Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Xebulon, Samy:
köszi a tippeket, sikerült megoldanom az "elsötétedett" műszerfal problémáját.
Mikor elősször írtam a problémáról mindent kipróbáltam és minden (lámpa, index, biztonsági letiltó funkciók) működött, biztosítékok rendben, csak a műszerfal volt halott. Kimértem a csatlakozót (semmi se jött be csak a reflektor), a test vezetéket rendben volt. Már nézegettem a vezetékeket ahogy Xebulon javasolta, próbáltam eldönteni mivel (gyújtás, üres, olajnyomás) kezdjek mikor gondoltam minden még egyszer lepróbálok. Lámpa, refi, fénykürt ok, de az index nem ment. Hoppá, valami új. Megnéztem a relét, diódát (Haynes manual) az jó. Már kezdtem kétségbe esni, mikor megnéztem a biztosítékokat, és igen! A 15A-es Signal biztosíték ment ki. Kicseréltem, egyszerre megjavult minden, működik a műszerfal, a visszajelző lámpák, minden.

Valószínű valami csatlakozási hibám volt, ami (vagy én véletlenül) később egy zárlattal tetéztett.

Tanuláság mindenkinek: a műszerfal több helyről is kap tápot! Továbbá hogy a reflektor nem a Signal 15A-es biztosítékon van.

Mégegyszer köszönöm a segítséget!
Index működik? És a műszerfal visszajelzője nem?
Ha a fényszóró visszajelző működik, akkor a test vezeték valószínűleg jó (5 vezeték).
De azért ellenőrizd, hogy a test vezeték jó - például az 5-ös és akkumulátor 12V között méred-e a 12V-ot. Előfordulhat, hogy a fényszóró jelző egy másik alkatrészen keresztül csatlakozik a testhez.
Nézd meg a testvezeték és fényszóró jelző vezeték színét, menj végig a kábelen, ahol elágazik és ezek a színek vannak benne - másik csatlakozónál lesz a hiba. Esetleg szín alapján is ellenőrizheted a jelet - gyújtás, üres visszajelző, index, olajjelző jól követhető.
Kimértem a műszerfal csatlakozóját.
Az egyetlen jó jel a reflektorról jön, semmi más (a gyújtás sem).

Most gondolom követhetem vissza a vezetékeket, mi honnét jön, nincs-e szakadt vagy csak szétcsúszott csatlakozó.

Szerintem a legegyszerűbb az üres jeladót leszedni a blokk oldaláról, ott megnézni mi a helyzet.

Más öttlet?
Valószínűsítem hogy a - vagy valami közös szál "veszett el" valahol.

Panel ellenőrzést sem hagynám ki.
Üdv!
Mielőtt elraktam télre a motorom,elvittem a szerelőmhöz.
Totál kész voltam,mivel arra készítettem fel magam,hogy első fékbetéteket,hátsó fékbetétet,hátsó féktárcsát,láncszettet,gumit,fékolajat kell cserélnem,plusz műszaki.
hát sirattam a bankszámlám...
erre kérdőn néz rám a szerelő,hogy mire ez a gyászos hangulat...láncszett magától értetődően csere,de azon kívül csak fékolajat,meg hátsó betéteket kell cserélnem,meg természetesen az olaj...így tavasszal marad pénzem tankolni is! :D
aksi kivéve,motor kivonatva forgalomból,kereken a levegőben,motor szépen betakarva...kellemes téli álmokat!
Köszi, kimérem a csatlakozónál.
Itt van a műszerfal csatlakozó leírása a Haynes manualból.
Fogj egy multimétert és mérd le az egyes érintkezőket.
Alul van egy táblázat, az leírja mit kell mérned a teszteléshez.
Multiméter helyett akár egy lámpával is lemérheted.
Ha a csatlakozó rendben van, akkor a műszerfal rossz, legvalószínűbb, hogy eltörött valahol vagy a csatlakozónál engedett el egy forrasztás.
Igen, a motor jár, a lámpa világít.
Akksi tetején van néhány biztosíték, azt nézd meg először.
Amúgy a motor megy, elindul, csak a műszerfal nem megy?
A motorom 2005-ös 750-es, és a műszerfallal van problémám.

Ha ráadom a gyújtást, vagy ha jár a motor sem mutat semmit. Pontosabban csak a kvarcóra és a reflektor kék visszajelzője működik. Ezen kívül semmi, a műszerfal megvilágítás, sem a visszajelző lámpák (üres, olaj, index) sem az lcd, de még a kmóra és a fordulatszám mérő sem működik.

Kiszereltem a műszerfalat, lehúztam a csatlakozót, majd visszadugtam. A kvarcóra egyszerre visszajött, és a reflektor visszajelzője is. Szóval áramot elvileg kap, vagy csak ezek az elemek

Szerintetek merre induljak a hibakereséssel?
Én nagyjából már elraktam a motort télire, de ma annyira jó idő volt, hogy leponyváztam, előszedtem és kerültem egyet délután. Ilyen volt:
Sikerült feltenni a Nonfangot!
Azért volt annyira bonyolult, mert kegyetlen egyszerű volt az egész!
Samy linkje mögötti cikkből a lényeg. "Tehát a cikk indító kérdéséhez visszatérve. Szabályos motorkerékpáron az utólagosan beépített xenon? A válasz igen. Ezt olyannyira vallom, hogy nekem is az van benne. Ha a rendőr megállít és kötekszik, dugd az orra alá ezt a cikket."
Jogszabály szerint motorokon NEM tilos az utólagos xenon.
Szerintem 70% emberség 30% a technika (tényleg szarul van beállítva) ami miatt szóba kerülhet.
Lehet télen én is megcsinálom ezt a műveletet de majd kiderül

Flame: már elkezdtem ha minden jól megy holnap este fel is kerül.
Eldöntöttem , beépítettem , használom , látok és látszom is .
Előzőben is volt , és mivel kulturáltan beszélek a rendőrökkel , vagy csak szerencsés vagyok mert eddig senki sem szólt érte , hát marad is :)
Samynak elküldtem a beszerelés képeit és ígérte hogy felteszi a gsx-f.com oldalra :D

Flame
Ez mindenkinek a saját élbírálása.
Forgalmiba ki lesz aki beírja? NKH úgy sem fogadja el mert átalakítás
Tehát zsákutca és még lehet hogy egyirányú is

A cikk szerint egy megoldás van: szerezni kell olyan lámpatestet amiben benne van gyárilag hogy xenon használatára alkalmas. Habár ez is lehet bukta mert ugye nem ezzel gurult ki a szalagról és az NKH amibe tud abba beleköt (amibe nem abba is)
Tehát mindenki döntse el maga hogy beépít vagy sem
Olvastam a cikket.

Akkor a beépítés nem tilos, a rendőr még simán megvághat érte ha akar. Nem kell automata magasságállító sem pedig tisztító a burára, csak legyen jól beállítva és lehetőleg beírva a forgalmiba, hogy xenon van benne ?
Igen
Amúgy a kábelen is és a foglalaton is látszik hogy nem 12V-ra tervezték.

És igen sikerült megtaláltam:
Utólagos xenon beépítésről
A youtubeos hang is megvan mikor bekapcsolom.... :)

Akkor az ott alul lesz a trafo hozzá ?
Youtube
Philips

Egyértelmű hogy gázkisüléses tehát xenon
Az hogy legális vagy sem háááááát az bonyolult és hosszú téma de van rá egy jó magyarázat ha megtalálom linkelem
Elbizonytalanítottatok és megnéztem ismét, most már alapos voltam és fényképeztem is. Szerintem pont te mondtad, hogy nem tűnik xenon izzónak olyan gyorsan kapcsol nincs benne késleltetés.

A lámpatest alá van szilozva egy kis dobozka, amiből jön ki a bajonettes foglalat.
És van pár csatlakozó bekötve ami talán nem gyári. Mikor nálad voltam nem volt szétszedve így nem nagyon látszódótt. Most itt vannak a jó képek Zoomolni is lehet bennük

Képek

Mondjatok valamit, mim van ?
Xenon izzó?...benne van minden ami ehhez kell, trafó ilyesmi?...nem tudom ezért kérdezem....láttam nagyon jó fénye van.....ha van ilyen izzó minek építenek be xenon rendszert?
Igen foncsoros...

Most már csak azt nem tudom, hogy akkor ez legális vagy sem ?
Azt mindenképp jó benne, hogy nem kellett semmit átalakítani
Igen a másik fórumon már megvolt a kiigazítás....