A szelephimba ilyen magas fordulaton már nem működik biztonságosan (az sem kizárt hogy egyáltalán nem működik) tehát nincs. Ezek a motorok felül vezérelt felül szelepelt és ha jól tévedek DOHC névre hallgatnak. Ezzel szerintem válaszoltam is :)
Az értékekre pontosan nem emlékszem de mint ha valami 0.16 - 0.18 rémlene de a szakirodalom ami haynes névre hallgat és többször volt már itt linkelve a segítségedre lehet akár több dologban is.
Sziasztok! emgyéhez lenne egy kérdésem, vagy ahhoz aki segít nekem. Nemrég vettem egy gsx 750 f-et. Hallok benne egy kis szelephangot. Beállítanám a szelephézagot, de nem tudom, hogy a vezérműtengely és a "himba" vagy a szelep és a "himba közt kell állítani. Gépszerelő vagyok és ott alulvezérelt felül szelepelt motorok vannak. Ja és tudjátok a szelephézag értékeket?
Köszönöm előre is a segítséget! Üdv arpadka82
Sziasztok ,van egy olyan jelenségem,hogy 150 környékén a hátulja el kezd kóvályogni, elvittem a gomit centírozni ,az tökéletes volt viszont a lengő villám egy nagyon picit felfelé mozgatva kotyog ilyen 1-2 mm lehet az miatt,hogy az kikopott? Abban valami tűgörgők vannak azt mondták de ha valaki tudja jobban az elmondhatná,hogy macerás azt kicserélni?
A használati utasítás is azt írja, hogy PRI állásba akkor tegyük, amikor sokáig áll a motor (1-2-3 hónapok), és utána indítsuk, mert akkor sokkal hamarabb el fogja kapni a fordulatot.
Ezen a user mode meg admin mode-on jot derultem. Ezt meg nem hallottam.
A benzincsapon van egy kb. 5-6 centis rez cso amin az ON allasban csurog lefele a benya es ha a szint eleri ezt a szintet akkor ertelem szeruen atkapcsolva RES pozicioba alul fog csordogalni a benzincsapba a le. Ahogy itt valaki leirta a PRI allasban nem mukodik az a biztonsagi funkcio ami megakadalyozza allo motornal a benzin utjat a karbikba szal ha valami gond van az uszotuvel mondjuk szivarog akkor reggelre a tank mennyisege atvandorolhat a blokkba es mint tiszto adalek fog uzemelni az olajjal egyutt. Szal a PRI allas csakis annak a feledekeny emberkenek szol aki 2 percig inditozik RES allasban ahelyett hogy PRI allasba tekerve 10 masodpercet var amig a karbik feltoltodnek. Szal a PRI allast ne hasznaljatok csak ha nagyon muszaly es tegyetek ON-ba amint tele a tank.
Masik dolog: PRI es RES allasban az alul osszegyult viz es kosz egyenesen a karbikba megy. Ilyenkor egy karbi leengedes szukseges.
Közben elmagyarázták a másik fórumon, hogy
ON--- user mode
RES --- admin mode
a benzin tankhoz. Szóval ONnál természetes hogy megáll a motor ha kevés a benya. Ilyenkor RES és tartalékkal irány a benzinkút / Másik 100KM /.
Viszont ha RES.t használok akkor amíg nem porzik a tank a motor nem áll meg :)
Ha a pirosba megy a mutatód, akkor tankolj. Én 160-200 kilométert megyek el amire leér a piros tetejéig, utána tankolok (ez azt jelenti, hogy 10-13 liter fogy el), így nem fogy ki a kispofám.
Azóta csinálom így, amikor a T-Miklós-Budapest-Tmiklós utatu először csináltam, és bíztam benne, hogy a ceglédi Shell kútig elérek (kb. 240-260 kilométer), erre az albertirsai szőlősdomboknál (kábé 5%-os emelkedő), elkezdett fulladozni a kisdrágám a kamion mellett, majd leállt. Kábé 2 percig indítóztam RES állásban mire elkapta. Azóta inkább előbb tankolok, kevesebbet.
Ezek szerint a szoci motorok kimaradtak az életedből. :)
Igen kimaradt ezen, talán jó is :)
Illetve az adatlapomon írt Simsonos kalandom volt semmi más, motorhoz köthető. Még Paraszt Harley Davidsonom sem volt
Nekem még minden új majd lassan rájövök mindenre.
Szóval akkor a pirosnál érdemes RES-re kapcsolni. Csak azért szúrt szemet mert eddig mindig ON-on voltam és bármikor lementem a pirosba soha semmi gondom nem volt még a rendszerrel.
Bár 3 hónap nem sok...
Régen, amikor még nem volt divat a benzinszint jelző, akkor így lehetett tudni, hogy nemsokára kifogy a benzined. ON állásban mentél, kezdett lefulladni a gép, átkapcsoltad RES állásba, és ilyenkor pontosan lehetett tudni, hogy mennyi van még a tankban. Ugyanis a tartalék pontos mennyiségét minden gyártó megadta.
Ezek szerint a szoci motorok kimaradtak az életedből.
Hali!
RES, azaz Reserve, tartalék. Olyan, mint anno volt a Trabantban pl. Mikro ürül a tankod és lefullad a moci, nyugodtan tekerd át oda és akár a tank teljes tartalmát elégetheted a járgányban
Lehet, hogy tényleg nem is a csapoddal van a baj.
Szia !
Az On állás gondolom egyértelmű
A Pri állás olyan mintha öntenéd a mociba a benyát gyakorlatilag kiakasztod a membránt ..
A Res pedig a tartalék. Tapasztalatom szerint ott még 70-80 km-re elegendő benzin marad a tankban
Ahogy néztem 18 liter fér a tankba.
Ha teljesen színültig töltöm akkor a mérőnek a fehér részének két végpontja között kb 12 liter jön ki belőle majd a piros szélénél, kétharmadnánál álltam kb 3-3.5 liter még maradt benne.
Egész túrán egyetlen problémám sem volt (210Km ) . Ma apumnak vittem kaját és elkezdett nem gyorsulni a motor. Átnyomtam PRIbe és 2 másodperc múlva húzott tovább. Visszakapcsoltam ON-ba és 3 kanyar után megállt a Boci. Vissza PRI-be 1 perc és azonnal mehettem tovább. Valahogy kevés benzin mellett csinálja, tele tanknál simán elmúlik. A fent írt túra előtt tankoltam fullra és kb pirosba ért a jelző mikor hazaértem.
Meg vannak nyúlva a gumik, de sajnos azt a két apró szart nem lehet cserélni külön csak az egész csapot
Megpróbálok az e-bayes cuccnak utánanézni, mert 35K elég sok....
Nem mindegy hogyan fújod. Én az épphogy egy kicsit módon csinálom, nem szabályosan. Utálom, ha piszkol, azt is, ha rágyógyul. Lánc tisztítást pl. sohasem csinálok. Öntisztuló vékony réteget hordok fel. Egy szezon alatt így is két marék zsír lesz a lánckerék házban. Nem vagyok elítélt hogy hetente abban taknyoljak.
Az értékekre pontosan nem emlékszem de mint ha valami 0.16 - 0.18 rémlene de a szakirodalom ami haynes névre hallgat és többször volt már itt linkelve a segítségedre lehet akár több dologban is.