3 cső
A vékony felel a tank túlfolyáságért, ha esetleg a melegben megdagad a benzin a hőtágulás miatt akkor jó ha nem robban fel a tartály...
Vastag cső aminek a végén a dugó van. Az a légszűrőház aljához csatlakozik, mint nemrég volt kérdésben írtam. Azon a csövön keresztül lehet leengedni a felgyülemlett szmötyit... Mint ahogy tetted. Hogy egészséges-e azt döntsd el magad. Héba hóba még a legegészségesebb ember is kifújja az orrát, de ha napi 5X kell az már nem jó.
Természetesen vissza kell dugaszolni, mert akkor azon a csövön keresztül is szívna levegőt a motor ami nem jó. A motorba csak a légszűrőn keresztül szabad levegőnek jönnie.
3. csőhöz most tippem sincs, de nem írtál se 600/750 se évjáratot, így hogy segítsünk ?
4db csomag kell.
Néhány hét múlva meg tudom mondani, hogy bevált-e és nem dagad be a gumi a benzintől. Mindenesetre a régi gumikat is megtartottam, hátha vissza kell tenni... Egyébként a 10 éves gumik a karburátoromban még tök jó állapotban vannak, nem hiába japán származású.
Hali!
Nekem is ugyanez a történet... Tavaly tavasszal lett nagy takarítás a karbin + karbiszinkron + szelephézag.
Full gyári beállítások vannak a gépen. Alacsony fordulaton be be rángat, év végre se igazán forogja ki magát. (bár tempóra érdemes checkolni h tényleg gyári áttétel van-e a lánckerekeken) Nekem elől 15 helyett 16-os volt fenn... :) Természetesen a jeladó ezt nem tudja... --én is csak lestem h a többiek mért panaszkodnak a túrán h gyorsan megyek (természetesen a megengedett sebességkorlátozásokon belül)
Most azon agyalok h újra nekiesek a karbisornak... :)
Xebulon, hol vetted a felújító készletet? És mi pénz?
Én a műanyagot fúrtam meg a műszerfal alatt és jobbra.
Áramot az akksitól vittem.
Korábban próbálkoztam, hogy csak gyújtásról menjen a szivargyújtó, de nem vált be, mert túrán mindig megállunk fényképezni. Ilyenkor azért nem kapcsolom ki a GPS-t a telefonon, így jobb, ha állás közben is töltődik - 10 perc alatt meg nem merül le a motor akksi.
Egyébként még nem csináltam végig a karburátor finomhangolást.
Éppen most csinálok egy karbi felújítást, ezért olvastam át előtte minden szakirodalmat. Azt hiszem egyelőre maradok a gyári beállításoknál, bár eddig idegesített, hogy 80-nal való gurulásnál állandóan rángatott a motorom és ezen a karbiszikron sem segített. Így vettem egy karbijavító készletet, és most minden fals levegő bejutást kizárok. Ha ez után is rángat, akkor kicsit finomra hangolom, ha tudom - mondjuk ez álló helyzetben némi nőgyógyászati előképzéssel talán sikerülni fog.
Viszont most nem éri el a motorom a végsebességet (220 körül megy, németországban mérve), szóval lehet, hogy később emelek a súbertűn. De egyelőre egyszerre csak egy dolgot szeretek változtatni, és karburátor felújításnál így is túl sok minden változhat.
már eleve ott kikészültem hogy mulkor 3 szor vettem le a tankot 1 nap nem mintha sokáig tartana de az én türelmem véges
kicsit más téma: vettem 1 szivargyujtó aljzatot . kérdésem hogy ha van valakinek akkor hol van pontosan ? kormány? műanyagba átfurva? és honnan kapja az áramot? közvetlen az akksi vagy valami kivezetés?
Hát köszi azért ennyire nem vagyok fanatikus ! Nem semmi ezek az értékek ! azt hiszem maradok a 750-es normál széle 2 ,közép 1.5 csavarásnál. Te végigjátszottad ezeket a beállításokat? tiszteletem a türelmedhez és a tudásodhoz
Ennél kicsit bonyolultabb a pilot screw (melléklevegő) csavar beállítása. Itt találhatsz leírást, hányat is kell csavarnod: link
Adott típus bekezdését kiválasztva a "Pilot screw setting (turns out)" blokkot olvasd el az "All other Euro models" sorokban.
Például 600-nál mindenhol 2+1/4 csavarás kell, a 750-snél a két szélén 2 - középen 1+1/2. De ha csak ausztriában használod a motort, akkor a "Austria and Switzerland" megfelelő beállítást válaszd.
Legjobban a 89-es 750-es tetszik "1.625 fordulat" = 1 fordulat + 225 fok - biztos szögmérőt kellene használni; precíz modell lehet.
Egyébként finomra is lehet hangolni a motort:
- Kicsit emeld meg a fordulatszámot.
- Csavard be fél fordulattal és onnan ki negyed fordulatonként.
- Becsavartról kifelé kezdve addig csavard, míg emelkedik a fordulatszám, majd nem emelkedik tovább. negyedfordulatonként várj 15 másodpercet, hogy valóban emelkedik a fordulat.
- Mind a négy hengernél el kell játszanod.
- Előtte nem árt egy karbiszinkron, és közbe is nézheted, hogy változik a nyomás.
A melléklevegő beállítása inkább csak az éppen gurulós, alig húzom a gázt haladásnál lesz érezhető. Ha rosszul van beállítva, akkor kicsit rángathat a motor. Maga a rángást a karbi szinkron elállítása is okozhatja - ekkor egy vagy két henger húz, a másik kettő meg motorfékkel visszafogja.
Klasszikusan a pilot csavar állítása után a súbertűvel is el lehet játszani: enged le a súberttűt (ekkor kevesebb benzint kap), menj el egy körre és nézd meg, hogy teljes gáznál kiforogja-e magát ( ). Ha nem, akkor emelj egyet a súberttűn. Mindaddig emelj, amíg további állításra nem lesz jobb a motorod, ekkor állítsd vissza az előző állapotot.
Szörnyen pepecselős munka, állandó tank le és felszereléssel. Érdemes nem telitankolva nekiállni.
Köszi az infót Gabor80! a karbi alján a csavarokat csesztettem igen de egyébként úgy csináltam ahogy írtad ,én is néztem a manuált . viszont előző gazdája valamit csinált rajta mert ki voltak tekerve 3-4 fordulatot ezért kellett hozzá nyúlnom . amit tudok és van hozzá szerszámom megcsinálom magam pl. a szelephézag állítást is én csináltam semmi extra nem volt benne ,a szinkronhoz viszont nem volt műszerem ezért leakasztottak 4000 t ,de csak ha nagyon muszáj akkor adok szerelőnek pénzt ,inkább elmotorozom azt az összeget . és persze a fórumon is kapok választ szerencsére, ha valami nem kerek
Nekem ott csak 2 cső van.
Ami nincs dugózva az a tank túlfolyó, ami dugózva van, az a légszűrőházból jön, elvileg a lecsapódó kondenzvíz vagy más, a légszűrőházba kerülő folyadék leeresztésére szolgál. Ha csak kevés cucc folyik ki belőle, az nem probléma.
Szerintem a szűrőnek nincs köze hozzá. Az enyémen elég összevissza volt az alapjárat, karbiszinkron és szelephézag állítás után sokkal simább lett, de még így is ingadozik kicsit. Szezon végére várhatóan elérjük az 50000km-t, akkor vezérműláncot cserélünk, és majd meglátjuk.
Sziasztok! megtudnátok nekem mondani hogy ez a 3cső mire szolgál és a vastagabb mért van le dugózva? a dugót kivettem és olajos szmötyi folyt ki belőle ez normális?
Miért lenne baj hogy kell neki egy kis gáz melegen ?
Én pl. mindig úgy indítom a bocit hogy szinte lenyelezem. Így egyből röffen és szépen felpörög. A karbi alján lévő csavarokat csesztetted ? A Haynes szerint azokat úgy kell beállítani, hogy csumára betekered az összeset, majd az 1 es és 4 es karbiét 2 fordulattal kitekered, a 2 es és 3 as karbiét pedig 1 1/2 fordulattal tekered vissza. Nem hinném hogy a nagyobb benzinszűrő befolyásolna bármit is. Nekem is valami autónak a benzinszűrője van benne, a bárdiban vettem, sokkal nagyobb mint a gyári bocié, és tök jól funkcionál. A benzinszag meg attól lehet, hogy valamiért túlfolytak a karbik és bekerült a benya a légszűrőházba szerintem.
köszi a választ hamerhead! én is a vez.mű.láncra tippelnék meg nem tőled hallom először hogy 40000 fölött illő lenne cserélni. remélhetőleg ez az ingadozás oka . az tény hogy nem egy új sor 4 es blokk a melegindulást meg el kell fogadnom szerinted ? mármint hogy kell egy kis gáz és kész ! már a karbin is állítottam mert borzasztó benzin szaga volt mindig ,az alsó réz csavarokon!nagyon ki voltak tekerve és dőlt bele a benyó ! most megszünt a benzin szag de a meleg indulás nem megy pici gáz nélkül még annyi hogy szerinted van köze a benzinszűrőnek a dologhoz ? nem a gyári van benne hanem egy nagyobb szűrő! esetleg más lehet az átfolyás vagy mit tudom én ?
Ha a meleg indításnál csak annyi a baj hogy kell húzni egy kis gázt, az nem téma. Ha elsőre csak forgat de nem indul, akkor néha én is húzok rá egy kicsit, beröffen és kész.
Az alapjárat ingadozásának kismillió oka lehet, az enyém pl azért nem sima (a szerelő szerint) mert már eléggé csereérett a vez.mű lánc..
Egyébként ez a blokk elég régi konstrukció, 80-as évek vége kb, ettől nem szabad azt várni hogy olyan simán duruzsoljon mint egy új Honda.
A véleményeteket szeretném kérni egy dologgal kapcsolatban! Ha hidegen beindítom a Bocimat eléggé csörög a blokkja,majd ahogy melegszik elhallgat. Van több barátomnak is itt a környéken,de egyik sem csörög igy mint az enyém! Olyan hangja van mintha a vez.mű lánc csörögne benne de megnéztük,és teljesen normális állapotban van, a feszitő is működik rendesen! Szelephézag állítás óta kb 5000 km -ert ment. Most cseréltem benne olajat,annyira nem is csörög,de még mindig hallani hogy sokkal zajosabb mint a többi boci! Nincs valami ötletetek hogy miért van ez a jelenség? 41.000.-km van a motorban! Egyébkénk hibátlanul üzemel,semmi baj nincs vele ezen kívül!
Ugyan nem vagyok szaki meg semmi, és csak tippelek, de talán mikor cseréltél olajat ? Illetve 10W40es van a gépben ?
Arra tudok gondolni, hogy melegen minden nagyobb kicsit szóval, esetleg régi vagy nem jó típus az olaj. Esetleg szelephézag vagy karburátor szinkron.
Ennyiből azonban nehéz megmondani.
A 14-es cső a tanksapkába behulló esővizet és a tankoláskor kilöttyent benzint vezeti a "betonra" ha az nincs és túltankolsz akkor az a blokkon fog végigfolyni.
Ajánlom neked figyelmedbe a Haynes manualt- évjáratnak megfelelőt ott azért sok minden le van írva és sok minden látszik is (torrent vagy googli segít).
Az oemmotorparts -on vannak robbantott rajzok ott is sok minden kiderül.
Ami számomra érdekes hogy ha két cső megy a karbira és mind a kettőn szűrő van és mind a kettőben benzin akkor mi nyitja a csapot? Nem ismerem ezt az évjáratot és a manualja sincs meg.
Alapjáraton járva azért nem igazán látványos a benzin fogyás egy szűrőn keresztül nézve.
Én azt tenném hogy: összeraknám a tankot felraknám az asztal szélére és megnézném hogy a benzin hogyan folyik belőle. (természetesen beszerezném a manualt és elolvasnám hogy mit is írnak a szakik ide vonatkozólag)
Ha minden rendben azaz folyik rendesen nem csak csepeg akkor megnézném a karbikat.
Én 150ft-ért vettem papír betétes szűrőt és nincs benzin gondom nagyobb sebességnél sem. Most lesz 2 éves a szűrő télen majd jól kicserélem mert ennyit megérdemel a boci.
Remélem tudtam segíteni.
A segítségeteket szeretném kérni. 91es évjáratú gsx750f em van.
A problémám a következő :
Beállítok 1000 körüli alapjáratot amit szépen tart is mindaddig amíg nem húzok gázt. Utána nem ejti le afordulatot csak 3000 re. Nem akad a gázbowden se a pillangók. Mebránok épek, szelephézag nem rég volt állítva. A légszűrőház tökéletesen csatlakozik a karbikhoz illetve a karbik is a blokkhoz. Ja és szinkront se lehet állítani. Szerelő számítógéppel csinálta és a 3. henger az mindig kilógott a sorból. Kinek van valami ötlete. Elég rossz így 3ezres alapjárattal közlekedni.
Szia.
nekem nincs a tankon a 14es cső csak a csonkja van a tankon de gondolom ezzel csak annyi a baj hogy a karbisor tetejére csepeg a felesleges víz ami a tanksapka mellet lefolyik.
A tankszellőzésért felel?
de hiszen ez egy zárt fém cső a tankon belül, felsö része a tanksapka gumizáró részén kívül van az alsó része tankon kívüli csonk ebből gondolom ezen keresztül a tank nem kap levegőt a fellepő vákum pótlására. igaz?
Ma voltam egy kisebb guruláson, elmentem Londonba a magyar étterembe. Már nem bőgött, viszont a délutáni forgatagban elkezdett fehér pára felfelé szállni a kormány és a műszerfal között...
Illetve elfelejtettem megemlíteni, hogy kissé nehézkessé vált a váltás 1-N-2 körül..
Ma több pirosnál nem sikerült N-be tenni a motort mintha összetapadt volna az 1 és N...
Miután kinyomott kuplunggal gurultam 1-2 kilométert megszűnt a párolgás és már hajlandó volt üresbe menni.
Erről a képről ellenőrizd a 14-es csövet nincs-e ledugozva...
Az a cső felel a tank szellőzéséért, illetve ha túltankolnád, vagy a nyári melegben kijönne a benzin a tankból ott folyik le. Fontos, darab, mert hiányában nem jut levegő a tankba és nem jön ki a csapon keresztül a benzin....
HA már ott vagy Xebulon alapján vákumcsövet és nézd meg, nincs-e repedés rajta, különben elillan a váku m nincs benzin...
3. lépés ha már tényleg szétszedted a motort a légszűrőházból is megy egy cső lefelé. Ott folyik ki ha valamiért a benzin belefolyna a karbiból a légszűrőházba. Azt a csövet viszont le kell dugózni. Te sem szeretnéd, ha a port szívná a motorod a csövön keresztül...
Néha dugó eltávolításával jön belőle trutyi...
Nekem pl a két cső össze van fogva, és levezetve alulra...
sziasztok! Nekem olyan problémám van hogy a boci hidegen azonnal indul,viszont melegen nagyon szarul! főleg ha megállok vele és 10 perc után akarok elindulni csak az önindító pörget és kis gáz húzással indul be anélkül esélytelen! Tudna valaki hozzászólni a jelenséghez?
Itt viszonylag lassan forog a fórum...
3 cső
A vékony felel a tank túlfolyáságért, ha esetleg a melegben megdagad a benzin a hőtágulás miatt akkor jó ha nem robban fel a tartály...
Vastag cső aminek a végén a dugó van. Az a légszűrőház aljához csatlakozik, mint nemrég volt kérdésben írtam. Azon a csövön keresztül lehet leengedni a felgyülemlett szmötyit... Mint ahogy tetted. Hogy egészséges-e azt döntsd el magad. Héba hóba még a legegészségesebb ember is kifújja az orrát, de ha napi 5X kell az már nem jó.
Természetesen vissza kell dugaszolni, mert akkor azon a csövön keresztül is szívna levegőt a motor ami nem jó. A motorba csak a légszűrőn keresztül szabad levegőnek jönnie.
3. csőhöz most tippem sincs, de nem írtál se 600/750 se évjáratot, így hogy segítsünk ?