820D-ket könnyű hazavágni túlárammal, kimegy a biztosíték, de utána baromságot mutat már, és kuka.
A 9205B jellegűeket még nem nyírtuk ki. Mind gagyi, tök mind1 melyik márka, mind ugyanabból a kínai gyárból jön. Néhány százalék a hibájuk újkorukban, szerelni ezt-azt megteszi.
Szerintem aksi, az magyarázza a jelenséget:
Ha nullán van az aksi, akkor közel rövidzár az ellenállása, és a fesszabályozó pedig erre védett, és ilyenkor nem nagyon tölti már.
Bekapcsolsz még vmit, leesik a fesz, mert se aksi, töltés is alig-alig, és nincs gyújtás, resetel a műszerfal is.
Próbáld meg szép lassan felötlteni az aksit, hátha nem purcant ki, és bír még egy szezont.
(20+ éves gépeknél nem volt védelem, és volt, hogy egy zárlatos aksi vitte a fesszabot is, ma már nem igen van ilyen.)
Sziasztok!
A nemrég írt motorleállós gondomat ma egy kicsit jobban szemügyre vettem. Az van, hogy cseréltem egy akkut, mert azt így is úgy is kellett, indítok, pöcc-röff. Alapjárat egyenletes, megy minden henger, de ha fogyasztót kapcsolok a motorra, akkor szinte minden esetben megáll. A megállás függ a fordulattól és a fogyasztótól, alapjáraton akár az index is elég neki, de amit észrevettem, hogy nem minden alkalommal áll le, ha kapcsolok valamit, hanem van, hogy csak egy pillanatra elfekszik a fordulatszámmérő, aztán újra rendesen mutat, de a motor nem csinál semmit, de van hogy leáll. Biztosítékok mind jók, de multiméterem nincs, rámérni nem tudok a feszültségre. Okozhatott valami hibát az, hogy a motort a tavaszi indításnál kocsiról bikáztam be a gyenge akku miatt? Az baj, ha alapjáraton vibrál a világítás (ez mióta megvettem ilyen és eddig nem volt gond)? Ötletek?
Sziasztok. Töltésproblémám lenne hátha tud valaki segíteni. Most cseréltem fesz szabályzót akkumulátort a generátor tekercsek között 5000 fordulaton fázisok között megvan a 80 volt. alapjáraton 13,8v van, 5000 fordulaton meg visszaesik 12,8-13v ra. Köszönettel
suzuki gsx 550
sziasztok!
segítség kellene
gsx750f 2000 évjárathoz keresek gyújtótrafót.
estleg van-e valakinek vagy tud-e webcimet ahonan meg lehet rendelni. ha lehet inkább magyarországi kellene
köszönöm szépen
Ez nem inkább pont fordítva van?
Találtam angolul tegnap egy asszem brembo javaslatot bekoptatásra. Azt írták, hogy először kis sebességnél közepes fékezések, majd (=már 80% az érintkező felület , ezt honnan a jó fenéből tudnám? ) nagy sebességnél egyre keményebben, de hagyni kell két fékezés közt kihülni.
Szerintem pont a folyamatos lassú súrlódástól hevül túl, ezért kell hosszú lejtőn is szakaszosan nagyobbakat fékezni, és ezért lesz rohadbüdös, ha kicsit pl. befog kocsin a kézifék.
Annyira azért nem lett forró, kézzel meg tudtam fogni a tárcsát, nem hinném, hogy ez üveges lenne. Egyszerűen szar lehet a betét, de majd most hétvégén kipróbálom a régivel, aztán jól helyzetjelentek.
"Szorulni nem szorul, de jól felmelegedett, mert direkt szép nagyokat fékezgettem, hátha kicsit összekopik a tárcsával"
Ha jó nagyokat fékezel, akkor csak megüvegesedik a fékbetét és szar lesz.
Ha össze akarod csiszolni, akkor miközben a gázt húzod, akkor folyamatosan finoman fékezel. Itt is azért vigyázni kell, hogy ne vörösizzásig hevítsed a féktárcsákat. Ha meg megállsz, akkor nem húzd be a féket, mert akkor a tárcsát egy ponton még a betét hője is melegíti.
Nem tudom ilyenkor mit kell csinálni, azt hiszem kicsit meg kell csiszolnod a betét felületét, hogy leszed a ráégett üveget.
Ma kipróbáltam a motort, illetve pontosabban:
Kiálltam a garázsból (=először megjavítottam egy pumpát, felfújtam a hátsó kereket, visszakötöttem az aksit, negynehzen beröffent, hagytam bemelegedni, míg már jó ideje szépen járt, majd szétszereltem az elromlott elektromos kapu motorját, hogy legyen min kiállni, és mááááris mehetünk).
Aztán érzékeltem, hogy még 10 km/h-ról is érezhetően nincs fék. Nevezzük ezt nulladik próbaútnak.
1. Féknyergek külön-külön leszed, fékdugattyúk patyolatra megpucol. Szépek, fénylenek, nem kráteresek, csak tényleg retkesek voltak. Most szépen járnak. Nem szedtem ki őket, csak kipumpáltam őket bő egy centit.
Összeraktam, semmi eredmény.
2. Kivágtam a fékbetétek hátulján lévő (elvileg hővédő) acéllemezt, hátha azok nem fekszenek jól, és rugóznak.
Érezhetően keményebb lett, már elérte azt a szintet, amit a gumifékcsővel tudott...
Akkor próbaút: Q. szarul fog, nyilván nincs bekopva, de elég rossz érzés volt vele fékezgetni. Szorulni nem szorul, de jól felmelegedett, mert direkt szép nagyokat fékezgettem, hátha kicsit összekopik a tárcsával. A fékezés legvégén még jó szar nyikorgó hangja is van.
A következő a kellemetlen érzésem a további fékfelújítással kapcsoaltban:
1. Vegyél rá fém fékcsövet - pipa
2. Cseréld le a kopott fékpofákat - pipa
3. Tegyél bele jó minőségű fékolajat - pipa (Motul RBF600)
4. Szedd szét megint, és 15eFt-nyi fékfelújító szettel pancsoljak egy jót a fékolajban.
5. B..szd ki az egészet a kukába, és vegyél rá bontóból egy Nissin féket kompletten.
Most a 3-as és a 4-es pont között még az jutott eszembe, hogy a fékbetét anyaga nem biztos, hogy ide fasza. A nagyvasnál vettem, az egyetlen bocihoz kapható betétet, ami Goldfren 104 S33 (=szinter)
Pontosan ilyen: http://www.belmoto.hu/termekka...
Az az érzésem, hogy nálam nem az a gond, hogy 850 fok fölé hevül-e a betét. Persze semmit nem írnak egyik anyagról sem értelmeset, csak a marketingszöveg. Azt hiszem megpróbálom betenni a még szerencsére ki nem dobott Tokico betéteket (legolcsóbb probálkozás), hátha az fog, és akkor ugyanolyat kell venni.
Bocsánat az offért, de egy kérdésemre nem találok választ és remélem Hogy Ti tudtok nekem seígteni.
Egy 1995-ös GSX600F motorra szeretnék rakni szélesebb gumit, mint ami van. Elől 110/80 hátul 140/80 van fent gyárilag. Esetleg van valakinek ebben tapasztalata?
Hátsó keréknél 1,5-2cm helyet mértem a lánc és a gumi széle között. Nagyon szeretnék egy 160-ast feltenni.
Nem kívon veled erröll hossazan vitatkozni, mert azt hiszem hogy álláspontjaink az éltérö mennyiségü és mélységü tapasztalatok miatt nem fognak közeledni.
Az én álláspontom mellé csak azt tudom felsorakoztatni, hogy egy rádugott szinkronmüszerrel ( ha az nem digitális , és mutatja folyamatosan a nyomáslefutásokat) nem lehet feltérképezni a motor és porlasztó állapotát, föleg akkor nem, ha a motort használtan vetted, vagy egy idegen szerelö mühelyébén történik a beavatkozás. Be kell látni, hogy a jelen instabil, szavatosságmentes, adalekolt üzemanyagok hatására, a porlasztók "állapota" rohamosan változik. Egy téli leállás alatt össze lehet szedni egy alapjárati rendszer dugulást, fúvóka oxidációt, tömítés elöregedést...és mivel vannak mozgó, kopó alkatreszek is, ezek állapota sem saccolható meg futásteljesítmény vagy külsö állapot alapján. (gondolok itt a tolattyú, tolattyútü, kehelycsö kopásra, tüszelep zárási problémákra...)
Csak azon szerintem hamiskásan megfestett képed a kérdezönek, hogy motorjával begurul egy ismeretlen szerelömühelybe, és ott fél óra alatt állítanak neki szinkront ágálok...mert ahol ennyit csinálnak csak az csak egy lehúzós átbaszás, mert nem ismerik a motor állapotát, elöéletét, csak úgy tekernek rajta egyet, ami lehet jobb lesz mint volt, de azt kell látni hogy pont ezek azok a kitüntetett pontok, mikor a motornak lehetöség van "kipanaszkodni magát" egy hozzáértö szerelönek. El kell fogani, hogy nem minden tulajdonos vájt fülü a technikához, és ha ezek az alkalmak elmulasztódnak vajon mikor lenne pótólva?!
A tavalyi kínlódásnak ehhez nincs köze.
A karburátor remek és jól beállított állapotban volt, de mivel már 10 éves a gép, gondoltam egy karburátor felújítás nem árt. Bár némi negatív tünete volt már a motornak, kicsit rángatott terhelésváltásnál - és ezen lánccsere és egyéb külső beállítás (karbiszinkron) sem tudott javítani.
Szóval nulla tapasztalattal nekiestem, de igazán egy tanulási folyamat részeként gondolok az egész kínlódásra. Valamelyik részét élveztem, valamit nem annyira, bár nem gondoltam volna, hogy ennyire elhúzódik. De ez is csak egy tapasztalat, hogy mennyi munka van vele. Összességében nem bántam.
Ha magadból indulsz ki akkor igaz az álláspontod, de mivel a felhasználók nagy része nincs tisztában a miértekkel, és a szabadon választott elött is egy csukott könyv a betolt jármü, ezért az alapos analízis nélkül semmit nem ér a fojtó tengelyek egymáshoz képesti tekergetése. Szerintem ez ép ésszel belátható, és elfogadható.
De azért írtam:
"Ezen müveletek némelyikét át lehet ugrani, de csak akkor, ha biztosak vagyunk benne, hogy minden megfelelö értéken van, és nem viszi el majd a mérés éredményét!"
Nem kívánlak földben döngölni, de pont a tavalyi kinlódás egy része lett volna megelözhetö, ha néha szinkron elött belenéztél volna a porlasztókba, és nem csak kivülröl szinkronizáltál volna. Persze lehet innen a távolból ezt én rosszul itélem meg, de az látszik, hogy olyan "apróság" mint a úszoszint milyen bonyodalmakat okoz idövel, és ezen a szinkroncsavar tekergetés nem segít.
Szerintem csak félig igazad van:
- Ha egy gép ramaty állapotban van, akkor a karbiszinkron sem fog segíteni rajta. Szóval előbb rendbe kell tenni.
- De amúgy a karbiszinkron egy karbantartott gépet még jobb állapotba teszi, és pár perc alatt elvégezhető művelet. És ezzel a megközelítéssel felesleges minden karbiszinkron előtt egy kompressziómérést végezni, és darabokra szedni a karburátort.
Vettem egy szinkronmérőt, és kb. évente kétszer megmérem és beállítom a szinkront (nagygenerál nélkül) + lánc feszességet + gázbowden holtjátékot. Egyszer tavasszal, majd mielőtt elmegyek túrázni az Alpokba egy hétre. Ne hogy már, azért ne élvezzem a kanyarokat, mert minden terhelésváltáskor ránt egyet.
Motorom még nem jó, télen már kifutottam az időből, idén meg még nem volt rá időm.
Vettem rá egy benzincsapot, ezt beszereltem, mert a régit szétszedés után elrontottam és nem folyt át elég benzin.
Most még újra kellene hangolnom a karburátorokat és kipróbálnom a gépet.
De mikor hétvégén jó idő van, akkor az asszony az udvar rendbetétel és kert felásása végett marasztal, így pont a napközbeni jó időről maradok le. Este a mínuszokban már nincs fény a szereléshez, sem kedvem.
"Karburátor szinkron kb. félóra"
Egy felületes valóban annyi, de az annyit is ér...
Szinkronizálni csak akkor szoktunk, ha tudjuk, a hengerek végnyomását, azok hengerek közötti differenciáját, és a szelepek hézaga türésen belül van. A porlasztó tömör, úszószint elöírt értéken van, fúvókák, járatok tiszták.
Ezen müveletek némelyikét át lehet ugrani, de csak akkor, ha biztosak vagyunk benne, hogy minden megfelelö értéken van, és nem viszi el majd a mérés éredményét!
Nekem megy már rendesen a géped? Sikerült beállítani a porlasztókat?
Karburátor szinkron kb. félóra, és csak a tankot kell leszerelni.
Szelephézaghoz viszont jó néhány óra bontás, mire eljut az ember a szelepekig. Ezt önmagában nem érdemes csinálni, hanem az egyik 12.000 szervizzel és átvizsgálással kell összekötni - olaj, szűrők, gyertyák, tisztítás, fékek stb. Mert munkaórában szinte ugyanannyi.
A 600 as bocimat szeretném elvinni karburátor szinkronra és szelephézag állításra. Ajánlanátok Budapesten vagy vonzáskörzetében szerelőt. Milyen összegbe kerülhet ez a művelet.
Hirtelen megállás = gyújtás hiba.
Bontsd meg az akksi csatlakozókat, csiszold meg a csatlakozót és az akku sarut.
Nézd meg, illetve mozgasd meg a biztosítékokat (akksi felett vannak).
Jó tanács: mérj rá a biztosítékra - a biztosíték tetején van két oldalt egy-egy pontszerű érintkező. Erre rámérve mindkét oldalt ugyanazt a feszültséget kell látnod. Mérj úgyis, hogy rákapcsolsz fogyasztót, kérdés mennyire esik a feszültség (kicsit esni fog, ha áll a motor, de néhány tized volttól nem áll le a motor).
Ellenőrizd az akku feszültséget: alapesetben 12,4-12,8V, ha forog a motor, akkor 13,4V - ekkor van töltés. Ha 10V alatt van, akkor cellazárlatod van, ha felmenne 14V felé, akkor öreg az akksi, szulfátos.
A főrelét is megnézheted, hogy gyújtást ráadva mekkora feszültséget mérsz rajta, és fogyasztó bekapcsolásával változik-e.
Ha jó az akksi és jók a biztosítékok, és még mindig hiba van...
- Nézd meg melyik fogyasztókra kapcsol le (index, féklámpa, refi), esetleg próbálj meg extra fogyasztót (pl.: egy külső lámpát) tenni az akksira. Esetleg közben nézd az akksi feszültséget is.
- Esetleg valami test hiba lehet még háttérbe, egy rosszul testelődő vezetéken alapesetben is emelkedik a feszültség, de ha még átfolyik rajta egy másik fogyasztó árama, akkor még nagyobb ellenállású lesz, emiatt kimaradhat egy-két gyújtásszikra. Kérdés melyik testpont rossz, ehhez kellene tudni mely fogyasztókra háklis. Mivel a féket nem említetted, és az index és refi kapcsoló egy konzolon van, ezért a lámpák és az index testpontját keresném meg először.
- Persze nem csak testhiba, hanem a pozitív ág csatlakozási hiba is előfordulhat, de szerintem a biztosíték miatt külön kábelek mennek, szóval ilyen hiba csak az akksi , gyújtáskulcs, főrelé, biztosíték tábla környékén fordulhat elő, és első lépésben ennek főbb hibáit - akksi sarut és biztosíték érintkezést zártuk ki.
Érdekes a tekercs zárlat, háromfázisú a generátor, vajon miért okoz ilyen hibajelenséget.