Sziasztok.Az én bocim 2004-es és 92300 kilométer van benne.Most vittem el először megnézetni a vezérműláncot és karbiszinkronra meg szelephézagállításra,meg úgy az egész motort átnézetni.Kíváncsi vagyok mit fog mondani a dolgokra,milyen állapotban vanak.
Egy gödi srác. Göd túlsó végén (Sződligeti végén) lakik.
kicsi rosszul fejeztem ki magam a láncról, inkább lefényképeztem.
50ekm után ennyire volt kopott a vezérmű láncom.
Egy új lánc esetén ez tökegyenes, nem lehet elhajlítani.
Persze így megnézni, akkor lehet, ha már ki van szedve.
Beszerelve, csak a lánckerékről való elhúzást lehet nézni.
Amúgy a hajtó-láncnál is működik, a hátsó keréknél próbáld meg elemelni egy láncszemet a lánckerékről. Amennyire sikerül, annyira kopottak a lánccsapok.
Valószínűleg elment volna még 6-12ekm-t motort, de akkor úgy voltam vele, hogy
- ennyit még úgyis akarok menni - azaz egyszer úgyis ki kell fizetnem,
- valószínűleg még 50ekm-t nem fogok menni vele - kár takarékoskodni
- ha mégis elszakad, akkor a számla horribilis
Szerintem ha nincs hangja, akkor nem kell rohanni szerelőhöz, várd meg a 12ekm-es szervizt és ott megnézheted, eldöntheted.
Jön a tél nem lehet motorozni hely és szerszám van a service manuál pedig sok esetben segített már. Minden üzlet netről rendel tehát minden adott hogy egy kis időráfordítással megcsináljam.
Xebulon: hosszanti irányban kotyog a lánc? Leteszed mondjuk asztalra és megpróbálod széthúzni illetve össze tolni úgy hogy a szemek ne emelkedjen fel az asztalról.
Hát nekem a szerelő mutatta meg a lánccsere szükségességét.
48ekm-nél szelepfedél lebontva kézzel elhúzta a fogaskerékről egy láncszemet, mintegy 1-1.5 mm-re - azaz ennyi kopás volt már minden egyes láncszem csapnál. Egy csap 2.8mm vastag, tehát már a fele eltűnt.
Egyébként még meg van a kibontott lánc, egy 20 cm szakasz ha hosszában meghajlítok, akkor vagy 4cm-t belóg.
Az új láncot gyakorlatilag nem lehet hosszában behajlítani, és nem lehet leemelni a fogaskerékről.
Most néztem 72ekm-nél, de csak nagyon hangyányira lehet leemelni a lánckerékről.
Amúgy láncom nem csörgött, mert a láncfeszítő tette a dolgát. Ha már az sem bírja, akkor már nagyon megnyúlt a lánc - és persze a laza lánc a lánckereket is tönkre teszi.
És ugye 12.000km-ként le kell szedni a láncfedelet, mert ellenőrizni kell a szelephézagokat. Többen ezt szokták kihagyni, mert egy bő 3 órás szerelési feladat, gyakorlatilag minden le kell bontani a motor tetejéről, hogy hozzáférj.
Szóval ha a szerelő a hangjáról állítja meg, hogy cserélni kell a láncot, akkor rúgd seggbe... Ha lebontja a láncfedelet, amit meg is kellene tennie különben hogy a francba ellenőrzi a szelephézagot, akkor meg is tudja mérni(!) a lánc kopását.
Vezérműlánc? Nekem Opel Astra 2.0 DTi kocsim van, ez nem szíjas, hanem láncos. Van benne 260.000, most mondta Opelos haver, hogy a lánchoz nem kell nyúlni (mivel kérdeztem, hogy mint a vezérműszíjat, ezt kell-e cserélni). Ráadásul a Haynes könyv sem írja: tényleg kell cserélni?
Hello!
Tavaly vettem a gépet. 2004-es, 30 ezer volt benne.Nagyon jó és szép kis gép, meg vagyok elégedve vele. Sajnos nincs hozzá semmi könyvem. Nem vagyok motorszerelő, az apróbb dolgokat-levegőszűrő, gyertya, olajcsere- megcsinálom. Nem tudom, hogy a szelephézag lapkás, vagy sem.
Meg tudná valaki mondani, hogy szelephézag állitás, karbiszinkron kb mit kóstál?
Kösz: Joe49
Két nap alatt másodszorra tanulok motorozni. :-)
Tegnap össze lett rakva a gép, el is szoktam tőle és az első futómű is teljesen másképpen viselkedik. Nem koppan le lépten-nyomon, nincs kottyanása (de ez csak most tűnik fel, amikor nincs), megtart, stb. Új motor, új világ számomra. Mentem is vele annyit, hogy összebarátkozzunk. Ma pedig rárakattam az új gumikat... Még csak hazajöttem vele, a bemutatkozásnál tartunk. Megint csak új motor.
Ha valaki kilométeróra állást akar venni akkor hajrá. Ha jól emlékszem Fantom órája 30-al mutatott kevesebbet mint a valós sebesség, akkor könnyen ki lehet számolni hogy mennyi is maradt le.
50000km egy vezérmű láncra? A személykocsimba szíj van és az 90000km. Amiket ismerek kocsikat és láncosok mindegyik 150 000km egy lánc de van ahol 200k km. Megértem hogy a mi gépeink magasabban forognak de gyakrabban is és jobb minőségű olajat használunk.
Telógyűrű: Én még soha nem cseréltem de a bnőm gs500f-jében 45k km van és tökéletes. Most volt mind a két teló átszimeringezve mert megadták magukat és folyt az olaj. Elképzelhető bármi de az a baj hogy hiába adják a kezedbe a régit azt csak összerakva látod hogy kotyog e.
Szeretnék kérni egy kis segítséget: ha valakinek van ismerőse U.K.-ban és el tudna hozni egy csomagot (nem nagy nem nehéz de törékeny) és hajlandó lenne ebben segíteni emailban keressen már meg köszönöm
Nem kell a vezláncot cserélni....a vezető és a feszítő hamarabb megy tönkre.-...minden utólag berakott nittelős vezlánc rosszabb mint a gyári....sokkal többet bír az...szerintem....
Sziasztok,
Pirelli Diablo Rosso II gumira akarnak rábeszélni és jó árban is van. Tetszik is, sportos is, a méret viszont nem stimmel, csak váltóméretben van, hátra 160/60/17-ben.
Vélemény? Tapasztalat?
"Boci élettartama kb. 150.000km,"
Azért ez így nem igaz, ha azt vesszük hogy láttam már gsx550-est 250 000km-rel.
A vezérműláncot nem feltétlen kell cserélni 50ekm-nél a haverom 600-asa 80ekm-nél tart eredeti vezláncal és az tuti mert első tulajos.
Üdv mindenki. Az enyémben 71200 km -ter van , 30000-rel vettem két szerelővel is megnézettem mindegyik azt mondta valós a km-ter. Még a vez.lánc is gyári benne , és nem csörög-csatog semmi benne , de tavasszal csere mert mindenki 50000-es cseréről beszél. Ja és egy lánccal kb 25-ezret megyek, tehát nagyon kímélem a királylányt.
Boci élettartama kb. 150.000km,
Kétszer lehet benne vezérműláncot cserélni (50.000km-ként), utána már teljes motor felújítás következik, ami már nem éri meg.
Szóval 70.000km még a féltáv, de idáig tényleg csak a kopó és a tört alkatrészeket kell cserélni. Ez a saját tapasztalatom is mondja.
70.000km-nél még csak a karburátorok kopása észlelhető - mindig elállítódik a szinkron. Teleszkóp szimmeringet már cseréltem, csapágyak még az eredetiek. De még nagyon egyben van a gép, teljesen üzembiztos.
Mo-n nem lehet eladni 40.000km felett motort, ezért mindenki visszatekeri. Ugyanígy autónál a 100.000km vagy 150.000km a határ.
Szerintem nem kilométert hanem motort vásárolunk
Nem az számít hogy mennyi van benne hanem elsőre legyen szerelem illetve hogy a váz és a blokk jó legyen ...
A többi könnyen javítható , csinosítható
Nekem spec mákom van a Drágával de az sem zavarna ha 3* ennyi lenne benne ha ugyanilyen szép az állapota !
Megköszönném, ha elküldenéd a fotókat a könyvről.
Címem: szalai49@freemail.hu
Köszönettel: Joe49
kicsi rosszul fejeztem ki magam a láncról, inkább lefényképeztem.
50ekm után ennyire volt kopott a vezérmű láncom.
Egy új lánc esetén ez tökegyenes, nem lehet elhajlítani.
Persze így megnézni, akkor lehet, ha már ki van szedve.
Beszerelve, csak a lánckerékről való elhúzást lehet nézni.
Amúgy a hajtó-láncnál is működik, a hátsó keréknél próbáld meg elemelni egy láncszemet a lánckerékről. Amennyire sikerül, annyira kopottak a lánccsapok.
Valószínűleg elment volna még 6-12ekm-t motort, de akkor úgy voltam vele, hogy
- ennyit még úgyis akarok menni - azaz egyszer úgyis ki kell fizetnem,
- valószínűleg még 50ekm-t nem fogok menni vele - kár takarékoskodni
- ha mégis elszakad, akkor a számla horribilis
Szerintem ha nincs hangja, akkor nem kell rohanni szerelőhöz, várd meg a 12ekm-es szervizt és ott megnézheted, eldöntheted.
Xebulon: hosszanti irányban kotyog a lánc? Leteszed mondjuk asztalra és megpróbálod széthúzni illetve össze tolni úgy hogy a szemek ne emelkedjen fel az asztalról.
48ekm-nél szelepfedél lebontva kézzel elhúzta a fogaskerékről egy láncszemet, mintegy 1-1.5 mm-re - azaz ennyi kopás volt már minden egyes láncszem csapnál. Egy csap 2.8mm vastag, tehát már a fele eltűnt.
Egyébként még meg van a kibontott lánc, egy 20 cm szakasz ha hosszában meghajlítok, akkor vagy 4cm-t belóg.
Az új láncot gyakorlatilag nem lehet hosszában behajlítani, és nem lehet leemelni a fogaskerékről.
Most néztem 72ekm-nél, de csak nagyon hangyányira lehet leemelni a lánckerékről.
Amúgy láncom nem csörgött, mert a láncfeszítő tette a dolgát. Ha már az sem bírja, akkor már nagyon megnyúlt a lánc - és persze a laza lánc a lánckereket is tönkre teszi.
És ugye 12.000km-ként le kell szedni a láncfedelet, mert ellenőrizni kell a szelephézagokat. Többen ezt szokták kihagyni, mert egy bő 3 órás szerelési feladat, gyakorlatilag minden le kell bontani a motor tetejéről, hogy hozzáférj.
Szóval ha a szerelő a hangjáról állítja meg, hogy cserélni kell a láncot, akkor rúgd seggbe... Ha lebontja a láncfedelet, amit meg is kellene tennie különben hogy a francba ellenőrzi a szelephézagot, akkor meg is tudja mérni(!) a lánc kopását.
Regelj a www.gsx-f.com oldalra ott pedig Fórum / Hol a hiba / Suzuki GSX600F / GSX750F / GSX750 - Angol nyelvü manual
Remélem segít
Tavaly vettem a gépet. 2004-es, 30 ezer volt benne.Nagyon jó és szép kis gép, meg vagyok elégedve vele. Sajnos nincs hozzá semmi könyvem. Nem vagyok motorszerelő, az apróbb dolgokat-levegőszűrő, gyertya, olajcsere- megcsinálom. Nem tudom, hogy a szelephézag lapkás, vagy sem.
Meg tudná valaki mondani, hogy szelephézag állitás, karbiszinkron kb mit kóstál?
Kösz: Joe49
Tegnap össze lett rakva a gép, el is szoktam tőle és az első futómű is teljesen másképpen viselkedik. Nem koppan le lépten-nyomon, nincs kottyanása (de ez csak most tűnik fel, amikor nincs), megtart, stb. Új motor, új világ számomra. Mentem is vele annyit, hogy összebarátkozzunk. Ma pedig rárakattam az új gumikat... Még csak hazajöttem vele, a bemutatkozásnál tartunk. Megint csak új motor.
50000km egy vezérmű láncra? A személykocsimba szíj van és az 90000km. Amiket ismerek kocsikat és láncosok mindegyik 150 000km egy lánc de van ahol 200k km. Megértem hogy a mi gépeink magasabban forognak de gyakrabban is és jobb minőségű olajat használunk.
Telógyűrű: Én még soha nem cseréltem de a bnőm gs500f-jében 45k km van és tökéletes. Most volt mind a két teló átszimeringezve mert megadták magukat és folyt az olaj. Elképzelhető bármi de az a baj hogy hiába adják a kezedbe a régit azt csak összerakva látod hogy kotyog e.
Szeretnék kérni egy kis segítséget: ha valakinek van ismerőse U.K.-ban és el tudna hozni egy csomagot (nem nagy nem nehéz de törékeny) és hajlandó lenne ebben segíteni emailban keressen már meg köszönöm
Pirelli Diablo Rosso II gumira akarnak rábeszélni és jó árban is van. Tetszik is, sportos is, a méret viszont nem stimmel, csak váltóméretben van, hátra 160/60/17-ben.
Vélemény? Tapasztalat?
Azért ez így nem igaz, ha azt vesszük hogy láttam már gsx550-est 250 000km-rel.
A vezérműláncot nem feltétlen kell cserélni 50ekm-nél a haverom 600-asa 80ekm-nél tart eredeti vezláncal és az tuti mert első tulajos.
Kétszer lehet benne vezérműláncot cserélni (50.000km-ként), utána már teljes motor felújítás következik, ami már nem éri meg.
Szóval 70.000km még a féltáv, de idáig tényleg csak a kopó és a tört alkatrészeket kell cserélni. Ez a saját tapasztalatom is mondja.
70.000km-nél még csak a karburátorok kopása észlelhető - mindig elállítódik a szinkron. Teleszkóp szimmeringet már cseréltem, csapágyak még az eredetiek. De még nagyon egyben van a gép, teljesen üzembiztos.
Mo-n nem lehet eladni 40.000km felett motort, ezért mindenki visszatekeri. Ugyanígy autónál a 100.000km vagy 150.000km a határ.
Nem az számít hogy mennyi van benne hanem elsőre legyen szerelem illetve hogy a váz és a blokk jó legyen ...
A többi könnyen javítható , csinosítható
Nekem spec mákom van a Drágával de az sem zavarna ha 3* ennyi lenne benne ha ugyanilyen szép az állapota !