Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gyuri82: adj meg egy elérhetőséget (email, telefon) és kereslek.
bionic@freemail.hu ide küldheted.
Elsőkerék : 120/70ZR17 (58W)
Hátsókerék: 150/70ZR17 (69W)
Üdv.
A kerék átmérő változásról én még nem hallottam sehol. Aki eddig gumi méret iránt érdeklődött az 17" volt

A kilométer csak egy adat ami vagy igaz vagy nem. Nem jó ha kiderül hogy vissza van forgatva igaz az sem ha túl sok van benne. Ezekről annyit hogy legyen igaz.

Amúgy a fórumot olvasva sok téma ki lett tárgyalva (többször is) ajánlatos olvasni vásárlás előtt hogy mire kell esetleg figyelni vagy mik a jellegzetességek és akár a költségek.

Remélem hamarosan üdvözölhetlek körünkbe és ha kérdésed van kérdezz nyugodtan.
Sziasztok,
Most regisztráltam erre az oldalra, kizárólag 2003 utáni 750-es Bocit készülök venni, minden nap nézem a hirdetéseket. Rengeteget olvastam már utána, ár érték arányban a legjobb és a kinézete miatt csak ezt a típust nézem, bár menni még sosem mentem ilyennel. Családban SV 1000 és DL 1000 vannak, az elmúlt években ezekkel motoroztam, csak nem igazán szeretem elkérni őket!
Az eladó GSX 750 F fényképeket nézve valamelyeknek mintha egyforma átmérőjűek lennének a kerekeik, valamelyeknek viszont tisztán látszik, hogy a hátsó nagyobb mint az első (ez sokkal jobban tetszik). Tudom, hogy bugyuta a megközelítés, de érdekel, hogy jól látom-e, ha igen, ennek van-e jelentősége? Eléggé elbizonytalanít, hogy az árakat figyelve nagyon nagy szélsőségek tapasztalhatóak.
6-700 körül gondolkodom és hát minél kevesebb km-rel. Mennyire reális az elképzelésem?
Üdv mindenkinek!
Üdv mindenkinek. A mai nap nem bírtam tovább , MOTOROZTAM a drágámmal pár kört kb 25 km-ert. Az élmény leírhatatlan csak ajánlani tudom mindenkinek, JÖJJÖN MÁR A TAVASZ. UI: csak azért 25km mert 4-ig melóztam.
Sziasztok!
Karácsonykor nem bírtam tovább,kicsomagoltam a motort,mentem vele kb 20 km-t,eléggé csúszott,néha "kigyorsításnál" táncolt.Az elején meglepett,de a végén egyre jobban élveztem,kezdtem rájátszani,akkor mondtam magamban,hogy ennyi elég volt,baj lesz,ha kint maradok még....minden estre annyira jó volt,hogy enyhítse az elvonbási tüneteket.A láncomnak viszon iszonyú hangja volt.
Lassan (nagyon lassan) jön a tavasz,így már nem nagyon tudom sokáig húzni az alkatrész vásárlást.
A legnagyobb költség a láncszett lesz.Mit ajánlanátok,milyen szettet érdemes vásárolnom,és hol lehet jó áron hozzájutni?
Olajból eddig Castrol actevot használtam,de lehet most kipróbálom a motult.Érdemes váltanom szerintetek?kinek melyik jött be jobban?
Köszi a válaszokat előre is!
Ja és kitartás,már csak ~2 hónap!
Szia!
Kösszi megvagyok sajnos egyre kevesebb időm van motorozni tavaly mindösszesen 1500 km-t mentem a fórumot főleg hétvégente mindig elolvasgatom. A fokozatkijelző jól működik akár itt a fórumon is szívesen válaszolok vagy privátban is bármikor :siph@freemail.hu
Üdv
Az igaz, hogy hozzátok nem nagyon járunk újabban, de arrafelé azért előfordul... ...persze, hívj nyugodtan.
Szia sipeter!
Remélem jól vagy, rég találkoztunk!
Kora ősszel voltam a szépasszony völgyben (az asszonnyal, mociva)
érdekes összefüggés!(eddig fel sem tűnt )
Szerintem akkor láttalak utoljára, Kerecsend magasságában suhantunk el egymás mellett .
Érdeklődnék, hogy a fokozat kijelződ hogyan szuperál?
Illetve, lenne még ezzel kapcsolatosan további kérdésem.
Valamikor zavarhatlak?
Vigyázz magadra!
Üdv:r.sanyi
Szia t.sanyi!
Régen beszéltünk, remélem jól vagy!(nem jársz mostanság felénk)
Valamelyik nap felhínálak, ha nem gond és kérdeznék egy-két szakmait!
Zavarhatlak?
(pl:első teló olajcseréjével kapcsolatban keresnélek,stb)
Köszi előre is!
Üdv:r.sanyi
Az első lánc csere alkalmával DID láncot vettem.
Utána az azóta már megszünt Biker-world-ből vettem láncot.
Sajna elfelejtettem a nevét, de valami ismert név volt és a legolcsóbbak közül. Azaz a DID X gyűrűs árának 2/3-ért vettem, de ismert lánc gyártó, ott szinte egy árban volt az O és X gyűrűs, ezért X gyűrűst vettem.

Vezérműláncból is van szegecselhető, így csak elég befűzni. De nem én csináltam a vezérműlánc cserét, hanem szerelőre bíztam. Itt azért már könnyű elnézni valamit, aminek ára igen borsós. Egy szelephézagot még beállítok, de erre már nem vállalkoztam. Hengerfejet sem vennék le.

Én is tűnődtem, hogy oda teszem a navígációt, de a telefonom tartója + telefon már túl széles volt. Ráadásul oldalról kell így becsúsztatni, ami még több helyet igényel. Én maradtam a kormányra tett navigációnál. Most inkább az a bajom, hogy a mobiltelefon microUSB csatlakozója alkalmatlan motoron üzembiztos csatlakozásra - rezgéstől mindig szétjön, sok hajtogatástól megszakad a vékony szál. Tűnődtem egy vezeték nélküli töltésen vagy, hogy a hátlapon ráforrasztva kihozok egy rendes táp csatlakozót.
Azért már összekéne futnunk egy "nevesebb" motoros találkozón, akár egy délután erejéig!
Valahol ,ahol sokunknak jó, elérhető,mint időben mint távolságban.
Már tőbbször volt róla szó, csak nem jön össze!
Szevasz Xebulon!
Írtad, hogy egy nevesebb láncot használsz.
Lehet többet tudni róla?
Nekem is lassan aktuális--48.000-felé járok.
Vezérmű: Lehet úgy is, hogy nem kell szétdobni a blokkot?--Pl,szegecselhető lánccal befűzni?
Egyáltalán, van szegecselhető vezérműlánc?
Én a navigációt betettem a plexi és az órák találkozásához a sarokba- középre- úgy, hogy tisztán látszik a óra,és még könnyen le-és felpattintom a helyére....
Ezt Badacsonytomajban láttam, mikor voltam a GSX F találkozón!
Köszönöm a megtisztelő és a gyors válaszaitokat!
Előre láthatóan szombat lesz a motornézés és talán a vásárlásnak /lefoglalózásnak/ a napja is!
Én is motorozok, de nekem nem ez a kategóriám van!
GoldWing, FZR1000, Majesty250. Attól függően, hogy merre és kivel gurulunk!
Barátomnak van ilyen motorja, de sajnos Ő is igencsak kezdő ebben a kategóriában!
A külső dolgokhoz valamilyen szinten én is értek/lánc,féktárcsa, markolat, hidegindítás, gumik, esztétika stb..stb../. Én inkább a belő részeivel kapcsolatban nem vagyok képben!
Ezért is kértük a tanácsaitokat!
Ha saját részre venném, akkor nem idegeskednék, mert nem akadok fenn egy teljes szervizen! Megcsinálom, mindegyik motoromat már darabokra bontottam! Csak nem szeretném, ha a barátom is azzal kezdené, hogy pl. vezérműlánc, mert ahhoz sajnos blokk ki és gondolom itt is mindent alkotóira bontani a cseréhez és akkor már ne csak a láncot cseréljük, hanem minden olyat, amit illik.
Mégegyszer köszönök mindent, mindenképp még fogok jelentkezni!
Névjegyemnél pedig ott a fotótár, hogy lássátok a motorjaimat!

Mindenből a legjobbakat!
A magyar vétel az elég jónak tűnik. Sok az extra a vason. (tankbőr, csomagtartó rendszer, markolatfűtés, etc.). Mindenesetre megnézném mind a kettőt a helyedben. Az olasz is nagyon egyben lévőnek látszik a képeken, igaz nem túl sokat tettek fel belőle.
Gumi a magyaron cserésnek tűnik... Az nem kis tétel, lehet ezért olcsóbb az átlagnál.
Visszatekerést úgy tudod egyszerűen ellenőrizni, hogy az első féktárcsák vastagságát méred le - tolómérővel.
A minimális vastagság bele van ütve a tárcsákban -4 vagy 4.5 mm
A 32ekm motoron látszólag gyári tárcsa van, míg a 70ekm-nél az elsőket már cserélhették.
Kíméletes vezetéssel kb. 60-70ekm-t bír a tárcsa, ekkor már illő cserélni, mert a kopáshatárnál van.
"Hány km-ként kell láncot cserélni? Mert ezért tartunk a másodiktól!"

Gyári lánc kb. 20-25ekm-t bír ki.
Utána egy nevesebb X gyűrűs már kibír 30ekm-t is.
Múltkor én egy nevesebb gyártó, legolcsóbb láncát vettem - 25ekm után még nem kopott, minden remény szerint lefutja a 30-at is.

Nem néztem az árakat, de egy láncszett 40eFt-ból kijön. Viszonylag egyszerű cserélni is, azaz a szerelő sem kér el tízezreket érte. Ne ez legyen az első szempont vásárláskor. A gumi többe kerül :)

50ekm-nél szokás cserélni a vezérmű láncot, ez kicsit drágább művelet 50-60eFt.

Kérdés, hogy 70ekm motornál ezeket megcsinálták-e, másik kérdés, hogy a 30ekm nincs visszatekerve?

Boci motorjába 150-200ekm lehet beletekerni míg kuka lesz.
Kedves leendő Bocis testvérünk.

Elmúlt nyáron vettem a motorom, had osszak meg egy-két tanácsot amit kaptam. Nem kilométerórát veszünk hanem állapotot. Próbálj meg találni egy Bocihoz értő egyént a környéken és kérd a tulajt, hogy nézessétek át vétel előtt.
2004 az 8 éves a közel 80000-ről talán el lehet hinni, hogy nincs tekerve. Nekem sajnos csak alig 4 hónap maradt tavaly a szezonból, de adtunk az érzésnek 3000KM. Ha azt kivetíted a szezonra és felszorzód 8al akkor majdnem én is mentem volna vele annyit.
Ahogy látom azért van rajta pár jó dolog míg a külföldin semmi. / Gomba 15K Markolat 10K Doboztartó konzol sok tízezres tétel /
Én a magyart nézném meg inkább, hisz pont ugyanannyi lesz a végére. Írják is a külföldin, hogy +100 az üzembe helyezés, és 71000 forint lesz az átírás +biztosítás meg ilyenek. Hiába ennyi az ára a 92 pacis ménesnek. Nem utolsó sorban adnak rá garit.

Kívánom sikerüljön egy jó Bocit találni.
Üdvözlöm a motorostársakat! Nekem nincs GSXF-em emiatt is fordulok hozzátok!
Vásárlás előtt állunk és igazából mindenképp megbízható tanácsra lenne szükségünk!
A használtautón van két vas,de nem tudjuk, hogy melyik lenne a nyerő!
Az egyik: http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsx_750_f-6485028
Olasz
papír és elmondás szerint kifogástalan állapot!
A másik: http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsx_750_f_6_honap_garanc
ia-6448112
Magyar, 1tulaj, vezetett szervizkönyv! Csak egy kicsit soknak tartjuk a km-t!

Hány km-ként kell láncot cserélni? Mert ezért tartunk a másodiktól!
Minden infót nagy tisztelettel megköszönök!

Mielőbbi széles utat és tapadjon az aszfalt!
Mészi
Az általad preferált oldalon is van ilyen
link

Csak hiába méred le a motorodat, mert a weboldalon sem derül ki, hogy milyen méretben gyártják.
A gömb alja felfekszik a lyuk aljára, és ezzel szorítod össze a kormányhídat. tehát nem fog besüppedni, legalábbis nem jó ha a kormányhíd felületén támaszkodik a golyó alja. Bele kell ülnie a lyukba, ahol most a csavar is felfekszik. Ha a csavar nem elég hosszú, akkor boltban 20-50 Ft-ért kapsz hosszabbat.
Valami ilyenről beszéltem: http://www.kelomotor.hu/gps_ta...
Csak itt nem egy hagyományos kormánytartóba dugod be a csavart.
Nem tudom, hogy belefér, de elméletileg ugyanaz az M8-as imbusz fejű csavar megy bele, tehát a körbe lévő lyuk is kb ugyanakkora lehet. Persze jobb lemérni. Sajna nekem már nem ilyen a kormányom.
A képen lévő GPS és gömb közötti közdarabbal akár középre is helyezheted a GPS-t.
"30-40ekm után már elégé elkopik a kormánycsapágy. Én kb. 30ekm-nél javítottam, de most 70ekm-nél már több mint egy menetet tudtam rajta húzni.
Szervizben ez elvileg mindig ellenőrzik, de nálam sem húzták meg.
Ha már nagyon lóg, akkor a teleszkóp végét megrángatva (ahogy a motoros vizsgán tanultad) érezni, hogy kotyog. De kisebb kopásnál csak erősen rezeg a kormány, meghúzva a csavart a rezgés nagy mértékben csökkenthető. Persze legjobb lenne a kormánycsapágyat is cserélni (valami fémházasra, mert az eredeti műanyagházas), de ahhoz jobb szerelőt hívni (keményen ütni kell a csapágyat, hogy lejöjjön).
Azért írtam mert mindenki elfelejti, és ha úgyis szétszeded...
De ha amúgy szerelőhöz viszed, akkor ő úgyis ellenőrzi a kormány lógását. Esetleg ha érzed, hogy nagyon rezeg a kormányod akkor szólj neki - bár az első reakció -- gumi centrírozás és/vagy gumi csere, után féktárcsa és fékbetét vizsgálat, aztán lengéscsillapító vizsgálat és olajcsere, majd a legvégén jutnak el az 5 éve meg nem húzott kormánycsapágyhoz."

Köszönöm pont ennyi elég nekem így már értem miért lenne fontos megnézni azt a csapágyat.

"Nézem a szeteket, de nem látom, hogy anyát adnának hozzá - a kupak helyet, amit leveszel. Most a kupak fogja a felső kormányhidat."
Nem is adnak hozzá más helyről gondoltam beszerezni azt az alkatrészt. Elvileg egy 30 anyacsavar jó lehet rá. Extrém esetben gondoltam le-flexelem a kupakot az anyacsavarról, de ezt elvetettem mint ötletet.

"Nem tudom milyen kormányhíd van a motorodon, de a 750-esek többségében a felső kormányhíd két részből áll, amit négy csavar fog össze gumiágyban. Nem volna egyszerűbb ezt a gömböt az egyik csavar helyére szerelned? Kapható ilyen verzióban is. Nem középen lesz, hanem oldalt a gömb, de a GPS doboza ettől még középre helyezhető."
Legjobb tudomásom szerint gyári kormányom van. Link
Igen van rajta 4 csavar, de vajon amit adnak ehhez a kis golyóhoz elég hosszú, hogy átérje az egészet ? Illetve ugye a csavar belesüllyed a feje a kormányba, a golyó nem-e süllyed bele a lyukba vagy fog nyekleni összevissza.....

Igazából ösztönből esett arra választás. Szeretem a szimetriát, // valahogy minden mérnők beállítottságú ember //
A másik gömbnél ugye más típusú kormányt mutatnak, nekem egyetlen olyan felfogatás ponton sincs így kézenfekvő volt számomra a választás.
Csak sajnos szegény motorom 180KM-re van és nem várhatom el, hogy valaki dobjon el mindent a kezéből és szedje szét a saját motorját és mérje meg nekem a lyukat. / Samy kolléga mondta, hogy megnézi nekem még várom mikor sikerül rá időd találni. /

Várom a további tanácsot / segítséget, amit előre is köszönök.


RC51
Beta szerszámok milyen szépek, és milyen megfizethetetlenek. Én aki minden szökőévben használok ilyesmit bőven elég a tesco-s :) évi 1-2 használat mellett az se megy tönkre :D
Olvasva itt a szerelorol a tarsalgast:
Itt nalunk a szerelonek van szerszamkeszlete es viszi magaval oda ahol dolgozik. Persze vannak a szerviznek is szerszamai de PL. a tulaj aki a fonokom is nem koteles barmit is venni. Az en erdekem hogy legyen jo szerszamom es ne amiatt alljon meg a munka. Addig amig allok es vakarom a fejem addig nem keresek penzt. Persze tudom hogy ez gazdasag fuggo.

Igen vigyazni kell kire hallgatunk es mint szerelo kinek es hogyan adok tanacsot. Ami nekem a kisujjamban van az esetleg a kerdezonel csak uveges tekintetet valt ki. Mint pl mikor azt tanacsoltam hogy na most akkor lepj a probalampaval ide es ide es mond mit latsz. Erre jon a valasz hogy hogy nez ki a probalampa hogy csinalhat egy olyat. Es tudom hogy esetleg ha az uveges tekintet egy kis ido utan mar tisztabban lat akkor sem nyul a gepehez BETA szerszamokkal es a megfelelo BETA szerszammal. Ennek ellenere mindig megprobalom a tanacsot de tenyleg finoman es ovatosan mert tudom hogy nem sokan vagyunk akik szerelohoz es persze egy jo megbizhato szerelohoz viszik a gepet. Es ha meg jo is a szerelo akkor hogyan is huzza meg a kormanycsapagy anyat. Amikor a tulaj a motor mellett all hogy nez az ki hogy a szerelo kalapaccsal es csavarhuzoval megy a gepnek? Plane ha a csavarhuzo nem is arra van kitalalva. Ja mondjuk lehetne tovabb srofolni mert ugye aki tudja hogy keszul a parizer az nem eszik olyat. Szal ha tudod hogy rosz szerszamokkal szerelnek akkor oda nem megy. Sok sok penzt adtal ki a gepert es nem jo latni legyalult szetvert anyat, csavart. Mi itt nagyon vigyazunk a munkankra es buszken mutatom is a szerszamkeszletem ha a vevo a szervizbe lep. Jo erzes hogy megnyukszik jo kezekben a gepe.
"Köszönöm a tanácsot, de szerintem a szerelést meghagyom másnak, én nem értek hozzá. Fogalmam sincs ha leveszem a kupakot miért kell az alatta lévő elemeket bántanom... Vagy talán ahogy letekerem a kupakot, elfordul az egész és elállítódik ?"

30-40ekm után már elégé elkopik a kormánycsapágy. Én kb. 30ekm-nél javítottam, de most 70ekm-nél már több mint egy menetet tudtam rajta húzni.
Szervizben ez elvileg mindig ellenőrzik, de nálam sem húzták meg.
Ha már nagyon lóg, akkor a teleszkóp végét megrángatva (ahogy a motoros vizsgán tanultad) érezni, hogy kotyog. De kisebb kopásnál csak erősen rezeg a kormány, meghúzva a csavart a rezgés nagy mértékben csökkenthető. Persze legjobb lenne a kormánycsapágyat is cserélni (valami fémházasra, mert az eredeti műanyagházas), de ahhoz jobb szerelőt hívni (keményen ütni kell a csapágyat, hogy lejöjjön).
Azért írtam mert mindenki elfelejti, és ha úgyis szétszeded...
De ha amúgy szerelőhöz viszed, akkor ő úgyis ellenőrzi a kormány lógását. Esetleg ha érzed, hogy nagyon rezeg a kormányod akkor szólj neki - bár az első reakció -- gumi centrírozás és/vagy gumi csere, után féktárcsa és fékbetét vizsgálat, aztán lengéscsillapító vizsgálat és olajcsere, majd a legvégén jutnak el az 5 éve meg nem húzott kormánycsapágyhoz.

Nézem a szeteket, de nem látom, hogy anyát adnának hozzá - a kupak helyet, amit leveszel. Most a kupak fogja a felső kormányhidat.

Nem tudom milyen kormányhíd van a motorodon, de a 750-esek többségében a felső kormányhíd két részből áll, amit négy csavar fog össze gumiágyban. Nem volna egyszerűbb ezt a gömböt az egyik csavar helyére szerelned? Kapható ilyen verzióban is. Nem középen lesz, hanem oldalt a gömb, de a GPS doboza ettől még középre helyezhető.
Xebulon:
Köszönöm a tanácsot, de szerintem a szerelést meghagyom másnak, én nem értek hozzá. Fogalmam sincs ha leveszem a kupakot miért kell az alatta lévő elemeket bántanom...
Vagy talán ahogy letekerem a kupakot, elfordul az egész és elállítódik ?


conquistador:
Igazatok van nem értek én ehhez. Mikor elolvastam Xebulon írását, nem is értettem, fogalmam sincs mit miért kell tenni vagy nem tenni. Viszont abban, nincs hiba, hogy a felelősség az enyém.

+1 gondolat: most senki se sértődjön meg:
Rengeteg információhoz lehet hozzájutni az interneten és ez sokszor baj. Nem lehet eldönteni, hogy mi igaz mi hamis. Egyik azt mondja ezt csináld, másik mást mond, és nem tudod eldönteni, hogy mi lenne jó. Ugye a fórumon nem lehet eldönteni, hogy egy 50-es kétkezi munkában tisztességben megőszült szaki mondja, hogy mit hogyan kell csinálni, vagy egy 12 éves csávó aki esetleg a motorhoz való PDF-ben látott képet a motorszerelésről. Itt még nagyon jó a helyzet már lassan tudom ki aki szerelő és elég kevesen vagyunk, hogy talán egyre többet ismerlek személyesen is. ITban egy-két nyíltabb helyen simán lenyomozhatatlan tudású, korú, ?eredetű? emberekék osztják az észt a laikusoknak néha égbekiáltó baromságokat tudnak leírni. A sok szerencsétlen meg elhiszi és mondja tovább. Ezért nem szoktam a szakmámban fórumokra járni...
Ha benne van az ember valamiben akkor könnyebb eldönteni, hogy amit a neten olvasol tévedés vagy sem, de ha nem mint én akkor igencsak problémás a helyzet. Kellenek barátok, társak akik segítenek ilyenkor.
Írom is, hogy nem vagyok szaki, mérnök emberke vagyok/lennék, de én a számítógépek lelki világával foglalkozom. Pár dologra rájövök, de amin az életem múlhat inkább nem babrálok vele.


Itt a kérdésem oka, illetve miértje:
Szeretnék GPS tartót a Bocira, mert túl sokszor kanyarodtam rossz írányba. Ehhez meg kell egy ilyen gömböt venni viszont nem tudom melyik kell. Szerdán kéne telefonálnom a nagykernek, hogy még beférjek a rendelésbe németo. -ból. Tudja valaki a helyes választ melyik kell a 4 közül ?

12.5-----13.5
13.5-----14.7
15.0-----17.2
17.5-----20.5
Ha valaki tudná hány mm a lyuk belseje annak nagyon tudnék örülni. Hátha valaki mérte már más dologhoz és emlékszik rá.

Samy már kiderítette, hogy 30as méretű kulcs fog kelleni a kupak leszereléséhez. Remélem valahogy majdcsak leszedem, otthon esetleg kerítek hozzá egy olyant amin csak anyacsavar van és lyukas a teteje.