Hagy vegyem védelmembe louit81-et. Sisakot nem magában kell nézni hanem úgy cuzámen egybe a motorossal szerintem. Egy sisak lehet külön nagyon szupi de a motorhoz nem illik, vagy fordítva is igaz, így lehet hogy a bocin meg a szerkóval egész jól mutat.
Remélem nem haragszol meg, de szerintem egyrészt eléggé strandkorlátkék, másrészt pedig narancsos a felület. Nem tudom, hogy ez-e a végeredmény, meg hogy fényképen mennyivel másabb a látvány, mint mondjuk élőben, de nekem így a képek alapján sem a színe, sem a festés minősége nem tetszik. a matricázás tök rendben van. :)
Köszi Sanyi a választ :)
Már csak azt szeretném megkérdezni hogy hova kell kötni az ellenállásokat ?
Mondjuk a biztosítéktáblához ?
Köszi a válaszod :)
Flame
Én már átraktam az irányjelzőket a ledes tükörbe!
(az eredeti irányjelzőket pedig átkötöttem helyzetjelzőre,fehér burával )
Én anno rendeltem hozzá relét,persze nem lett jó!Így be kellett ellenállásozni!
Műszakin is átment!(minden gond nélkül !)
Sajnos az ellenállások"méreteire" már nem emlékszem!
Hajrá!
Ez az, pontosan ilyesmire gondoltam!
Akkor nyilván ehhez is kell hosszabb bowden. A fékcsőből miért adnak hármat, csak a kormánytól az elosztóig vezető csövet kell cserélni, az alsó kettő változatlan marad, nem? Vagy csak azért adják hogy egyforma legyen alul-fölül?
Ha a tiéd is 50 ezer körül jött ki, ahhoz képest a 61 ezer nem vészes, mert nem kell szétbontani az egész elejét, egyszerűen felrakható. (más kérdés hogy pillanatnyilag nincs erre 60 rugóm )
De jövő szezonra összehozok egy ilyet, eldöntöttem.
A motoromon (2005-ös) a műszerfal nem mutat semmit. Pontosabban a kvarcóra működik, de a km óra, fordulatszám, visszajelző lámpákm az lcd nem megy.
A funkciók, kapcsolók, tiltások működnek. A biztosítékokat (ülés alatt) ellenőriztem és azok jók.
Valamelyik vezeték szétcsúszott/szakadt? A műszerfalnak van külön biztosítéka? Merre induljak?
A bowdenek néhány cm emelést elviseltek volna, de ekkorát nem.
Próbálkozzál kisebb kormánnyal.
Elektromos kábeleket nem kellett hosszabbítani, elég volt néhány rögzítési pontot leszedni. Így néhány helyen levegőben megy a kábel, de azért még pengetni nem lehet velük
Bowdeneket kiszedtem és elvittem egy bowden gyártóhoz. Mondtam neki, hogy 5cm hosszabb legyen. 2 nap múlva visszaadta készen... A régi csavargyár telepén működik egy bowdengyártó (OBI áruházzal szemben) - hát oda ne vidd, hidegen-melegen változtatta a hosszát (nyúlt - nem tudtam beállítani), és idén nyáron szakadt el az általuk gyártott kuplung bowden. Valahol Zuglóban csináltattam egy másikat egy motoros garázsban, sokkal jobb anyagból.
És milyen lett tőle a motor.
Egyenes háttal ülök, nem fáj a derekam - még egész napos motorozás során sem.
Most hogy nem tehénkedek a kormányon, megtanultam motort vezetni.
Szélesebb kormány miatt jobban, könnyebben dönthető, de azért is mert nem nehezedek rá a kormányra, hanem csak irányítom.
Utána vettem egy nagyobb plexit rá, mert az egyenes hát miatt jobban kilátszom a motoron. Aztán az ülésemet is áthúzattam és tettem a fenekem alá 2cm komfort szivacsot, azóta nem fáj a seggem (15eFt volt). Ez is feljebb emelt, emiatt tényleg kell a nagyobb flexi.
Kipróbáltam a kormányt egy egyenes krossz kormánnyal - a'la superbike. Hát rosszabb mint a régi csutka. Igaz a széles kormány miatt tényleg gyorsabban, jobban dönthető, de jobban kell feküdni. Alig magasabb, mint a csutka, de előre néz, emiatt távolabb van.
Esetleg érdemes volna megnézni, még pár Suzuki típus és évjárat kormányhídját. Hátha van olyan, ami 41mm teleszkóppal van, de majdnem ugyanolyan villatávolsággal van. Esetleg szélesebb méretben egyszerűbb a helyzet, mert ott csak néhány alátétet kell tenni a féktárcsa alá, illetve néhány mm-t elvisel az úszó fék is.
Persze a legolcsóbb, ha a boci felső kormányhídjának a tetejét szeded le és teszel rá egy másikat, amihez már hagyományos kormányt tudsz felszerelni. Ilyen szettek is kaphatók, nézz körül az eBay-en, vagy német oldalakon.
A projekt a hideg téli hónapokra volt eredetileg is betervezve - akut időhiányban szenvedek... - , úgyhogy még nem cseréltem ki...
De természetesen jó lesz..., és mégegyszer köszönöm a segítségedet.
HUfantom márkatársnak pedig ezúton üzenem, hogy egy darab sárga baloldali indexbúra r.sanyi jóvoltából a részére nálam!
Annyiba fog kerülni, amennnyibe nekem: el kell érte jönni...
Merthogy r.sanyi tőlem is csak egy baráti kézfogást fogadott le érte! (Ami valljuk be igen gavallér dolog ... - ezért külön köszönet...)
Köszönöm!
Ahogy nézem, ez a magasság nekem már jó lenne. De nem gondoltam, hogy ehhez ennyi mindent kell alakítani. Azt hittem a bowdenek, fékcsövek nagyobb ráhagyással készültek, elbírnak ennyi magasítást. Az elektromos vezetékeket is kellett hosszabbítani?
A bowdenek hosszabbítása konkrétan mit jelent, vettél hosszabbakat, vagy alakítottál a gyárin?
Sziasztok !
Lenne egy kérdésem :)
Valaki közülünk szerelte már át a bocija indexeit ledes izzókra ?
Mi annak a menete és ha kell hozzá mű terhelés akkor azt hova a legcélszerűbb bekötni ?
Régebben voltak kormányemelők az eBay-en, horrorisztikus áron.
Én egy Bandit kormányát tettem fel
Vettem egy Bandit kormányhidat (alsó és felső) - 15eFt
Beletettem egy univerzális kormányt - 10eFt,
Kuplung és gáz bowdeneket meghosszabbítottam 3-5cm-rel - 12eFt
Sajnos a Bandit kormányhídnál 5 mm kisebb a két villa távolsága, mint a bocinál, ezért az első keréknél leesztergáltattam mindkét oldalon 2,5mm-t a féktárcsa felfogatásánál. Hasonlóképpen az első tengelyen lévő távtartókból is leesztergáltattam 2,5mm-t. Ez is kb. 10 eFt volt.
Árakat emlékezetből írtam kb. 50eFt-ból kijöhet.
Bandit villahíd helyett lehet keresni másikat, lényeg, hogy az első villa férjen be és nyaknál is összejöjjön. A Banditnál az volt a jó, hogy a gyújtáskulcs is gond nélkül felment, és kis reszelés után még a kormányzár is működik. Talán egy extra alátétet kellett még betennem a felső csavar alá.
Itt van néhány kép, amit az átalakítás után csináltam.
Azóta a kormányfűtést leszereltem.
Nekem jó lenne, ha kicsit magasabb lenne a kormány. Hosszú távon kényelmesebb lenne, ha nem kéne ennyire előre dőlni. (haverom erre azt mondta: akkor vegyél túraendurót! Én meg erre azt mondtam: egy kormány valszeg olcsóbb lenne.)
Szóval tudtok valami ilyesmiről, hogyan lehetne normális módon -nem gányolással- valahogy magasabb kormányt szerkeszteni a gépre? Esetleg kapható ilyesmi valahol, vagy leírás róla, akármi?
Nézd meg a váz festését alaposan -ahol pókhálószerű repedést vagy festék lepattogzást tapasztalsz ott nyúlt meg a váz, a vas.
De szerintem nem lesz ilyen, az idom "megvédte" a vasat és a többi kiálló bütyköt a sérüléstől.
Nem tűnik nagyon súlyosnak. Az olajhűtő tetején is van valami sérülés, de úgy látom inkább csak esztétikai jellegű gondok vannak, szerkezetileg-műszakilag nem károsodott semmi. Persze ezt képről nem lehet tutira megmondani.
Mindenesetre a vázat és futómű elemeket (első telók, hátsó villa, váz a nyaknál, kormány csapágy környéke, stb...) jó alaposan vizsgáld meg, mielőtt újra használni kezded a gépet. Ha mégis elment valami, inkább most derüljön ki, mint egy nagygázos előzésnél.
Az Atyával egyet kell értsek a színét illetően. És a plexi racsni mennyire sínylette meg a dolgot?
Már csak azt szeretném megkérdezni hogy hova kell kötni az ellenállásokat ?
Mondjuk a biztosítéktáblához ?
Köszi a válaszod :)
Flame
Én már átraktam az irányjelzőket a ledes tükörbe!
(az eredeti irányjelzőket pedig átkötöttem helyzetjelzőre,fehér burával )
Én anno rendeltem hozzá relét,persze nem lett jó!Így be kellett ellenállásozni!
Műszakin is átment!(minden gond nélkül !)
Sajnos az ellenállások"méreteire" már nem emlékszem!
Hajrá!
Üdv:r.sanyi
Akkor nyilván ehhez is kell hosszabb bowden. A fékcsőből miért adnak hármat, csak a kormánytól az elosztóig vezető csövet kell cserélni, az alsó kettő változatlan marad, nem? Vagy csak azért adják hogy egyforma legyen alul-fölül?
Ha a tiéd is 50 ezer körül jött ki, ahhoz képest a 61 ezer nem vészes, mert nem kell szétbontani az egész elejét, egyszerűen felrakható. (más kérdés hogy pillanatnyilag nincs erre 60 rugóm )
De jövő szezonra összehozok egy ilyet, eldöntöttem.
A 2003 után gyártott bocik váza megegyezik?
Vagy már 1999 után ugyan azt a vázat használják?
A funkciók, kapcsolók, tiltások működnek. A biztosítékokat (ülés alatt) ellenőriztem és azok jók.
Valamelyik vezeték szétcsúszott/szakadt? A műszerfalnak van külön biztosítéka? Merre induljak?
Kompett szet - kormánnyal, fékcsővel - 61eFt szállítással.
http://viewitem.eim.ebay.hu/Su...
csak az adapter 44eFt
http://viewitem.eim.ebay.hu/Su...
Próbálkozzál kisebb kormánnyal.
Elektromos kábeleket nem kellett hosszabbítani, elég volt néhány rögzítési pontot leszedni. Így néhány helyen levegőben megy a kábel, de azért még pengetni nem lehet velük
Bowdeneket kiszedtem és elvittem egy bowden gyártóhoz. Mondtam neki, hogy 5cm hosszabb legyen. 2 nap múlva visszaadta készen... A régi csavargyár telepén működik egy bowdengyártó (OBI áruházzal szemben) - hát oda ne vidd, hidegen-melegen változtatta a hosszát (nyúlt - nem tudtam beállítani), és idén nyáron szakadt el az általuk gyártott kuplung bowden. Valahol Zuglóban csináltattam egy másikat egy motoros garázsban, sokkal jobb anyagból.
És milyen lett tőle a motor.
Egyenes háttal ülök, nem fáj a derekam - még egész napos motorozás során sem.
Most hogy nem tehénkedek a kormányon, megtanultam motort vezetni.
Szélesebb kormány miatt jobban, könnyebben dönthető, de azért is mert nem nehezedek rá a kormányra, hanem csak irányítom.
Utána vettem egy nagyobb plexit rá, mert az egyenes hát miatt jobban kilátszom a motoron. Aztán az ülésemet is áthúzattam és tettem a fenekem alá 2cm komfort szivacsot, azóta nem fáj a seggem (15eFt volt). Ez is feljebb emelt, emiatt tényleg kell a nagyobb flexi.
Kipróbáltam a kormányt egy egyenes krossz kormánnyal - a'la superbike. Hát rosszabb mint a régi csutka. Igaz a széles kormány miatt tényleg gyorsabban, jobban dönthető, de jobban kell feküdni. Alig magasabb, mint a csutka, de előre néz, emiatt távolabb van.
Esetleg érdemes volna megnézni, még pár Suzuki típus és évjárat kormányhídját. Hátha van olyan, ami 41mm teleszkóppal van, de majdnem ugyanolyan villatávolsággal van. Esetleg szélesebb méretben egyszerűbb a helyzet, mert ott csak néhány alátétet kell tenni a féktárcsa alá, illetve néhány mm-t elvisel az úszó fék is.
Persze a legolcsóbb, ha a boci felső kormányhídjának a tetejét szeded le és teszel rá egy másikat, amihez már hagyományos kormányt tudsz felszerelni. Ilyen szettek is kaphatók, nézz körül az eBay-en, vagy német oldalakon.
A projekt a hideg téli hónapokra volt eredetileg is betervezve - akut időhiányban szenvedek... - , úgyhogy még nem cseréltem ki...
De természetesen jó lesz..., és mégegyszer köszönöm a segítségedet.
HUfantom márkatársnak pedig ezúton üzenem, hogy egy darab sárga baloldali indexbúra r.sanyi jóvoltából a részére nálam!
Annyiba fog kerülni, amennnyibe nekem: el kell érte jönni...
Merthogy r.sanyi tőlem is csak egy baráti kézfogást fogadott le érte! (Ami valljuk be igen gavallér dolog ... - ezért külön köszönet...)
Egy ideig használtam, jó volt, csak eltörött a gázoldali kábel.
Kidobtam és vettem egy vastagabb kesztyűt.
Ahogy nézem, ez a magasság nekem már jó lenne. De nem gondoltam, hogy ehhez ennyi mindent kell alakítani. Azt hittem a bowdenek, fékcsövek nagyobb ráhagyással készültek, elbírnak ennyi magasítást. Az elektromos vezetékeket is kellett hosszabbítani?
A bowdenek hosszabbítása konkrétan mit jelent, vettél hosszabbakat, vagy alakítottál a gyárin?
Lenne egy kérdésem :)
Valaki közülünk szerelte már át a bocija indexeit ledes izzókra ?
Mi annak a menete és ha kell hozzá mű terhelés akkor azt hova a legcélszerűbb bekötni ?
Köszönöm :)
Én egy Bandit kormányát tettem fel
Vettem egy Bandit kormányhidat (alsó és felső) - 15eFt
Beletettem egy univerzális kormányt - 10eFt,
Kuplung és gáz bowdeneket meghosszabbítottam 3-5cm-rel - 12eFt
Sajnos a Bandit kormányhídnál 5 mm kisebb a két villa távolsága, mint a bocinál, ezért az első keréknél leesztergáltattam mindkét oldalon 2,5mm-t a féktárcsa felfogatásánál. Hasonlóképpen az első tengelyen lévő távtartókból is leesztergáltattam 2,5mm-t. Ez is kb. 10 eFt volt.
Árakat emlékezetből írtam kb. 50eFt-ból kijöhet.
Bandit villahíd helyett lehet keresni másikat, lényeg, hogy az első villa férjen be és nyaknál is összejöjjön. A Banditnál az volt a jó, hogy a gyújtáskulcs is gond nélkül felment, és kis reszelés után még a kormányzár is működik. Talán egy extra alátétet kellett még betennem a felső csavar alá.
Itt van néhány kép, amit az átalakítás után csináltam.
Azóta a kormányfűtést leszereltem.
Jó lett a búra?
(a másikat, akkor ahogyan kitaláltad, küld tovább!)
ui:örülök, hogy segíthettem!
Jó pihenést mindenkinek!
Üdv:S;
Nekem jó lenne, ha kicsit magasabb lenne a kormány. Hosszú távon kényelmesebb lenne, ha nem kéne ennyire előre dőlni. (haverom erre azt mondta: akkor vegyél túraendurót! Én meg erre azt mondtam: egy kormány valszeg olcsóbb lenne.)
Szóval tudtok valami ilyesmiről, hogyan lehetne normális módon -nem gányolással- valahogy magasabb kormányt szerkeszteni a gépre? Esetleg kapható ilyesmi valahol, vagy leírás róla, akármi?
De szerintem nem lesz ilyen, az idom "megvédte" a vasat és a többi kiálló bütyköt a sérüléstől.
Mindenesetre a vázat és futómű elemeket (első telók, hátsó villa, váz a nyaknál, kormány csapágy környéke, stb...) jó alaposan vizsgáld meg, mielőtt újra használni kezded a gépet. Ha mégis elment valami, inkább most derüljön ki, mint egy nagygázos előzésnél.