Itt sokan Motult használnak (köztük én is), motoros körökben ez a legjobb olaj. Énnagyon meg vagyok vele elégedve, pont kellően lágy, hogy könnyen váltsak hidegen is, viszont pont elég sűrű, hogy melegen ne legyen nagyon könnyű. (a 4 liter ára olyan 10 papíros körül van).
Én gyertyákból is a legjobbat, NGK-t használok, abból a IX-es Iridiumosat, abból is a 4 darab olyan 10 ropogós közrül lelhető fel.
Ezek a legjobb cuccok, ha kevesebb lóvéból kell gazdálkodnod, akkor a többiek szerintem tudnak mást ajánlani (de így már tudod, hogy mi a legjobb-legdrágább, így maximum ennyibe fog kerülni a dolog).
Sziasztok!
Érdeklődnék, mint új Bocis, hogy milyen olajat vegyek a tavasszal a mociba és milyen gyertyákat?
Egy karbiszinkron kb mit kóstál?
Köszi a segítségetek!
Csőváz. Szintén zenész , tele tank 1-2 hetente járatás ,végig gangolok 6-ig 3-4 szer , sőt ha az út engedi 2-3 karika a városban ilyenkor néznek hülyének. Mosollyal az arcomon indulok és úgyis érkezem mert arcomra szokott fagyni a vigyor. De ettől még messze vagyunk.
Bocsi a felmelegítős bejáratást nem a benzinhez értettem hanem az olajhoz és blokk belső lelki állapotában megőrzéséhez...
A benzinhez nekem a benzinstabilizátor rátöltését mondták és akkor tavasszal majd pöcre indul, legalábbis ezt ígérik....
Meg persze nem kell hozzányúlni sem a benzinrendszerhez....
Igen, pont a megromlás miatt járatom én is (majdnem) teljesen üresre (3 hónapos benzinnel az Istennek sem akar beindulni, de ha frisset teszel bele, és legyen szó akármilyen benzinnel üzemelő gépről, azonnal elkapja az érzést).
Teletankoláshoz:
Nekem magyaráztak valami olyat, hogy a mai benzinek már szarabbak mint a régiek, és megromlanak a tankban. Valami benzinstabilizátort ajánlanak hozzá ha télen áll a motor. Illetve havi egyszer indítsuk be melegítsük fel.......
Teletankolni azért kell, hogy ne rozsdásodjon a tank.
Télen is változik a hőmérséklet napon belül is, így egy üres tankban változik a nyomás, azaz folyamatosan beszív levegőt és kifúj. Tankon nincs szűrő a tanksapkán keresztül jut be levegő, azaz nincs külön vízpára lecsapató / aktív szénszűrő. Levegővel együtt a pára is bejut, ami csócsálja a vasat. Minél több benzin vagy benzinpára van a tankban, annál kevesebb levegő mozog, annál kisebb a rozsdásodó felület.
Esetleg érdemes még egy-két deci E85-ös is beletölteni, ami a tank alján lévő vizet "oldja" fel, keveri alkohollal, így nem korrozív annyira. Bár talán érdemes az utolsó előtti út során beletölteni, és kijárni az egész tankot (RES állásban).
A teletankolásra miért van szükség, sosem értettem, mi az értelme (cimborám azt mondta, hogy ne rozsdáljon belül a tank)?
Az olajat pedig érdemes szezon végén lecserélni, mert ami koszt összeszedett, az most még mozgolódik benne, viszont ha tavasszal beindítod, akkor a leülepedett vackokat mind felkaparja (vagy éppenhogy nem), ergó nem lesz teljesen tökéletes az olajcseréd.
Magyarországon a "hivatalos" idényzárás október 23-i hosszúhétvégével érdemes megünnepelni. Október többnyire 20 fok feletti idő is szokott lenni - bár ekkor 9-16 között lehet kényelmesen motorozni.
Én novemberben teszem el a motort, mikor 10 fok alá esik a hőmérséklet. Eddig költséghatékonyság jegyében okmányirodában kivonattam a fogalomból - február 28-ig. (ezt be lehet íratni a forgalmiba és nem kell visszamenni mégegyszer). 4 hónapra visszaadják a súlyadót, és nem kell fizetni a biztosítást (de ezért külön el kell menni 2x a biztosítóhoz).
Technikailag - beteszem egy száraz, hideg sufniba a motort.
Alapvető teendők: Tankold tele, Akkumulátort szed ki, állítsd középsztenderdre, fújd le a láncot.
Gondos tulajdonosként további teendőid vannak:
- Előtte megtankolod (csurig), lemosod és jól átmelegíted, hogy megszáradjon.
- Elvetemültebbek kicsit szétszedve, lehúzzák a benzincsövet, és a motort járatva kiürítik a karburátort, hogy ne rakodjon le semmi belül.
- Ha lehűlt, akkor ronggyal eltömíted a kipufogót és levegőszűrőt (csak ne felejtsd el tavasszal kivenni).
- Első kereket is emeld meg - ehhez kellene motoremelő
- Gumikat pumpáld fel az előírtra - tavasszal ellenőrizheted, hogy ereszt-e.
- Láncot tisztítsd meg (lánctisztító vagy gázolaj) és kend be.
- Akksit szed ki és vidd meleg (fagymentes) helyre.
- Takard le egy ponyvával, alul szellőzzön, ne a földig érjen. Ez némileg megvédi a portól.
Vagy szét is lehet szedni a motort és felkészíteni a következő szezonra: olajcsere, fékolajcsere, teleszkóp felújítás, tuning, javítások stb.
Nem olyan sokára véget érnek az idei Bocis élményeim, de mit kéne csinálnom.
Ti mikor szoktátok elrakni télire a bocit ?
Otthon sufniban szokott állni, vagy beadjátok ilyen központi tározóba ?
Megérnek ezek a tározók 20-30 közötti pénzt nov-feb közötti ideig ?
14.kerben vagyok szóljon akinek a bocikája esetleg lakótársat keres télire :)
Nekem mivel csak 1 szobát bérlek max vidékre családhoz tudnám levinni, azt állna a fűtetlen sufniban tavaszig.
Mit kell tenni, hogy tavasszal is el tudjak vele indulni ?
A sebességváltó jeladóra (üres szenzorra) lenne szükségem.
Baloldalt, a láncfedél alatt van, a kihajtás felett, egy ovális műanyagdarab, két csavarral és egy kábellel.
a feszítőt így tudom adni :http://auto-motor.vatera.hu/al...
a zerelők közül az egyik a felső csavarnál 5 cm hosszan repedt de javítható. az egészet odaadom 6000 ért ( belső két terelő, kuplung kar tartó feszítővel, és törött eke )
És a karbiszinkronhoz tudsz valamit mondani?