A kormányra szerelhető megoldható úgy is, hogy egy csavarhelyet nézel neki és felfogatod oda (esetleg egy lapkát csinálsz neki amire 2 ponton is rá tudod fogatni). Így nem kell szétfurni semmit, és egyszerűen kivitelezhető.
Halihó Rájderek!
Szeretnék a bocimra gps de inkább telefon tartót szerelni, mert arról GPS-ezek. Van valakinek tapasztalata, hogy mi a tuti megoldás? Ugyanis kormány-csőre szerelhető tartók szerintem kilőve, nem nagyon van hely a csutka-kormányon... Korábban mintha valaki írta volna, hogy a plexihez szerelt be. Ha van fotó azért naggggyon hálás lennék!
Písz
Viszonylag alacsony az ülés magasság = 790 mm, de kicsit terpeszteni kell. Mérd le a lábad és az ágyékod közötti távolságot, ha ez lábujjhegyen is kisebb mint 85 cm, akkor nagy lesz a motor.
Szerintem 160 cm alatt nagy lesz, de inkább 170cm magasság kell a motorhoz.
Tudok adni egy ültető kutyacsontot - ez további 4-5cm-t kivesz a motor magasságból. Érdemes vele együtt az első teleszkópokat is alacsonyabbra befogni, így nem lesz csopperes vezetése. Az ültetéssel az lesz a gond, hogy az oldalsztenderdből is le kell vágni (egy félkész vágottat is tudok adni), de a középsztenderddel is valamit csinálni kell, ha használni akarod.
Hátsó rugós tag előfeszítés csökkentésével is 1-1,5 cm csökkenthetsz.
Mind a rugós tag állítása, mind a kutyacsont változtatásával sajnos az a gond, hogy nem tudsz két személlyel járni, mert már beleér a kerék a sárvédőbe.
De egy kis ülésfaragással további 2-3 cmrel csökkentheted a motort. Láttam már egészen kis növésű leányzót ezzel a motorral (158cm-rel) - ő a csizmáját is megpatkolta egy plusz 2 cm talppal, ülésből faragott le 2cm-t, és hátsó rugós tagot állította a legmagasabb pontra.
Nem értem mi a kérdés a 600-750 különbségével. Tök más a két blokk, más a karburátor és minden. Lehet, hogy valamely alkatrészeket át lehet szerelni (pl.: fedeleket), de a lényeges dolgok nem csereszabatosak. Ha teheted vegyél inkább 750-est, árban és fogyasztásban nem sok különbség, mégis erősebb és jobb.
Nincsenek alkatrészgondok.
Bontóból is rengeteg alkatrész van, hiszen a típust, minimális változtatással, 98 óta gyártják - sőt a motor több alkatrésze a korábbi típussal is kompatibilis; bár nagyobb baj esetén egyszerűbb a komplett motort kicserélni. USA-ban is elterjedt motor - Katana néven forgalmazták - ebay is tele van alkatrésszel.
GSXF üzembiztos és egyszerű, futás teljesítménye olyan 150-200ekm körül lehet, szóval még a bontott alkatrészek is gond nélkül felhasználhatók, és ekkor futást átlagosan 20 év alatt lehet elérni.
Akkora a világpiac, hogy a kínaiak egyre-másra is készítenek olcsó dekor alkatrészeket. Például komplett idomszet kb.80-100eFt-ért legalább 20 féle színes változatban elérhető az Ebay-en.
Szerintem még 10 évig nem lesz gond alkatrésszel, utána marad a bontott motorok garmada.
Még egy dolog, ezt a típust ha jól tudom már 2006-óta nem gyártják. Érdemes-e még ilyet venni vagy nézek más alternetíva után nézni? (alkatrész kérdés stb.)
A motor jól néz ki, bevállt blokk stb., szóval pöpec, nem szeretnék mást, ha nem muszály.
Utoljára 30ekm-nél, illetve 4 éve volt szervizben a motorom - a vezérműlánc cserét nem tudtam bevállalni. Azóta magam szerelem a magam motorját. Jó pár éve olyan 25eFt volt a kis szerviz, és 40eFt a nagyobb, de azóta sokat változhattak az árak...
Nincs gond ha nem lett szelephézag állítva, nálam az elmúlt 30ekm-ben nem is kellett állítani - mindig megmértem és tűrésen belül volt, ezért inkább nem nyúltam hozzá. Sokan elbliccelik a nagyobb szervizt minden következmény nélkül.
Ha olajat cseréltek a motorba, és tényleg csak ennyi km van benne, akkor az egyéb karbantartás hiánya nem okozhatott problémát. Persze szánt szándékkal vagy hülyeséggel tönkrevágható a motor.
Kelleni nem kell, csak jó dolog.
Azaz ha nincs szinkron, akkor kicsit nagyobbat ránt terhelésváltáskor, nehezebb finoman kezelni a gázt. A többség így is jól elboldogul és időnként csinál egy szinkront.
A kifinomultabbak a nagyobb, 12.000km-es szervizek alkalmával megcsinálja a szinkront. Elvileg meg is kellene, mert hogy le kell bontani a gázbowdent a hengerfej fedél eltávolításához, utána nem árt szinkronba tenni a négy karbit.
És néhány őrült, mint én, kb. három havonta újraszinkronizál, mert lehetetlen márciusi hideg és júliusi meleg hőtágulásával lépést tartani, így elmászik a szinkron és majrécsík nélküli gumidöntéseknél jól jön, ha finoman lehet a gázzal játszani.
Egyébként egy szinkronteszter kb. 20 ezer Ft, Kínából rendelve talán még olcsóbb, és csak a tankot kell kivenni hozzá az oldalidomokat csak lazítani kell. A kb. félórás beállítási procedúrából kb. 20 perc a motor melegítése, és nincs 10 perc a szerelés. Persze lehet akkor is csinálni, mikor hazaértél és meleg a motor.
Köszi!
Ezen munkálatok elvégzését, ha szervízben csinálták, gondolom munkalap igazolja, illetve leinfomálható. (bár minden hamisítható, de ne legyünk rossz indulatúak)
Tudnál esetleg kb összeget írni egy nagyobb szervíz díjára? A 12000-esre amikor szelephézag illetve szinkron állítást végeznek.
Gyakorlatilag az előírt olajcserék, gyertya csere illetve 12000 km-ként szelephézagolás és szinkronizálás, amik az alapvető gondozást jelentik.
Mi van akkor, ha egy 15000 km-es motornál esetleg csak az olajcseréket végezték és a nagy generált nem(szelephézag, szinkron)?
Érdemes-e megvenni és megcsináltatni vagy károsodhatott-e a blokk annyit, hogy ne foglakozzak vele?
Szokásos motor vásárláskori dolgokat ellenőrizd - okmányokat, volt-e már törve stb. Elvileg a motornál ennyi km-nél még nem lehetnek típushibák, amúgy sincs igazán típushibája a GSXF-nek. Legbosszantóbb hibája, hogy 8-10 év alatt a benzincsap eldugul vagy folyik, és nagyon drága a cseréje. Másik hibája, hogy sűrűn kell szinkronizálni a karburátorokat, mert elmászik a szinkron.
Olajcserére érzékeny, nem kell drága olaj bele, de rendszeresen cserélni kell - különben beállhat a 3 henger.
10-17ekm között gyakorlatilag még gyári minden - lánc, gumi (Dunlop), fékbetét, féktárcsa.
6000km-ként kell szervizelni (olajcsere és légszűrő tisztítás), minden második szerviz (12000) alkalmával nagyon szét kell szedni a motort (szelephézag ellenőrzés, gyertya csere, légszűrő csere).
Gyári Dunlop gumit mindenképpen cseréld le, 20-24ekm-nél számíthatsz egy hajtólánc szett cserére. Kétévente kell az első teleszkópba olajat , és fékfolyadékot cserélni. Gyertyákat is kellene 12ekm-ként cserélni, de sokan tovább használják mindenféle gond nélkül - azért mindenképpen ellenőrizd a gyertyák épségét.
Most szeretnék venni egy ilyen motort, 2006-os évjárattal 10000-17000 km közöttit. Mire kell odafigyeljek, mit érdemes megnézni illetve leellenőrizni?
Milyen típusos dolog van, amit érdemes megvizsgálni.
15000 km-ig milyen szervízen(ken) kellett átesnie a gépnek?
Sziasztok!
Megtudná valaki mondani, hogy mi a mérete az olajleeresztő csavarnak?
Egykoron Xebulon írta, hogy"meg nem erősített infok szerint M14x1.25 menetű csavar kell"
Ezt meg tudná valaki erősíteni? vagy Cáfolni
Alátété a biblia szerint: 16X22X2
Én lehet, hogy ezt fogom alkalmazni!
http://www.ebay.com/itm/17-5-2...