Milyen érdekeseket beszéltek...nekem mindig olyan láncsprém van, ami éppen akciós. Egyébként én a fújásbál AVON-os dobozt használok, hogy ne verje össze a hátsó felnit meg gumit.
Miféle ember vagy Te, hogy azt az újságot fújod össze láncsprével - parasztosan magyarul - amely olyan komoly eszmei mondanivalót hordoz, hogy Janicsák Veca ledobott 10 kilót! És még csodálkozunk, hogy itt tart az ország!
Én már vagy 10 éve valvolinet használok és nagyon meg vagyok vele elégedve, sőt többen is kérdezték már hogy mivel fújom hogy nem veri rá a felnire és a gumira.
Én így használom:
Amikor 150 km után eltűnt a láncról a cucc, azt kissé kevésnek tartottam. Amivel most kenem, kibír 6-700 km-t is. Vagyis nem sokáig tartott. Mindezek mellett nem azt mondtam, hogy sz@r, hanem azt, hogy nekem nem vált be.
Persze akkor a legtöbb esetben előre dől az egész hiszen a középsztenderd előtt van a motor fő súlya, de akár kézzel is simán kibillenthető a másik irányba :)
Én a kézzel való forgatásról a múltkor szoktam le: középsztender, beindít, betesz egyesbe, kuplung kienged- és láss csodát, nem kell forgatni a kereket kézzel, mert forog az magától is.
Én is próbáltam többféle láncsprayt, aztán egyszer hirtelen kellett, és nem kaptam mást, csak a számomra addig ismeretlen Motip nevűt. (holland cucc) Nekem nagyon bevált, azóta nem is veszek mást.
Én úgy használom, hogy középállványra állítva forgatom a hátsó kereket, és közvetlen a lánckerék előtt fújom az alsó felét, belülről.
A Hayabusás Haynes manuál azt írja, hogy 85W-90-es, sebváltó olajat is lehet használni.
Ezen kívül a felvitel módját is leírja:
-A hátsó, nagy lánckerék alsó felénél kell ráfújni az anyagot, hogy ahogy forog a kerék, a centrifugális erő befelé kényszeríti majd az anyagot. Ezután hagyjuk pár percig állni az anyagot, majd a felelsleget egy ronggyal töröljük le. (ezt eddig én sem így csináltam, de kipróbálom a módszert).
Egy láncgyártó elnöke nyilatkozik a lánckenésről. A tömör lényege: 500-600 kilométerenként kend a láncot, a lényeg, hogy mindenhol legyen rajta cucc. A kenőolaj lényege: takarja és védje az O- (vagy X-) gyűrűt, meggátolja a lánc rozsdásodását, és csökkentse a surlódást a lánc és a lánckerekek között, így lesz hosszúéletű a lánc, és így fog kevéssé kopni.
A tisztításhoz kerozint nem ajánl, mert filmréteget képez (nem tudom, hogy a benzin vajon hagy-e ilyet), ami nehezíti a lánckenőolaj munkáját.
Nagyjából ennyi, de ezt a többiek is elmondták (én mondhatjuk összefoglaltam a dolgot).
Mit jelent a sokáig? A Motorex 1 rétegben fújva is kibír 300km-t, szabályosan, két rétegben felhordva talán 500-at is. Ha csak melóba járok, egy héten maximum kétszer kell fújnom (napi 80km) és én se fújom két rétegben mert lusta vagyok. A büdös Castrol jól bírta, de közel sem addig mint a motorex, a Silkolene nevetésgesen kevés kilometert bírt a Motorexhez képest. Az sem mindegy, hogy egy flakon hány ml és hogy hányszor teríthető be vele a lánc rendesen. Pl. a Castrol sprayk igen gyorsan fogynak.
És bár nem próbáltam, abszolút nem kétlem, hogy a MOL-nak is vannak jó termékei. Bármennyire nem így gondolják sokan bizonyos olajai is nagyon jók. Ugyanis a magyar kémikusok és mérnökök még mindig nem hülyék. Ma már nem csak Carrier Botond 20W, meg Arol 2T létezik.
Megint csak nem akarok vitatkozni, de minden félét minimum egy percig szoktam ¨sékelni˝, de a mol akkor se tartott sokáig.
Persze azért lehet, hogy bennem van a hiba.
Mint írtam, nem is kétlem, hogy a MOL mégjobb választás. Most megnéztem, valóban felment a Motorex ára. Én még 2800-ért vettem, mostmár 3400. Kezdenek rájönni, hogy jó, sokan veszik, emelik az árát. Kár volt mondanom.
A MOL-t nem ismerem (de egyáltalán nem kétlem, hogy jó). Ismerem viszont az említett Castrol és Valvoline spréket (és ezen kívül 2-3 másik fajtát, pl. Silkolene és valami másik német cuccot.). Határozott véleményem, hogy a Motorex Road Strong (van sima Road is, de azt nem próbáltam) minden más márkánál SOKKAL jobb és per-mililiter árban gyakorlatilag mindegyiknél olcsóbb.
Én csak molt használok amióta kipróbáltam....most 1300km van benne az utolsó fújás óta és még mindig tele van vele a lánc....akiknek nem jött be azok általában nem rázzák fel eléggé fújás előtt és csak a párát fújják rá...edig a legtöbb 3000km volt igaz eső nélkül amit kibírt egy fújással....lejjebb igazad volt amúgy a lánccal kapcsolatban, ezért jobb a láncolajzó mint a spray mivel az állandóan bejut a csap és a görgő közé és ott ken ahol kell, akik azt használják 100000-et is elmennek egy lánccal....a spray-nek igazából az a szerepe, hogy a sérült gumigyűrűk mentén tömítsen(ezért kell állandóan takarnia a láncot) és ne jusson be víz ami korrodálja a csapot.....ha ez megtörténik akkor lesz rozsdaporos a lánc széle és cserés....
Nem akarok vitatkozni, de nekem a mol nem jött be, enyhe túlzással leesett róla. Többször is használtam, de hamar elfogyott láncról. Kinek a pap, kinek a papné.
Vagy ha nem akarod kiírni akkor légyszi dobj már egy mailt a samy[kukac]gsx-f[pont]com-ra
Köszi