Xebulon, Samy:
köszi a tippeket, sikerült megoldanom az "elsötétedett" műszerfal problémáját.
Mikor elősször írtam a problémáról mindent kipróbáltam és minden (lámpa, index, biztonsági letiltó funkciók) működött, biztosítékok rendben, csak a műszerfal volt halott. Kimértem a csatlakozót (semmi se jött be csak a reflektor), a test vezetéket rendben volt. Már nézegettem a vezetékeket ahogy Xebulon javasolta, próbáltam eldönteni mivel (gyújtás, üres, olajnyomás) kezdjek mikor gondoltam minden még egyszer lepróbálok. Lámpa, refi, fénykürt ok, de az index nem ment. Hoppá, valami új. Megnéztem a relét, diódát (Haynes manual) az jó. Már kezdtem kétségbe esni, mikor megnéztem a biztosítékokat, és igen! A 15A-es Signal biztosíték ment ki. Kicseréltem, egyszerre megjavult minden, működik a műszerfal, a visszajelző lámpák, minden.
Valószínű valami csatlakozási hibám volt, ami (vagy én véletlenül) később egy zárlattal tetéztett.
Tanuláság mindenkinek: a műszerfal több helyről is kap tápot! Továbbá hogy a reflektor nem a Signal 15A-es biztosítékon van.
Index működik? És a műszerfal visszajelzője nem?
Ha a fényszóró visszajelző működik, akkor a test vezeték valószínűleg jó (5 vezeték).
De azért ellenőrizd, hogy a test vezeték jó - például az 5-ös és akkumulátor 12V között méred-e a 12V-ot. Előfordulhat, hogy a fényszóró jelző egy másik alkatrészen keresztül csatlakozik a testhez.
Nézd meg a testvezeték és fényszóró jelző vezeték színét, menj végig a kábelen, ahol elágazik és ezek a színek vannak benne - másik csatlakozónál lesz a hiba. Esetleg szín alapján is ellenőrizheted a jelet - gyújtás, üres visszajelző, index, olajjelző jól követhető.
Üdv!
Mielőtt elraktam télre a motorom,elvittem a szerelőmhöz.
Totál kész voltam,mivel arra készítettem fel magam,hogy első fékbetéteket,hátsó fékbetétet,hátsó féktárcsát,láncszettet,gumit,fékolajat kell cserélnem,plusz műszaki.
hát sirattam a bankszámlám...
erre kérdőn néz rám a szerelő,hogy mire ez a gyászos hangulat...láncszett magától értetődően csere,de azon kívül csak fékolajat,meg hátsó betéteket kell cserélnem,meg természetesen az olaj...így tavasszal marad pénzem tankolni is! :D
aksi kivéve,motor kivonatva forgalomból,kereken a levegőben,motor szépen betakarva...kellemes téli álmokat!
Itt van a műszerfal csatlakozó leírása a Haynes manualból.
Fogj egy multimétert és mérd le az egyes érintkezőket.
Alul van egy táblázat, az leírja mit kell mérned a teszteléshez.
Multiméter helyett akár egy lámpával is lemérheted.
Ha a csatlakozó rendben van, akkor a műszerfal rossz, legvalószínűbb, hogy eltörött valahol vagy a csatlakozónál engedett el egy forrasztás.
A motorom 2005-ös 750-es, és a műszerfallal van problémám.
Ha ráadom a gyújtást, vagy ha jár a motor sem mutat semmit. Pontosabban csak a kvarcóra és a reflektor kék visszajelzője működik. Ezen kívül semmi, a műszerfal megvilágítás, sem a visszajelző lámpák (üres, olaj, index) sem az lcd, de még a kmóra és a fordulatszám mérő sem működik.
Kiszereltem a műszerfalat, lehúztam a csatlakozót, majd visszadugtam. A kvarcóra egyszerre visszajött, és a reflektor visszajelzője is. Szóval áramot elvileg kap, vagy csak ezek az elemek
Samy linkje mögötti cikkből a lényeg. "Tehát a cikk indító kérdéséhez visszatérve. Szabályos motorkerékpáron az utólagosan beépített xenon? A válasz igen. Ezt olyannyira vallom, hogy nekem is az van benne. Ha a rendőr megállít és kötekszik, dugd az orra alá ezt a cikket."
Szerintem 70% emberség 30% a technika (tényleg szarul van beállítva) ami miatt szóba kerülhet.
Lehet télen én is megcsinálom ezt a műveletet de majd kiderül
Flame: már elkezdtem ha minden jól megy holnap este fel is kerül.
Eldöntöttem , beépítettem , használom , látok és látszom is .
Előzőben is volt , és mivel kulturáltan beszélek a rendőrökkel , vagy csak szerencsés vagyok mert eddig senki sem szólt érte , hát marad is :)
Samynak elküldtem a beszerelés képeit és ígérte hogy felteszi a gsx-f.com oldalra :D
Ez mindenkinek a saját élbírálása.
Forgalmiba ki lesz aki beírja? NKH úgy sem fogadja el mert átalakítás
Tehát zsákutca és még lehet hogy egyirányú is
A cikk szerint egy megoldás van: szerezni kell olyan lámpatestet amiben benne van gyárilag hogy xenon használatára alkalmas. Habár ez is lehet bukta mert ugye nem ezzel gurult ki a szalagról és az NKH amibe tud abba beleköt (amibe nem abba is)
Tehát mindenki döntse el maga hogy beépít vagy sem
Akkor a beépítés nem tilos, a rendőr még simán megvághat érte ha akar. Nem kell automata magasságállító sem pedig tisztító a burára, csak legyen jól beállítva és lehetőleg beírva a forgalmiba, hogy xenon van benne ?
Egyértelmű hogy gázkisüléses tehát xenon
Az hogy legális vagy sem háááááát az bonyolult és hosszú téma de van rá egy jó magyarázat ha megtalálom linkelem
Elbizonytalanítottatok és megnéztem ismét, most már alapos voltam és fényképeztem is. Szerintem pont te mondtad, hogy nem tűnik xenon izzónak olyan gyorsan kapcsol nincs benne késleltetés.
A lámpatest alá van szilozva egy kis dobozka, amiből jön ki a bajonettes foglalat.
És van pár csatlakozó bekötve ami talán nem gyári. Mikor nálad voltam nem volt szétszedve így nem nagyon látszódótt. Most itt vannak a jó képek Zoomolni is lehet bennük
Xenon izzó?...benne van minden ami ehhez kell, trafó ilyesmi?...nem tudom ezért kérdezem....láttam nagyon jó fénye van.....ha van ilyen izzó minek építenek be xenon rendszert?
köszi a tippeket, sikerült megoldanom az "elsötétedett" műszerfal problémáját.
Mikor elősször írtam a problémáról mindent kipróbáltam és minden (lámpa, index, biztonsági letiltó funkciók) működött, biztosítékok rendben, csak a műszerfal volt halott. Kimértem a csatlakozót (semmi se jött be csak a reflektor), a test vezetéket rendben volt. Már nézegettem a vezetékeket ahogy Xebulon javasolta, próbáltam eldönteni mivel (gyújtás, üres, olajnyomás) kezdjek mikor gondoltam minden még egyszer lepróbálok. Lámpa, refi, fénykürt ok, de az index nem ment. Hoppá, valami új. Megnéztem a relét, diódát (Haynes manual) az jó. Már kezdtem kétségbe esni, mikor megnéztem a biztosítékokat, és igen! A 15A-es Signal biztosíték ment ki. Kicseréltem, egyszerre megjavult minden, működik a műszerfal, a visszajelző lámpák, minden.
Valószínű valami csatlakozási hibám volt, ami (vagy én véletlenül) később egy zárlattal tetéztett.
Tanuláság mindenkinek: a műszerfal több helyről is kap tápot! Továbbá hogy a reflektor nem a Signal 15A-es biztosítékon van.
Mégegyszer köszönöm a segítséget!