Az olaj a rendszerből nem tűnik el nyomtalanul. Olyan nincs hogy nem eszi a motor, nem csöpög sehol, és mégis láthatóan fogy.
Nem hiszem hogy a szelepállításhoz köze lenne, mert ha a tömítést rosszul rakták vissza, akkor látnád hogy ott jön az olaj. Ha meg a szimmeringeknél ment el valami, akkor kéne látni hogy füstöl.
Tavaly vettem egy füstös Puig túra plexit (0841F) az Aquaman Bt.-től (1031 Budapest, Monostori út 47.). Kb. 5 cm-el magasabb a gyárinál és kissé csendesebb is lett a sisakom, mert jobban eltereli a menetszelet. Ezt az egy fajtát sikerült nekem felhajtanom, de nem bántam meg. A felszerelése sem volt túl bonyolult, de kicsit eljátszottam vele.
8dl sok.
Viszont olajszintet MINDIG csak hidegen mérjél.
Mert ha felszívja az olajat a motor, akkor eltűnik az ellenőrző ablakból, elvileg legalább negyedóra kell, hogy visszafolyjon.
Szerintem figyeld a motorodat, és mesélj még majd róla, egyelőre ne nyúlj hozzá.
Szeretném megkérdezni a kollégáktól, hogy TAPASZTALATILAG mennyi oljat illik ennie egy Bocinak...
Mindezt azért kérdezem, mert a tavalyi (amióta én használom...) kb. 2600 km alatt gyakorlatilag nem vettem észre az olajfogyást (pedig figyeltem ), az idén tavaszi szerviz (többek között gyertyacsere, szelepállítás, karbiszinkron, miegymás) óta letekert 1200 - jellemzően városi - kilométer alatt meg már kb. 8 decit töltöttem már utána...
Azért ezt egy kicsit drasztikus változásnak érzem...
(A gép 750-es, 25 ezer km-rel..., az olaj Motul 5100 10W-40 - ez volt tavaly is...)
Nem folyik, nem csöpög sehol, füstölni se füstöl, csak hát mégis....
Én gyakran megyek utassal, 3 dobozzal és tanktáskával, de a max-ra
állítom az első és a hátsó rugózást de a körmös kulcsal még nem nyultam hozzá.
Az viszont tény, hogy ilyenkor a lámpa az eget világítja.
Azoktól kérdezem akik utassal motoroznak, hogy a guminyomáson kívül mást állítottak-e? Főleg a hátsó felfüggesztésen. Doboz, egyéb csomag nincs.
Én nettó 85kg vagyok, az utastól meg nem illik megkérdezni
van esetleg ötleted hogy konkrétan hogy hívják ezt a plusz csúszkát (akár angolul) és hogy honnan lehet beszerezni? ebay-en nézegettem de nem találtam egyenlőre.
természetes hogy a terhelés befolyásolja a lánc élettartamát, magamból kiindulva normális használatot feltételeztem. :)
magam is úgy szoktam hogy este kenem mikor lerakom a gépet hogy legalább egy éjszakát legyen ideje állni, azt mondják hogy hatásosabb a spray ha van ideje megtapadni, nem szabad fújni és egyből menni vele.
Szerintem a lánc élete attól függ mennyire húzgálod-ütöd vágod és hogy hogyan kened. Igazán megállapítani csak szemre ránézéssel és méréssel lehet.
Kipróbáltam 3 fajta lánckenő sprayt és én a következőt tapasztaltam:
1 minél gyorsabb a tempó annál kevesebb ideig bírja
2 ha gyenge az "anyag" akkor még kevésbé bírja
3 szerintem sok mindentől függ hogy meddig jó egy fújás ezért én menet közben a bal térdem elemelésével fülelem meg a láncot hogy mennyire csörög és ha kell fújom.
4 a láncot haza érkezés után fújom meg és úgy teszem le a gépet (tapasztalatom szerint így egy kicsit jobban bírja)
5 ha már "csüng" rajta a lánckenő akkor mosás és újra fújás.
nem számít ha rosszul írtad, nem helyesírás órán vagyunk. :)
a michelin-t sajnos nem ismerem, nem tudok róla nyilatkozni.
a motult esetleg még érdemes lehet kipróbálnod. befújom, 5-600 km után megtapizom és még kajak rajta van. a szerelőm mesélte hogy neki olaszországig fenn maradt úgy hogy végig esőben mentek.
Szia. Sajnos el kellett adni. Hogy mikor lesz motor még nem tudom. Pont az hiányzik hozzá amiért eladtam, amit nagyon sajnálok, gondolod milyen volt mikor elvitték, főleg így hogy nem tudom mikor tudok venni másikat.
én ismerek egy nagyon kedves, becsületes, idős szerelőt Kispesten és csak hozzá hordom a gépet. azt tanácsolta 500 km-enként fújjam a láncot, így is teszek és csak Motul spray-t használok. ezzel a módszerrel akár 30.000 km is lehet a lánc élettartama.
sikeresen eljutottam tegnap a fektiekhez Gyàlra. Hallomásból egy nagyon jó szerelojuk van Német Tibor. Ment vele egy kört és az mondta talán rövid a táv. Amire gondolt sorra bukott el. jó a hangja, nem dadog alapjaraton, minden henger szól, megy ha kell, rendesen indul gyertya gondja sincs. Tanács : baratkozzak meg a fogyasztással, mert ez egy jó állapot.
Persze ha akarom szét lehet szedni kicserelgetni mindent. Gyűrűzni szelephezagozni meg szinkronozni is , de az sokszor annyiba kerül mint amennyivel többet otthagyok a kuton.
Viccelodtunk egy sort azt megköszöntem a segítséget.
Normális rendes embereknek tűntek hívták hogy ha kb 500 km múlva gumicsere lesz hozzájuk menjek ám. :)
ps: említették meg a néha égő uresjaratot hogy, nem zavar. Mondom mindig.....
Megpróbálom kicserélni a jeladot egy olyanra amilyenre lehet fokozatkijelzot kötni. Akkor úgyis kabelezni kell és meglesz a bűnös is.
Illetve hogy kezd szar állapotba kerülni a lánc de meg menthető csak fújni kell. Mondtam fujom én mindig... Akkor vegyél valami mást mert ez nem marad meg rendesen. Mennyi szokott a lánc élete lenni ? 10-12000 km?
Az olaj a rendszerből nem tűnik el nyomtalanul. Olyan nincs hogy nem eszi a motor, nem csöpög sehol, és mégis láthatóan fogy.
Nem hiszem hogy a szelepállításhoz köze lenne, mert ha a tömítést rosszul rakták vissza, akkor látnád hogy ott jön az olaj. Ha meg a szimmeringeknél ment el valami, akkor kéne látni hogy füstöl.