Amit írtam azt a 98 utáni modellekre igaz, illetve nem ismerem a korábbi modellt, de talán lesz, aki segít neked.
Próbáld ki a motort nyitott tanksapkával, hogy az eldugult szellőző ne okozzon problémát.
Ha PRI állásban (ha van rajta ilyen) jól megy, akkor a vákuum szelep, vagy a vákuum cső a hibás.
Ha minden állásban kevés folyik át, akkor szed szét a csapot és takarítsd ki, és cserélj benzinszűrőt (az is el lehet dugulva).
gsx750f 1997. hát remélem ez a gyári és nem valami mokányság, az biztos hogy szemmel láthatóan a /2kis/ szűrőbe hol az egyikből hol a másikból elfogy a benzin és ugrál is az alapjárat rendesen, hidegen be is fullad melegen kicsit javul a helyzet,
"még egy kérdésem lenne a csapról 2 benzincső megy a karbik felé, ha mind2be van 1-1 db különszűrő az nem sok kicsit? lehet hogy ezen már kevesebb nafta tud áthaladni mint amennyinek kéne?"
Egyik benzincső, rajta egy szűrővel és a cső eltűnik a négy karburátor felénél a mélybe - karburátorok alján van a benzin befolyó.
A másik "benzincső" az vákuum cső, és a negyedik karburátor torkához van csatlakoztatva valószínűleg egy 4 elágazással. Ez a vákuum cső nyitja és zárja a benzincsapot. Ha van vákuum (motor forog), akkor kinyit a benzincsap és folyik a benzin. Ha a motor leáll, akkor benzincsapot is elzárja. Illetve egy csak ON és RES állásban történik meg, PRI állásban vákuum nélkül is folyik a benzin - hosszú állás után a karburátorból elpárolgott benzin feltöltésének érdekében.
A tank aljára is megy egy "benzincső", ez a betöltőnél kifolyt benzint, vagy betöltő mellett befolyó esővizet vezeti el jobb oldalt a földre.
Sziasztok. A tanksapkán hol találom a szuszogót? teljesen lezár a sapkám és a csapba nem nagyon folyik a nafta!
még egy kérdésem lenne a csapról 2 benzincső megy a karbik felé, ha mind2be van 1-1 db különszűrő az nem sok kicsit? lehet hogy ezen már kevesebb nafta tud áthaladni mint amennyinek kéne?
Van valakinek egy bontott 750-es blokkja, vagy hengerfeje?
A hengerfejben a "D"-vel jelölt, szívóoldali, vezérműtengely csapágyfészek bilincsre lenne szükségem. Ebbe megy bele az a csavar, ami a vezérműfedelet szorítja le és a csavarral együtt jött ki a menet.
Többféle képpen belet tudnám gányolni, de talán egyszerűbb cserélni.
Képet később küldök, ha kell, de kérem szóljon, akinek eladó hengerfeje vagy az adott alkatrésze van.
Köszi.
A segítségeteket szeretném kérni.
A Bocikámban megváltozott valami és nem tudom kell-e rosszra gondoljak.
Reggelente mikor beindítom öltözés előtt melegítőfázisban szívatóval kb 1200-1700 között szokott pörögni. Most kb ugyanakkora ráhúzással 900-1300 között kezd indulni. Le még nem fulladtam vele úton, de kicsit ijesztő hallani amikor állok le a pirosnál és 1000 alá esik a fordulat mintha dadogna...
A Másik meg olyan 6000 körül nagyon furcsa a hangja.
Ez a legfelső tartományra jellemző erős üveghang, rekedtség jön elő belőle nade 6000-nél... Felvenni nemigazán tudom, Talán ez a videóban lévő bocinak a hangjához hasonlít amikor a gyerek 10000 forgatja....
Öregróka tanácsára mentem vele reggel egy teszt kört a következőket tapasztaltam
Egyesben 6000 körül nemigazán szoktam forgatni más hangja is volt.
2-3ban jön ez a hang ehhez 65-80 közötti tempót kell menni.
Négyesben a sisakon annyira felhangosodik, hogy nem hallom a motor hangját így 4-5-6 sebességek tesztelésére nincs lehetőségem idekint.
Felhúztam otthon középállásra, és megpróbáltam megtapogatni az csöveket. Nem égettem el a kezem, de mindegyik jó meleg volt.
Eddig a Bocimnak mindig ilyen szép tiszta hangja volt, most meg olyan üvölteni akarok, torokgyulladásnál...
Ennyit a tapasztalatokról, lehet több gondom is van várnám az ötleteteket.
Vajon mi lehet a baj ?
Gyanú:
TALÁN karburátorszinkron vajon elmászott-e 2 év mikor hozzám került mentünk együtt szinkronra.
TALÁN Olaj / kb 3500 KM van benne, viszont 2013 ősszel elsunnyogtam az olajcserét mondván 2013 év elején volt leengedve újratöltve, teknőesztergálás, olajfolyás miatt... eredetileg 2012 tél előtt raktam bele az olajjat. /
TALÁN Kipuffan kiégett valami ? Erről semmit nem tudok... Gyári talán Fazernek a kipufja van a bocin eddig szépen dorombolt alapjáraton. Gyöngyösön kaptam dicséretet milyen szépen szólt...
TALÁN gyertya ? Mióta nálam van nem volt cserélve, és kicsit félek is tőle, mert van olyan fülesem, hogy egyik gyertyát túlhúzták és jönni fog a menet is vele. Az volt a tanács, hogy csak ha tönkremennek akkor cseréljem, mert munkás lesz.....
Sziasztok!
következő problémával fordulok hozzátok, indítás után az alapjárat leesik és lefullad, fordulaton és szívatóval rendben de alapjáratot nem tartja aztán eltelik 2-3 perc és alapjárat megmarad de ingadozik 1200-1500 között,
karbi 2x is tisztítva, benzincsapra gondolok létezik hogy alapjáraton nem kap elég benyát?
gsx750f 97
ha esetleg valakinek van jó benzincsapja irjon
Szeretnék kérni egy kis infót! A Kormánycsutka méretében ugye nem változtatott a Suzuki mikor a "bociszeműt" megalkotta és kihozta! Szóval egy 90-s évekbeli gsxf kormánycsutka az jó a 2000 után gyártottra is! Ugye?!
Köszi a segítséget !
Hétvégén szétkapom a karbisort, szerintem csak gumigyűrű csere lesz egyenlőre, aztán meglátjuk hogy mi a pálya. 34 E van csak a bociban, nem hiszem hogy komplett karbi felújítókészlet kéne, lehet hogy csak fölakadt valamiért valamelyik tűszelep. A benzincsapot szétszedtem mert az áteresztette a benyát minden állásban. Kicserélem ott is az O gyűrűt aztán meglátjuk.
Mielőtt lecseréled az olajat, nézd meg, hogy biztosan van-e benne benzin!
Az olajhűtőből nem folyik ki az olaj, mert mindkét becsatlakozása felül van. Le kell venni és kifolyatni belőle. Én légszűrőt nem cseréltem, csak kiszárítottam, mert pont előtte 1-2 hónappal tettem bele, szinte új volt.
A karbi felújításnál két lehetőség van: vagy veszel komplett felújító szettet, karbinként 5-6 ezer ft-ért, vagy csak a gumigyűrűket cseréled (én ezt csináltam) kb 200 ft/db, de ez biztosan nem olyan hosszú távú megoldás mint a teljes felújítás. Én azóta kb 4-5 ezer km-t mentem gond nélkül, de ha megint előáll a probléma, akkor teljesen felújíttatom.
Egyébként mikor nekem belefolyt a benya az olajba, akkor nagyon rosszul is ment a motor, szóval rögtön észre lehetett venni hogy valami nem oké. Alapjáraton is dadogott, és fordulaton sem ment.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget !
Akkor most ha jól értem totál trében vagyok, mert úgy néz ki hogy a csap is megadta magát, és ettől teljesen függetlenül a tűszelepekkel is gond van. Arról már nem beszélve hogy olajat + szűrőket is cserélhetek. Ha leengedem az olajat a karterből az olajleeresztő csavaron keresztül, akkor az olajhűtőből is lefolyik az összes olaj ? Vagy onnan külön kell leengedni ? Légszűrőt is kell cserélni ?
Elméletileg 33 E km van a bociban, szerintetek biztos hogy cserés a tűszelep, vagy az is lehet hogy csak fönnakadt valamiért ? Valahogy le kéne ellenőrizni még az olajcsere előtt, attól parázok hogy lecserélem az olajat, összerakom és megint telefolyik benyával, akkor népiesen szólva "baszhatom" ! Szerintem leszedem a karbisort ma este és kipucolom elsőkörben. Valahogy le tudom ellenőrizni hogy cserés e a tűszelep, vagy csak fönnakadt ?
Köszi szépen a segítséget előre is!
Szia!
A légszűrőháznak van leeresztője, alul a tank túlfolyó melletti ledugózott gumicső. Abból kihúzod a dugót, és le tudod ereszteni a légszűrőházban összegyűlt cuccot.
Ha a benzincsapod jó, akkor álló helyzetben nem tud túlfolyni a benzin. Ha menet közben telt fel a légszűrőház, akkor a karbi tűszeleppel van gond. Ilyenkor viszont nagy valószínűséggel az olajba is ment benzin. Nézd meg az olajszintet, ha nőtt, akkor tűszelep-felújítás, szűrő+olajcsere (olajhűtőben is).
Szia attól hogy a benzincsap nem zár tökéletesen nem szabadna a benzinnek a légszűrőbe jutnia. A benzin a csapból az úszóházba jut egy tűszelepen keresztül amit az úszó nyit és zár.Ha valamiért be ragad a szelep,vagy esetleg kilyukad az úszó akkor is a túlfolyón folyik ki a benzin.Nem volt fura hangja,vagy nem volt gyengébb a motor?
Szerintem, a tűszelep felakadt vagy régi és az engedte àt a benyàt.Nekem most volt karbifelujjìtàs és mikor levettük a tankot a csapom ugy viselkedett ahogy neked, denem folyt àt. Ha szerencséd van az olajba nem folyt be benzin.
Sziasztok Bocisok !
Valami tré lehet a bocimmal.
Szegénykém egy hónapig állt időhiány miatt. Tegnap viszont beröffentettem, és mentem vele egy kisebb karikát. Ma este pedig ahogy tolom be a garázsba, érzem hogy nagyon durván benzinszagú a boci. Éreztem hogy a légszűrőházból jön a kemény benzinszag. Lekaptam a tankot, kiszedtem a légszűrőt, és látom hogy iszonyat mennyíségű benzin van a légszűrőházban. Legalább 2-3 deci. Törölközővel itattam föl aztán ezt a kurva sok benyát, majd tisztára töröltem a légszűrőházat. Hogy a fenébe kerülhet oda ennyi benya ? Lehet hogy a benzincsapom ment gajra ? (De akkor is hogy kerül oda ennyi benzin ? ) ON állásban van most a tank leszedett állapotában, és csöpög belőle a benzin. Nem vészesen, de azért érezni hogy szivárog. ON állásban tudtommal nem szabadna átereszteni egy szem benyát sem, igaz ?
Próbáltam tartalékra tenni, ott ugyanez a reakció. Nem is merem így összerakni. Kicsit el vagyok keseredve, mert hétvégén mennék a Tátrába, de így nem merek elindulni. Van valami ötletetek hogy mi a lóbánatot csináljak ? Lehet hogy nem is a csap ment gajra, bár én arra gyanakszom, hogy tele engedi a karbikat úgy is hogy nincs vákum, (mármint álló helyzetben) onnan meg befolyik a benya a légszűrőházba. Annyira nem értek a bocikhoz, csak sufniszinten, segítsetek légyszi !
Azért érdekelne mert aki 160-ast rakott hátra annak mindig maradt egy centis csík és nem ment tovább. Érdekelne hogy van e valaki akinek sikerült a hátsó gumit (160) végig dönteni.
Nekem most gyári méret van 150-70 előtte nekem is 160-60 volt és nekem is meg volt a centis csík és ha alá akartam menni akkor mászott el a hátulja. Ez most csak azért érdekel ennyire mert a 150-es nekem sokkal élvezetesebbé tette a motorozást. Igaz itt nincs csík itt ki van használva minden de gyorsabbnak érzem a kanyarokat és szerintem mélyebbre is megy a boci.
Még 2 is. Amíg nem veszek valamilyen protektoros nadrágot addig nem próbálom teljessen bedönteni, meg a gumi se tavalyi így nem tőlem fogsz választ kapni.
Próbáld ki a motort nyitott tanksapkával, hogy az eldugult szellőző ne okozzon problémát.
Ha PRI állásban (ha van rajta ilyen) jól megy, akkor a vákuum szelep, vagy a vákuum cső a hibás.
Ha minden állásban kevés folyik át, akkor szed szét a csapot és takarítsd ki, és cserélj benzinszűrőt (az is el lehet dugulva).