Maga a láncszem belül fel van töltve olajjal, azt külön nem kell olajozni. egyébként itt van az O vagy X gyűrű is amely megakadályozza, hogy be vagy kikerüljön olaj.
Csak krossz motoroknál használnak olyan láncot, amit tényleg kenni kell. De ott annyi homokot kap a lánc, hogy amúgy nagyon kopna.
Nem a lánc belső csapjait kell kenni, hanem a lánckerék tüskéi és lánc hengert - ezek érintkeznek, minden kerékfordulásnál hátul egyszer, első lánckeréknél ennél gyakrabban. Ha nem kenned, akkor kopik mind a tüske, mind a henger - és az illesztési hiánytól csak jobban terheli a lánc csapokat, így azok is jobban kopnak.
Ha hátulról fújod, akkor pont nem azt kened, amit kellene.
A láncot ha szétszeded akkor látható hogy:
A görgő forog a hüvelyen a hüvelyen átmegy a csap és az egészet össze fogják a hevederek amiből van külső és belső.
Véleményem szerint ott kell kenni ahol a két felület között mozgás van azaz a görgő külső belső felülete a hüvelyben a csap és a hevederek furatai is mert ezek is a hüvelyen mozdulnak el.
Szerintem fontosabb az hogy hova jut és hova nem kenőanyag mint hogy a motor melyik részén fújom.
Azért szoktam hátulról mert nem fújom össze a gumit és a felnit és pontosan látom hogy hova jut a kenőanyag
A láncot nem hátulról kell fújni, hanem belülről kifelé.
Ott kopik, ahol a lánckerék tüskéje behatol a láncszemek közé.
Ezt legjobb az alsó lánc szakasz fújni felülről lefelé.
És teljesen felesleges hátulról a lánckerékre radiális irányából, vagy oldalról fújni.
Castrol túra után nem a lánc oldalára hanem hátulról a szemek közzé fújva úgy hogy közép támasz 1 alapjárat meleg láncon lerakás előtt fogalmam sincs mennyi kilométert megy el egy fújással de a hangján hallom. Mosás kb 3-4 fújás után mikor már "csimbókos" a kenőanyag.
A mai gurulás csak bocival nagyon jól sikerült én kb 260km-t mentem remélem hamarosan meg tudjuk ismételni :)
A lánc cserés. Én is így jártam, húzogatni kellett 400 km-enként, aztán mikor le lett cserélve, már nem kellett. A hátsó lánckeréknél húzd meg a láncot hátra fele, ha lezserül jön, akkor cserés. Nekem a gyári volt még, 17 ezret bírt.
A csattogás? Lehet megszűnik a lánccserével.
Üdv skacok!
Kicsit lusta vagyok visszakeresgélni a beszélgetésben,ezért inkább feltennék egy kérdést. Nektek melyik láncspray jött be legjobban?Én kipróbáltam egy kettőt(castrol,liqui moly,valvoline),de egyik sem győzött meg.lehet túl finnyás vagyok...Szóval melyikkel tudtatok kibékülni?
Tegnap fordultam egy 200 km es karikát.Este értem haza,én elöl rommá fagytam,barátnőmnek semmi baja nem volt,mivel úgy elbújt mögöttem,hogy semmit nem kapott a menetszélből.Az utolsó 10 km en kisebb sebességnél iszonatos kopogás vagy csattogást,vagy mit tudom én,mi a francot hallottam....ma ránéztem,a láncom megint nagyon laza...kb 500 km rel ezelőtt húztam meg,mindent,amit meg kellett lazítani,rendesen visszahúztam,mint mindig,mégis ez idén kb a 4. 5. ilyen akciója...bár a csattogósdira most először lettem figyelmes...ezek után már nem hinném,hogy megúszom a láncszett cserét(nem újan vettem a gépet,nem cseréltem azóta láncot,ki tudja mennyi idős,de még lehetne hova húzni.gondolom,azért az nem normális,hogy ilyen kevés km után így kilazul)...aki ehhez a kis sztorihoz építő jellegű szakmai hozzászólás téve felvilágosítaná valamelyest az én homályos elmémet,azt előre is megköszönöm....mellesleg remélem,hogy a lánc miatt van ez a zavaró hang,és nem valami más forgó alkatrész a dekni alatt,vagy a blokkban...
Sziasztok!
Én mint új Bocis, lenne egy kérdésem ami lehet hogy hülye kérdés!
Teljes szintetikus vagy részszintetikus olajat használtok a gépekbe?
Köszi aa segítséget!
Most lenne 29-én szombaton. A budaörsi Auchan parkolójából indulnánk 10 óra magasságában, tehát előtte kb. fél órával kezdődne a gyülekezés. 9:30ra érjünk oda útvonal megbeszélésre.
A pontos útvonal egyenlőre eléggé rugalmas, de az alapterv, idézem Bucót: "Tatabánya turul madár barlang kilátó látogatás. nagy parkoló asztalok padok. aztán tatatópart sok büfé meg ilyenek. elnézhetünk még malom völgybe sok szép és jó helyek"
Eddig ha jól számolom talán 5-en vagyunk veled 6-an.
Remélem minél többen leszünk.
Nem nem volt sajnos mert a szerelő aki csinálta az enyémet szerinte ilyen nincs hogy külön membrán ezért megvettem a komplett benzincsapot.
Szívesebben vettem volna ebből kettőt. De ha azt nézem 10 évig megint jó :D
Csak krossz motoroknál használnak olyan láncot, amit tényleg kenni kell. De ott annyi homokot kap a lánc, hogy amúgy nagyon kopna.
Nem a lánc belső csapjait kell kenni, hanem a lánckerék tüskéi és lánc hengert - ezek érintkeznek, minden kerékfordulásnál hátul egyszer, első lánckeréknél ennél gyakrabban. Ha nem kenned, akkor kopik mind a tüske, mind a henger - és az illesztési hiánytól csak jobban terheli a lánc csapokat, így azok is jobban kopnak.
Ha hátulról fújod, akkor pont nem azt kened, amit kellene.