Sziasztok!
Kérdésem a következő lenne. Közületek már szerelt fel valaki 2001-es bocira 3 darabos doboz szettet? Gyári konzolt nem találtam hozzá, így magamnak fogom legyártani és ezzel kapcsolatban kérdezném tőletek, hogy valami tapasztalat, jó tanács, FOTÓK?!
Illetve dobozokkal kapcsolatos vélemények? Csak ritkán használnám túrák alkalmával, meg nem szeretnék horribilis összegeket kiadni a dobozokért!
Eleve kicsit csal az órám felfelé, nálam 5000 fordulatnál 110-et mutat, valóságban meg gyári áttétellel 5211 fordulatnál megy 110-et.
Ha hátra 43-as lánckerék kerülne, akkor 4979-et forogna, tehát a leggyakrabban használt tartományban (80-120 között) nagyjából pontos lenne az óra.
A km számláló kapcsán nem tudom mi a helyzet, de a VStromos cimborám km számlálója egy 2800 km-es út után 45km-el többet mutatott mint az enyém. Persze végig együtt mentünk.
A szervizelés nem probléma, ígyis-úgyis évente egyszer átnézetem, és nem is megyek 6000-nél többet egy évben. (idén 5700) Szóval ez nem okoz gondot.
Inkább ott akadtam fenn, hogy azt mondják, a lánc élettartam szempontjából az a jó, ha ugyanaz a csap ugyanazzal a foggal minél ritkábban találkozik. Gyári állapotban (116 szemes lánc a 15-ös első lánckerékkel) minden 15. fordulatnál kerül ugyanahhoz a foghoz ugyanaz a csap. 16-os lánckeréknél viszont már minden 4. fordulatnál. Nem tudom ez mennyivel gyorsabb kopást jelent?
Egyébként nem szeretném sűrűn cserélni a lánckereket, amit legközelebb felrakok, az marad amíg cserés nem lesz, ezért is akarom alaposan átgondondolni hogy mi legyen.
Össze-vissza írok... Hosszú volt a nap.
Szóval az első mondatom az hátsó lánckerék nem változik (első nő) esetre vonatkozik.
A második mondat a hátsó lánckerék csökkent (első nem változik) esetre vonatkozik.
Különségek nem számottevőek, de elvileg...
- ha a hátsó kerék mérete nem változik, akkor ugyanazon sebességhez ugyanazon láncsebesség tartozik. Motor oldaláról kisebb fordulatszámot és nagyobb nyomatékot igényel. Alapvetően a lánc élettartalmát nem befolyásolja.
- Ha a hátsó kerék mérete csökken, akkor ugyanazon sebességhez lassabb láncsebesség tartozik, ettől csökkenne a lánc kopása, viszont a láncnak nagyobb erőt kellene átvinnie, amitől a lánckerék fog jobban kopni. Lánckerék nagyobb kopása, pedig jobban nyírja a láncot.
- Ha mégsem válik be a lánckerék váltás, akkor csak vissza kell cserélni a lánckereket... A hátsó lánckerék drágább, viszont egyszerűbb szerelni; az első lánckerék olcsóbb, viszont körülményesebb szerelni. Ha sűrűn cseréled ide-oda, akkor érdemes a hátsó lánckerék cseréjében gondolkodnod.
Egyébként hosszabb áttétel miatt az órád kevesebbet, és a km számláló is kevesebb mutat majd. Emiatt hosszabb ciklusonként viszed szervizbe, többet fog papíron fogyasztani, általában a km-re vetített költséged látszólag nőni fog.
Ha viszont ezentúl is óra szerint 100-zal mész mindenhova, mint korábban, akkor azt látod majd, hogy nő a fogyasztásod, gyorsabban kopnak az alkatrészek, hamarabb megy tönkre a lánc, kopik el a gumi stb. Szóval papíron minden rosszabb lesz nem jobb.
Szeretnék egy kicsit hosszabb végáttételt a motorra. Az én vezetési stílusomhoz túl pörgős, és (azt az évi 2-3 alkalmat kivéve amikor elgurul a gyógyszer) csak túrázásra használom, szolid tempóban. De túlságosan nem akarom átalakítani, gondolom a gyárban nem véletlenül tettek rá ilyen lánckereket.
Mi a javaslat, illetve a tapasztalat, inkább 16/45 vagy 15/43 -ra változtassam? Magyarul: az első lánckerék legyen eggyel nagyobb, vagy a hátsó 2 foggal kisebb? Egyáltalán van-e ennek jelentősége, vagy mindegy?
Én Brembo szintereket vettem, nagyon jól fognak,, jól is adagolható, de eléggé csikorognak. Kopásról még nem tudok mit mondani, bár tavasszal cseréltem de még nem látszik rajtuk semmi
Gondoltam megsasolom a légszűrőt.
Állt pár napot átfolyón a benzincsap.
Semmilyen tócsát vagy benzinszagot nem vettem észre.
Lehet már régóta ilyen a légszűrő?
Nem feltétlenül elsőnek a légszűrő házat önti el a benzin?
Németországból rendeltem beszállítón keresztül. A kormányvillába van az egyik vége. Külön csináltattam tavaly télen egy pont olyan csavart mint ami a bocinkban is van csak a kupak nélkül. Így bele tudtam csavarni, és a csavar is ellátja a funkcióját. KB 30-ba került és vettem bele 15ért egy 5 colos GPS-s. Még mindig feléből sikerült kijönni mint egy direkt motoros GPS-nél.
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Van nekem egy GSX 600 F-em (1987-1995) évjárat.
Téli felújítás közben, lekerült a karbi sor és szét ment benne két membrán. Tudom , hogy 24.000-Ft/db gyári és új..
A kérdésem a következő lenne:
Olvastam, hogy GSXR 600-asnak a karbisor jó rá.
Melyik évjárat?
Honnan lehetne esetleg szerezni új, gyári membránt, nem ilyen horror áron?
Kérem, hogy csak hozzáértők írjanak. Köszönöm.
Még annyit, hogy ha valaki hív és nem veszem fel, akkor (szinte biztos, hogy)külföldön vagyok.Inkább sms-ben keressetek illetve, e-mailben.
Üdv:r.sanyi
Egy pár hete megváltam szerettet bocimtól.
Megmaradt róla a gyári dob,két gyári tükör és két foglalat(sárga-égővel)az első irányjelzőkhöz.
Ha valakit érdekel, akkor keressen!
Mindenkinek széles utat kívánok!
Kérdésem a következő lenne. Közületek már szerelt fel valaki 2001-es bocira 3 darabos doboz szettet? Gyári konzolt nem találtam hozzá, így magamnak fogom legyártani és ezzel kapcsolatban kérdezném tőletek, hogy valami tapasztalat, jó tanács, FOTÓK?!
Illetve dobozokkal kapcsolatos vélemények? Csak ritkán használnám túrák alkalmával, meg nem szeretnék horribilis összegeket kiadni a dobozokért!