Sziasztok!
Régen jelentkeztem, vagyunk egy páran így, összejött a tennivaló.
Ami miatt most rászántam magam az egy ideje már érlelődik, reméltem, hogy elmúlik... de nem.
A féléves jogosítványommal rájöttem, hogy ez a motor nem nekem való. Szerencsém volt a vásárláskor, ahogyan írtam nektek, egy kedves, teherautó-sofőr idősebb úrtól sikerült megvennem, maximálisan megkímélt és karbantartott állapotban. Ehhez hozzátettem a magamét, mérnök-tanár emberként természetesen teljes szervizt kapott (olaj Motul 5100, olaj- és levegőszűrő gyári, fékfolyadékok), karburátor szinkronizáció, futóműfelújítás és teljes átnézetés Ivanicséknál. Két új gumi is került rá tőlük, hogy kezdőként ne dobjam el a vasat, Pirelli Diablo Rosso II-t rakattam fel. Tapad is, mint az állat bár a majrécsíkom miatt vigyorognak a bátrak (vagy négy centi (!) oldalanként). Nincs még ezer(!) km a gumikban. NGK Irridium gyertyákat belecsavartattam (ahogy javasoltátok), legyen tökéletes az égés. De eladó. Van három gyerek, 35 évesen nem érzem, hogy ez az én motorom. És igen, tudom, hogy bukok rajta, de inkább pénzt veszítsek mint egyebet. A motor sérülésmentes, tökéletes állapotban van. A kilométeróra állása pedig valós, 62k. Lánc, lánckerék még sokáig jó. Givi Wingrack2 doboztartó konzol van rászerelve, a Sebring kipufogó pedig a csodás hangot garantálja. A motort nyugodt szívvel viszem bárhova átvizsgálásra, nincs hibája. Semmi. Ez a motor nem zsákbamacska, a fényképeken is látszik az állapota. Nem hülyegyerek-motor, nem pályás, széthajtott, törött tákolmány. Megbecsült, kímélt motor. A használtautón 600-ért hirdettem meg, ha ti hoztok vevőt 500-ért most vihető. A dobozok családon belül maradnak, de van az az ár. : -)
Üdv,
Benjámin
Megnéztem a feszítőt, és működik rendesen. Igaz nem vettem ki a feszítőt, hanem csak megnyomkodtam, éppen hozzáférni, és dolgozik a rúgó. Ha benyomom a láncot, vissza tolja. Gondolom ha lenne valami baja, nem tolná vissza. Szerinted bontsam szét jobban,vagy maradhat?
köszi! Üdv!
Szia Xebulon Mester! Szétkaptam a gépet. Jól sejtettem,az 1es-2-es henger kipufogó szelephézagok nagyok.A 0.20as hézagoló is lazán szaladgál. Némelyik szívónál a 0.15 is laza.szinte mindegyiken lehet korrigálni. A vezláncot max kb fél mm-re tudom el emelni a lánckeréktől.Sztem jó.De egyszer túlhajtottam picit a jelölésen,és vissza akartam hajtani, de akkor meglazult a lánc.Ez gáz,vagy az a lényeg, hogy forgási irányba feszes legyen.?
Bocs a további kérdésekért.
Üdv
Nekem van egy pár sárga búrám.
Én tavaly cseréltem fehérre.(a freskóhoz az jobban illett )
Most a 4napban egyeztessünk!
Széles utat mindenkinek!
Üdv:r.sanyi
Tankot egyszerűbb levenni. Meglazítod a két oldalsó idomot, széthúzod és tankot leemeled.
Ülés le
Kétoldalt az oldalidomot ülés alatti csavar, és a tank melletti csavart kell kivenned. Utána a két oldalidom széthúzható.
Tankot két csavar tartja az ülés alatt.
Tank leemelhető, arra vigyázz, hogy az oldalidomnak van egy pöcke a tank oldalába akaszkodik be, és ha nem figyelsz könnyű letörni. Nem okoz problémát, de egészségesebb ha a pöcök megmarad a helyén.
Benzin csapról két csövet kell lehúzod - benzin és vákuum.
Tankról van egy lefolyó cső, amely a tanksapka mellett lefolyó vizet vezeti le alulra.
Tankon jobb oldal van a benzinszintmérő jeladó csatlakozója, azt kell széthúzni.
Benzincsaphoz hogy egyszerűbb hozzáférni, ha az oldalidomot veszem le, vagy a tankot?
Ma észrevettem a garázsban, hogy van a moci alatt egy kis folt. Az első sokk után szakszerűen megvizsgáltam (beledugtam az ujjam és megszagoltam ) ebből megállapítottam hogy benzin. Kívülről nem látszik semmi folyás, de benyúltam az idom mögé, megtapogattam a benzincsap hátsó felét, és ott valami szivárgás van.
Valami tanácsot adna valaki, hogy minél kevésbé kelljen szétborítani?
Szívatót elvileg a bowden feszítő csavarok oldásával valahogy ki lehet játszani, másodszor akkor szívsz, ha összerakod. Elégé feszül.
Gázdbowden esetén a szerelő a légszűrőházat is lebontja, vagy talán a karbisor kupakját is. Nekem ez nagyon nőgyógyászati szerelésnek tűnt.
Ezért én inkább a markolatnál bontottam meg - bowden feszítő oldása után, a markolatnál 3 csavar tartja a konzolt, egyik a bowden házat, másik kettő a markolatház két felét tartja össze. Onnan kifűzhető a gázbowden két ága.
Szia Xebulon! Elkezdtem bontani a gépet. Hát tényleg van mit lebányászni a masináról. Már csak a gázbovdenek, és a szívató képez akadályt, utána lehet lazítani a fedelet. A gázbovdeneket hogy a legegyszerűbb levenni?Kilehet akasztani valahogy, vagy a karbitsort is le kell venni? Bocs a kérdésekért, de ha nem muszáj nem akarok fölöslegesen lebontani semmit.
Üdv mindenki. Nekem 4 éve borult el a garázs előtt, a kuplung kar letört,a felirat karcolódott , ja és 3 napja volt nálam a királylány. Mérgembe vettem egy rekesz sört, leültem mellé inni, majd sűrű bocsánatkérés következett. Reggel mellette ébredtem , biztos megbocsátotta gyalázatos tettem , mert azóta gondtalan a szerelmünk.
Ha valaki tud búrát HUfantom kollégának, az legyen olyan jó és gondoljon rám is, csak éppen nekem sárga kellene...
Pontosan ugyanilyen helyzetből kifolyólag - bár doboz nélkül... - sikerült ugyanígy nekem is felborítanom a gépsárkányt... és ugyancsak megrepedt az indexbúra
Előre is köszi.
Hétvégén sikerült borulnom a Bocikámmal és kéne egy jobb oldali átlátszó indexbúra. Valaki tud egy jó bontót, esetleg ilyen alkatrészt ?
Háttér:
Céges hétvége. Én érek oda elsőnek az egész parkoló ilyen nagy kavicsos fehér, biztos mindenki ismeri. Boci letámaszt oké, de nemár elsüllyed nekem itt a 1.5 nap állásban felrakom közép-sztenderdre. 3 Doboz tele volt pakolva a /kb +30Kg / a testsúlyom már nem akart elég lenni a lépek és fent is van ciklushoz. Ahogy ott erőlködöm egyszer csak jobbra dől és bármit csinálok magával rántott. Pont mint Maci a málnásba. A fényezésen nem esett látható probléma, két ponton volt egy pontnyi fehér kézzel lejött, az egyik oldalsó doboz felfogta az esést. Az dupla-falú műanyag sajnos a bokrok miatt karcos ez meg sem látszik meg rajta. Aztán hazaértem és látom, hogy a jobb index búra olyan furcsa. Közelebb megyek és látom, hogy bizony félbe repedt, egy kisujjnyi lyuk is van rajta.
Egy szó mint 100 kéne egy másik búra...
Inkább ilyen esést szerettem volna elsőnek, mint a rohammentőben ébredni.
Hali! Talán a hosszú hétvégén eljutok oda, hogy lesz időm szelephézagot állítani. Szeretném megkérdezni, hogy a szelepfedél tömítést cseréljem, vagy elég egy jobb minőségű tömítő paszta, meg a régi zömítés. Bízom benne, hogy a láncot nem kell cserélni. A többség azt mondja, hogy a lánc hosszú életű. Remélem az enyémben még bírni fogja. Üdv
Az enyém is ilyesmi, mint ami a képen van. Csap nincs rajta, csak úgy lehet leengedni, ha leszereled és kifolyatod belőle a cuccot. Ha kitekered alul az olajleeresztő csavart, attól még ez nem fog kifolyni, mert ahogy látod a képen is, felfelé kéne elindulnia, hogy ki tudjon jutni a hűtőből. Márpedig nálunk nemigen folynak felfelé a folyadékok.
De mondom, nem írja a kézikönyv hogy mindig le kell engedni. Gondolom csak akkor, ha olyan olajra váltasz, ami nem keverhető az előzővel. Pl ha ásványiról váltasz full szintetikusra,
hali! nekem is a két felső sarkában van a vezeték de ahogy nézem semmi csap nincs rajta én úgy gondolom hogy amikor leengedtem az olajat onnan is kifolyt
Ok, nekem is úgy megy a vezeték, csak azt nézd meg, hogy az olajhűtődbe hol csatlakozik bele, és hol jön ki belőle. Az enyémnek az egyik felső sarkán megy be, másik felső sarkán ki.
Egyébként nem írja a kézikönyv hogy olajcserénél le kéne engedni a hűtöt, csak van aki le szokta, hogy teljesen friss olaj legyen az egész rendszerben..
Régen jelentkeztem, vagyunk egy páran így, összejött a tennivaló.
Ami miatt most rászántam magam az egy ideje már érlelődik, reméltem, hogy elmúlik... de nem.
A féléves jogosítványommal rájöttem, hogy ez a motor nem nekem való. Szerencsém volt a vásárláskor, ahogyan írtam nektek, egy kedves, teherautó-sofőr idősebb úrtól sikerült megvennem, maximálisan megkímélt és karbantartott állapotban. Ehhez hozzátettem a magamét, mérnök-tanár emberként természetesen teljes szervizt kapott (olaj Motul 5100, olaj- és levegőszűrő gyári, fékfolyadékok), karburátor szinkronizáció, futóműfelújítás és teljes átnézetés Ivanicséknál. Két új gumi is került rá tőlük, hogy kezdőként ne dobjam el a vasat, Pirelli Diablo Rosso II-t rakattam fel. Tapad is, mint az állat bár a majrécsíkom miatt vigyorognak a bátrak (vagy négy centi (!) oldalanként). Nincs még ezer(!) km a gumikban. NGK Irridium gyertyákat belecsavartattam (ahogy javasoltátok), legyen tökéletes az égés. De eladó. Van három gyerek, 35 évesen nem érzem, hogy ez az én motorom. És igen, tudom, hogy bukok rajta, de inkább pénzt veszítsek mint egyebet. A motor sérülésmentes, tökéletes állapotban van. A kilométeróra állása pedig valós, 62k. Lánc, lánckerék még sokáig jó. Givi Wingrack2 doboztartó konzol van rászerelve, a Sebring kipufogó pedig a csodás hangot garantálja. A motort nyugodt szívvel viszem bárhova átvizsgálásra, nincs hibája. Semmi. Ez a motor nem zsákbamacska, a fényképeken is látszik az állapota. Nem hülyegyerek-motor, nem pályás, széthajtott, törött tákolmány. Megbecsült, kímélt motor. A használtautón 600-ért hirdettem meg, ha ti hoztok vevőt 500-ért most vihető. A dobozok családon belül maradnak, de van az az ár. : -)
Üdv,
Benjámin
Mi a gond a gsx-f.com oldallal? Nekem most nem jön be, nem elérhető.
Megnéztem a feszítőt, és működik rendesen. Igaz nem vettem ki a feszítőt, hanem csak megnyomkodtam, éppen hozzáférni, és dolgozik a rúgó. Ha benyomom a láncot, vissza tolja. Gondolom ha lenne valami baja, nem tolná vissza. Szerinted bontsam szét jobban,vagy maradhat?
köszi! Üdv!
Szerintem már nem emlékszel rám, de együtt voltunk a Hring-en vezetéstechnikai tréningen, meg a régi gsxf fórumon is fent voltam (1000+ hsz).
Ha nem gond, küld el a számod, és felhívnálak amikor neked megfelel.
Szerintem telefonban egyszerűbb mint leírni.
bionic@freemail.hu
Előre is köszi.
bionic
Hozzávaló Haynes oldalt csatolom.
Angolul: Chain tensioner = lánc feszítő
Bocs a további kérdésekért.
Üdv
az mitől van hogy 190 felett beszitál az eleje meg a hátsó fék síkít mint a választási malac előre új gumi lett a régivel is szitált
Nekem van egy pár sárga búrám.
Én tavaly cseréltem fehérre.(a freskóhoz az jobban illett )
Most a 4napban egyeztessünk!
Széles utat mindenkinek!
Üdv:r.sanyi
Üdv
Ülés le
Kétoldalt az oldalidomot ülés alatti csavar, és a tank melletti csavart kell kivenned. Utána a két oldalidom széthúzható.
Tankot két csavar tartja az ülés alatt.
Tank leemelhető, arra vigyázz, hogy az oldalidomnak van egy pöcke a tank oldalába akaszkodik be, és ha nem figyelsz könnyű letörni. Nem okoz problémát, de egészségesebb ha a pöcök megmarad a helyén.
Benzin csapról két csövet kell lehúzod - benzin és vákuum.
Tankról van egy lefolyó cső, amely a tanksapka mellett lefolyó vizet vezeti le alulra.
Tankon jobb oldal van a benzinszintmérő jeladó csatlakozója, azt kell széthúzni.
Benzincsaphoz hogy egyszerűbb hozzáférni, ha az oldalidomot veszem le, vagy a tankot?
Ma észrevettem a garázsban, hogy van a moci alatt egy kis folt. Az első sokk után szakszerűen megvizsgáltam (beledugtam az ujjam és megszagoltam ) ebből megállapítottam hogy benzin. Kívülről nem látszik semmi folyás, de benyúltam az idom mögé, megtapogattam a benzincsap hátsó felét, és ott valami szivárgás van.
Valami tanácsot adna valaki, hogy minél kevésbé kelljen szétborítani?
Gázdbowden esetén a szerelő a légszűrőházat is lebontja, vagy talán a karbisor kupakját is. Nekem ez nagyon nőgyógyászati szerelésnek tűnt.
Ezért én inkább a markolatnál bontottam meg - bowden feszítő oldása után, a markolatnál 3 csavar tartja a konzolt, egyik a bowden házat, másik kettő a markolatház két felét tartja össze. Onnan kifűzhető a gázbowden két ága.
Üdv
Pontosan ugyanilyen helyzetből kifolyólag - bár doboz nélkül... - sikerült ugyanígy nekem is felborítanom a gépsárkányt... és ugyancsak megrepedt az indexbúra
Előre is köszi.
Hétvégén sikerült borulnom a Bocikámmal és kéne egy jobb oldali átlátszó indexbúra. Valaki tud egy jó bontót, esetleg ilyen alkatrészt ?
Háttér:
Céges hétvége. Én érek oda elsőnek az egész parkoló ilyen nagy kavicsos fehér, biztos mindenki ismeri. Boci letámaszt oké, de nemár elsüllyed nekem itt a 1.5 nap állásban felrakom közép-sztenderdre. 3 Doboz tele volt pakolva a /kb +30Kg / a testsúlyom már nem akart elég lenni a lépek és fent is van ciklushoz. Ahogy ott erőlködöm egyszer csak jobbra dől és bármit csinálok magával rántott. Pont mint Maci a málnásba. A fényezésen nem esett látható probléma, két ponton volt egy pontnyi fehér kézzel lejött, az egyik oldalsó doboz felfogta az esést. Az dupla-falú műanyag sajnos a bokrok miatt karcos ez meg sem látszik meg rajta. Aztán hazaértem és látom, hogy a jobb index búra olyan furcsa. Közelebb megyek és látom, hogy bizony félbe repedt, egy kisujjnyi lyuk is van rajta.
Egy szó mint 100 kéne egy másik búra...
Inkább ilyen esést szerettem volna elsőnek, mint a rohammentőben ébredni.
De mondom, nem írja a kézikönyv hogy mindig le kell engedni. Gondolom csak akkor, ha olyan olajra váltasz, ami nem keverhető az előzővel. Pl ha ásványiról váltasz full szintetikusra,
Egyébként nem írja a kézikönyv hogy olajcserénél le kéne engedni a hűtöt, csak van aki le szokta, hogy teljesen friss olaj legyen az egész rendszerben..