Vagy korong, vagy hidrotőke. Előbbinél korongcsere, de nem szokták sűrűn, mert nem kell. A korongcserének meg van a maga koreográfiája. Utóbbinál ügyelni kell az olaj minőségére. (10W-40 minimum) Meg hát tudni kéne egy évjáratot.
Okés, köszi a jó tanácsot, megnézem a láncot is, bár nem bánnám, ha nem kéne hozzányúlni, mert úgy érzem, ahhoz nagyon durván szétkel borítani a gépet, de szólj, ha tévednék. A szelephézag állítástól nem tartok,valószínűleg a hónap vége felé tudom megcsinálni az idő hiánya miatt, de meg fogom írni, hogyan sikerült
Még azt szeretném kérdezni, hogy a haynes manualt honnan lehet megszerezni, mert sehol nem találom.
Köszi a sok segítséget!
csak egy apro tippet tennek hozza, hogy a himba mindket karja ala teszek hezagmerot azaz egyszerre allitom a ket szelepet. Ezzel kizarom a himba logasat billegeset ami ugye elvileg 0 de azert megis van. Es elofordul hogy mindent faszaul csinalsz aztan megis ciripel egy ket szelep. csak hat ugye akkor kell 2 egyforma hezagmero....
De ha már szétszeded, akkor ne felejtsd el megnézni, hogy a vezérműlánc megnyúlt-e. Ha egy láncszemet radiálisan el tudsz emelni a lánckerékről, akkor kopott. Azaz amennyire el tudod emelni, annyira kopott - és vérmérséklettől függően dönthetsz a cseréről.
A vezérműláncban a csapok kb. 2,5-2,8 mm vastagok, szóval ha 1,5 mm-re el tudod emelni, akkor az már a vezérműlánc végét jelenti, legalábbis már csak néhány ezer km van benne.
Xebulon fatert megtámogatom egy képpel! Egy napi hidegélelemt vigyél magaddal, mert a vén kurv@ istent is le kell bontani hozzá! Jobban jársz ha a szétszerelési szakaszokat lefényképezed. Akkor biztos, hogy visszakerül minden a helyére.
szia Xebulon!
Nagyon megleptél azzal, hogy ilyen részletesen leírtad a szelephézag állítást!
Sajna ma már nem jellemző, hogy az emberek segítsenek a másiknak.
Nagyon szépen köszönöm ezt a részletes tájékoztatást nagy segítségemre lesz!A mellékelt képen is jól látható az állítás menete.
Még egyszer köszönöm a segítséget!
Üdv: arpadka82
Készülj fel egy (első alkalommal) több órás szerelésre, mindent le kell bontani a motor tetejéről, hogy hozzáférj a szelepfedélhez.
Jobb oldalt találsz a vezérműtengelyeken egy jelölést, vízszintes állásig kell tekerni ott tudsz mérni szelephézagot. Kétféleképpen tudod vízszintbe tekerni - a mindkét tengelyen van jelölés, egyszer összenéznek, egyszer egymástól elfele néznek.
Egyik állásban meg tudod nézni:
- 1 henger kipufogó, szívó
- 2 henger kipufogó,
- 3 henger szívó
Másik állásban értelemszerűen ennek ellentétét (4KSZ,3K,2SZ).
Csavaros az állítás, nem lapkás.
A motor tekeréshez van lebontod jobb oldali deklit, vagy 6-os sebességben a hátsó kereket forgatod. Ne visszafelé forgasd, hanem a rendes forgási irányban.
Szívó szelep: 0.10-0.15 mm
Kipufogó szelep: 0.18-0.23 mm
teljesen hideg állapotban kell mérni. Legalább 4 óra állás után. Mire szétszereled eléred ezt az állapotot.
Csatolom a vonatkozó Haynes manual oldalt:
Hali! Köszi szépen, hogy utána néztél. Csak azért kérdeztem,a szelephézag állítást, mert láttam, egy videón, hogy a veztengelynél mérték a hézagot, és furcsáltam. De ez az én tudatlanságom, mert mocin még nem állítottam szelephézagot, csak böhöm dieseleken.
ha van kedvetek október 13-ra jó időt mondanak
Lenne egy lazulós gurulás Bicskén a Lidle parkolóban találkoznánk 10 órakor. És innen mennénk el valahová a merre mindenkinek jó.
Akit érdekel itt jelezze : http://www.sportmotor.hu/motor...
Érdeklődnék, hogy szerintetek megérte egy 65l es nonfango túradoboz konzollal tartóval mindennel együtt 20.000ft ért?
Köszi!
Gyere, regisztrálj a gsx-f.com -on, ott biztosan kapsz még segítséget
Csomó hasznos tanácsot kaptam már tőletek! Nagyon rendesek vagytok! megoldom a két hézagmérőt!
Üdv!
Még azt szeretném kérdezni, hogy a haynes manualt honnan lehet megszerezni, mert sehol nem találom.
Köszi a sok segítséget!
A 18 colos eleve nem jó rá, a másik rámehet, ha befér a sárvédő alá. De nem biztos hogy be fog.
120/70 ZR 17 a gyári méret.
De ha már szétszeded, akkor ne felejtsd el megnézni, hogy a vezérműlánc megnyúlt-e. Ha egy láncszemet radiálisan el tudsz emelni a lánckerékről, akkor kopott. Azaz amennyire el tudod emelni, annyira kopott - és vérmérséklettől függően dönthetsz a cseréről.
A vezérműláncban a csapok kb. 2,5-2,8 mm vastagok, szóval ha 1,5 mm-re el tudod emelni, akkor az már a vezérműlánc végét jelenti, legalábbis már csak néhány ezer km van benne.
Nagyon megleptél azzal, hogy ilyen részletesen leírtad a szelephézag állítást!
Sajna ma már nem jellemző, hogy az emberek segítsenek a másiknak.
Nagyon szépen köszönöm ezt a részletes tájékoztatást nagy segítségemre lesz!A mellékelt képen is jól látható az állítás menete.
Még egyszer köszönöm a segítséget!
Üdv: arpadka82
98-as gxx-r 750 karburátorhoz keresnék tűszelepet!(használt-új)
Jobb oldalt találsz a vezérműtengelyeken egy jelölést, vízszintes állásig kell tekerni ott tudsz mérni szelephézagot. Kétféleképpen tudod vízszintbe tekerni - a mindkét tengelyen van jelölés, egyszer összenéznek, egyszer egymástól elfele néznek.
Egyik állásban meg tudod nézni:
- 1 henger kipufogó, szívó
- 2 henger kipufogó,
- 3 henger szívó
Másik állásban értelemszerűen ennek ellentétét (4KSZ,3K,2SZ).
Csavaros az állítás, nem lapkás.
A motor tekeréshez van lebontod jobb oldali deklit, vagy 6-os sebességben a hátsó kereket forgatod. Ne visszafelé forgasd, hanem a rendes forgási irányban.
Szívó szelep: 0.10-0.15 mm
Kipufogó szelep: 0.18-0.23 mm
teljesen hideg állapotban kell mérni. Legalább 4 óra állás után. Mire szétszereled eléred ezt az állapotot.
Csatolom a vonatkozó Haynes manual oldalt:
Még egyszer köszi!
ha van kedvetek október 13-ra jó időt mondanak
Lenne egy lazulós gurulás Bicskén a Lidle parkolóban találkoznánk 10 órakor. És innen mennénk el valahová a merre mindenkinek jó.
Akit érdekel itt jelezze : http://www.sportmotor.hu/motor...
Üdv Tasi
intake valves: 0.10-0.15mm
exhaust valve: 0.18-0.23mm