Fogyaszás
Ha csak az idei átlagfogyasztás nézzük igen sokat megevett a Boci, az utolsó tankolás már ez a 1250-hez van szögelve az alapjárat. A Bocis közös túrán is sikerült majdnem 8 liter/100-on megennie.
Szívató biztosan működik, mert ha húzom akkor adja az anyagot, és pörög a motor álló helyzetben. Megnézem hátha az elzárt állapotban még sincs elzárva teljesen.
Akkor most ugye azt mondod, hogy ez a meglepően jó viselkedés szinte álomszerű indulás hidegen nem jó ?
Vagy a régi indítási folyamatra írod, hogy vagy túl kevés elején a levegő vagy túl sok a benzin.
Gyertyákat nem piszkálnám, mert a szerelő szerint a régi tulaj túlhúzott kettőt is, és nem szeretném, hogy a kezemben maradjon. Épp elég lesz majd a cserélnél a tortúra....
Totalcaron találtam - egy francia oldalon animációval megnézhető a leggyakoribb motoros balesetek. Igaz csiganyelven van, de szerintem jól érthető. Motoprev
Sok benzint kap a motor, ennek kell megkeresni az okát.
Indulásként már azt is el tudom képzelni, hogy a szívatókar nem mozgatja a szívatót, hanem behúzva maradt.
Ha a szívató jó, akkor vagy sok benzint ad a karburátor, vagy levegőt nem kap a motor. Esetleg a légszűrőházban benzin van, és innen kap sok benzint - enged le a dugóval jobb oldalt.
Ha levegő rendben, akkor a karburátort kell megnézni - egyszerre mind négy nem hiszem, hogy elromlott - valamelyik a hibás.
Gyertya is mutathatja a hibás hengert - kormos gyertyát kell keresni, az őzbarna a jó szín.
Esetleg érintsd meg a leömlőket, a hideg lesz a hibás, de csak finoman, meg ne égesd magad.
Ha meg van a rossz karbi, akkor szedd szét és meglátod a hibát.
De talán jobb, ha eltolod szerelőhöz, aki nem csak megjavítja, hanem be is állítja a motorodat.
Segítsetek. Kié az a szép pezsgő színű boci, az április végi túra képein láttam. A gyáritól hosszabb szárú tükrei vannak. Ilyenek kellenének nekem is, mert a könyökeim kitakarják a fél tükröt.
Előre is köszönöm.
most lett müszakiztatva amit újjat kellet vennem : lánc szett ,hátsó gumi ,fékbetétek előre és hátra, progresszív rúgó előre a telóba +szimering és olaj csere, hátsó központiba olajcsere és gáz feltöltés, motorba olaj és szürő csere , index csere kicsikre , plexi is lett cserélve , kormány markolat , kipigogó rendbetéve /rozsdátlanítás és festés/
hátsó lengőkar csapágyainak tisztitása, zsírzása, lengőkar festése
Közben nekem jött egy kis furcsaság a motoromhoz. Eddig mindig a következő volt az indítási sorrend:
Gyújtás--- Kis szivató / Kb a nyíl elejéig / --- indítás --- 30sec melegítés --- óvatos első 2-3 kilométer.
/ Hideg motorral ráhúzott szívatóval ha húztam a gázkart leesett fordulat és megállt a motor. 30 sec alatt felpörög 1500-ról 4000-re ekkor visszább tolom a szívatót, és ha a gázkar húzásával emelkedik a fordulat, akkor lehet indulni./
Miután azonban voltam vasárnap a vezetéstechnikai trainingen és jót motoroztunk, szenvedtünk valahogy más lett. A fenti folyamatot megismételve, a motor 1250 körüli alapjárata megy. Mikor kis sebességgel haladok, az úton 3000 körül rángat a motor mintha darabos lenne a benzin. Néztem, nem az én kezem remeg a gázkaron, és van holtjáték.
Aztán ma reggel nem húztam rá a szívatót, csak indítottam. pö-pö-pö indul és oda van betonozva az alapjárat az 1250-hez, nem esik le, nem pörög jobban, ha húzom a gázt felpörög. Óvatosan mentem vele 5 km-t és nem rángatott sehol.
Röviden:
Kicsit furcsállom, eddig mindig kellett szívató, hogy ne álljon meg a motor, sőt még szívatóval is kellett 20-30sec mire hajlandó volt 1esben elindulni.
A training után, már kifejezettem rángat, ha rá van húzva akármennyi szívató is.
Vajon ez valami bajnak a jele vagy csak beképzelem magamnak ?
Előre is köszönöm aki foglalkozik a kérdéssel.
Széles útat szép élményeket az úton
Ez egy 1989 és 1996 között gyártott Suzuki GSXF , ha hihetünk a feliratnak akkor a nagyobbik példány 750ccm. Kb ő a Boci becenéven ismert 98-06 elődje. Nem nagyon tudok semmit mondani a műszaki paraméterezéséről, elvileg pont ugyanolyan megbízható mint a Boci.
/ Talán az idom alatt 99%-ban ugyanaz. Mindkettő régi stabil kontrukció. /
Nézesse meg valami okos szerelővel, mérjetek kompressziót.
Hali Xebulon! Hálás vagyok a bőséges válaszéret! Az elmondottak alapján, lehet, hogy bennem van a hiba.Mert a azok amiket irtál rendben vannak a motoron. Nincs szemmel látható hiba.Féktárcsa ép.fékbetétben 300km-van,A teló jó, nem is szivárog,A kormány sem lóg.Majd Oda figyelek a tartásomra. Illetve megnézem milyen ha magam megyek, a problémám akkor volt amikor a barátnőm is velem volt,és belém kapaszkodott.Talán az is gond lehetett, hogy az út ill a forgalom miatt átlag 60-70-es tempóban tudtunk haladni. Remélem meg oldódik a dolog, mert teljesen élvezhetetlen volt így a motorozás,és baleset veszélyes is, mert annyira zsibbadtak az ujjaim,hogy egyáltalán nem éreztem öket.Pár másodpercre lógatni kellett a kezem, hogy javuljon. Ha az idő engedi, majd megyek egy próba kört, és meg írom neked, hogy mi volt.
Még egyszer Köszönöm, hogy időt áldoztál rám!
Üdvözlettel: Arpadka82
Felső krómozott anyát oldani kell, én még a felső kormányhíd és teleszkópszárához rögzítő csavart is oldom (ehhez emlékeim szerint a csutkakormányt is le kell szerelni) és gyakorlatilag leveszem a felső kormányhidat, bár hagyom helyén.
Ekkor a körmös anya meghúzható - van egy meghúzási nyomatéka, de C kulcsot én még nem láttam nyomatékkulccsal. Szóval meghúzom addig, míg a kormány szorul és kioldom annyira, hogy könnyen elforduljon a kormány. Középsztenderre állítva a motort és hátrabillentve, hogy a hátsó kerék legyen a földön az első meg a levegőbe.
Bár kicsit jobban neki lendülve nem sokból áll kivenni a teleszkópokat, szétszerelni a kormányhidat, és bezsírozni a kormánycsapágyat, esetleg kicserélni azt.
A csapágycsere kicsit erőszakos műfaj, ütni kell keményen. Visszaszerelés egyszerűbb, ha találsz egy vascsövet ami éppen akkora belül mint kormányszár. Soha nem értettem miért nehezebb leütni, mint ráütni az újat, de a következő menetben is ugyanígy.
Gondoltam legközelebb megpróbálom lehűteni, és a csapágyat meg fel melegíteni, hátha akkor csak lecsúszik.
Viszont a belső csapágycsészét istennek sem sikerült még kiütnöm, inkább csere nélkül összeszereltem. Hiába ügyetlen vagyok, pedig egy csavarhúzót is szétvertem... de az a dög nem mozdult, az idő meg szorított.
Ezt 100%-osan adom, nekem sem megfelelő a kormánycsutka szöge. A tenyerem külső élével fogom, ha teljes tenyérrel akarom fogni, fordítani kell a csuklómon, ez már közepes távon sem kényelmes.
- kormánycsapágy kopása miatt a körmöscsavat meg kell húzni-
Ennek a meghúzásához fel kell lazítani valami mást is? Próbáltam húzni rajta, de nem nagyon akart megmozdulni. Nekem is (ha elengedem) egyre nagyobb kilengéssel szitál a kerék.
Szemmel nem látok gondot, viszont ha behúzott elsőfékkel mozdítok a motoron egy pici kottyanást érzek. Ha viszont rángatom a telókat, akkor nem jön elő a jelenség.
Ja és még egy... Nálam a csutkakormány szöge és vállam szélessége nem stimmelt.
Amilyen szögben állt a kormány, illetve erre merőleges vonal nem a vállamnál érte hanem beljebb. Szélesebb vállal nekem más szög lett volna kényelmesebb, ezért kezem külső része érte el a kormányt. Talán ezért is zsibbad a kisujjam, bár mint mondtam általában nem a vérkeringés elszorítása miatt van a zsibbadás, hanem az idegdúc vagy idegcsatorna nyomása miatt.
Vérkeringés elszorítása szinte azonnali, és elengedve azonnal javul az állapot - nem mellesleg ilyenkor mintha tűpárnával szurkálnának.
Szerintem a boci kormányát ferde-szeműekre tervezték, nem fehér emberekre.
A kerékcsapágyakat nem kell olajozni, gyártáskor megkapják az élettartamukhoz szükséges olajat. Forgasd meg az első kereket elvileg kellene érezned, ha a csapágy rossz. Ha rossznak tartod, akkor csapágyat cserélni kell, de úgy vaktában felesleges. Nálam még nem volt cserélve - 76.000ekm-nél, bár egy másik motoron valaki 30ekm-nél már cserélte.
A kormány rázás több okból is lehet, az alábbi sorrendben nézd át:
- kormánysúlyt elhagytad, vagy valaki kisebbet rakott rá.
- féktárcsa hiba (körbeforgatva látod)
- fékbetét hiba (ha szorul és hozzáér)
- gumi hiba, szálszakadás - centrírozás nem is mutatja ki, csak körbeforgatva látszik. Gumi felülete hullámos vagy fűrészfogasra kopott -- utóbbiak akár lengéscsillapító hibára is utalnak.
- kormánycsapágy - kormányhíd tetején lévő csavar alatti körmös csavarral megfeszítheted (C kulccsal). 30-50ekm-ként illik cserélni, mert a gyári kormánycsapágy műanyagházas, egy fémházas többet bír. Mindazonáltal a csapágy kopása miatt időnként meg kell húzni.
- teleszkóp hiba (általában sérülés miatt, nagyon ritkán kopás miatt; lötyög a teleszkópszár a tubusban, ilyenkor folyik az olaj is, persze ha még van benne).
- gumi centrírozás
- kerékcsapágy (ha levetted a gumit centrírozáshoz, akkor nézd a csapágyat tüzetesen, esetleg a gumis is segít neked -- Fekti Tibiéknél nem géppel centríroznak, hanem állványon.
És persze a zsibbadásban játszhat némi tartási probléma - tehénkedsz a kormányon, esetleg kicsit ferdén ülsz a motoron és jobb kézzel jobban vagy görcsösebben támaszkodsz, erősen szorítod a gázmarkolatot.
Csutkakormánynál sajnos előfordul, hogy fél-egy óra motorozás után már nem derékből támasztod magad, hanem a kormányon nyújtott karral.
Fékkar dőlésszögét is állítsd be, hogy a karod, csuklód, tenyered, nyújtott mutatóujjad egy vonalban legyen, hogy amikor a fékkart fogod, akkor kényelmesen, nyújtott kézzel érd el, és ne törjön vissza a csuklód. Sokaknál nagyon fent van a fékkar, ujjuk rajta, és a tenyerük és alkarjuk szögben áll - tenyérrel támaszkodnak a kormányon és onnan szorítják a fékkart.
Az is segíthet, ha markolat gumit cseréled tapadósabbra, így nem akarod annyira görcsösen szorítani kesztyűben.
Még egy... orvosilag egy végtag zsibbadás oka majdnem mindig idegi eredetű. A probléma nem a zsibbadás helyén van, hanem feljebb, valami idegi csatornát szorítasz össze. Legrosszabb esetben a gerincnél.
Részint válaszd szét a kormányremegés problémáját, a kéz zsibbadás problémájától. Az utóbbi a probléma, és azt gondolod, hogy az előző miatt van, pedig lehet, hogy az előbbi már régen is ilyen volt.
Nekem a jobbkéz kisujj zsibbad mindig, amíg a csutkakormányt le nem cseréltem egy rendes magas kormányra. Most szerintem jobban vibrál a kormány, mert nincs gumicsillapítása, de nem zavar, mert egyenes háttal ülve nem támaszkodok a kormányon, nem szorítom a kormányt annyira. Sőt így tanultam meg igazán motorozni. Szerintem óriási baklövés a csutkakormány egy túramotoron.
Hali Xebulon.
Volna egy kis gondom. Elkezdett a gsxf-em kormánya remegni.De csak a jobb kezem zsibbad, viszont az nagyon .Eddig nem volt semmi gond a géppel,csak miután a guminyomást az előirt 2.25 bar-ra nyomtam elől.Elképzelhető, hogy kerékcsapágy gond lehet?Mikor télen kivolt véve a kerék éreztem, hogy alig észrevehetően szárazan futnak a csapágyak.
Van valami tanácsod? Köszi a segítséget!
Ha csak az idei átlagfogyasztás nézzük igen sokat megevett a Boci, az utolsó tankolás már ez a 1250-hez van szögelve az alapjárat. A Bocis közös túrán is sikerült majdnem 8 liter/100-on megennie.
Szívató biztosan működik, mert ha húzom akkor adja az anyagot, és pörög a motor álló helyzetben. Megnézem hátha az elzárt állapotban még sincs elzárva teljesen.