Nem recsegős a váltó? Rendesen kiemel a kuplungod?
Csak hirtelen megállásnál csinálja, vagy bármilyen megállásnál?
Próbáld meg magasabbra állítani az alapfordulatot.
Esetleg nézd meg kicsit behúzott szívatóval is csinálja.
Ha nem a kuplung, akkor karburátornál lesz valószínűleg a hiba - az alapjárati (melléklevegő) rendszernél. De mielőtt szétbontod előbb ellenőriz le mindent - gyertyákat, karbiszinkront, légszűrő állapotát, benzinszűrőt, van-e a légszűrőházban folyadék (alul a dugót kihúzva), minden bilincs meg van-e húzva a karburátor körül (nem kap-e fals levegőt).
Nekem ritkán megy 5 liter fölé.
Hosszú túrákon (2000km körül) kétszer is volt, hogy 4,5 alá jött ki a fogyasztás. Ilyenkor egyedül megyek 15-20 kiló csomaggal.
balatonra agyig málházva 2 személlyel 90-110 km/h tempoval nyugisan 4.8 l 240 km alatt.átlagban két személlyel kevés cuccal 110-130 km/h utazóval 5.3-5.5-5.7 l. tempós 130-160km/h nál már 6 fölött.legalábbis ezeket szoktam mérni.
Ez egy modern motor, alig 30 éves konstrukció amit igazi mérnökök terveztek :D
Ott a kis fény csavar amivel tudod állítani a bovdent.
Ez egy 2004-es ránc-felvarrott verzió, de szerintem a tiéden is lesz.
Emlékeim szerint a szívatónál nincs állítási lehetőség, sem a karnál, sem a karburátornál.
Így ha nem tudod a karral teljesen visszatolni a szívatót, akkor hosszabb bowden kellene. Esetleg néz meg a karnál, hogy nincs valami idegen tárgy vagy kosz ott, ami akadályozza a visszatolást.
Én inkább elöl is 2.5-re pumpálom fel, mert a megadott értékek a gyári betonkemény gumira vonatkoztak. A mostani túraabroncsok lágyabbak, puhábbak, ezért fel lehet keményebbre fújni a kereket.
Azt tapasztaltam, hogy 2,2 vagy alatti nyomáson már sokkal nyúlósabb az irányítás, főleg alacsony sebességű manővereknél érezhető (városi forgalomban). Nem tartja olyan jól az irányt, kicsit szitál - ezzel szemben keményebbre fújva sokkal irányíthatóbb volt. Persze az is lehet, hogy közben megtanultam motorozni...
Próbáld ki 2,2 és 2,5 pumpálva és döntsd el melyik tetszik.
Hátsónál a 2,5 tökéletesen megfelel.
Sziasztok!az lenne a kérdésem hogy a szívatót el lehet tolni negatív irányba? magyarázat a karbisoron a szívató rudazatát ujjal kicsit megnyomom és az alapjárat esik 100-200-at a bovden laza nem szorul nem nyomja semmi.
Szia
Azt hogy a jobb felső sarokban van egy ablak aminek a neve kereső és ha beírod hogy gumi vagy guminyomás vagy gumiméret akkor biztos hogy találsz választ mert nem sokszor de havonta 1x valaki mindig megkérdezi és el is mondjuk.
(bocsi csak tényleg le van írva)
köszi a válasz xebulon! akkor az akksiról hozom az áramot mert a gps em nem bírja 5 percnél tovább. hétvégén mentem 540km-t nagyon vegyes üzemmódban és nem hittem a szememnek ! 11500-ért tankoltam összesen akárhogyis számolom 4.95l átlag jött ki ! mentem 130-140 tartósan és 100-110 néha meg amit a városokba lehet menni 50-70 . jót tett a gyári értékre beállítás a karbikon úgy látom ami zavaró hogy 7-8 ezres fordulaton zavaró vibráció jön elő pedig pont ez a kényelmesen haladós tempó ,de ez nem esik jól a kezeimnek . érdekes hogy 6500-nál ami 140km/h még nem jelentkezik csak 7 nél gondoltam arra hogy cserélek lánckereket elöl nagyobbra ,szerintetek segít? vagy sokat elvesz az erejéből?
Köszi Xebulon !
Ez de kemény !
Jól megszívattam magam hogy szétszedtem ezt a szart !
Sajna műszerem sincs amivel kimérjem.
Úgy látom bejátszik még egy hét bociparkolás, mire találok erre valami megoldást.
Mert az előgyújtást szabályozza, hogy miképpen húzod a gázt. Ha lehúzzák a csatit akkor is megy csak középértéken, én állandóan állítottam attól függően, hogy hol használtam.
Közben megtaláltam a fojtószelepállás visszajelzőnek a telepítési leírását. Haynes manualban valamiért a gyújtási rendszer fejezetbe tették nem a karburátor állítás fejezetbe. Csatolom az aktuális oldalt.
Nem vagyok perfekt angol fordító, de a csatlakozón van két ellenállás mérési lehetőség (A,B). Ki kell tekerni a gázkart ütközésig, ekkor az A ponton le kell mérni az ellenállást, majd a grafikonról leolvasható (vagy szorozd be 0.76-tal), hogy a B ponton mit kell mérni, illetve addig kell tekerni, amíg jó nem lesz. Vagy valami ilyesmi...
Xebulon - Mafeco, királyok vagytok, köszönöm szépen a segítséget !
Akkor még ezzel is mókolhatok a hétvégén !
Mindenesetre megírom majd hogyan sikerült az első karbi szétszedéses, tisztogatós, gyertyacserés, állítgatós próbálkozásom.
Remélem a boci nem makacsolja meg magát mert rajta kísérletezgetek !
Szia!
Igaz ,hogy nekem FZS600-m van, de úgy néztem azonos a két motoron a karbi, vagy legalább is nagyon hasonló!
A Fazernél úgy kell beállítani, hogy, ráadod a gyújtást, lehúzod az csatlakozót az érzékelőről, majd visszateszed a csatlakozót, így kerül programozó üzemmódba.
Mozgatod a szenzort a fordulatszámmérő 0, 5000, 10000-es értékeket mutathat.
Úgy állítsd a szenzort, hogy 5000-es értéket mutasson, gyújtás le, és vége.
Gáz (fojtószelep) állását jelzi az elektronikának.
A szerviz leírás szerint ne nyúlj hozzá - gyárilag beállították!
Jó kérdés, hogy mi változik a fojtószelep állásának hatására, mert a keverékképzés mechanikusan a karburátor végzi, így szvsz. csak a gyújtásra lehet kihatásra. Vagy az alapjárathoz közel ad más gyújtást vagy teljes gázra, vagy gázelvételt figyeli, hogy ne durrogjon. Majd számolj be, hogy a két végállásban hogy viselkedett a motor
Nem tudja valaki véletlenül hogy a jobb oldali karbi szélén az az elektromos kütyü az micsoda ? Valami jeladó féleség, ami minimális mértékben állítható körkörös irányban. Mit lehet itt szabályozni ? Én is lekaptam a karbisort, de hülye voltam mert nem jegyeztem meg hogyan állt az az excenteres bizbasz. Utólag jöttem rá hogy elég lett volna széthúzni a kábelköteget, és úgy is le tudtam volna venni a karbisort, nem kellett volna eltekergetnem azt a "bizbaszt" . És a karbik alján lévő elektromos kábelek micsodák ? Köszi a segítséget előre is !
A karterből érkezhetnek olaj cseppek, karburátorból benzin pára, az egész összekeveredve kiköt a légszűrőház alján, majd lefolyik a csövön.
Ha egy-két evőkanálnyi olaj-benzin trutyi folyik ki, az még elfogadható. Normális persze az lenne, hogy semmi sincs benne. Az sem baj, hogy egy olajcsere alatt akár kétszer is előfordul ilyen.
Ha ennél rendszeresen, gyakran előfordul ilyen, akkor utána kell nézni mi a baj.
Előfordulhat, hogy egy szerelési "baleset" miatt egyszer-egyszer telemegy a légszűrőház - pl.: ha rosszul zár a karburátor tűszelepe és PRI-n hagytad a benzincsapot, reggelre a benzintank fele a légszűrőházban köt ki --- mikor reggel nem akar beindulni. akkor kihúzod a dugót és kijön 1-2 liter benzin. Persze ez sem normális, jó lenne a karburátort felújítani, kicserélni a tűszelepet.
Ha most leengedted a benne lévő trutyit, akkor ellenőrizd le a következő hetekben 2-3 alkalommal. Ha nem termelődik újra a trutyi, akkor nem kell gyakran ellenőrizned, a szerviz során úgyis kiderül.
Bár egyébként javaslom, hogy két szerviz között 3000km-nél nézd meg mennyi trutyi van a csőben.
Nem recsegős a váltó? Rendesen kiemel a kuplungod?
Csak hirtelen megállásnál csinálja, vagy bármilyen megállásnál?
Próbáld meg magasabbra állítani az alapfordulatot.
Esetleg nézd meg kicsit behúzott szívatóval is csinálja.
Ha nem a kuplung, akkor karburátornál lesz valószínűleg a hiba - az alapjárati (melléklevegő) rendszernél. De mielőtt szétbontod előbb ellenőriz le mindent - gyertyákat, karbiszinkront, légszűrő állapotát, benzinszűrőt, van-e a légszűrőházban folyadék (alul a dugót kihúzva), minden bilincs meg van-e húzva a karburátor körül (nem kap-e fals levegőt).